28° Wtorek
19 Czerwca

Śr





UM Warszawa

Bilet metropolitalny pozwoli zaoszczędzić

Stołeczni radni przyjęli uchwałę o nowych zasadach dofinansowania biletów w ramach porozumienia Warszawa+. Od 1 września mniej za bilety zapłacą osoby płacące podatki w podwarszawskich gminach.

Nowe porozumienie zakłada trzy poziomy dofinansowania zakupu biletu przez gminy. I trzy rodzaje biletów: „Bilet Warszawa+1”, „Bilet Warszawa+2” oraz „Bilet Warszawa+3”, w zależności od opcji wybranej przez samorządy.

Skorzystają na tym mieszkańcy metropolii. Pasażer rozliczający się z podatków w gminie, która podpisze porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego w ofercie Warszawa+3 - za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych – zapłaci tylko 120 zł, o 60 zł mniej niż dotychczas. A bilet 90-dniowy normalny imienny, ważny w obu strefach będzie kosztował 330 zł (czyli o 130 zł mniej). Różnicę w cenie pokryje dany samorząd.

– Rozszerzamy naszą metropolitalną ofertę. Mieszkańcy gmin podwarszawskich zapłacą rocznie nawet do 720 złotych mniej za bilety długookresowe, a gminy same zadecydują, które rozwiązanie wprowadzą na swoim terenie. Skorzystają na tym wszyscy – powiedziała Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Oferta Warszawa+ dla gmin aglomeracji warszawskiej, których mieszkańcy podróżują Warszawskim Transportem Publicznym została wprowadzona 1 sierpnia 2014 r. Jako pierwsze skorzystały z niej Marki (teraz w 1. strefie). A później dołączyła jeszcze Jabłonna, Konstancin-Jeziorna, Nadarzyn, Nieporęt, Wieliszew i Legionowo. Jak zaznaczają warszawscy urzędnicy, nową propozycją zainteresowane są kolejne podwarszawskie gminy.
 
Dzięki porozumieniom zawieranym między Warszawą a podwarszawskimi gminami mieszkańcy aglomeracji mają dostęp do największej w Polsce zintegrowanej sieci komunikacyjnej, obejmującej: tramwaje, autobusy, metro, pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej, autobusowe linie dowozowe typu „L” a także – w ramach Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD – pociągi Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. I to wszystko w ramach jednego biletu Warszawskiego Transportu Publicznego.


Inf. Pras.
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 20

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Do mm 2018.05.28 10:34 Stwórzcie komunikację własną za Wasze pieniądze, następnie zapłaćcie za wjazd do Stolicy , utrzymanie wiat przystankowych i sprzątanie stać Was ? Warszawiacy płacą za Was kupę hajsu a dalej myślicie ze jesteście u siebie. Biedaka ze wsi łatwo poznać.

Anty Złodziej

Jak się nie ma "miedzi" to się w domu siedzi. płacicie za korzystnie z Warszawy jak tak to komu ?

mm

W artykule zabrakło informacji, że mieszkańcy Warszawy będą mogli z biletem na pierwszą strefa korzystać również bez dopłat z komunikacji ZTM w strefie II. Tak więc bilet będzie ich kosztował 250zł (bilet warszawiaka) a nie 330zł jak mieszkańców podwarszawskich gmin. To nie jest rozwiązanie symetryczne dlatego należy spodziewać się masowej zmiany urzędów skarbowych przez mieszkańców Pruszkowa, Parzniewa, Piastowa itd na warszawskie skoro pozwoli to sporo zaoszczędzić na dojazdach bez żadnej łaski , martwienia się czy moja gmina podpisała jakąs umowe czy itp. Ciekawe ile podatników "odpłynie" w UC Pruszków rozliczając 2018 rok.

Gość

A Piastowie jest już darmowy autobus na Niedźwiadek. Kto chce nie musi płacić za 1+2 strefę. Bez większych problemów można też dojechać samochodem do P&R. Pomysły dopłat do biletów z budżetów okolicznych miast to większy skok na kasę.

Gość

EWA MA WYCIĘTY MÓZG I WPROWADZA CZYTELNIKÓW W BŁĄD!!! NIENAWIDZI SZUPLEWSKIEGO I NP, DLATEGO SZKALUJE MIASTO PIASTÓW, PONIEWAŻ ODMÓWIONO JEJ ŚWIADCZENIE Z MOP-su!!!

Gość

Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD to nieprawda marketingowa. Z biletem WKD nie można jechać pociągami KM ani ZTM. Bilety KM nie obowiązują w WKD, a bilety ZTM tylko na odcinku Opacz- W-wa Śródmieście

Gość

odstawię autko i nie będę dojeżdżał do PR.

Gość

A ja nie chcę, zeby moje podatki, dla odmiany, szły na przedszkola, place zabaw, skateparki itp. Tak to się można licytować...

Gość

Sprytne posunięcie W-wy, żeby mieszkańcy okolicznych miast płacili podatki w W-wie i mieli bilet na 2 strefy w cenie 1.

loku

po co artykuł w wpr, że inni będą płacić mniej od mieszkańców Pruszkowa i Piastowa, prowokacja jakaś, chcecie nas dobić? Brakuje tylko przypominajki, że niedługo zamkną wiadukt, co w porównaniu do poprzedniego zamknięcia wąskiego gardła, będzie prawdziwym armagedonem

Gość

A ja nie chce żeby z moich podatków dopłacać komuś za dojazdy do pracy . Veto

Gość

Jeżeli mieszkańcy zapłacą mniej o 720 milionów złotych to znaczy że te pieniądze zapłacą gminy. Czyli też mieszkańcy, bo jak wiemy gminy nie zarabiają i wszystko to co mają w budżecie pochodzi z podatków i subwencji. Różnica polega na tym, że za bilety dziś płacą tylko osoby, które faktycznie jeżdżą ZTM, a po wdrożeniu tego programu na bilety osób korzystających z ZTM dokładać się będą osoby nie posiadające kart miejskich.

Gość

Właśnie, co z Pruszkowem?

Gość

Jeżeli to będzie także dla mieszkańców Pruszkowa, to zdecydowanie polepszy się komfort jazdy WKD ;-)

ewa

Już się ucieszyłam, że zaoszczędzę parę złotych, ale przecież mieszkam w P I A S T O W I E. A my tutaj mamy tylko smog, planowaną obwodnicę Pruszkowa i wycięte drzewa.

Gość

"Od 1 września mniej za bilety zapłacą osoby płacące tańsze bilety podatki w podwarszawskich gminach. " Polska jezyk turdna...

Gość

Szkoda ze bilety jednorazowe nie chcecie obnizyc ...:(

Gość

Pruszków? tym razem da się! A dlaczego da się? bo wybory za pasem. A wszyscy wiemy że nic tak nie mobilizuje polityków do obietnic i działań jak zbliżające się wybory. Prawda panie Starzyński?

Gość

A gdzie się podział słynny artykuł o nowym kandydacie na prezydenta Pruszkowa?

Gość

A Pruszków gdzie? Jak zwykle: nie da sie albo to nie nasze?