25° Wtorek
18 Września

Śr





pruszkow.pl

Nowa ścieżka dla rowerzystów gotowa

Pruszkowscy rowerzyści mogą korzystać z nowej ścieżki rowerowej prowadzącej od ul. Mostowej do rzeki Utraty. Ten niewielki na razie fragment trasy dla jednośladów wkrótce stanie się częścią dłuższego szlaku.

Chodzi o ponad 220 metrowy fragment trasy rowerowej, który zyskał nawierzchnię z masy bitumicznej i oświetlenie. A docelowo połączy się z innymi powstającymi i zaplanowanymi z mieście ścieżkami. – Wybudowana ścieżka jest kolejnym etapem realizacji systemu ścieżek rowerowych w mieście Pruszków. Połączy się ze ścieżką w ul. Elektrycznej - ul. Waryńskiego. W części północnej kontynuacją będzie trasa rowerowa w ul. Mostowej w kierunku parku Mazowsze.

W chwili obecnej Gmina jest w trakcie podpisywania umowy na realizację układu z wykonawcą ciągu rowerowego do ul. Długiej. Termin realizacji to IV kwartał 2018 r. – informuje pruszkowski urząd miasta.
To nie wszystko. – Mostek rowerowy na rzece Utracie w ciągu ścieżki zostanie wybudowany po uzyskaniu pozwolenia wodnoprawnego i pozwolenia na budowę. Wniosek o pozwolenie wodnoprawne jest procedowany w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie od stycznia – czytamy w komunikacie magistratu.

Budowa ścieżki od ul. Mostowej do Utraty kosztowała ponad 780 tys zł.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 25

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość345

"Trzeba będzie drastycznie ograniczyć chodnik z jednej strony - pewnie zrobią mieszany ciąg pieszo-rowerowy," Tego też się obawiam. Ścieżkę powinno się pociągnąć wzdłuż drutów wysokiego napięcia i jedynie odbicie na mostową dla dzieciaków jadących do szkoły. Dodatkowo w okolicy powinien powstać duży parking dla samochodów (rodzice odwożący dzieci do szkoły) + niewielki, ale wyraźnie oddzielony przy szkole parking na 5 min., czyli aby mogło wysiąść dziecko z samochodu.

Wilku

@Gość345 Rower na jezdni jest bardziej widoczny dla samochodów na drodze poprzecznej. To samo tyczy się rowerów, skoro wspominasz wypadki rower/rower. Rowerzyści więcej uwagi poświęcają wypatrywaniu obiektów na jezdni, niż na poprzecznej ścieżce rowerowej, więc i bezpieczeństwo większe. Co do Mostowej, moja główna uwaga jest taka, że tam nie ma miejsca na wysokości szkoły na wytyczenie ścieżki. Trzeba będzie drastycznie ograniczyć chodnik z jednej strony - pewnie zrobią mieszany ciąg pieszo-rowerowy, żeby to rozwiązać.

Gość

gdzie znajde kwote rzeczywista, ponad 880 tys za wykonanie tej sciezki? UM mowi - Koszt budowy ścieżki to 788 047,00 zł / wychodzi 3582 za m2. to gdzie jest te brakujace 100 tys? i skad ten koszt ponad 4tys za metr? hę?

Gość345

a ja tu będę wyjątkowo trochę bronił władz: "na planowanym przedluzeniu ulicy Nowoinzynierskiej do Parku Mazowsze"- taki jest plan, oczywiście powstaje to w takim tępie, że z gąsina przez utratę do glinek to przed przyszłymi wyborami zrobią. "To lepsza nawierzchnia dla rowerow w postaci asfaltu" tak właśnie tą ścieżkę robią, na asfalcie. Jestem przeciw ścieżkom wzdłuż ulic. W Polsce jeszcze ludzie nie nauczyli się masowego ruchu rowerowego. Widać to po wypadkach rowerowych (rower vs rower) w Warszawie. " Z kolei na Mostowej przy szkole.. jest zaparkowanych duzo samochodow" Tu jest problem, brak miejsc do parkowania samochodem. A przy szkole powinien być wielki parking. Teraz ludzie parkują aż za przychodnie na 3-maja.

Wilku

Wiecej sensu mialaby sciezka rowerowa na planowanym przedluzeniu ulicy Nowoinzynierskiej do Parku Mazowsze. Tam jest zarezerwowany szeroki pas terenu i mozna byloby wytyczyc na asfalcie w obie strony pasy dla rowerow. Z kolei na Mostowej przy szkole i dalej w strone parku jest zaparkowanych duzo samochodow co juz obecnie utrudnia tam przejazd samochodem a co dopiero bedzie sie dzialo, gdy wpuscimy tam ruch rowerow. Jesli jeszcze moge cos dodac odnosnie sciezek. W miastach, zamiast wytyczac na chodnikach specjalnie miejsce dla rowerow, powinno sie poszerzac jezdnie i wytyczac pasy dla rowerow dla jezdni. To lepsza nawierzchnia dla rowerow w postaci asfaltu, brak konfliktow piesi-rowerzysci, bo pieszy wszedl na sciezke albo rowerzysta wjechal na chodnik oraz najwazniejsze - o wiele latwiej i szybciej przejezdza sie skrzyzowania i pokonuje dluzsze odcinki gdy nie trzeba co chwila zjezdzac na przejscia przyklejone na skrzyzowaniach do przejsc do pieszych. Na skrzyzowaniach dla kierowcy wyjezdzajacego z drogi poprzecznej rowerzysta jest znacznie lepiej widoczny bedac na jezdni niz na sciezce obok chodnika.

Gość

Inżynier umie czytać ze zrozumieniem. Ponad 780 tys. czyli więcej niż wyliczyłeś na kalkulatorku, bo kwota rzeczywista przekroczyła 800 tys

Gość

Jak mi się wydaje to "wielkie"ścieżki rowerowe są dotowane tak czy nie? Jeśli tak to to ile dotacji a ile własnej gotówki - może pora by było się zająć osobami które te" ścieżki" załatwiają. widzę że cena ścieżki zaczyna przekraczać wartość autostrady

Gość

No to "wyprano" trochę grosza, Swoja drogą niech redaktor przyjrzy się studzienkom telekomunikacyjnym, które są na trasie ścieżki, biada temu kto w taka wjedzie rowerem. Wydaje się ciężkie pieniądze mieszkańców a robota spartolona od nowości. No ale przecież to normalne w tym kraju....

Gość

Ktoś sobie jaja robi? Przecież to się nadaje do prokuratury. Ewidentnie ktoś wziął do kieszeni. Ćwoki już się nie kryją.

Gość

Jak nie bylo sciezek wszyscy narzekali ze nie interesuje sie nikt rowerzystami. Teraz jak robia dalej nerzekaja

Gość

Ale numer ... ta sciezka jest dawno ...a oni teraz o niej pisza...Zawsze maja wyczucie czasu....

Gość

Następne dziadostwo za nasze pieniądze.

Ech...

Ścieżki rowerowe nie są dla rowerzystów. Ścieżki rowerowe podobnie jak zatoki autobusowe mają za zadanie ułatwiać ruch samochodom. W krajach cywilizowanych z tym się walczy, a w Polsce przedstawia jako sukces. Smuci to, że Pruszków który dzięki marazmowi na polu infrastruktury komunikacyjnej przeskoczył okres głupoty lat 90 i perwszej dekady nowego wieku bezboleśnie, teraz przez "ambitnych betoniarzy" Gołosia i Kurzelę popełnia wszystkie możliwe błędy w tempie ekspresowym.

Gość

te, inzynier, jaka szkole konczyles? 780 tys /220 daje 3545,45 a nie ponad 4tys.

Gość

Słoikom i mapka nie pomoże.

Gość

Od jakiegoś czasu tworzę mapkę, ze wszystkimi inwestycjami jak i istniejącymi CPR/DDR "w okolicy". Po lewej stronie znajduje się opis oraz legenda. https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1-dckySCM6cEtfDYTqg7TbGxHgDrnTVCG&ll=52.176259599837785%2C20.798606788005145&z=17

loku

ścieżka niespodziewanie pojawia się i znika, poza tym 780 tys za ścieżkę? Dom wybudowałem taniej, lepiej już nic nie róbcie, lub choćby barierę z drugiej strony ulicy aby już więcej dzieci nie zginęło idąc chodnikiem w tym miejscu, tylko proszę niech ten kawałek metalu kosztuje poniżej 100 tys....

Inżynier

Ponad 4000 PLN za położenie metra kwadratowego kostki brukowej? Chciałbym być wykonawcą tego zlecenia. Na normalnym rynku usług budowlanych taka usługa wraz z materiałem to koszt ok 400 PLN.

Inżynier

Dystans 220 metrów na rowerze przemierza się w kilkanaście sekund. Rozumiecie takie wchujagranie? Dziękuję.

Gość

WPR24 powinien zainteresować się ścieżką rowerową która docelowo ma połączyć rondo w Pęcicach z Pruszkowem. Od granicy Pruszkowa w stronę Pęcic ścieżka biegnie elegancko wzdłuż jezdni. Po czym na tych niebezpiecznych łukach gdzie jest od groma wypadków przecina jezdnie i potem biegnie już drugą stronę. Cała ta inwestycja wiąże się też ze zwężeniem tych łuków które i bez tego są dość wąskie. Tam będą ginąć rowerzyści.

och

220 metrow za 780 tys zł ? za sciezke rowerowa? to calosc ile bedzie kosztowac, tyle ile wybudowanie szkoly na bakach? 20 baniek?

Gość

Szanowna Redakcjo. A co to jest ścieżka rowerowa?

mm

cieszę się, ze na nowych ścieżkach pojawia się wreszcie asfalt.

WolF

Zamiast reklam proszę o dodawanie mapki do artykułów gdzie wymieniane są różne miejsca. Kto za?

Konieczny

chyba ktoś z deka przegiął - 78 tysięcy to bym zrozumiał - ale nie 780 tysięcy! Druga sprawa- na końcu ścieżki nad utratą można zrobić "chlup" do rzeki...