27° Niedziela
19 Sierpnia






Piotr Antos

Nowe składy dla SKM

Szybka Kolej Miejska poszerza swój tabor. Przewoźnik właśnie rozstrzygnął przetarg na dostawę 13 nowych składów.

Dziś w barwach Szybkiej Kolei Miejskiej kursuje 28 nowoczesnych składów wyprodukowanych przez nowosądecki Newag oraz PESĘ Bydgoszcz. Przewoźnik ma również zaplecze techniczno-postojowe na warszawskich Szczęsliwicach co pozwala mu na zwiększenie taboru, a co za tym idzie poszerzenie oferty. Bez zaplecza było to niemożliwe, ponieważ składy SKM nocowały na... bocznicach. 

W październiku ubiegłego roku SKM ogłosiła przetarg na dostawę 13 nowych składów – ośmiu pięcioczłonowych oraz pięciu czteroczłonowych. Zamówienie obejmuje również dostawę symulatora, przeszkolenie pracowników oraz utrzymania pojazdów przez najbliższe 15 lat. Swoje oferty w przetargu złożyły dwie firmy: Newag i PESA. Za korzystniejsza uznano ofertę tej drugiej firmy. 

Przewoźnik przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. To oznacza wykorzystanie swoistej furtki na „domówienie” dodatkowych składów bez konieczności ogłaszania kolejnego przetargu. W ciągu czterech lat SKM będzie mogła zamówić w PESIE dodatkowych siedmiu pięcioczłonowych pojazdów i jednego czteroczłonoweo składu. 


Anna Zwolińska
anna.zwolinska@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 9

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Podatki we wsi ale krzyk o robotę w Warszawie.

Gość

PESA WON !!!

ollender

Każdy by chciał bezpośredniego połączenia z wawą z pominięciem pozostałych stacji ;) A Brwinów to podobno nawet żąda dostępu do morza :) A dlaczego nie ma toalet? W autobusach i tramwajach też nie ma.

Gość

Dlaczego pociągi nie mają toalet w XXI w?

Damian

Ursus to porazka. Po co pociagi tam staja?

Gość

Pytanie tylko, na której linii SKM będą jeździć te pociągi i czy zostanie zwiększona częstotliwość kursów zwłaszcza w godzinach szczytu.

Gość

Oczywiście, że odczujemy. Policzmy przystanki: Piastów, Ursus N., Ursus, Włochy, Zachodnia, Ochota = 6 przystanków. Niechby zatrzymanie na każdym wymagało 1 dodatkowej minuty. Wtedy o 6 minut jedziemy krócej. Tutaj chociaż jeden pilotażowy poranny kurs "tam" załatwiłby sprawę. Z powrotem może już być po linii podmiejskiej (bo ruch pasażerów rozkłada się inaczej). A o której? Najlepiej jest zapytać mieszkańców o której chcą mieć bezpośredni kurs do Centralnej lub z pominięciem odcinka Piastów-Włochy.

Gość

Czy w związku z tym odczujemy to na częstotliwości np. 3 SKM na godzinę.....pomiędzy 6.00 - 8.00 ???

Gość

Dobrze by było gdyby w godzinach szczytu były bezpośrednie połączenia Pruszkowa z Warszawą. Przykład Grodziska pokazuje, że pociąg z Warszawy do Grodziska, po linii dalekobieżnej, jedzie szybciej niż z Pruszkowa do Warszawy po linii podmiejskiej.