27° Sobota
21 Lipca

Nie

Pon

Wt

Śr


Seweryn Dębiński

Zderzenie osobówek w Pruszkowie

Kilka minut przed godz. 15.00 na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i al. Niepodległości w Pruszkowie doszło do zderzenia dwóch samochodów osobowych.

Skrzyżowanie w centrum miasta blokowały służby ratownicze. Zderzyły się dwa samochody osobowe, volkswagen i honda. Zablokowany jest skręt w al. Armii Krajowej oraz przejazd od strony Prusa. Aleją Wojska Polskiego w kierunku Warszawy kierowcy mogą poruszać się tylko jednym pasem.

Jakie są wstęne przyczyny zderzenia? – Kierowca golfa jechał od strony Warszawy i chciał skręcić w al. Armii Krajowej, ale nie ustąpił pierwszeństwa kierującej hondą, która jechała Al. Wojska Polskiego w kierunku Warszawy – informuje podkom. Karolina Kańka, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie.

Utrudnienia prawdopodobnie zakończą się dość szybko, jednak na razie kierowcom radzimy omijać to miejsce.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


Komentarze | 34

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Głos

Przejazdy na czerwonym przez skrzyżowania to norma w Pruszkowie. Gdyby zainstalowane były kamery obstawiam że w ciągu 3msc ich koszt z mandatów by się zwrócił! Często jeżdżę przez skrzyżowanie koło pomnika i to co tam się dzieje to tragedia (pomimo wiszącej kamery).Ale kogo to interesuje,wypadek nawet śmiertelny to po prostu kolejna statystyka...

Wilku

To prawda z SSC, że opanowała je pewna grupa o określonych poglądach i dyskutuje się ciężko, jeśli myśli się inaczej. Ale można tam przetrwać bez briga (jeszcze żadnego nie dostałem), jeśli trzyma się nerwy na wodzy, nie da się sprowokować, no i wie kiedy odpuścić, bo po co kopać się z koniem. Moderatorzy są różni, jedni są w porządku, inni są stronniczy. Musiałbym wiedzieć, na jakie zagadnienia Pan dyskutował, żeby wyrobić sobie zdanie.

Xiao7

Pikram… 2018.05.15 09:53… Kolejny propagandowy wyznawca Fotoradarów które to rzekomo (rzekomo) przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa i ograniczenia kolizji oraz wypadków. TO NIE PRĘDKOŚĆ ZABIJA, TYLKO GŁUPOTA. Stojący pojazd też może zabijać, wystarczy zamknąć kogoś w środku, pozamykać szyby i wystawić na słońce w upalny dzień. I w tym przypadku będziesz proponował ustawienie fotoradaru?? MYŚL LOGICZNIE, to właśnie dzięki temu jesteś w stanie poruszać się bezpiecznie po drodze.

@wilku

Skyscrapercity zostało opanowane przez kilku ekstremistów, którzy wykorzystując przewagę moderatorską banują i bigują ludzi z odmiennym zdaniem niż ich własne utopijne poglądy. Także ja na to forum już nie patrzę zbyt poważnie. Nie ma wolności wypowiedzi, nie ma wolności poglądów, nie ma poważnego forum.

@Martinez

Na Skyscrapercity mówią na to 100 lat planowania w Polsce. Pozdrawiam również - Wilku.

Martinez

Racja, oczywiście S-8 (którą przebiega DK7 i daj Boże DW719). Wczoraj wieczorem przejechałem się po omawianej okolicy. Faktycznie robi się już bardzo ciasno, ale miejce jeszcze ciągle jest. Brakuje tylko chęci, a to już ostatni dzwonek. Polska psia krew planistyka od wyborów - do wyborów. Kończę i pozdrawiam.

@Martinez

Zdjęcia satelitarne z Google są nieaktualne, dyskutowałem kiedyś na temat trasowania WKD w tamtej okolicy i okazało się, że tam gdzie na zdjęciach było już pusto, stoją już hale. Zresztą ma Pan do wyboru albo puścić trasę przez środek wsi albo przy samej S8 (nie wiem czemu Pan uparcie nazywa ją S7, S7 będzie biegła koło Piaseczna w stronę Tarczyna z wlotem koło lotniska) z skrzyżowaniem tuż obok istniejącego węzła co też optymalne nie jest. Stąd moja cała dociekliwość, bo idea jak najbardziej słuszna, ale schody zaczynają się, gdy mówimy o takich szczegółach.

Martinez

Mój rysunek powstał kiedy jeszcze nie było S-7. Jeśli zaś chodzi o ideę, to opis jest wystarczająco precyzyjny. Jeśli wierzyć mapie satelitarnej, ciągle istnieje możliwość wytrasowania tej drogi, chociaż jak pisałem - to już ostatni dzwonek.

@Martinez

To prosiłbym w wolnej chwili o jakiś rysunek, bo Pana opis jest dość ogólny, a ciekawi mnie jak by Pan poprowadził drogę w Wypędach i Sokołowie, trochę tam ciasno i węzeł z S8 (nie S7) bardzo blisko.

Gość

Do kierowca z osiedla - światła wyłączane są tylko w nocy. Wtedy drogą z pierwszeństwem tj. Wojska Polskiego przejeżdża może 5 samochodów na minutę. Wystarczy się zatrzymać i rozejrzeć. Sprawdzone info.

@Kierowca z osiedla

Może właśnie chodzi o utrudnienie życia kierowcom tak, żeby był pretekst do przebudowy skrzyżowania???

Martinez

Tytułem dopowiedzenia: Przecięcie obwodnicy z DW719 od zachodniej strony miasta - pomiędzy Helenówkiem, a Kaniami. Dalej przez pola parzniewskie, szerokim łukiem za Gąsinem, koło wysypiska - do skrzyżowania ze Żbikowską (dawne rondo). Oryginalna Paszkowianka jest zbyt "kwadratowa" aby właściwie wypełniać funkcję obwodnicy.

Kierowca z osiedla

Będą następne wypadki jeśli nadal tak jak się dzieje na skrzyżowaniu Zimińskiej-Sygietyńskiej i Wojska polskiego nadal będą wyłączane światła. Przy żółtym migającym prędzej czy później musi tam dojść do wypadku. Nowy temat dla Redakcji WPR - kto i dla czego tak robi ???

Martinez

W tej chwili nic nie wrysuję (nawiasem mówiąc mam rysunki załączone kiedyś do pisma), ale zacytuję fragment innego komentarza, w którym orientacyjnie opisałem przebieg całej obwodnicy: "... I tu dochodzimy do grzechu założycielskiego obecnej koncepcji ruchu w Pruszkowie. Otóż twierdzę, że miasto potrzebuje tylko jednej rzeczy - obwodnicy i to wcale nie pełnego ringu. Obwodnicy poprowadzonej w sposób czyniący przejazd nią - konkurencyjnym w stosunku do przejazdu ulicami miasta w ciągu drogi nr 719. Ponieważ przebieg tej drogi w obszarze miasta Pruszków znacząco zbacza z wektora w kierunku północno-zachodnim, obwodnica omijająca miasto od wschodu i południa byłaby rozwiązaniem intuicyjnym jak przedeptywanie trawnika na skos przy poprowadzeniu chodników "na kwadratowo". O potrzebie wykonania takiej obwodnicy informowałem urzędników już parę ładnych lat temu. Jadąc z Warszawy, nowa droga powinna odbijać od Jerozolimskich dokładnie w tym miejscu, gdzie dzisiaj zlokalizowany jest węzeł trasy S-7. Dalej jej śladem powinna osiągać Wypędy, a następnie łagodnym łukiem kierunek zachodni ze zboczeniem do 18° na północno-zachodni od przejścia za miejscowością Granica. Dzisiaj mamy już drogę S-7, a w perspektywie "Paszkowiankę". Brakujący odcinek obwodnicy ograniczyłby się więc do fragmentu od odejścia od S-7 koło Wypędów, do połączenia z "Paszkowianką", której odcinek biegnący prosto do DK8 w świetle prac nad dużą obwodnicą Warszawy należałoby zarzucić (zrobienie obwodnicy Pruszkowa "na kwadratowo" via Janki - spowoduje wzrost jej oporu do poziomu wyższego niż przejazd przez miasto). Droga wojewódzka 719 powinna wówczas zmienić formalnie przebieg, a ulica Wojska Polskiego utracić jej status...".

@Martinez

Czy mógłby Pan narysować na podkładzie satelitarnym map Google, jak ten zmieniony bieg Paszkowianki miałby wyglądać i gdzie byłby wlot w Wypędach? Robi się to tak, wchodzi się na Mapy Google, klika w menu bocznym Twoje Miejsca->Mapy->Utwórz mapę.

Martinez do op

Właśnie o tym cały czas piszę. Żadnych zmian w infrastrukturze ulicznej miasta, bo przy obecnych standardach projektowych są to tylko zmiany na gorsze we wszystkich możliwych aspektach (funkcjonalności, bezpieczeństwa, estetyki), a Pruszkowskie ulice szczęśliwie ominęły większe remonty połączone ze zmianą geometrii. Pruszków jako jedno z nielicznych miast w Polsce szczęśliwie przeskoczył "Rów Mariański" głupoty lat 90 i do dzisiaj dysponuje dobrą siecią uliczną o wysokich parametrach (proszę zobaczyć jak dobrze jeździ się po Pruszkowie na tle chociażby Grodziska Mazowieckiego). Dopiero teraz za sprawą budowy rond na Sienkiewicza i przy Herbapolu (skandaliczna inicjatywa starosty), widma przebijania i przebudowy ulicy Sygietyńskiej (urząd miasta) oraz wiaduktu nad torami PKP (urząd marszałkowski), Pruszków może utracić swoje walory komunikacyjne. Proponuję więc wymusić na starostwie zatrzymanie budowy rond na drodze wyjazdu straży pożarnej do akcji (zagrożenie bezpieczeństwa publicznego) lub w razie ich wykonania - odtworzenie stanu pierwotnego ciągu Sienkiewicza - Staszica, wynegocjowanie remontu wiaduktu w oparciu o dokumentację obecnego obiektu (w żadnym wypadku nie można zgodzić się na budowę nowej i niefunkcjonalnej przeprawy), a także zarzucenie wszelkich koncepcji związanych z przebudową ul. Sygietyńskiej (ułatwienie przelotu dla tranzytu kosztem Mieszkańców Pruszkowa). Czy wśród kandydatów na prezydenta miasta jest choćby jedna osoba potrafiąca w interesie Pruszkowa zrealizować te postulaty? Jak wielokrotnie pisałem, miasto potrzebuje obwodnicy. Dla relacji Warszawa - Grodzisk byłby to przebieg fragmentem trasy S-7 (od węzła z Alejami Jerozolimskimi), a następnie zmodyfikowaną "Paszkowianką", która zamiast do Paszkowa, powinna bezpośrednio łączyć się z S-7 koło Wypędów. Zachodnia część "Paszkowianki" stanowiłaby także obejście miasta (wraz z przeprawą przez tory pomiędzy Parzniewem a Gąsinem) dla tranzytu korzystającego z A-2 na odcinku do zjazdu Pruszków i dalej w kierunku Grodziska drogą 719. Jeśli chodzi o skrzyżowania w ciągu Wojska Polskiego, to proponowane działanie wpisuje się w przedstawione postulaty i ogranicza jedynie do zmiany oznakowania pionowego i poziomego.

Pikram

Ograniczyć prędkość na całej długości Al. Wojska Polskiego + ustawić fotoradary. Nawet jak auta się stukną nie będzie dramatów. Ot zwykła stłuczka przy 40-50km/h. Swoją drogą chętnie poznam statystyki wypadków na Wojska Polskiego. Pomysł Martineza - zakaz lewoskrętu - popieram. Może kilka osób uniknie wypadku.

och

Alez sie podniecacie tymi lewoskretami. Wina drogi czy kierowcy golfa? Nawet jak zrobia lewoskrety przez prawe ramie to zawsze znajdzie sie jakis idiota na bardzo poznym czerwonym. I co zostanie? Ronda?

Gość

Nakupuja se te Holdzwageny i jeżdżą

Gość

Ludziom, którzy twierdzą że za wypadki na skrzyżowaniach Wojska Polskiego z Kościuszki i Niepodległości odpowiada brak lewoskrętów należy zabierać prawa jazdy. Bo jeśli ktoś nie potrafi poruszać się na najnormalniejszym w świecie skrzyżowaniu to stanowi on zagrożenie dla siebie i innych. Ja nie wiem ile set razy pokonywałem oba skrzyżowania we wszystkich możliwych kierunkach i nigdy nic się nie stało. Dlaczego? BO PATRZĘ NA INNE SAMOCHODY I NIE WJEŻDŻAM NA SKRZYŻOWANIE JAK NIE MOGĘ Z NIEGO ZJECHAĆ. To wszystko. Uczą tego na pierwszych godzinach kursu teoretycznego na prawko.

Gość

Kurde blade, proste rozwiązanie Martineza, a nikt przez tyle lat na to nie wpadł. Ja rozumiem że Martinez jest inżynierem od organizacji ruchu, ale albo on jest geniuszem, albo za nasze drogi odpowiadają osoby wybitnie nieprzygotowane od strony merytorycznej. Również jestem za wprowadzeniem pomysłu Martineza.

Gość

Prawoskrętny dla nieogarniętych , jazda na wprost dla jeszcze mniej ogarniętych , wystarczy myśleć i mieć otwarte oczy . To , że ośrodek nauki jazdy , obecnie służy do przynoszenia dochodu a nie do nauki jazdy , to nie świadczy , że nikt nie będzie sobie radzić

op

@Martinez. Ta droga wojewódzka była niedawno wyremontowana i obawiam się, że może (??) przy następnym remoncie ktoś pójdzie po rozum do głowy i ją przeorganizuje a nie tylko nałoży nową warstwę. Zastanawiam się jednak, czy warto pakować kasę w drogę, która biegnie przez środek miasta czy nie warto zrobić obwodnic z prawdziwego zdarzenia w tym Paszkowianki

Gość

Droga powiatowa p.spadochroniarza z kobyłki

WPR

to słoiki z tej.WGM,PO.PIS.WSI.WRA.itp kto im dał prawa jazdy.Wynocha z Pruszkowa.

Wilku

Redakcjo, czy mozecie poprosic policje o statystyke wypadkow na glownych skrzyzowaniach z Wojska Polskiego, a nastepnie zrobic o tym artykul? Moze to wywrze jakas presje na wladze w celu zmiany organizacji ruchu w tamtym miejscu. Na poczatek proponuje wdrozyc koncepcje uzytkownika Martinez i zrobic tam zakaz skretu w lewo, zamiast tego jazda bylaby oparta na prawoskretach. Wprawdzie osobiscie uwazam, ze stworzy to pewne inne problemy, ale zapewni bezpieczenstwo. A moze sie okaze, ze problemy ktorych sie spodziewam wcale nie wystapia.

Martinez

A pisałem żeby zlikwidować te lewoskręty i skręcać w lewo "przez prawe ramię". To samo u zbiegu z Kościuszki. Jest tyle alternatywnych tras przejazdu bez nadkładania drogi. I żadnych poszerzeń i durnych pasów do lewoskrętu. Bez sygnalizacji kierunkowych takie rozwiązanie jest równie niebezpieczne, bo pojazdy stojące na lewoskrętach wzajemnie zasłaniają sobie widoczność. Pisałem o tym kilka lat temu do Urzędu Miasta. Przekierowaliście sprawę do administratora drogi, czy przerosło możliwości?

Gość

Przecież tam nie ma miejsca na lewoskręty. Chyba, że chcecie wyciąć drzewa. Ewentualnie sygnalizacja świetlna ze strzałkami, ale to będzie tworzyć korki. Dopóki nie będzie obwodnicy Pruszkowa, będą wypadki.

Gość

Dla niektórych kierowców nawet bezkolizyjne skrzyżowania są za trudne, a co dopiero takie.

Bolek

Jak jeździ ta młodzież???

Głos

Nie do wiary,no kto by przypuszczał...znowu lewoskręt w naszym pięknym i nowoczesnym Pruszkowie! W normalnym,mądrze zarządzanym mieście ktoś w końcu wyciągnął by konsekwencje a tutaj...Co ja mogje jak nic nje mogje,nic nie robie i tak wybioro!

Gość

Pasy jak widac prawidlowo odmalowane na Wojska Polskiego, lewoskrety tez sa. To na pewno nie centrum Pruszkowa.

Augustyn

za prawde Wam powiadam dopóki nie będzie lewo skrętów tak tez nadal będą tam wypadki !

Wilku

Kto skąd wyjeżdżał, ktoś wie?