Środa
24 Stycznia

Czw

Czw

Pią

Sob

Nie

Pon
Piotr Antos

Jeden skończą, drugi zaczną... czyli remont na średnicy

Jeśli myśleliście, że po zakończeniu prac na linii kolejowej 447 Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki pociągi będą kursować bez większych zmian, to niestety nic z tego. PKP PLK właśnie rozpoczęła przygotowania do kolejnego remontu. Chodzi o modernizację linii średnicowej.

Linia średnicowa łączy Warszawę Zachodnią i Warszawę Wschodnią. To najbardziej obciążona trasa kolejowa w kraju. Średnicową łączą dwie równoległe linie: podmiejską (przebiegającą przez stacje Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion) i dalekobieżną (biegnie przez stacje Warszawa Centralna). Każda z nich ma po dwa tory. PKP PLK chce zmodernizować linię średnicową.

Pierwszy krok właśnie został wykonany. PKP PLK podpisały umowę z konsorcjum Torprojekt i Kuryłowicz&Associates opiewającą na 22,4 mln zł. Konsorcjum do końca roku ma przygotować warianty przebudowy linii średnicowej. W 2019 r kolejarze ogłoszą przetarg na remont linii, tak by wykonawca prace rozpoczął już na początku 2020 r. Sam remont ma potrwać do 2023 r. 

To że remont linii średnicowej odbije się na podróżnych jest pewne. Nie wiadomo jedynie, jak uciążliwe będą utrudnienia. Możliwe jest nawet jednoczesne zamknięcie obu tuneli w centrum Warszawy, co wiązałoby się z ogromnymi utrudnieniami dla podróżnych. PKP PLK zaznacza jednak, że dziś jest zbyt wcześnie, by mówić o tym jak będzie funkcjonował ruch kolejowy w trakcie remontu.


Anna Zwolińska
anna.zwolinska@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 17

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Czasem jak czytam co wyczynia PKP to mam wrażenie jakby to były dowcipy

piastowiak

Ja się od września ub. r. przerzuciłem na jazdę samochodem. No i wygląda na to, że może z rok będę znowu jeździć pociągiem, a potem wrócę do samochodu, bo jak mam 3 lata jeździć podczas remontów pewnie ze 2-3 razy dłużej z przesiadkami to ja dziękuję. Wyjeżdżam z domu z Piastowa autem ok. 6:30 i w pracy na Grochowie jestem w ciągu 45-50 minut. Powrót zajmuje mi około godziny. Jak będą się babrać z remontem średnicówki 3 lata to nie wiem czy potem wrócę do jazdy pociągami. I wiele osób pewnie podobnie. Czyżby o to chodziło? Takie remonty powinno się robić dzień i noc na 3 zmiany, aby skończyć jak najszybciej w góra rok. A ten remont co jest teraz trwałby 3-4 miesiące max. Ach czy my normalności w tym naszym kraju kiedyś się doczekamy?

Gość

A po 2023 remont zachodnia - Włochy.

Gość

plk i utk to są dwa raki na polskich torach które należy wyciąć i wypalić

Gość

Proponuję wariant następujący..... Od Dw.Zachodniego do Dw. Wschodniego przewóz pasażerów drezynami w wersji naziemnej....

mak

Moim zdaniem w ten sposób PKP realizuje swoje odwieczne marzenie: żeby Ci przeklęci pasażerowie wreszcie przestali jeździć pociągami. Brak pasażerów bardzo upraszcza sprawę. Nie trzeba sprzątać i nikt nie marudzi jak pociąg się spóźni czy zepsuje. Kasa z budżetu i tak rośnie, niezależnie od ciągle spadającej liczby pasażerów, ideałem jest więc ich kompletny brak.

Fan Pruszkowa

Dzięki Bogu, Stolica odetchnie, A tak na poważnie przywozicie kupę pieniędzy w formie podatków z Warszawy do Swoich miast, ciśnijcie włodarzy niech stworzą za Wasze pieniądze niezawodną komunikację. Tylko dzięki Wam żyją. CDK Waszych rodzin nie wykarmi.

Gość

na co komu kolej. daleko do stacji, rzadkie kursy. ZP często z najbliższego przystanku. Kolej przeżytek

Gość

Przeciez tam nie tak dawno temu byl remont co byla afera ze podmiejskie pietrowe nie mieszcza sie w tunelu podmiejskim i musialy jezdzic przez dalekobiezna przez Warszawe Centralna, np. Pociagi do Radomia. Kurna to bylo chyba z 5 lat temu, moze troche wiecej.czy oni sobie zartuja?

Gość

A co na to Prezydent Pruszkowa i Starosta Powiatu Pruszkowskiego? Starzyński odpowiada za dojazd 60 000 ludzi, a Gołoś 150 000.

Gość

Na tej linii jest wieczny remont od kilkudziesięciu lat, już każdy się zdążył przyzwyczaić. Bez samochodu nie da się żyć

Gość

to są chyba jakieś jaja, rowerem może mam do roboty jeździć,?

Dolejlama

I tak już od 1845 r.

Gość

Zakładając, że regularne, całosezonowe problemy z koleją zaczęły się w roku 2012 lub 2013, kiedy na wakacje zamykano po jednym torze naprawiając dylatację w przejściach podziemnych w Ursusie i Włochach (mimo zbliżającego się i tak głównego remontu), zamknięć mostów, wiaduktów, tuneli, torów dalekobieżnych, budowy ekranów akustycznych dzielących miasta na pół itp, a ten remont kolejarze skończą (lub nie) w okolicach 2022-23, to mamy 10 lat apokalipsy z dojazdami tylko po to, żeby pociąg z 21 minut z Pruszkowa (przed remontami) na Śródmieście jechał 26 minut (dobudowano Niedźwiadek). 10 lat, ok. 20 kilometrów torów.

Bob B.

Trzy lata? W Chinach takie sprawy załatwiają w 3 miesiące. Skoro u nas ma to trwać 12 razy dłużej, więc pewno chodzi o pieniądze. Czytaj: 12 razy więcej.

Gość

Masakra !

Gość

Oczywiście nie dało się zgrać tych remontów w jednym czasie. Przez kilka lat był burdel na LK447 i LK1 bo remontowali LK1. Teraz jest burdel na LK447 i LK1 bo remontują LK447. Później będzie burdel na LK447 i LK1 bo będą modernizować średnicę. Brawo!