Czwartek
14 Grudnia

Pią

Sob




Maciej Bochnowski

Kolejarze na placu boju

3 września zaczęła się prawdziwa batalia. Linia podmiejska 447 została zamknięta na 12 miesięcy, a kolejarze rozpoczęli walkę z czasem. Zapewniają, że wszystkie prace postępują zgodnie z harmonogramem.

Warto przypomnieć, że część prac wystartowała w maju, ale wraz z początkiem września rozpoczął się kluczowy etap inwestycji związanej z modernizacją linii 447. Ruch pociągów na trasie Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki został wstrzymany, a pasażerowie przesiedli się do komunikacji zastępczej. Kolejarze po cichu pracują, choć zdarzały się nieciekawe sytuacje. W Brwinowie zamknięto wejście na peron PKP, gdzie znajdowała się jedyna kasa biletowa. Na szczęście po kilku dniach sytuacja rozwiązała się. W Brwinowie kasy już stoją.

Przebudowa przejścia podziemnego przy dworcu PKP i budowa tunelu w ciągu ul. Działkowej i Błońskiej – to inwestycje, które zostaną przeprowadzone w Pruszkowie. Pierwsze zmiany już nastąpiły. W związku z planowaną budową tunelu od 21 września wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. – Umożliwi to przebudowę infrastruktury podziemnej kolidującej z tunelem drogowym. Rozpoczęcie prac konstrukcyjnych tunelu przewidziano na początku października – podaje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Mieszkańcy Pruszkowa niebawem będą musieli radzić sobie bez przejścia podziemnego. Kolejarze szykują rozwiązanie. – Otwarcie przejścia dla mieszkańców w poziomie szyn nastąpi w pierwszym tygodniu października – zapowiada przedstawiciel PKP.

W maju rozpoczęły się prace na stacji w Piastowie. Na pierwszy ogień poszła przebudowa przejścia podziemnego. – Od maja do sierpnia wykonano konstrukcję żelbetową segmentów przejścia pod torami linii nr 1. Obecnie realizujemy konstrukcję żelbetową przejścia pod torami, a dokładnie wyjście z przejścia w rejonie ul. Lwowskiej – prezentuje Jakubowski.

Za 6 mln zł w Parzniewie powstanie przystanek kolejowy. W tym przypadku kolejarze mają ręce pełne roboty, bo w rejonie ulic Przejazdowej i 36 Pułku Piechoty Legii Akademickiej trafili na „łyse pole”. Prace wystartowały w maju. – Dotychczas wykonano konstrukcję żelbetową segmentów przejścia pod torami linii nr 1. Przygotowujemy się do prac pod torami linii 447. Po wykonaniu demontażu sieci trakcyjnej, torów oraz przebudowy infrastruktury podziemnej, wykonawca przystąpi do pogrążenia grodzic stalowych zabezpieczających realizację wykopu pod docelowy obiekt. W czwartym kwartale tego roku przewidujemy budowę odwodnienia oraz rozpoczęcie wykonania ścianek peronowych – streszcza postępy prac przedstawiciel PKP.

W Brwinowie powstaje przejście podziemne w rejonie ul. Sportowej i ul. Mszczonowskiej. Obecnie montowana jest konstrukcja żelbetonowa wyjścia oraz pochylnia od strony ul. Mszczonowskiej. Z kolei w Milanówku wykonano konstrukcję przejścia pod torami linii nr 1. Obecnie budowane jest wyjście od ul. Krakowskiej. 


Jakub Małkiński
jakub.malkinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 18

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Do Gość 2017.09.24 1

Przygotowanie inwestycji, czyli pozyskanie środków, zaprojektowanie uzgodnienia (od kartografii, przez środowiskowe, sieci cieplne, gazowe wodociągowe, elektryczne i teleinformatyczne po słynnych ekoterorystów) trwa około 5 lat. Budowa jest z olbrzymim dofinansowaniem z UE, czyli również za niemieckie EURO. Samo przygotowanie przetargu na właśnie takich warunkach to jakieś 3 miesiące, jego rozstrzygnięcie to faktycznie około 6 miesięcy. Rozumiem że masz w Tworkach internet z pomocą którego piszesz. Szkoda że Tworki to nie tak jak kiedyś "zakład zamknięty", bo uniknęlibyśmy tak idiotycznego Twojego wpisu na tym forum.

Gość

Jakie to piękne, że Polska tak rozwija się pod rządami naszego Pana Naczelnika dr Jarosława Kaczyńskiego. Wreszcie prowadzimy Polską politykę, rozwijamy kraj, armię, mam już swoje lata, ale cieszę się, że moje wnuki będą żyć w silnym i polskim państwie. Wreszcie prowadzimy własną a nie niemiecką politykę.

Gość

I tak ukraińcy jeżdżą jak i kiedy chcą. Przyjdzie zapowiadana sroga zima to przestaną jeździć w ogóle. Wąskie gardło ma nowy termin, marzec 2018.

silver

A na Warsztatowej coś się wreszcie ruszy, czy tylko ciągle zamknięta będzie?

Gość

Cenzura Jasia Niedasia

Realista

Zima będzie mroźna ,wiosna mokra,lato ekstremalnie upalne i koleją pojedziemy w 2019!

Gość

Tyle, że remont linii 447 prowadzą firmy INTERCOR i Mosty Łódź na zlecenie PLK (kolejarzy - do czasu odbioru temat dla PKP PLK nie istnieje) - zatem tytuł już z założenia jest bez sensu. To jest podobne rozumowanie jak naszych "szanownych" i równie bezsensownych jak ten tytuł "włodarzy". Oni mówią że prowadzą inwestycje, że coś wybudowali - podczas gdy tylko udostępnili teren. Komunistyczna propaganda. O nowym wiadukcie i paszkowiance też na razie zapomnijcie gdyż wszystkie inwestycje z udziałem kapitału UE są nietykalne przez 5 lat - nie można dokonywać żadnej ingerencji w to co zostało wybudowane - takie są przepisy.

Kolejarz

@Gościówa Wyłączone są tory 1 i 2 z LK1, stąd jazda torem 3 LK447. Taki odcinek nie ma wpływu na inwestycję.

Gość

Redakcjo, prosimy o jakieś podsumowanie n/t "wąskiego gardła", zwężonej al. WP i zamkniętego wylotu z Prusa. Kiedy tam wreszcie będzie normalnie?

Gościówa

a ja ostatnio widziałam na wysokości "pól parzniewskich" pendolino gnające w kierunku Warszawy właśnie po torach podmiejskich :-) Oj to nie będzie rok bez pociągów podmiejskich...Jeśli pociągi zaczną jeździć po półtora roku to będzie sukces....

maruda

I tak będą opóźnienia, bo w naszym kraju nigdy nic terminowo realizowane nie jest. Wytłumaczenie zawsze się znajdzie - nieznane instalacje, za zimna zima, za gorące lato, za dużo deszczu pada itp. itd.

Gość

Przejście w Brwinowie, a korki jak były tak będą. Brawo teoretyczny burmistrzu, teoretycznego miasta. Jak zwykle ZERO inwestycji w infrastrukturę. Brwinów to dno dna i takim pozostanie dopóki ten matołek będzie nim włamał.

Gość

mają jeszcze 345 dni. ze 200 za dużo.

as

Redakcjo czy możecie się co ze Strabagiem i poszerzeniem al. Jerozolimskich? Jest jakiś aneks? Wyznaczono nowy termin zakończenia lub przejezdności pasa będącego obecnie w budowie?

Głos

Co z przejazdem na parzęciewie? Rozumiem ślabany zostajo ,jak za starych dobrych czasów?

Gość

A co z wiaduktem na granicy pruszkowa i piastowa? To nie zalicza się do remontu? Starzyński znowu zrobił sobie z nas jaja?

Gość111

a co z Dworcem PKP ???? Bo jakoś cicho się zrobiło w tym temacie ???

Gość

no proszę jacy to dzielni ci kolejarze, bohatersko walczą