21° Wtorek
17 Października

Śr

Czw

Pią

Sob

Nie

Pon
Archiwum

Kolejarze przygotowują się do startu

Modernizacja przejścia podziemnego przy dworcu PKP oraz budowa tunelu w ciągu ulic Działkowej i Błońskiej to główne inwestycje w ramach remontu linii podmiejskiej nr 447 w Pruszkowie. Jak postępują prace?

3 września linia 447 została zamknięta na 12 miesięcy. Pasażerowie przesiedli się do autobusów komunikacji zastępczej, a kolejarze przystąpili do pracy. Wśród mieszkańców Pruszkowa niepokój wywołała decyzja o zamknięciu przejścia podziemnego. Kluczowa była kwestia przedostania się na drugą stronę miasta. – Przejście podziemne zamierzamy wstępnie, po ogłoszeniu wykonawcy, rozpocząć pod koniec września bądź na początku października. Wówczas zostanie otwarte przejście w poziomie szyn, które będzie zlokalizowane przy początku peronu dojeżdżając od strony Warszawy. Będzie to przejście z dróżnikiem, z rogatkami, całodobowo chronione, aby zapewnić jak największy poziom bezpieczeństwa dla mieszkańców Pruszkowa – wyjaśnia Rafał Banaszkiewicz, zastępca dyrektora projektu PKP PLK.

Trwają przygotowania do rozpoczęcia kolejnej inwestycji. – W zakresie rzeczy, które będziemy realizować w najbliższym czasie jest rozpoczęcie budowy tunelu wzdłuż ul. Działkowej i ul. Błońskiej. Obecnie wykonawca prowadzi prace związane z przygotowaniem infrastruktury kolejowej. Odbywają się w pasie tunelu kolejowego, jednak kwestią dni, kiedy zostanie wprowadzona organizacja ruchu zamykająca ul. Działkową i skrzyżowanie z Solidarności – prezentuje przedstawiciel PKP PLK.

Kolejarze zapewniają, że działają pełną parą. – Od 3 września przystąpiliśmy do rozbiórki peronu w Pruszkowie, który gwarantuje dalszą realizację przejścia i zadania. Zaznaczam, że zostawiamy wiaty na peronach, które będą modernizowane. Rodzi to trudności dla wykonawcy, żeby przeprowadzić realizację zadania – zaznacza Banaszkiewicz. – Z tematów, które są realizowane możemy wymienić remont sieci trakcyjnej na torze nr 4 od Grodziska oraz wykonanie infrastruktury podziemnej – dodaje.


Jakub Małkiński
jakub.malkinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 9

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Jestem Gość

Do :Gość 2017.09.19 12:29 Doskonale wiem, środowisko Windows nigdy nie było i nie będzie anonimowe. Czyżbyś chciał mnie ostrzec przed czymś czy raczej czymś przestraszyć. Nie strasz bo się.... (efekt do przewidzenia).

Gość

A co z budynkiem dworca PKP w Pruszkowie ? Będzie remontowany ?

Gość

do jestem gość: a wiesz ze tylko wydaje ci się, że jesteś tu anonimowy?

Jestem Gość

Do :brwinowianin 2017.09.18 17:39 - od Pana Burmistrza Gminy Brwinów z daleka chamie ze wsi, buraczany łbie, bo ci słoiki wszystkie wytłukę napływowa gnido.

brwinowianin

Wiki: W Parzniewie ma powstać też tunel dla pieszych i rowerzystów. To chyba logiczne...bo jak inaczej ludzie dostaną się na perony :)? Szkoda oczywiście że przy tej okazji nie powstanie nad torami wiadukt, albo kolejny tunel właśnie w ciągu ulicy przejazdowej! Taka inwestycja odciążyłaby tunel ulicy działkowej, a tak dostanie się do tunelu działkowa, gdzie zapewne będą podąrzać kierowcy jadący z Brwinowa w efekcie czego spodziewam się tam gigantycznych korków każdego ranka ! Burmistrz Brwinowa zwyczajnie zawalił sprawę bo nawet nie postulował w kwestii tunelu na przejazdowej. A teraz była ku temu szansa przy okazji modernizacji linii kolejowej ! Już nie wspomnę, że ulica przejazdowa jest nazywana przez lokalnych rządzących małą obwodnicą Pruszkowa ! Obwodnica na którą nie można się dostać, bo przejazd kolejowy (rogatki) w Parzniewie wiecznie są zamknięte ! :)

Gość

To po co ,otworzyli przejsice podziemne , przez tory i na perony .Jak teraz zamykacie .Po Ha.............................. A nie mogliscie robic remontu w wakacje,a nie teraz na rok.zamkneliscie .i daliscie autobusy do zachodniej,a dalej martw sie sam czlęku . Jak dotrzesz do centrum. bo kolejarzy to nie obchodzi.....

Wiki

Do gościa z 11:51 Nie wiem z kąd jesteś ale chyba nie z Pruszkowa bo przy ul.Przejazdowej powstaje nowy peron Parzniew a nie tunel i na pewno nie jest to zasługa jak to sugerujesz pana Starzyńskiego Tunel ma powstać przy Błonskiej i też nie jest to zasługa tego pana a jego zaniedbanie bo tunel ten powinien być już dawno gdy pkp modernizowało linię dalekobieżną. To tylko zasługa mieszkańców bo gdy się okazało że w mieście została tylko jedna przeprawa przez tory ciągle zakorkowanym wiaduktem to wybudzili pana prezydenta z błogiego stanu "niedasie"

Robik

PKP ognia. Jestescie super. Trzymajcie sie!

Gość

Ciekawi mnie jedna kwestia. Lokalni hejterzy i inne trolle internetowe za remont torów, wąskiego gardła i wynikające z tego utrudnienia obwiniają Starzyńskiego. Choć nie ma on z tym nic wspólnego. Dlatego zastanawiam się czy za powstanie tunelu przy Przejazdowej, który został przez władze miasta wywalczony i częściowo dofinansowany Starzyński będzie chwalony. Oczywiście to pytanie czysto retoryczne, bo wiadomo że nie. Ale to tylko pokazuje jak grupka kilku albo kilkunastu osób bawiących się w opłacone komentarze na poczytnym WPR24 moze manipulować opinią publiczną.