-6° Niedziela
25 Lutego

Pon

Wt

Śr

Czw

Pią

Sob
Piotr Antos

Nowe składy dla SKM

Szybka Kolej Miejska poszerza swój tabor. Przewoźnik właśnie rozstrzygnął przetarg na dostawę 13 nowych składów.

Dziś w barwach Szybkiej Kolei Miejskiej kursuje 28 nowoczesnych składów wyprodukowanych przez nowosądecki Newag oraz PESĘ Bydgoszcz. Przewoźnik ma również zaplecze techniczno-postojowe na warszawskich Szczęsliwicach co pozwala mu na zwiększenie taboru, a co za tym idzie poszerzenie oferty. Bez zaplecza było to niemożliwe, ponieważ składy SKM nocowały na... bocznicach. 

W październiku ubiegłego roku SKM ogłosiła przetarg na dostawę 13 nowych składów – ośmiu pięcioczłonowych oraz pięciu czteroczłonowych. Zamówienie obejmuje również dostawę symulatora, przeszkolenie pracowników oraz utrzymania pojazdów przez najbliższe 15 lat. Swoje oferty w przetargu złożyły dwie firmy: Newag i PESA. Za korzystniejsza uznano ofertę tej drugiej firmy. 

Przewoźnik przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. To oznacza wykorzystanie swoistej furtki na „domówienie” dodatkowych składów bez konieczności ogłaszania kolejnego przetargu. W ciągu czterech lat SKM będzie mogła zamówić w PESIE dodatkowych siedmiu pięcioczłonowych pojazdów i jednego czteroczłonoweo składu. 


Anna Zwolińska
anna.zwolinska@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 9

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Podatki we wsi ale krzyk o robotę w Warszawie.

Gość

PESA WON !!!

ollender

Każdy by chciał bezpośredniego połączenia z wawą z pominięciem pozostałych stacji ;) A Brwinów to podobno nawet żąda dostępu do morza :) A dlaczego nie ma toalet? W autobusach i tramwajach też nie ma.

Gość

Dlaczego pociągi nie mają toalet w XXI w?

Damian

Ursus to porazka. Po co pociagi tam staja?

Gość

Pytanie tylko, na której linii SKM będą jeździć te pociągi i czy zostanie zwiększona częstotliwość kursów zwłaszcza w godzinach szczytu.

Gość

Oczywiście, że odczujemy. Policzmy przystanki: Piastów, Ursus N., Ursus, Włochy, Zachodnia, Ochota = 6 przystanków. Niechby zatrzymanie na każdym wymagało 1 dodatkowej minuty. Wtedy o 6 minut jedziemy krócej. Tutaj chociaż jeden pilotażowy poranny kurs "tam" załatwiłby sprawę. Z powrotem może już być po linii podmiejskiej (bo ruch pasażerów rozkłada się inaczej). A o której? Najlepiej jest zapytać mieszkańców o której chcą mieć bezpośredni kurs do Centralnej lub z pominięciem odcinka Piastów-Włochy.

Gość

Czy w związku z tym odczujemy to na częstotliwości np. 3 SKM na godzinę.....pomiędzy 6.00 - 8.00 ???

Gość

Dobrze by było gdyby w godzinach szczytu były bezpośrednie połączenia Pruszkowa z Warszawą. Przykład Grodziska pokazuje, że pociąg z Warszawy do Grodziska, po linii dalekobieżnej, jedzie szybciej niż z Pruszkowa do Warszawy po linii podmiejskiej.