27° Środa
19 Września






wizualizacja

Kolejny krok do przebudowy targowiska

Urząd gminy w Brwinowie wybrał firmę, która zajmie się modernizacją targowiska miejskiego. Inwestycja będzie realizowana w trybie „projektuj i buduj”.

Co to oznacza? Wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za przedsięwzięcie na każdym etapie – od przygotowania dokładnego projektu przez uzyskanie niezbędnych pozwoleń aż po samą budowę. Do przetargu na wykonanie tego zadania zgłosiły się dwie firmy. Zwycięską propozycję złożyło przedsiębiorstwo z Pruszkowa.

Jaki dokładnie jest zakres inwestycji? Koncepcja obejmuje budowę nowych pawilonów handlowych i zadaszeń miejsc sprzedaży, wyposażenia związanego z handlem (w postaci stołów) i z funkcjonowaniem targowiska (tablice informacyjne, stojaki na rowery itp.), nowe wykończenie posadzki i elementy małej architektury. Pawilony parterowe będą zlokalizowane bezpośrednio przy wschodniej i zachodniej granicy targu. Dwa z nich będą posiadały po jednym lokalu a kolejne trzy pawilony po kilka lokali użytkowych. Do tego pawilon dwukondygnacyjny, który będzie zamykał przestrzeń targowiska od strony północnej i tworzył fragment pierzei wzdłuż ul. Armii Krajowej. Każdy nowy lokal użytkowy będzie wyposażony w węzeł sanitarny.

Wszystkie budynki i urządzenia targowiska będą dostępne dla osób z niesprawnościami ruchu, wzroku i słuchu. Moduły w budynkach będą dostępne z poziomu chodnika bez konieczności pokonania stopni, pochylni lub użycia urządzeń do podnoszenia.

Powstaną nowe zadaszenia, zarówno dla osób handlujących z samochodu jak i bez. Będą one mogły być użytkowane również przy innych okazjach w dniach, w których targowisko funkcjonuje tylko częściowo i samochody dostawcze nie będą używane, np. w czasie lokalnych wyprzedaży sąsiedzkich zwanych „Przydasiami” lub innych imprez społecznych.

Szczegółowy projekt nowego targowiska ma być gotowy jeszcze w tym roku, a dokładnie w połowie listopada. Prace budowlane mają zakończyć się rok później. Ostateczny termin na dostarczenie przez wykonawcę pozwolenia na użytkowanie wyznaczono na marzec 2020 r.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 25

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Panie Burmistrzu, a ulica Orla w Brwinowie to ma swojego właściciela, bo jest pomijana w remoncie, proszę przejechać tą ulicą i zobaczyć w jakim jest stanie, jak mogą poruszać się nią piesi i samochody. Przy remoncie ronda objazd był ulicą Orlą, przy remoncie Pszczelińskiej też, bo jest szeroka, przy pozostałych ulicach odchodzących od ulicy Granicznej ustawiono znaki zakazu wjazdu, a teraz je wyremontowano. Pozostała tylko bezpańska z dołami ulica Orla, czy --- ta ulica jest w Brwinowie tylko do objazdów, bo nikt przy niej nie mieszka i nie trzeba jej remontować?

Gość

Fakt, o wiele lepsza i bardziej praktyczna byłaby na Pruszkowskiej budowa miejsc parkingowych niż ścieżka rowerowa... Za mało pragmatyzmu, Panie Burmistrzu, tym razem.... Szkoda.

Wilku

Oktaba, jesteś u pani! Znaczy się, u pana burmistrza.

Oktaba

Panie Burmistrzu...chciałem powiedzieć, że Wilku skarży

Wilku

Panie burmistrzu, niech sie pan uda do tematu o zagospodarowaniu parku w Brwinowie, bo ta sama osoba znowu ma pretensje i zarzuca, ze tutaj pan sie mija z prawda w odpowiedziach.

Wilku

Musze pochwalic burmistrza za wzorowa w porownaniu do okolicznych wlodarzy komunikacje z otoczeniem. Nie boi sie krytyki, odpowiada konkretnie i rzeczowo, zadaje sobie trud by dyskutowac w komentarzach na portalu internetowym i to nie tylko tuz przed wyborami, bo kojarze jego komentarze z czasow wczesniejszych. Nie znam lokalnych uwarunkowan i problemow bo nie jestem z Brwinowa, pewnie nie jest idealnie, ale na poziomie komunikacji klasa, pruszkowscy wlodarze mogliby sie uczyc. No i rzeczowo teraz zripostowal brwinowianina, tak podejrzewalem ze to malkontectwo w wiekszosci, ale nie mialem na tyle wiedzy, by miec tego pewnosc.

Kononowicz Krzysztof

Jak już wcześniej powiedziałem...będę kandydował na Burmistrza Gminy Brwinów...i tak jak obiecałem...tak uczynie...proszę na mnie głosować...wyprowadze Policje na ulice...utworze miejsca pracy dla młodzieży i dla ludzi...a na wiosne zrobimy plany rozbudowy dróg

Gość

brwinowianin - pisanie dla pisania, bez umiejętności czytania ze zrozumieniem. Piszesz o jakich wyjazdach z posesji, bo chyba nie rozumiem czegoś , skoro ścieżka ma iść na gruncie kolejowym (czytaj po prawej stronie idąc w stronę miasta od Parzniewa, inaczej wzdłuż ekranów ). Plujesz jadem, tylko po co? Oczywiście będę głosowała na obecnego burmistrza, nie jestem w jego stowarzyszeniu, jestem zwykłym mieszkańcem, który dostrzega co dobrego się dzieje - ucinając pozostałe spekulacje. Ja wiem , najlepiej byłoby, żeby burmistrzem został czarnoksiężnik , który za pomocą czarodziejskiej różdżki spełnił by wszystkie oczekiwania mieszkańców, ale niestety życie to nie bajka ;). Ludzie więcej dystansu, mniej żółci , a będzie wszystkim lepiej się żyło. Miłego dnia :)

Robert

Brawo za odpowiedzi Pana Burmistrza! Merytorycznie i do celu! Jak zawsze nie da się Pan wyprowadzić z równowagi pieniaczą, którzy głoszone przez siebie ideologie mocno dopasowują do swoich potrzeb! Pozdrawiam, mieszkaniec Żółwina. Jesteśmy z Panem!

brwinowianin

@odp 4 - Zczynając od pozytywów to Zaskoczony jestem że jednak jest jakiś plan modernizacji przynajmniej ul.Pruszkowskiej i budowa "ścieżki" rowerowej wzdłuż tej ulicy jednak uważam że raczej powinien powstać tam parking dla samochodów chociażby wzdłuż peronu a nie ścieżka rowerowa. Samochody parkują tam na dziko i raczej naturalnym jest że nadal będą tam parkować ponieważ brakuje miejsc parkingowych w centrum Brwinowa. Nie ma też w planach budowy wielopoziomowego parkingu jak np.Ursus Niedźwiadek. Co do budowy tego typu ścieżek rowerowych , które kosztują o wiele więcej niż jeśliby budować nieco szersze ulice uwzględniając te dodatkowe +40cm z każdej strony drogi na rower (tak jest w cywilizowanych krajach UE) - to u nas buduje się dodatkowe chodniki gdzieś z boku drogi co generuje przecież o wiele większe koszty . Nie rozumiem tego totalnie. Po pierwsze jazda rowerem po chodnikach z licznymi wjazdami do posesji i krawężnikami nie może nazywać się ścieżką rowerową . Nasz polskie przepisy w żaden sposób tego nie normują. Nawet wysłałem zapytanie do GDDKIA w tej sprawie, czy rowerzysta ma obowiązek korzystania z tego typu "przywilejów" i co w przypadku jesli wyjedzie z posesji samochód? W odpowiedzi otrzymałem potwierdzenie absurdów, mianowicie - że rowerzysta ma pierwszeństwo, ale powinien udokumentować takie zdarzenie robiąc zdjęcie :)! To pokazuje że budowanie tzw. ścieżek rowerowych wzdłuż rozlicznych podjazdów do posesji, czy przecinających ulice są tak naprawdę bardziej niebezpieczne dla rowerzystów . Jednak rowerzyści w Polsce A ZWŁASZCZA KIEROWCY totalnie nie mają świadomości zagrożeń i przywilejów . Przykładem jest tego typu ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Przejazdowej w Pruszkowie gdzie różne lokalne firmy zlokalizowane przy tej ścieżce zamontowały BEZPRAWNIE tablice -UWAGA SAMOCHÓD, gdzie rowerzysta ma przecież pierwszeństwo przejazdu ! To pokazuje że bezpieczniejsza dla rowerzysty jest jazda ulicą ! Paradoks polega na tym że taki rowerzysta jadący po ulicy kiedy występuje obok tzw. ścieżka rowerowa nie jest akceptowany delikatnie mówiąc przez kierowców. Ten trend staje się w Polsce wręcz nieodwracalny, powstają kolejne "chodniki" zwane ścieżkami rowerowymi i jednocześnie stawia się znaki zakazu przy wjazdach do miejscowości - ZAKAZ RUCHU DLA ROWERÓW! - np. między Milanówkiem a Grodziskiem. Co do obsadzeniom ekranów bluszczem to jedyne rozsądne rozwiązanie wobec zaniedbań w konserwacji obiektów przez PKP PLK, jednak to też wymaga instalacji kratek wzdłuż ekranów a zapewne PKP PLK musiałoby wyrazic na to zgodę.

Kononowicz Krzysztof

Ja zgłaszam swoją kontrkandydaturę i tak dalej...nie będzie łachmaństwa...nie będzie biurokractwa...nie będzie niczego...i bardzo proszę na mnie głosować.

Oktaba

Do Radzio...a po co topić pieniądze w tym komunistyczno-betonowo zakurzonym słabym trzecioligowym klubiku??? Już chyba i tak za dużo kasy poszło w błoto

Gość

Oczywiście że zagłosujemy

Gość

60- tysięczny Pruszków po wieloletnich wypocinach stać na kostkę i to na raty. Po co tak wielkie targowisko w Pruszkowie jak nie ma gdzie zaparkować auta.

Gość

A gdyby tak w Pruszkowie było zadaszenie... nie trzeba byłoby nosić parasoli w tłumie, a sprzedawcy nie polewaliby warzyw i owoców wodą. A gdyby jeszcze były ściany... wszystkim byłoby łatwiej w ziemie, towar by nie przemarzał, a w lato po mięsie nie latałby muchy... Gdyby na poziomie -1 był parking dla klientów na 400 samochodów, na poziomie 0 był parking dla dostawców, a na poziomie +1 zwykły handel. Całość mogłaby być nie wyższa niż 10-12 metrów. Ach rozmarzyłem się...

Radzio

A kiedy powstanie 2 trybuna na Zniczu? Ta od strony Utraty

Gość

brwinowianin!!! Ale ty jesteś ograniczony. Chciałeś zaistnieć ale ci nie wyszło. Widać, że chorobliwie nie cierpisz Burmistrza Kosińskiego i wszystko co złe jemu przypisujesz. Zapoznaj się kto jest właścicielem i gospodarzem poszczególnych ulic i dopiero wtedy zacznij pyszczyć. Jeśli chodzi o dodatkowe przeprawy przez tory to przespałeś wszystkie komunikaty burmistrza. To poprzednikowi nic nie było potrzeba gdy były uzgodnienia i konsultacje przed remontem torów. A ty gdzie wtedy byłeś??? Kosiński, po ciężkich bojach, załatwił, że będzie, oprócz tunelu, dodatkowa przeprawa pieszo-rowerowa. Słyszałeś o tym czy też przespałeś, jak pewien zwykły poseł z Żoliborza przespał stan wojenny.

BurmistrzBrwinowa

Odp. 5. Brwinowianin, odnosząc się do konkluzji Pana wpisu… - naprawdę trzeba mieć dużo złej woli, żeby obarczać mnie zaniedbaniami kilkudziesięciu ostatnich lat oraz grzechami innych (np. Powiatu Pruszkowskiego, który w tym roku zaniedbał sprzątanie swoich dróg powiatowych oraz nie widzi potrzeby wykonania nakładki asfaltowej na ul. Wilsona). Zamierzam kandydować na Burmistrza Gminy Brwinów i mam nadzieję, że mieszkańcy ponownie zdecydują się powierzyć mi zarządzanie Naszą Gminą. Mam również nadzieję, że - jeśli spojrzy Pan obiektywnie na dokonania ostatnich 8 lat - to i Pan odda na mnie swój głos. Pozdrawiam. Arkadiusz Kosiński.

BurmistrzBrwinowa

Odp. 4. Brwinowianin, postulatu dot. obsadzenia bluszczem ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż ul. Pruszkowskiej nie można na razie spełnić, bowiem - jak zapewne Pan zauważył - trwają prace budowlane dot. modernizacji linii kolejowej. Po wtóre, Gmina Brwinów zaprojektowała przebudowę ul. Pruszkowskiej i planuje - w 2019 r. (tj. po zakończeniu modernizacji linii kolejowej, o czym pisałem w pkt. 1 moich odpowiedzi). W ramach przebudowy, wzdłuż ekranów na całej długości nieco ponad 1 km (od ronda Kowalskiego do ronda Nowosielskiego) tej drogi zostanie wybudowana ścieżka rowerowa. Uprzedzając pytania, PKP PLK do której należy ten teren wyraziło zgodę jedynie na budowę ścieżki z nawierzchni rozbieralnej, ze względu na to, że chce mieć dostęp do zakopanych kabli energetycznych i telekomunikacyjnych. Pozdrawiam. Arkadiusz Kosiński.

BurmistrzBrwinowa

Odp. 3. Brwinowianin, odnośnie przejść pod torami... Tak się składa, że przed tym, jak zostałem wybrany na Burmistrza opracowywano Studium modernizacji linii kolejowej nr 447, które było podstawą do zakresu rzeczowego projektu. Poprzedni burmistrz słabo zabiegał o nasze interesy przy opracowywaniu Studium. Dlatego też, jednym z pierwszych starań było przekonanie PKP PLK do wpisania do zakresu projektowania budowy przystanku PKP Parzniew, co udało mi się załatwić w 2012 r. Wobec odmowy uwzględnienia projektowania przez PKP PLK dodatkowego przejścia pieszo-rowerowego, Gmina Brwinów sama na swój koszt opracowała dokumentację przejścia podziemnego w ciągu ul. Sportowej i ul. Przejazd. Później, udało się przekonać PKP PLK do uwzględnienia jego budowy w ramach modernizacji linii nr 447. Zgodnie z harmonogramem, przejście powinno zostać uruchomione na koniec lutego 2019 r. Pozdrawiam. Arkadiusz Kosiński.

BurmistrzBrwinowa

Odp. 2. Brwinowianin, przepraszam za to, że w ubiegłym roku MZDW na moją prośbę sfrezowało stary asfalt na Rynku i ułożyło nowy równy dywanik na całym odcinku od kościoła do tunelu. Ponadto, zwracam uwagę, że Gmina Brwinów corocznie przebudowuje kolejne ulice, np. w Brwinowie: Konopnickiej-Borkowa, Graniczna, Zgody, Armii Krajowej, Mickiewicza i Żurawia, Słoneczna, Żwirowa i Myśliwska, Jasna i Czubińska, Łomżyńska, Kraszewskiego (na odc. od ul. Kępińskiej do ul. Lilpopa), … W tym roku planujemy jeszcze przebudowę ul. Kościuszki i odc. ul. Kraszewskiego. Mamy dokumentację przebudów kolejnych dróg. Odnosząc się do ul. Pruszkowskiej, czyli drogi wzdłuż torów, pragnę zauważyć, że jest to droga położona częściowo na terenie kolejowym i mamy zgodę PKP PLK na jej przebudowę dopiero po zakończeniu modernizacji podmiejskiej linii kolejowej nr 447. Odnośnie ul. Wilsona, od 3 lat namawiam Powiat Pruszkowski, żeby położył nową nakładkę na swojej drodze powiatowej - niestety, jak dotąd bezskutecznie. Warto na koniec zauważyć, że "w moich czasach" zostały przebudowane drogi innych zarządców w Brwinowie (Pszczelińska - MZDW w latach 2014 i 2017) oraz Grodziska i Sportowa (Powiat Pruszkowski w roku 2011). Pozdrawiam. Arkadiusz Kosiński.

BurmistrzBrwinowa

Odp. 1. - Brwinowianin, z uwagi na mnogość uwag, pozwolę sobie odpowiedzieć w kilku częściach. 1. Drogi gminne są zamiatane 1x w miesiącu (pierwszy raz w kwietniu), wojewódzkie - 3x na sezon (pierwszy raz w kwietniu). Niestety, drogi powiatowe mają być zamiatane 1x w sezonie (zamieciono je w połowie czerwca) - w tym przypadku, proszę kierować uwagi pod adresem Starosty Pruszkowskiego, bowiem to Zarząd Powiatu Pruszkowskiego odpowiada za drogi powiatowe. Proszę zapytać Starosty dlaczego po zimie brwinowskie drogi powiatowe zamieciono je dopiero w połowie czerwca (nadmienię, że drogi powiatowe w Gminie Nadarzyn zamieciono jeszcze później).

Gość

I to są zmiany, a nie jak w Pruszkowie łaskawie kostkę położyli.

brwinowianin

Kolejny krok Burmistrza Brwinowa by zwrócić na siebie uwagę, - JAKI TO JA JESTEM WSPANIAŁY ! - podczas gdy w Brwinowie i gminie nie sprząta się ulic - podczas gdy asfalt na rynku w Brwinowie pamięta czasy gierkowskie (rok 1970) - podczas gdy wiele ulic w mieście jak np. Kraszewskiego, Słoneczna, Żwirki i Wigury, Leśna, Harci Skor, Pruszkowska idt - asfal wygląda jak ser szwakcarski i pamięta lata gierkowskie ( rok 1970) - podczas gdy niegdyś wizytówka miasta ul.Wilsona jest zaniedbana i asfalt również nadaja się już do wymiany (równolegle Podkowa Leśna modernizowała ul.Brwinowską, która powstała kilka lat wcześniej. -Proszę sobie porównać jak wygląda dziś ul.Brwinowska w Podkowie, a jak wygląda ul.Wilsona...która jest o kilka lat młodsza:))) - podczas gdy w sąsiednim Milanówku są cztery przeprawy pieszo -rowerowe przez tory, a w Brwinowie jedna (TUNEL)... Ja przypomnę, że kiedy Kosiński starał się o pierwszą prezydenturę obiecywał właśnie że to będzie jednym z jego głównych celów, by Brwinów miał kolejne przejścia przez tory PKP. A stało się DOKŁADNIE odwrotnie, nadal jest tylko jedna przeprawa (TUNEL) a na dodatek całe miasto odgrodzono od torów brzydkimi ekranami , które stałay się brudne i pogorszyły wizerunkowo okolicę i ogólny wizerunek miasta. Już nie wspomnę o konserwacji, czyli myciu szyb tych ekranów chociażby przy peronie w Brwinowie. A może by zaproponować PKP PLK by posadzili przy nich rośliny pnące ??? - TO Ja mam proponować takie rzeczy??? Gdzie sa od tego ludzie?! Czy nikt tego nie widzi że te ekrany są nędzne i brudne ?! - podczas gdy historyczny tzw. budynek amerykański w centrum miasta, to ten wdłuż tunelu wygląda jak obraz nędzy i zbiorowisko patolstwa... BRWINOWANIE, CZY TAKI BURMISTRZ WAM ODPOWIADA ? ZAGŁOSUJECIE NA NIEGO ???

Gość

Za to w Pruszkowie musimy się dusić w centrum nie mając gdzie zaparkować. Czy ktoś wreszcie nad tym zapanuje? A gdyby tam udostępnić to targowisko całotygodniowo? Przecież zakupy robimy codziennie.Znacznie to rozładowałoby sprawę parkowania dla osób dojeżdżających do targowiska zarówno tych kupujących jak i sprzedających. W tej chwili jest to tragedia!