10° Piątek
24 Listopada

Sob

Nie

Pon



map

Nowy przystanek na linii 447

W ramach modernizacji linii 447 na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy pojawi się nowy przystanek kolejowy w Parzniewie. Prace budowlane już trwają.

Remont podmiejskiej linii kolejowej podróżnym kojarzy się tylko z gigantycznymi utrudnieniami. I nie ma się co dziwić, bowiem likwidacja połączeń kolejowych na rok na jednym z najbardziej obciążonych szlaków kolejowych w kraju niczego dobrego nie zwiastuje.

Jednak po zakończeniu remontu podróżni zyskają wiele udogodnień. Jednym z nich będzie nowy przystanek kolejowy pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem. Pociągi będą się zatrzymywać przy peronach w Parzniewie.

Kolejarze zachwalają nowy obiekt. Przystanek kolejowy został bowiem zaprojektowany tak, by wpisać się w wygląd pozostałych peronów na naszej linii kolejowej. Podobne rozwiązanie zastosowano w trakcie budowy przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek. Głównie chodzi tu o kształt wiat peronowych.

Podróżni do swojej dyspozycji będą mieli dogodny tunel, który ułatwi dojście na peron oraz połączy ul. 36 P.P. Legii Akademickiej z ul. Przejazdową.

Peron zostanie wyposażony w ławeczki, urządzenia głosowej i wizualnej informacji podróżnych oraz odpowiednie oznakowanie. Osoby niepełnosprawne będą mogły wygodnie dostać się na peron przy pomocy wind. – Aby zachęcić mieszkańców do podróży koleją, przy przystanku wybudowany zostanie parking dla samochodów. W pobliżu wind pojawią się także specjalne miejsca oczekiwania na pociąg dla osób niepełnosprawnych. Również aktywni mieszkańcy znajdą coś dla siebie – powstanie co najmniej 10-stanowiskowy stojak na rowery – zaznaczają kolejarze.

PKP PLK informuje, że podróżni będą mogli korzystać z nowego przystanku pod koniec przyszłego roku. Oby określenie terminów szło kolejarzom lepiej niż wskazywanie lokalizacji przystanku. W informacji prasowej pojawiła się bowiem informacja, że Parzniew to osiedle w... Pruszkowie.


Anna Sołtysiak
anna.soltysiak@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 23

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Na cholerę te windy które i tak ch** strzeli w pierwszym kwartale użytkowania ?

Gość

Ciekawe czy samoloty do Baranowa też się będą tam zatrzymywać

Gość

Pociągi intercity powinny podwozić mieszkańców osiedla pod blok a nie zatrzymywać się na stacji. Przecież wtedy musieliby kawałek iść piechotą.

Gość

@Gość 2017.08.14 21:31 : Nie tylko Intercity, również samoloty będą miały międzylądowanie przed Warszawą. Wszystko po to, żeby podróżni z daleka mieli okazję zobaczyć na własne oczy europejskie miasto, w którym co dwa dni nie ma wody, wszyscy mieszkańcy stoją w korkach, ale za to wszystko jest rozkopane a na środku powstaje wielka, czarna stodoła. Niektórzy mówią, że tam będzie spalarnia zwłok - kolorystyka by pasowała. Także koniecznie powinny się zatrzymywać, nawet międzynarodowe.

Gość

Zamiast nowej niepotrzebnej stacji, można było pomyśleć o zatrzymywaniu się pociągów Intercity w Pruszkowie.

Gość

No to pruszkoskim słoiczkom najeżdżającym codziennie stolicę gul skoczy że można mieć czysto i normalnie.

Gość

Haha ale to siara tam mieszkac. Juz widze jak deweloperzy wykupuja. Bo malo to pol pod Warszawa przy roznych torach. I moze jeszcze na dodatek na nich nie wali zgnilizna. Zatem na 100 procent deweloperzy rzuca sie na ten wasz Parzniew Rezerwat Natura 2000. Ladnie wy macie na bani. Niektorzy maja troche szersze horyzonty jak kupuja mieszkanie niz 10km od warszawy i biedra na dole

Przyszły Mieszkaniec

@10:04 Słyszałem, że firma MZO Development będzie budowała tam nowe osiedle

Gościu

To się teraz Parzniew rozbuduje. Deweloperzy już wykupują tereny.

gostek

Przystanek powinien być zlokalizowany przy planowanym tunelu przy Działkowej i być w drugiej strefie ztm. Wtedy korzystaliby z niego i pruszkowiacy i parzniewiacy, zwłaszcza z nowych osiedli. Starzy parzniewiacy mieliby i tak znacznie bliżej niż obecnie. A tak to faktycznie przystanek dla garstki osób.

Gość

Fajnie, przynajmniej podróż będzie można rozpocząć z nowoczesnego i czystego peronu, bo ten pruszkowski dworzec i to przejście jest bardzo zaniedbany i okropnie pachnie.

Gość

Ale komu to potrzebne? A dlaczego? Ludzie którzy osiedlali się parzniewie wiedzieli że nic tam nie jeździ. A przystanek będzie w takim miejscu że i tak 3/4 mieszkańców będzie miało bliżej do Pruszkowa Tylko wydłuży się czas jazdy

Gość

Niepotrzebne !!!

Gość

Do gościa z 19:07: jesli maja wartość historyczna, to trzeba je zburzyć, i z pewnością sie tak stanie.

Gość

Żeby jeszcze zrobili droge od Parzniewa do autostrady - coby szybciej minąć tą pruszkowska dziure - ideał...

Gość

Całe szczescie, że parzniewskie osiedle przy Dzialkowej nie należy do Pruszkowa, tylko Brwinowa - przynajmniej mieszkancy nie wiedza co to brak wody co dwa/trzy tygodnie...

Gość

I dla kogo ten nowy przystanek? Parzniewscy mają tak samo blisko do stacji Pruszków, co i do stacji Parzniew mieć będą. Też mi udogodnienie. A tych Obywateli ze wsi Parzniew jest raptem z 50 osób. No chyba, że to dla mnie jak będę się do Mamusi wybierała, to sobie ścieżką rowerową z Gomulińskiego na stację do Parzniewa dojadę. A, to dzięks. :)))) ;)

Gość

Czy w Pruszkowie , tak jak w Żyrardowie będą zatrzymywały się pociągi Intercity?

Gość

do gosc z 19:32. Jeszcze do niedawna pewnie za stodole chodziles srac , a moze i nadal tak robisz ,a udajesz takiego MIASTOWEGO.

op

Gość z 19,32. Skoro jesteś Pan, to nie wypada jeździć PKP. Skoro będąc w pociągu będziesz obecny przy wsiadaniu ludzi z Parzniewa oznaczać to będzie, że jedziesz z dalszej wioski. Tyle w temacie.

Kkk

@Gość 2017.08.14 19:32 Pewnie jesteś jaką elytą conajmniej z Żabiej Woli lub Wycinki Osowskiej ? Lub innych aglomeracji (np.Kotowice)w naszej okolicy.

Gość

Proponuje taka akcje. Zawsze jak ludzie wsiadają w parzniewie i wpada ten swojski zapach to robimy grymas, zakładamy maski filtrujące a potem wyciągamy sloiki i zbijamy nimi toasty na czesc nowej stacji.

Gość

Mam pytanie, może ktoś wie, czy perony ba tej linii zostaną wyburzone czy zmodernizowane? Jednak są to obiekty z lat trzydziestych, mają jakąś wartość historyczna (linia Pruszków-Otwock była pierwsza taka elektryczna koleją dojazdową do warszawy) więc gdyby wszystko miało być wyburzone to chyba sie tym powinien wcześniej zainteresowac jakiś konserwator zabytków...