10° Piątek
24 Listopada

Sob

Nie

Pon



Bolo Skoczylas

Kto obsłuży zastępcze linie autobusowe?

Zamknięcie linii kolejowej 447 zbliża się wielkimi krokami. W przygotowaniu są już zastępcze linie autobusowe, które mają dowozić pasażerów do stolicy. Kto obsłuży te linie?

Za organizację komunikacji zastępczej na czas zamknięcia linii kolejowej nr 447 między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą Włochy odpowiadają: Koleje Mazowieckie oraz Zarząd Transportu Miejskiego.

Dziś wiadomo już kto obsłuży linie autobusowe, które nadzorować będzie warszawski ZTM. Chodzi o wzmocnienie linii 717 z Piastowa do Warszawy Zachodniej oraz obsługę linii zastępczej z Pruszkowa również do Warszawy Zachodniej (dworzec kolejowy). Przetarg na roczną obsługę obu wspomnianych linii wygrał PKS Grodzisk Mazowiecki.

Jednak to nie jedyne linie zastępcze. Połączenia autobusowe Milanówek – Grodzisk, Grodzisk – Warszawa Zachodnia, Brwinów – Warszawa Zachodnia. Wszystkie linie mają kursować przez siedem dni w tygodniu, a w godzinach szczytowych w dni robocze nawet co 10 minut. Za te połączenia odpowiadają Koleje Mazowieckie. Przewoźnik kolejowy poznał już oferty złożone przez zainteresowane obsługą linii autobusowych firmy. Wpłynęły trzy oferty najniższą złożyło konsorcjum Transport and Infrastrukture Management oraz Linie Autobusowe Luz (blisko 28 mln zł), nieco drożej (31,1 mln zł) swoje usługi wycenił Polonus. Najwyższą ofertę złożyła firma Europa Express City: 35,5 mln zł.

Choć KM oferty poznało pod koniec lipca to do dziś nie wybrano firmy, która ma się zająć obsługą linii autobusowych. Koleje Mazowieckie powinny się spieszyć bowiem autobusy mają wyjechać na ulice już 3 września. Jeśli uczestnicy przetargu złożą odwołania od wyniku przetargu, to komunikacja może nie wyjechać na ulice na czas.


Anna Sołtysiak
anna.soltysiak@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 24

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Slav

Będzie wielkie bum, aż zaśmierdzi. Wszystkie sam. z Al. będą uciekały na Poznańską i do Kasprzaka, a tam remont drogi i zwężenia jezdni, Górczewska w budowie metra. Powstanie jeden wielki paraliż. W godzinach szczytu ludzie będą jechali do pracy po 2-3h., z Piastowa czy Pruszkowa. Wyborcy zapamiętają na długo kolejową gehennę.

Wiki

Do gościa z 23.38 ..ano autobus z Grodziska jedzie przez min. Pruszków bo może trudno w to uwierzyć ale są tacy co nie jadą pracować do Wa-wy tylko do np Piastowa czy Pruszkowa właśnie. Mieszkańcy zaś Grodziska pracujący w Wa-wię będą mieli w nosie ten autobus bo im się nic nie zmienia normalnie dojadą koleją i to nawet szybciej bo pociąg po drodze nigdzie nie stanie i pewno nawet by chcieli by ten remont się przeciągał

Gość

Zapoznałam się z informacjami na temat zastępczej komunikacji na stronie UM. Bawi mnie parę rzeczy (choć chyba to śmiech przez łzy): 1. za to całe badziewie nadal trzeba płacić KM - czyli bulić jak za bilet kolejowy, ale jadąc 4 razy dłużej tą samą trasą, w korkach i niemiłosiernym ścisku - pogratulować pomysłu ! 2. Po kiego grzyba linia z Grodziska jedzie przez Pruszków ? Mieszkam w Pruszkowie, ale nie będzie szansy, żeby ktoś tu się dał radę w godzinach szczytu dosiąść, a autobus niepotrzebnie będzie zwiększał ruch na Warszawskiej - zanim dojedzie do dworca zachodniego utknie w gigantycznych korkach jadąc na około (współczucia dla mieszkańców grodziska). Nie można było puścić tego autobusu obwodnicą ? 3. Po co zwiększać częstotliwość miejskiej linii nr 3 skoro i tak standardowo utknie i to w jeszcze większych korkach na rondo koło wiaduktu ? czy tylko mnie się wydaje, że ten pomysł to głównie pobożne życzenie, że się ta komunikacji sprawdzi a będzie wielki hu... ?

Gość

Panowie, tylko się tak nie spieszcie z tymi wynikami przetargu ! Jak będą odwołania to decyzja KIO będzie trwała 2 tygodnie, więc 3 września wszyscy chyba weźmiemy urlopy na tydzień... jak to wpłynie na zdrowie i dzietność Pruszkowa, gospodarkę, mniej spalin na Jerozolimskich bo wszyscy zostaną w domu (nie będa mogli wydostać się z Pruszkowa) i nie wiem, co jeszcze - same plusy ! #niedasię :(

m.m.

Clematis: ono sobie tego nie wyobrażają, w tym problem. Michu: przy obecnych możliwościach technicznych, przy zamknięciu dwutorowym to powinno potrwać 2-3 miesiące a nie rok. Rok to własnie przy jednotorowym by wystarczył. Przekonasz się jak ten remont będzie prowadzony - koparkami , spychaczami i łopatami a nie prawdziwymi urządzeniami dedykowanymi dla wymiany i budowy torów. Kombajn kolejowy może wymienic ok 1km toru na dobę. Nie trzeba być matematykiem żeby wywnioskować, że cos tu nie pasuje. 20-dzieścia parę kilometrów toru, słupy trakcyjne juz wszystkie stoją, wszystkie rozjazdy nowe zrobione przy okazji poprzedniego slimaczacego sie remontu torów dalekobieznych. Tunele i perony można budować jak sie chce przy jednotorowych zamknięciach. Umamili samorządowców, że tak trzeba a ci naiwnie nawet nie pisneli słowa protestu. No to teraz będziemy mieli piekło przez rok . A może i dłużej bo co im zrobisz jak się będą gramolić? Nikt nic nim nie zrobi.

Clematis,

jak oni sobie to wyobrażają? Zatkają całe Jerozolimskie autobusami zastępczymi !!!! Przecież z Piastowa z Tysiąclecia koło Tesco czy z Regulskiej już wcześniej często było trudno wyjechać.

Gościu

Urząd Miasta wrzucił na stronę nowe rozkłady pruszkobusów.

Gość

A w ZTM chodzą słuchy że pierwszeństwo do wejścia na pokład autobusu będzie po okazaniu rocznego zeznania podatkowego opłaconego w Stolicy.

Gość

Leo, nie mów hop. Do końca nie wiele wiadomo, więc to może być czarny koń tych wyścigów.

Michu

m.m. - lepiej zamknąć całkiem na rok niż przez dwa lata walczyć codziennie z dużymi opóźnieniami. Pasażerowie mieliby jeszcze gorzej niż w tej komunikacji zastępczej, a ile by było gadania do tego i narzekania

G

Nie, PKS Grodzisk nie ma w swojej focie autobusów przegubowych, tak samo wszyscy inni prywatni przewoźnicy w okolicy.

leo

Chyba jedyny przetarg, którego nie mógł wygrać bezkonkurencyjny Strabag

m.m.

Autobusy przegubowe były dopuszczone do przetargu ale nie obowiązkowe. wygrał więc zawsze najtańszy PKP GM. W całym tym ambarasie nie wolno jednak zapominać kto jest tu winowajcą. Nie SKM, nie KM, nawet nie PKS GM tylko nasz narodowy za przeproszeniem zarządzca linii kolejowych PKP PLK. Pomysł na zamknięcie dwutorowe najbardziej obciążonej linii aglomeracyjno - podmiejskiej na rok mógł sie zrodzić tylko w ich bezmyślnych, bezrefleksyjnych, nieempatycznych, ciasnych, egoistycznych móżdzkach. Na dokładke swoje 5 groszy dorzuciły samorządy które w ogóle nie protestowały (chyba poza Piastowem).

Gość

a czy PKS Grodzisk Mazowiecki ma autobusy przegubowe? w ofercie najmu pojazdów na stronie tego przewoźnika brak jest możliwości wynajmu takiego typu pojazdu.

Gość

O:pryszków na rowery,

JanStaryJankoJanusze

niedasie

Ave ja

Uprzejmie informuje mieszkańców naszego pięknego miasta i okolicznych wiosek, że linie autobusowe zastępcze obsłuży firma autobusowa Nikt Sp. z o.o. z siedziba w Głębokim Gardle. Tak więc nie obawiajcie się p[aralizu komunikacyjnego, gdyż jakoś to będzie. Z pozdrowieniami, Mirosław.

pio

Czemu z grodziska nie będą autobusy kierowane na a2 i s8 ? Z Pruszkowa na a2 tylko wszystko jerozolimskimi

Gość

To są kpiny z mieszkańców , gdzie jest prezydent i jego ekipa? Nic dla nich nie znaczy, zależy im tylko na naszych głowach w czasie wyborów. Ja mam ich dość!!!

maciej

nie spieszcie się za bardzo, mistrzowie z PKP. wrzesień bez pociągów i komunikacji zastępczej to nie tragedia, jakoś damy radę... potem październik i do ferii zimowych jakoś zleci. nie od dziś wiadomo, że wożenie ludzi nie za bardzo wam wychodzi, natomiast o wiele lepiej idzie wam potajemne, nielegalne wycinanie pięknych, starych drzew, np. na stacji w Piastowie, i stawianie obskurnych, szarych jak przeciętny dzień nad Wisłą ekranów. zawsze powtarzam że niżej od karalucha na tym świecie jest tylko kolejarz. różnica tak że was trudniej wytępić.

Gość

Jak zwykle wszystko na ostatnią chwilę. A magistrat juz ogłosił jakieś dwa tygodnie temu przez wpr jak to będzie wyglądało, i co i znów nie doiformowani . Cóż był czas przywyknąć przez 20 lat do działania tej władzy. Jacy to oni ogarnieci w czasie kryzysu.

Czarny prorok

Dobrze będzie.

Gość

Nie ma planu, nie będzie odpowiedzialnych za bałagan, a pasażerowie sami będą sobie winni że chcieli skorzystać z dobrodziejstw komunikacji zbiorowej. Szykuje się niezłą szopka.

Gość

Komunikacja zastępcza? A komu to potrzebne, a dlaczego?