21° Wtorek
17 Października

Śr

Czw

Pią

Sob

Nie

Pon
Maciej Bochnowski

Koleje Mazowieckie będą miały nowe składy

W czerwcu Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. To rekordowe zamówienie bowiem KM na zakup składów przeznaczy ponad 2 miliardy złotych.

Koleje Mazowieckie w swoim taborze mają dziś 316 pojazdów. Głównie to ezt-y, wagony piętrowe, lokomotywy push-pull oraz spalinowe autobusy szynowe. Większość składów choć przeszła modernizację to ma już swoje lata. Dlatego KM chcą wycofać z ruchu aż 39 ezt i zastąpić je nowymi.

Przetarg na zakup 71 ezt-ów został już rozstrzygnięty. Przewoźnik przy ocenie ofert pod uwagę brał aż 15 różnych kryteriów. Za najkorzystniejszą uznano propozycję firmy Stadler. – Wszystkie trzy złożone oferty były interesujące i za nie dziękuję. Niestety, mogliśmy wybrać tylko jedną i najkorzystniejszą dla Kolei Mazowieckich propozycję, według ściśle określonych kryteriów, a tę złożyła firma Stadler. Gratulacje. Liczymy na rychłe podpisanie umowy z wybranym dostawcą elektrycznych zespołów trakcyjnych i czekamy na dostarczenie pierwszych pojazdów pod koniec 2018 roku – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Realizacja zamówienia będzie się odbywać w trzech etapach. Pierwszy obejmuje dostawę sześciu pięcioczłonowych składów. Stadler ma na to czas do 2018 r. Drugi to dostawa kolejnych 10 składów, ale już tylko dwuczłonowych (do 2019 r.) Natomiast od 2019 do 2022 r. Stadelr ma dostarczyć 55 pięcioczłonowych składów.
 


Anna Zwolińska
anna.zwolinska@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 26

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

pruszkoska biedota ganiająca po świecie za podatkami dla jasia.

Gość

No i muszę naskrobać kolejny komentarz bo nie brakuje tu głosów ludzi upośledzonych krzyczących >ale dlaczego nie pesa, dlaczego nie polski producent Dla każdego kto chociaż minimalnie interesuje się koleją albo chociaż przejedzie się raz czy dwa bublami Pojazdów Eksperymentalnych Szczególnie Awaryjnych bo tak właśnie brzmi rozwinięcie skrótu pesa jest jasne, że nie ma nic gorszego niż kupić pesę Po pierwsze to jest taki polski producent jak ja jestem młody i piękny, części biorą z całego świata głównie chińską tandetę, siła robocza głównie zza wschodniej granicy, podatki też płacone wszędzie tylko nie w Polsce, jeżeli coś mamy nazywać polską firmą to jednak newag, pesa jest antypolska Kolejną rzeczą tych złomów z bydgoszczy jest niewygoda i awaryjność, taka lokomotywa pesa gama ma awaryjność na poziomie około 50%, pesa jest bohaterem wielu afer, wiele miast polski zamawiając tramawaje z pesy robi to trzy razy, pierwszy, jedyny i ostatni Przypomnijcie sobie co się działo jak pesa robiła pojazdy dla wukadki, ile było z tym badziewiem problemów Pesa funkcjonuje na zasadzie dać jak najniższą ofertę, zrobić jak najgorzej, zazwyczaj oddać z opóźnieniem a potem bezczelnie wciskać kit że pojazd który został zrobiony na odpier... jest dobry, tylko infrastruktura jest zła(mimo że pojazdy innych przewoźników dają sobie radę doskonale)no na tym że żaboklicki szoruje podłogi w ministerstwach z płaczem że >płaku płaku nie wygraliśmy w przetargu Pesa to synonim takiej polaczkowatości, czyli zrobić na odwal się byle co a kontrakt zdobyć po znajomości lub za pomocą oszustwa

Gość

Same koleje mazowieckie(specjalnie pisane z małych) jak i resztę kolejek regionalnych powinno się wywalić w cholerę i wrócić do jednego wielkiego pkp, podzielenie tego było zbrodnią która odbija się do dziś, głównie na pasażerach Koleje mazowieckie mają najdroższą stawkę z kilometra, w żadnym innym zakątku Polski nie ma takich cen, za przewozów regionalnych było taniej Co do samego przetargu, dobrze że wygrał stadler bo jest to jednak najlepsza opcja z tych trzech, pesa to jest syf który powinien być spalony i zaorany, newag jest w miarę niezłą firmą ale też mu się zdarza strzelić bubla

Alex

Lolomido Proponuje w tym ujęciu wpisać też AWS PC bo oni też rządzili i robiły machloje większe-mniejsze ale zawsze. Przykład oczyszczalnia ścieków Białystok, wykup ziemi przez obencego marszałka za grosze od ARIMW. Tuż przed końcem kadencji. Umorzenie długów PC wobec skarbu państwa także kilka godzin przed rozwiązaniem rządu. Na przyszłość bądź obiektywny. Bo każdy kto będzie przy korycie będzie robił przekręty. Choćby zawyżał kilometrówki. lub rozliczać je niemając samochodu

Gość

co z tego jak i tak opóźnienia nie znikną u tego przewoźnika

Do Lolomido

PO-PSL-SLD-NOWOCZESNA? Nowoczesna jeszcze nie była przy władzy, powstała tuż przed wyborami jak KUKIZ15. Pytam uczciwie, skąd TROLUJESZ? z Indii, Zimbabwe, czy księżyca panie Twardowski? Co do socjalu, to zgoda że w takich krajach jak Francja, Anglia, czy Szwecja, a na pewno Norwegia jest większy, ale oni nie zostali zrujnowani II wojną światową (owszem, straty były we Francji i Angli, ale nie ruina), Stawiali na nogi gospodarkę 50 lat dłużej niż my i mają z tego powodu lepiej w wielu dziedzinach. My w 25 lat zrobiliśmy naprawdę wiele i jest szansa by zrobić jeszcze więcej, jeszcze szybciej. Dziś gospodarka jest na szczęście na tyle odporna że wytrzymała kryzys światowy, wytrzymuje rewolucyjne zmiany wprowadzane przez PiS (słuszne, czy nie, to nie jest w mej wypowiedzi ważne, ważne że są rewolucyjne z punktu widzenia przedsiębiorców), a jak gospodarka będzie się dalej rozwijać w tym tempie, to za 10 lat będzie nas stać na socjal na poziomie Francuskim, czy Angielskim, za 15 na poziomie Szwedzkim, a bez źródeł surowców typu złoto, czy czarne złoto (ropa), raczej Norweskiego socjalu nie osiągniemy. Dobrze że jest 500+, choć wolałbym by każde dziecko je miało, choć nie w gotówce, a w formie karty płatniczej, by płaciło za stołówkę, wycieczkę, zajęcia pozalekcyjne (języki, informatykę, robotykę, basen, tańce i inne), za bilet na dojazd do szkoły jeśli jest daleko. Wyżywienie, ubranie i utrzymanie powinno pozostać domeną rodziców, a 500+ powinno być dla każdego dzieciaka by mogły się rozwijać tak jak tylko mogą najlepiej. dziś olbrzymia ilość pieniędzy z 500+ idzie na przelew w gardło rodziców bez najmniejszej kontroli i tworzy patologię. Nasze 500+ to często (nie zawsze) patologia, nie socjal.

Gość

@Lolomido, polecam mniej reżimowej telewizji. Nadwyżka budżetowa to fikcja, spowodowana wielomiesięcznymi opóźnieniami zwrotu VAT. Zwrotu, który należy się firmom, które go odprowadziły. To jest właśnie złodziejstwo w celu uprawiania propagandy pod publiczkę. Rzeczywisty deficyt jest dużo wyższy niż w latach ubiegłych. W wyniku takich działań szereg firm jest na skraju bankructwa. Dobrobyt nie jest gdy państwo ma pieniądze, a gdy mają je obywatele.

Gość

Do Lolomido - Tworki remontują, że cie wypuścili na przepustkę?

Gość

Wygrała Szwajcarska firma a pis mówiło 2 lata temu że zmieni prawo o zamówieniach publicznych żeby Polskie firmy miały większe lub przynajmniej wyrównane szanse! Jak ktoś się dał nabrać pis to teraz ma ,,Będziemy wspierać polskich producentów`` haha

Lolomido

Gościu 12:02: Coś chyba Ci się fakty pomyliły? Jakbyś nie zauważył obecny rząd POKAZUJE nam jak złodziejską organizacją przestępczą był rząd PO-PSL-SLD-NOWOCZESNA, którego tak bronisz. Afery reprywatyzacyjne, fikcyjne transakcje mające na celu okradanie Państwa na podatku VAT, oszustwa podatkowe...okazuje się że Polska może mieć dodatni bilans, a nie jak było do tej pory - deficyt budżetowy. Powiedz mi gdzie Polska byłaby dziś, gdyby nie okradano nas przez ostatnich 25 lat. Mam nadzieję że ta mafijna organizacja przestępcza PO-PSL-SLD-NOWOCZESNA już nigdy nie powróci. W cywilizowanych krajach taka Hanna G.WALTZ już by była za kratami, i związani z nią prokuratorzy, sędziowie, adwokaci...Ale co z tego że PiS POKAZUJE co miało miejsce przez ostatnie lata skoro ta kobieta i ta cała PEOWSKA mafia chodzi sobie na wolności. Trzeba być ślepcem żeby nie widzieć różnicy między tym co było, a tym co jest. Dla uświadomienia Tobie czym jest kapitalizm zachodni powiem Ci że kapitalizm to inna forma cocjalizmu. Socjal w takiej np. Francji czy Angli jest o stokroć wyższy niż nasze 500zł dla polskich rodzin...Zachód zmierza do tego by coraz mniej pracować, a socjal był coraz wyższy. Być może za 100 lat w ogóle nie będziemy pracować bo będzie wszystko zautomatyzowane. Ale żeby tak było Państwo musi mieć wysoki cocjal i państwa zachodnie idą właśnie w tym kierunku. W Polsce to jest nie do pomyślenia żeby płacić np, wysokie świadczenia na bezrobociu , jesteśmy 100 lat za zachodem mentalnie i cywilizacyjnie. I ta różnica nigdy nie będzie zniwelowana uważam, właśnie przez takich tłumoków jak Ty. Jeśli nie będzie w Europie wojny zbaczycie, że za 100- 200 lat ludzie nie bądą pracować prawie w ogóle a pomimo to będą bogaci. Zobaczymy gdzie wówczas będzie Polska, jeśli dziś będziecie ulegać wrogim siłom z PO - to za 100 lat staniemy się białymi murzynami Europy.

Gość

Gosciu z 13:55 Jezeli ci zle wPruszkowie to droga wolna.

Darek z Sochaczewa

Powinni unowoczesniac sklady ! Byloby super

Gość

To musi po czymś jeździć jeszcze, a remont pewnie potrwa 2-3 lata patrząc po tym co się obecnie dzieje xD

Gość

Jestem z Pruszkowa. Ale Radom i Legionowo, to też mazowsze. KM nie obsługują jedynie linii Grodzisk - Wawa...

Gość

Kolej to przeżytek. Drałować 2 km do PKP w Pruszkowie, po to aby się z tego miasta wydostać. Strata czasu. Komunikacja autobusowa zdecydowanie wygodniejsza.

Gość

@brwinowianin Doprawdy pierwszy dla rządu niedouczonych, populistycznych partaczy sterowanych z Torunia? Robienie z tego kraju średniowiecza w sferze mentalnej i głębokiego PRLu w sferze gospodarczo-socjalnej, nie jest wystarczające do dania minusa? Przeraża takie przyzwolenie do robienia z siebie pośmiewiska w świecie i państwa wyznaniowo-totalitarnego w domu. Szkoda słów...

silver

Może powinni kupić raczej autobusy.

Gość

Komunikacja zastępcza okazuje się dużo wygodniejsza od tych zaśmierdziałych rzęchów km.Mogłoby tak zostać

Starażak Sam

Chyba wreszcie cena nie była jedynym i najważniejszym kryterium wyboru oferty. Miejmy nadzieję, że duża część tych nowych składów trafi na linię 447 (do Skierniewic).

Gość

BARDZO DOBRA WIADOMOSC . NA WKD JEZDZA POCIAGI Z PESY I NEWAGU ,TE OSTATNIE NIE SA ZLE ,ALE POCIAGI PESY TO DNO. JADAC TYM G..... CZUJESZ SIE JAK NA KOLEJCE GORSKIEJ I KILKA RAZY CZEKALM BO W TRASIE SIE ROZKRACZYLA. NIE PAMIETAM ZEBY TAK BYLO ZE STARYMI Z PAFAWAGU.

Gość

Brakuje informacji o tym, które linie będą obsługiwać te nowe składy. Równie dobrze mogą je puścić do Radomia albo Legionowa i tyle je zobaczymy.

liberał

@Q Fabryka Stadlera jest w Siedlcach i stamtąd firma eksportuje swoje składy do szeregu krajów. Znacznie więcej i na więcej rynków, niż rodowici polscy producenci. Firma daje zatrudnienie na Mazowszu, tu płaci gros podatków oraz znacząco wspiera polski eksport. Taka różnica! Lepsza jakość, niezawodność i niższy koszt eksploatacji też nie są bez znaczenia, zarówno dla pasażerów, jak i przewoźnika. Lepiej myśleć, niż powielać populistyczna slogany.

nexo

Bardzo dobra wiadomość! Składy Stadlera, nawet te starsze - eksploatowane w KM od kilku lat, są zdecydowanie lepsze od tego co dostarczyła pesa czy Newag. Poziom hałasu wewnątrz i na zewnątrz składu jest znacząco niższy. Do tego lepszy komfort podróży, trwałość i spokojność biegu pociągu. A produkowane są w Siedlcach.

Gość

Do Q Koleje Mazowieckie sa wlasnoscia samorzadu ,a tu marszalkiem jest Struzik (PSL) .Co ma do tego PiS? Jezeli cos piszesz to najpierw sprawdz.

brwinowianin

Ciekawe kto podjął tak krzywdzącą decyzje dla polskiego producenta pociągów PESA Bydgoszcz , dla którego wygrana w tym przetargu dałaby możliwość dalszego rozwoju firmy ??? Szwajcarski Stadler i tak dałby sobie radę bez tej wygranej. Pierwszy mój MINUS dla rządów PiS.

Q

I tak pis wspiera polski przemysł! Wygrała firma ze Szwajcarii.