27° Środa
19 Września






Seweryn Dębiński

Kłopotów z biletomatami ciąg dalszy...

Wracamy do tematu wadliwie działających biletomatów na szlaku Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Liczba skarg na ich funkcjonowanie rośnie. Co w tej sprawie ma zamiar zrobić przewoźnik?

To już nawet nie kwestia ostatnich tygodni tylko miesięcy. Biletomaty na stacjach WKD psują się na potęgę. Drukują puste blankiety, nie wydają reszty, w trakcie transakcji potrafią zmienić język wyświetlanych poleceń na obcy. Nie ma właściwie dnia, aby w mediach społecznościowych nie pojawił się wpis z tagiem #biletnietomat, informujący o tym, że któraś z maszyn odmówiła współpracy.

Pod koniec lipca tego roku WKD zapewniła nas, że „zobowiązała operatora biletomatów do zmiany oprogramowania urządzeń i wyeliminowania usterek”. Niewiele to jednak dało... – Niestety Spółka z niepokojem obserwuje, iż nowe oprogramowanie zarządzające wdrożone przez operatora automatów biletowych nie ograniczyło liczby usterek i zgłaszanych przez użytkowników skarg i reklamacji. Nowy program nie spełnił założonych oczekiwań, zaś serwisowi operatora urządzeń bardzo trudno jest dokonać odpowiednio szybkiego usunięcia usterek – mówi nam dziś Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.

Jak dodaje, „wukadka” rozpoczęła działania zmierzające do zlecenia usługi instalacji, utrzymania i serwisowania nowych automatów biletowych, które docelowo zastąpią obecnie funkcjonujące urządzenia. – Nowe biletomaty będą spełniać wymagania rozporządzenia UE w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności odnoszących się do dostępności kolei dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Instalacja nowych automatów biletowych odbędzie się w oparciu o konkurencyjną procedurę udzielania zamówień publicznych – zapewnia Kulesza.

Jak do tego czasu mają sobie radzić podróżni? – Zapewniam, że do czasu zakończenia procedury przetargowej WKD dołoży wszelkich starań, aby występujące nieprawidłowości w pracy urządzeń miały jak najmniejszy wpływ na zapewnienie ciągłości oferty dostępu do całodobowej usługi zakupu biletów w automatach. Spółka WKD wielokrotnie podkreślała i potwierdza, że automaty biletowe zainstalowane na peronach linii WKD cieszą się niezwykle dużym zainteresowaniem pasażerów, którzy doceniają tę formę zakupu biletów – mówi rzecznik prasowy spółki. –  Biletomaty są bardzo ważnym, ale nie jedynym kanałem sprzedaży biletów. Podróżni mogą wciąż korzystać z możliwości zakupu biletów za pośrednictwem kas biletowych oraz telefonów komórkowych (aplikacje mPay i SkyCash) – dodaje.


Ewelina Latosek
ewelina.latosek@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 9

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Spółka WKD wielokrotnie podkreślała i potwierdza, że automaty biletowe zainstalowane na peronach linii WKD cieszą się niezwykle dużym zainteresowaniem pasażerów, którzy doceniają tę formę zakupu. Dziękuję. Dobranoc.

Wilku starszy

A co z tymi niebieskimi tablicami które ciągle nie działają??? A już na pewno nie wtedy gdy jest awaria na trakcji. Czemu robili takie badziewie przez tyle czasu, teraz ciągle nie działa, kto za to odpowiada??? Czy coś z tym będzie robione, poprawiane?

Gość

zamiast biletów drukuje biliety i wydaje reszty w hrywnach

Pruszkowianin

Na Zbikowie wszystkie automaty biletowe WKD działają... Żartowałem, bo ukradli!

Gość

Wprowadzić konduktorów

Gość

W Opaczy biletomat groszy nie wydaje regularnie.

ava

Biletomat pobrał pieniądze, a biletu nie wydał.

Gość

od lipca do sierpnia uzyskałem 17 zwrotów za reklamacje biletów kupionych w biletomatach. polecam, jazda za darmo

Gościówa

Fajnie - kasy biletowe są w Grodzisku, Podkowie, Komorowie, Pruszkowie i w Warszawie, starsze osoby z pewnością skorzystają z aplikacji - no ale norma 1000 mandatów w WKD musi być wyrobiona, trzeba było na to znaleźć sposób i już się znalazł. WKD zapomniało dodać, że można jeszcze bilet kupić u maszynisty, ale tam ceny powalają i trzeba mieć odliczona gotówkę i kupować na stacjach, a za nim się kupi to już można dostać mandat.