20° Piątek
22 Czerwca

Sob

Nie




Archiwum

Na skrzyżowaniu Prusa i Pogodnej stanie sygnalizacja świetlna

Kilka lat temu o ustawienie sygnalizatorów świetlnych na wspomnianej krzyżówce prosili sami kierowcy. Dziś ten pomysł nie wszystkim się spodoba...

Ulica Pogodna do użytku została oddana w maju 2012 r. Początkowo skrzyżowanie nowej drogi z ul. Prusa uznawane było za jedno z najniebezpieczniejszych w mieście. Tylko w lipcu 2012 r, na krzyżówce doszło do 11 zdarzeń drogowych. Powodem licznych kolizji i wypadków była zmiana organizacji ruchu: ul. Pogodna zyskała pierwszeństwo nad ul. Prusa. Początkowo kierowcy jeździli na pamięć stąd tak duża liczba stłuczek.

Od momentu wybudowania drogi minęło sześć lat. Kierowcy przyzwyczaili się do nowej organizacji ruchu. Liczba zdarzeń drogowych znacznie spadła. Jedynie ci, którzy wyjeżdżają z ul. Bolesława Prusa od strony cmentarza i chcą skręcić w lewo w ul. Pogodną w kierunku al. Wojska Polskiego mają problem, zwłaszcza w porannych godzinach szczytu.

Tymczasem władze pruszkowskiego starostwa powiatowego wybrały firmę, która zajmie się przygotowaniem projektów sygnalizacji świetlnych na kilku skrzyżowaniach w całym powiecie, w tym właśnie na krzyżówce Prusa z Pogodną. Pojawia się tylko jedno pytanie. Po co dziś tu sygnalizatory? – Projekt sygnalizacji na ul. Prusa i ul. Pogodnej pojawił się w związku z dużą ilością zdarzeń drogowych do jakich dochodzi na tym skrzyżowaniu – poinformował nas Krzysztof Bukowski ze Starostwa Powiatowego w Pruszkowie.

O statystyki dotyczące zdarzeń drogowych na skrzyżowaniu Pogodnej z Prusa poprosiliśmy pruszkowską policję. – Ani w tym, ani w ubiegłym roku nie mieliśmy na tym skrzyżowaniu wypadków. W ubiegłym roku doszło do pięciu kolizji, natomiast w tym do dwóch. Oczywiście w wielu przypadkach stłuczki i kolizje nie są zgłaszane policjantom. Kierowcy spisują tylko oświadczenia nie wzywając policji – mówi podkom. Karolina Kańka, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie.

Dziś starostwo powiatowe nie ma założeń dotyczących funkcjonowania sygnalizatorów, ich synchronizacji z urządzeniami na krzyżówce al. Wojska Polskiego z Powstańców i Pogodną. – Każdy projekt sygnalizacji świetlnej musi zawierać m.in. aktualne dane o ruchu w szczycie porannym i popołudniowym, obliczenia przepustowości, wyliczenia wszystkich czasów między zielonych dla strumieni kolizyjnych, dlatego odpowiedź brzmi – tak, takie badania zostaną wykonane. Synchronizacja sygnalizacji i zamontowanie tzw. „strzałek”, czyli sposób pracy sygnalizacji będzie konsultowany na etapie przygotowywania projektu – dodaje Bukowski.

Idealnym rozwiązaniem dla tego skrzyżowania byłaby budowa ronda. Tej opcji nie wzięto pod uwagę. – W tym miejscu nie rozważano budowy ronda ze względu na bardzo wysokie koszty tego typu inwestycji – ucina Bukowski.


Redakcja
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 46

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

marek

wstawiajcie światła gdzie tylko możecie bo z czego mają żyć firmy zajmujące się znakami drogowymi (po 6 znaków przy 10 metrowym podjeżdzie pod śmietnik na osiedlu.....) lub sygnalizacją... ? A może sygnalizacja Powstańców / Plantowa/ Stalowa ????????? Czy sygnalizacja Pogodna/Prusa będzie skoordynowana z sygnalizacją Powstańców/Wojska Polskiego bo jeśli nie to korkowania tego ostatniego skrzyżowania jak ...w banku.

Gość

Skrzyżowanie nie krzyżówka!

Gość

Rondo powinni byc przy Komorowskiej , a drugie przy Biedronce.

Gość

Samochody może służą ludziom, ale starostwo pod władzą Gołosia niekoniecznie.

Gość

Gość 2018.06.10 20:44 1 0 zgłoś I bardzo dobrze. W Polsce miasta służą samochodom a nie ludziom. Jak komus nie pasują korki to niech jeździ inna trasą - chociażby 719 a potem skręcajcie do Komorowa, Nowej Wsi czy Otrębus...I tyle. Weź ty się rozpędź głową w mur. Służba autom nie ludziom? Auta to niby komu służą kretynie? Miasto to co najwyżej deweloperom służy. A w kwestii korków polecam rowerek lub inny jednoślad.

Gość

I bardzo dobrze. W Polsce miasta służą samochodom a nie ludziom. Jak komus nie pasują korki to niech jeździ inna trasą - chociażby 719 a potem skręcajcie do Komorowa, Nowej Wsi czy Otrębus...I tyle.

Gość

Na wylocie z Nowej wsi w kierunku Nadarzyna jest małe rondo które idealnie by się tu spisało. Straż pożarna czy nawet o połowę lżejsza karetka spokojnie może pokonać takie rondo środkiem i to z prędkością wyższą niż dozwolona. Nie sądzę też by koszt dziury w asfalcie kilku taczek ziemi i palety kostki przewyższał 4 nowe sygnalizatory i ich synchronizację z innymi.

PATRIOTA

Jolu, którego Kaczora masz na myśli, Kaczora Donalda Tuska, (złodzieja i mafiozę) , czy Kaczora Kaczyńskiego, PATRIOTĘ I PRAWEGÓ CZŁOWIEKA?

Jola

Czy spadochroniarz już się spakował do kobyłki glośno w Pruszkowie ze tak.bał się przegrać znowu z Panem Starzyńskim w wyborach ze kaczor wystawił synalka Siepiery który nie ma pojęcia o pracy w samorządzie.

@Xiao7

Ronda utrudniają ruch straży i ambulans ów, ale tu nie jest trasa wyjazdowa z jednostki straży, ani dojazdowa do szpitala. Dokładnie Martinez to opisał. Poza tym gdzieś pisał o skrzyżowaniu Pogodnej z Prusa że powinno być rondo. Urzędnicy ze starostwa znowu pokazali swoje kompetencje. Wstyd.

Gość

Już ja widzę jak powiat stawia światła... Gołoś już pokazał co potrafi w tej kwestii, jak przez 2 czy 3 miesiące nie można było podłączyć kabli jak postawili ostatnie sygnalizatory.

szanujmy się

co za idiota podjął taką decyzje ???

Gość

Pan Martinez pisał że tu powinno być małe rondo. No to oni światła, a ronda na Sienkiewicza żeby strażacy mieli gorzej do akcji jechać. Weź panie Gołoś wracaj Pan do tego swojego Wołomina. Tylko niech pan zabierze że sobą tych "super fachowców" ze starostwa żeby całkiem nie schrzanili Pruszkowa.

Gość

Czy ktoś ze starostwa próbował skręcić z Armii Krajowe w Komorowska? Jest to praktycznie niewykonalne w godzinach szczytu. Mam na myśli wykonanie tego manewru zgodnie z przepisami.

Gość

To skrzyżowanie jest proste jak konstrukcja cepa, najzwyklejsze skrzyżowanie, dwa STOPy i juz. Przecież kilkanaście metrów dalej są światła i będą korki nie z tej ziemi. Ul. Prusa jest przejezdna tylko w nocy, a szczyt jest na niej przez cały dzień.

Pantoflarz

skrzyżowania ze światłami budowane są po to żeby blondynki umiały dojechać do domu, w którym czeka na nie pantoflowy mąż...a to że ponad 50% społeczeństwa cierpi to już nie ważne

Gość

Rozumiem że "bezobsługowe " rondo to wyższy koszt niż korkująca ruch w całej okolicy sygnalizacja świetlna? Co za idioci.

Ja

Dziwię się że ktoś w 2012 roku w ogóle pozwolił w tym miejscu zmienić organizację ruchu. W tym momencie postawienie 4 słupów z sygnalizacją na pewno będzie tańsze niż budowa ronda od zera. Pytanie dla czego nikt nie pomyślał o rondzie w tym miejscu jak była projektowana ul. Pogodna?! I jeszcze jedno - jak zjeżdżacie z ronda to włączajcie ludzie kierunkowskazy!!!!

Gość

Szanowny ddd, Normalny kierowca wjeżdża, A przez takich którzy się wciskają trzeba częsciej wymieniać klocki i tarcze.

John W.

Proponuję zrobić tunel, ale ok dość sarkazmu. Będą tam światł będą korki za bliska odległość do Wojska Polskiego i na 100% nie będzie synchronizacji. Pruszków jest komunikacyjnym dramatem.

Gość

Na samym początku budowy tej krzyżówki światła już powinny tam powstać. Ale jak zwykle urzędnik wie lepiej i czeka aż będzie 100 kolizji i kilka trupów. Wtedy się zastanawia dlaczego tak się dzieje.. Ludzie mu podpowiadają, że brak sygnalizacji! I po 5 latach dochodzi do niego, że tam potrzeba sygnalizacji.

Xiao7

Od... stosunkujcie się od Rond. Jak ludzie na zwykłym skrzyżowaniu mają problemy to myślicie że rondo rozwiąże problemy? A czy ktokolwiek z wyznawców "Rondowych skrzyżowań" pomyślał jakie to są utrudnienia dla pojazdów uprzywilejowanych takich jak Ambulanse i Wozy Straży Pożarnej?

Biurowy

Hahahaha, poziom żenady został osiągnięty. Ustawcie jeszcze sygnalizację na krzyżówce z ul. Niecałą, Sprawiedliwości, Ceramiczną i Kraszewskiego. A może na rondzie na Żbikowie też poustawiajce światła, bo tam w godzinach porannych są korki i ciężko jest wjechać na rondo? W takich sytuacjach ludzie po prostu jeżdzą na suwak, a jak ktoś jest najzwyklejszym ignorantem i jeździ na pamięć to z miejsca powinien mieć odebrane uprawnienia do kierowania, bo przez takie zachowanie może zranić siebie i innych. Czy ta krzyżówka naprawdę jest aż tak ważna, by stawiać tam sygnalizację i wydawać na nią pieniądze? Może ktoś zająłby się krzyżówką Alei Jerozolimskich z ul. Partyzantów, bo to tam dochodzi do wymuszeń, wypadków oraz przekroczeń prędkośći.

brw2

Polacy sa słabymi kierowcami, skoro jedynym rozwiązaniem jest budowanie korkotwórczych sygnalizacji świetlnych...Od 20 lat jeżdżę do pewnego miasteczka w Hiszpanii...i od 20 lat w pewnym miejscu jest takie nasilenie ruchu, że w polskich warunkach już dawno postawionoby światła...ale nie tam, widocznie ktoś mądry wie, że sygnalizacja tylko będzie generować korki... ...a to że w Polsce powstają tego typu skrzyżowania - zw światłami, świadczy tylko o jednym - POLACY, TO NARÓD CHŁOPSKI, PROSTY, BEZMYŚLNY.

znam problem

jedynie bezkolizyjne ESTAKADY z RONDAMI pod spodem, wszędzie! (dopóki się kierowcy nie nauczą jeździć i patrzeć na znaki, a drogowcy nie zaczną mądrze planować, a potem budować)

Gość

Super, wreszcie :) A dlaczego wciąż nie ma świateł na dwóch najbardziej chyba najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach: Prusa/Kościuszki i Powstańców/Plantowa??? Przecież rano z Plantowej nie da się tędy wyjechać! O wyjeździe z Kościuszki w Prusa to już nawet nie wspomnę...

ddd

Pierdolowaty kierowca ma problem tam, a zwykly daje sobie rade, jakoś sie wciska. Problemem dla normalnego kierowcy nie jest to skrzyzowanie, tylko pierdolowaty kierowca, który nie potrafi skręcić i blokuje innych. Proponuje ogólnopolski, obowiazkowy dla kazdego kierowcy egzamin z placu manewrowego i już odpadnie przynajmniej 5-10% kierowców co prawko maja kupione.

jarek

A co z tą rzeczoną Galerią Handlową Manhattan ? Ktoś wie ?

Zzz

Skrzyżowanie równorzędne rozwiązuje problem i po temacie.

Gość

Oto taki obrazek. Wczoraj jadę W.Polskiego z zamiarem skrętu w lewo w Pogodną. Na lewoskręcie jestem 4 w kolejce. Zapala się zielone. Ruszam gdy jestem tuż przed sygnalizatorem z Powstańców w lewo (w kierunku Warszawy ) jakby nigdy nic wyjeżdża gnój ( ma od kilku sekund czerwone). Wniosek - żadne światła nie poprawią bezpieczeństwa gdy tacy gnoje nie będą respektować sygnalizacji świetlnej.

Danuta

Nie rozumiem czemu postawienie ronda jest droższe? Czy taniej jest zatrudniać firmę serwisującą światła, wymiana przewodów żarówek, rozbitych słupów itp.? Zapewne ktoś przelicza tylko tu i teraz a nie wydatki w najbliższych 20 latach.

WSC

LZI czy ES jak widze to zalamka kto tu sie sprowadzil :( Porazka!

Kedar

Niedlugo tez na skrzyzowaniu Prusa i Niecałej zrobia swiatla. To chore!!!

Jestem Gość

To jest po prostu Polska w pigułce. Wnioski poszły kilka lat temu, i były uzasadnione sytuacją, która wówczas miała miejsce, w tym przypadku spora liczba kolizji drogowych. Minęło kilka lat, dużo się zmieniło, ilość kolizji spadła, ale wniosek dopiero teraz jest wzięty pod uwagę, i argumentacja dla prac jest taka, że jest sporo kolizji. Parafrazując klasyczny już cytat filmowy: "Nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, którymi dostatecznie obelżywie można określić działanie tych pierdzistołków ze starostwa".

nonr

Niesamowite... Zaledwie 5 lat zajęło urzędnikom dostrzeżenie problemu i rozpoczęcie procedury... To, że w tym czasie problem przestał istnieć już ich nie obchodzi...

Gość

"Pojawia się tylko jedno pytanie. Po co dziś tu sygnalizatory" - a może po to, że po oddaniu do użytku nowo budowanego osiedla Enclave (działka między Oligoparkiem a Carletti) natężenie ruchu na tym skrzyżowaniu drastycznie wzrośnie, a poranny/popołudniowy wyjazd z ul. Prusa stanie się koszmarem. O tym już autor tekstu nie wspomina.

Paweł

Czas reakcji 10/10. Należało pomyśleć o rondzie w 2012 roku. Koszt wybudowania okręgu zamiast kwadratu jest tylko odrobinę wyższy, pewnie o tyle co teraz postawienie tam sygnalizacji świetlnej. Stawianie świateł teraz to istny bezsens i utrudnianie życia kierowcom.

cwaniaczek z warszaf

Słoiki robiły prawa jazdy w polu kartofli to teraz się motają w mieście

Xiao7

"...Jedynie ci, którzy wyjeżdżają z ul. Bolesława Prusa od strony cmentarza i chcą skręcić w lewo w ul. Pogodną w kierunku al. Wojska Polskiego mają problem...". Już widzę te komentarze o przebudowie krzyżówki i dodanie lewoskrętu. hehehe.

Gość

Nie chce być złym prorokiem ale jak zrobią światła to korki na Prusa będą zaczynać się już przy Ceramicznej. Odległość jaka jest pomiędzy WP i Prusa to raptem 80 m, więc na czerwonym mieści się tam max. 12 - 15 aut. A jak zrobią światła to one będą gdzieś przytrzymywane. Obawiam się w związku z ww. że nie uda się tak zsynchronizować świateł aby ruch był płynny z wszystkich kierunków.

Gość

Co za idiotyczny pomysł...

Gość

Rondo - to najlepsze rozwiązanie dla tego skrzyżowania i nie wydaje mi się, dużo droższą inwestycją niż postawianie świateł. W godzinach szczytu komunikacyjnego bardzo ciężko jest wyjechać z uliczki, która prowadzi od cmentarza i skręcić w lewą stronę, czy przejechać prosto. Natomiast w godzinach mniejszego ruchu światła będą tylko tworzyły niepotrzebne blokowanie ruchu. Rondo stanowczo ułatwiłoby jego przepływ. A skoro jest to droższa inwestycja to myślę, że i tak warta do zrealizowania. Faktem jest to, że wypadków jest mniej niż na początku, jednak stłuczek i wymuszania pierwszeństwa ciągle wiele.

brwinowianin

Polacy są słabymi kierowcami skoro jedynym roziwiązaniem jest budowanie kolejnych korkotwórczych świateł...no bo inaczej sobie nie radzą i nie rozumieją pierwszeństwa prawej strony ??? Rozwój miast to nie jest budowanie kolejnych świateł, które zawsze będą generować korki...Na zachodzie Europy są miasteczka, gdzie ruch jest o wiele większy niż w Pruszkowie... Ale jakoś nikt nie "usprawnia" tam ruchu poprzez kolejne sygnalizacje świetlne ! POLSKA - MADE IN CHŁOPSTWO

Gość Niedzielny

i znowu ktoś przytuli ładny pieniążek za badania, projekt etc. Proponuje przywrócić jednokierunkową organizację ruchu na Gordziałkowskiego / Prusa i problem będzie rozwiązany

gość

Panie Gołoś do przodu, nie daj się Wspólnocie Samorządowej.

wuwu

Tam jest masa kolizji, nie wszystkie są kwalifikowane jako wypadki i całe szczęście, że będzie rozwiązanie zanim ktoś kogoś tam zabije. Jest to bardzo niebezpieczne skrzyżowanie zarówno dla pieszych jak i kierowców.