27° Piątek
20 Lipca

Sob

Nie

Pon

Wt

Śr

KPP Pruszków

Będzie przebudowa zjazdu z S8?

Szansa na przebudowę niezbyt bezpiecznego zjazdu z trasy S8 w miejscowości Wypędy (węzeł Puchały). Radni powiatu pruszkowskiego podjęli decyzję o przeznaczeniu 125 tys. zł na projekt nowego skrzyżowania w tym miejscu.

Wjazd i zjazd z S8 w ul. Sokołowską nie należy do tych,które przed budową odpowiednio długo przemyślano. Ruch jest tam duży i o ile wjazd na ekspresówkę nie stanowi problemu, o tyle kierowcy zjeżdżający z trasy w zarówno w kierunku Raszyna jak i Komorowa, muszą już bardzo uważać, aby bezpiecznie włączyć się do ruchu na ul. Sokołowskiej. Nie ma tam świateł, droga zjazdowa oznaczona jest jako podporządkowana, a natężenie ruchu na Sokołowskiej sprawia, że w godzinach szczytu jedynym rozwiązaniem jest próba „wciśnięcia się” między jadące samochody.

O tym, że jest to niebezpieczne, świadczy tragiczny wypadek sprzed tygodnia. Rankiem, 22 czerwca, właśnie w tym miejscu doszło zderzenia motocyklisty z samochodem ciężarowym. 29-letniego mężczyzny za kierownicą jednośladu nie udało się uratować (czytaj więcej na str. 14). Ciężarówka, w którą uderzył, włączała się do ruchu właśnie na zjeździe w ul. Sokołowską...

Sprawą niezbyt fortunnego węzła postanowił się zająć powiat. – Po długich zabiegach zarządu powiatu w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udało się podpisać umowę na sporządzenie dokumentacji przebudowy skrzyżowania z trasą S8. Na zadanie jest planowana kwota 125 tys zł. W trakcie projektowania analiza wykaże, czy będzie to projekt ronda czy też sygnalizacji świetlnej – poinformowała Aurelia Zalewska, wiceprzewodnicząca rady powiatu.

Uchwałę w tej sprawie radni przyjęli podczas wtorkowej (26 czerwca) sesji. Do budżetu powiatu prowadzono zadanie pod nazwą „przebudowa skrzyżowania drogi nr 3115W ul. Sokołowska z ul. Zdrojową w strefie drogi krajowej S8 (węzeł Puchały)”.

Mowa oczywiście na razie o projekcie. Przygotowanie dokumentacji ułatwi starania o przebudowę węzła, ale jeszcze tej inwestycji nie przesądza. Inicjatywa leży teraz bowiem po stronie GDDKiA. To Generalna zdecyduje czy i kiedy wygospodarować środki na to przedsięwzięcie. Czy może ono liczyć na przychylność? Zapytaliśmy bezpośrednio. Do momentu zamknięcia tego wydania „Gazety WPR” nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Do sprawy będziemy więc wracać.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


Komentarze | 21

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gościu

Oczywiście że w tym wypadku tylko rondo jest rozsądnym rozwiązaniem problemu.

Ajka

trzeba zrobić tam rondo - rozwiąże wszystkie problemy

Gość

Na razie wystarczy postawic dwa fotoradary dla jadacych do i z Sokolowa. Nikt kto jedzie tam prosto, nie zwalnia do 60.

Wilku

@Gość 15:39 Nie, zaprojektowano go zgodnie z zasadami. Krzyżowania potoków ruchu należy unikać. Popatrz sobie jak wyglądają Aleje Jerozolimskie przy Blue City przed Rondem Zesłańców Syberyjskich. Część samochodów jedzie ze skrajnych prawych pasów na dwa lewe, które prowadzą wiaduktem górą nad rondem. Z kolei inna część zjeżdża z wcześniejszego wiaduktu i przecina ten wspomniany potok chcąc zjechać do tunelu pod rondem albo dojechać do samego ronda. Potoki się krzyżują i efekt jest taki, że w tamtym miejscu jest notoryczny korek. A dzieje się to przy dopuszczalnej prędkości 70 km/h, a nie przy prędkościach autostradowych.

Głos

@2018.06.29 11:13 Zamiast wypisywać głupoty ,pojeździj trochę po Europie.zobaczysz że ronda są też DLA SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH. Proponuję zacząć od UK

Gość

Ludzie co jest? Niedawno wprost pisał że 220m drogi rowerowej kosztowało 750tyś, teraz piszecie że 125 tyś ma kosztować projekt rąda albo świateł. Moim zdaniem za światła to bym dał 5tyś a za rądo 10tyś. Nawet jak by ktoś to rysował miesiąc to i tak nieźle by wyszedł.

Gość

@Wilku - czyli z pełną premedytacją zaprojektowano bubel.

TylkoNieSwiatla

Jeśli zrobią tam światła, to rano będzie korek przez Komorów do Pruszkowa (Brzozowa).

Wilku

@Elżbieta Ten łącznik pozwalający objechać skrzyżowanie Żbikowskiej i DW718 jest obecnie w projektowaniu zleconym przez burmistrza Brwinowa, była o tym na WPR24 mowa. Szlak tej przyszłej drogi leży w granicach Pruszkowa i to włodarze pruszkowscy powinni się tym zająć, ale Brwinów wystąpił z inicjatywą projektową by nadać sprawom bieg. Budowę ma potem wg tego projektu zrobić Pruszków. W sumie to prawidłowe, że Brwinów się dokłada, bo to oni zyskają szybszy przejazd. Z tym, że Pruszków też na tym zyska, bo na skrzyżowaniu za kościołem ruch się zmniejszy i pruszkowskie samochody też przejadą szybciej.

Wilku

Do Gościa z 11.00 Na etapie projektowania tego węzła z pełną premedytacją nie zaprojektowano zjazdu w stronę Krakowa i Katowic. Podyktowane jest to tym, że zaraz za węzłem jest rozjazd na Katowice i Kraków. Pojazdy, które zjeżdżałyby z tego węzła i chciałyby jechać w stronę Katowic przecinałyby potok ruchu zjeżdżający z S8 w stronę Krakowa. Takie mieszanie potoków ruchu teoretycznie wg projektantów może powodować spowolnienie ruchu i niebezpieczne sytuacje. Nie spodziewałbym się, że ten zjazd zostanie dobudowany.

Gość

Rondo dla samochodów cięzarowych? Chyba ktoś wyłączył u siebie "plik z mysleniem".

Gość

Zróbcie odrazy wjazd w kierunku Karkowa i Katowic. Teraz jest to węzeł prowadzący tylko do i z Warszawy. Ewentualnie można dojechać z Krakowa i Katowic, ale najpierw trzeba tam wygodnie dotrzeć.

Gość 6

Codziennie wracam tą drogą z pracy. Jest bardzo niebezpiecznie . To , że ktoś na tym skrzyżowaniu zginie to było tylko kwestią czasu. No i niestety stało się . Moim zdaniem projektanci takiego skrzyżowania powinni być pociągnięci do odpowiedzialności. Nie trudno było przewidzieć już na etapie budowy, że takie rozwiązanie jest bardzo niebezpieczne , zwłaszcza że ruch jest coraz większy. W okolicy pobudowano tyle ogromnych magazynów , w związku z tym z każdym dniem przybywa TIRÓW, które tamtędy jeżdżą. Przecież to jest konsekwencją budowy takiej infrastruktury. Dlaczego nie można było zrobić tego skrzyżowania od początku dobrze. Wydaje się pozwolenia na budowę ogromnych hal magazynowych, ale o bezpieczeństwie na drodze już się nie myśli. Dopiero teraz , jak doszło do tragedii to zaczęło się myślenie o przebudowie. Ale i do niej , jak wynika z artykułu jeszcze daleka droga. Ile jeszcze wypadków się tam wydarzy zanim podjęte zostaną konkretne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo? W tym miejscu mam jeszcze prośbę do redakcji WPR24 o monitorowanie tego tematu , bo to naprawdę ważne. I jeszcze jedno . Ten tragiczny wypadek , w którym zginął młody człowiek miał miejsce ponad tydzień temu, a do dnia dzisiejszego na poboczu drogi leżą duże kawałki blachy , różne części plastikowe z pojazdów biorących w nim udział. Czy nie można tego sprzątnąć ?

Elżbieta

Przydałaby się jeszcze zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu DW 701 i Żbikowskiej (wyjazd z Gąsina i Domaniewa na autostradę). Z Domaniewa brakuje dosłownie 200 metrów drogi, aby można było bez większych utrudnień wjechać ja autostradę od strony Borzęcina. Natomiast ustalenie pierwszeństwa ulicy Żbikowskiej nad DW 701 pozwoliłoby w znacznym stopniu zmniejszyć kilometrowe korki często sięgające ronda z ulicą Promyka. Sytuacja ta na pewno nie poprawi się sama zwłaszcza w momencie otwarcia tunelu, kiedy gro osób mieszkających po drugiej stronie torów wybierze tę drogę zamiast równie zakorkowanego w godzinach szczytu miasta. Czy WPR wie coś na temat planowanej zmiany organizacji ruchu na Żbikowskiej?

Gość

NARESZCIE!

Wilku

Dobrze, że ktoś się pochylił nad tym tematem. Najlepszym rozwiązaniem tutaj będą chyba inteligentne światła dostosowujące czas zielonego z różnych kierunków do aktualnego natężenia ruchu. Jeśli postawiliby rondo, to znając polskie projektowanie będzie bardzo ciasne, że TIRy będą miały problem przejechać i trzeba będzie jechać 15 km/h żeby takie rondo pokonać. To tworzyłoby nowe zatory.

Gość

musiał zginać człowiek, tak samo jak na skrzyżowaniu Komorowska/Brzozowa zanim łaskawie zrobili rondo

Gość

A nie było można odrazu tak zrobić żeby było bezpiecznie a nie teraz specjalnie drugi raz kasę płacić na przebudowę " Polak mądry po szkodzie"

Gość

Na ul.Sokołowskiej obowiązuje ograniczenie prędkości od 40 - 70km. Myślę, że motocyklista nie stosował się do znaków. Dobrym pomysłem jest czujnik przy światłach powstrzymujący wariatów.

brwinowianin

Cyt. " W trakcie projektowania analiza wykaże, czy będzie to projekt ronda czy też sygnalizacji świetlnej – poinformowała Aurelia Zalewska, wiceprzewodnicząca rady powiatu " Jeśli powstanie tam sygnalizacja to będzie korkować się trasa S8 . TYLKO RONDO !

rondo proszę

Jak zwykle... trzeba było czyjejś śmierci, żeby pomyśleć...