10° Piątek
24 Listopada

Sob

Nie

Pon



Maciej Bochnowski

Nowy rozkład jazdy pociągów

Remont linii 447 to prawdziwa rewolucja dla pasażerów. Ci z Grodziska Mazowieckiego będą nadal mogli poruszać się pociągami. Od 3 września będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich.

W związku z modernizacją linii 447 zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza w postaci pięciu linii autobusowych. Nie oznacza to jednak, że ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. Na odcinku Warszawa Włochy – Milanówek wszystkie stacje będą nieczynne. Pociągi Kolei Mazowieckich ze Skierniewic i Żyrardowa będą zatrzymywały się w Grodzisku, a następnie dopiero na stacji Warszawa Zachodnia. W związku ze zmianami został przygotowany nowy rozkład jazdy, z którym można zapoznać się tu. Będzie on obowiązywał od 3 września.

Pasażerowie mogą dokonać zwrotu biletów okresowych KM tj. tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych, które zostały najpóźniej zakupione 2 września br. Jak zaznaczył przewoźnik, koszty zwracane są bez potrącenia odstępnego. Warto wspomnieć, że sprawami biletów kwartalnych całkowicie lub częściowo niewykorzystanych będzie zajmował się Wydział Kontroli Dochodów.

Modernizacja linii wiąże się z licznym zmianami. Także jeśli chodzi o bilety. W tym punkcie przewoźnicy doszli do porozumienia. Bilety ZTM będą honorowane m.in. w pociągach KM wszystkich linii na odcinku Warszawa Wschodnia Warszawa Zachodnia czy liniach ZB i ZG.


Jakub Małkiński
jakub.malkinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 12

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Do @Max

Jak są już plany zatwierdzone, to o drugim peronie można tylko pomarzyć. Swoją drogą, to fajnie byłoby, gdyby w Pruszkowie były 2 perony, tak jak zaplanowano w Ożarowie, ale nie mogę znaleźć planów. Teraz jak remont teoretycznie ruszył (widziałem pociąg trakcyjny), to może na skyscrapercity coś będzie wrzucone. Co do peronu w Ursusie od strony Wiosny Ludów, to akurat wraz z budynkiem stacyjnym mogliby to rozwalić i zrobić jakąś uczciwą przestrzeń miejską. Odkąd jest Niedźwiadek, to ludzi tam na lekarstwo. Zostawić tylko peron wyspowy.

Do @No co moźna:)

Proszę, tutaj: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,przebuduja-stacje-wymienia-tory-kolejowa-inwestycja-za-80-milionow,238644.html jest odpowiedź na Twoje pierwsze pytanie.

No co można:)

Zastanawiam się dlaczego nie skierowano cześć autobusów z Pruszkowa i Piastowa na PKP Ursus Północny, przecież dojazd z tego przystanku do Śródmieścia to tylko 15 minut a składy z Łowicza można puścić nawet 3 i po problemie. A co jeszcze jest fajne to nie zorganizowano objazdu przy PKO Ursus od strony ul. Traktorzystów tylko trzeba stać w korku na zmianę świateł w miejscu remontowym, a przecież jest możliwość. Trochę chęci urzędnicy i można ulepszyć dojazd.

Gość

Super nowy rozklad. Stoje w korku przed przejazdem na Gasinie. Jest 16:40. Korek ciagnie sie od Promtka. Ludzie wychadza i zdjecia robia. 3 swiat. Paranoja. Zeby czlowiek pracowal i mieszkal w Pruszkowie-3 km i prawie godzine z roboty do domu

Podróżujący koleją

Go Gość43 - w Pruszkowie będzie przejście po torach tuż za peronami, będą rogatki i dróżnik. Fakt, widzę już tłum ludzi, który za nic będzie miał opuszczony szlaban i będzie lazło po torach, ale na głupotę ludzką nie ma recepty... We Włochach można przejść pod torami bez problemu, tylko trzeba troszeczkę nadrobić, ale nie na tyle, by się zmęczyć ;) Pomijam fakt, że przejście podziemne na drugą stronę jest nieczynne od 2-3 miesięcy ;) Działało tylko między peronami, a teraz i tak nie będzie to potrzebne, prawda? A co do Piastowa - podejrzewam, że zrobili to co mieli zrobić przy otwartej linii i teraz czekają, by przekopać się dalej, ale przecież Ty wiesz najlepiej :D

Gość43

W Piastowie rozkopali przejście podziemne w maju, do tej pory jest dziura, ktoś tam coś robi i się kręci ale za wiele nie widać żeby było zrobione. Tak samo będzie z tym remontem. W Pruszkowie zamkną przejście podziemne, które oddali do użytku 2 lata temu. Ciekawe jak ludzie będą przechodzić na drugą stronę bo wtedy rozebrali przejście nad torami. A co będzie na Włochach? Tam też rozwalą przejście i je zamkną. Jak najbardziej należy wyremontować linię podmiejską bo jest mocno zaniedbana ale można było to zrobić etapami już dawno. NA tej linii były już zamknięcia kilkukrotne w ciągu 10 lat. Oczywiście jeden Janusz z drugim nie pomyśleli, żeby podejść do tego z głową. Teraz musieli to zrobić bo by PKP PLK nie dostało dofinansowania z Unii, będzie tak jak zawsze, w listopadzie zrobi się zimno i nikt nie będzie robić nic do wiosny. W przyszłe wakacje się okaże, że remont się przedłuży bo nie zdążą, jaki peszek. Za 4-5 lat będzie hasło, że znowu potrzebny remont bo komuś potrzebna jest kasa. Mafia PKP PLK.

Max

To ciekawe bo teraz na wszystkich p.o. standardem od Grodziska w kierunku Skierniewic są dwa perony, m.in. z tego względu przebudowywano obecne układy. Z kolei w kierunku Warszawy perony wyspowe są w Milanówku, Brwinowie, planowanym Parzniewie i Pruszkowie, dwa perony obsługujące przeciwne kierunku w Piastowie, z kolei w Ursusie i Włochach przy dwóch peronach układ kierunkowy wygląda jeszcze inaczej.

Gość69

PKP PLK to pasożyt i patologia. Wątpię żeby remont trwał tylko rok :(

GośćxD

A jak tam karta miejska w WKD? Bo autobusy nie dadzą rady ominąć korków tak jak pociąg

Gość

Nowe przystanki będą takie jak na Ursusie Niedzwiadku czyli zimą i w deszcz wszyscy będą się chować w przejściu podziemnym. W sumie to lepiej niż na zachodniej bo tam nawet ławek do siedzenia nie ma. DALISCIE ROZKŁAD JAZDY TO I MOGLISCIE DAC TEZ KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ

Max

Czy po rewolucji na kolei istnieje możliwość dobudowania drugiego peronu w Pruszkowie od strony dworca? Tego typu rozwiązanie znacznie ułatwiłoby wsiadanie pasażerów podróżujących w kierunku Warszawy, zamiast przechodzić tunelem na peron wyspowy, szczególnie kiedy pociąg już stoi na stacji. Podobnie rozwiązanie od lat funkcjonuje w Ursusie, gdzie kierunek wschodni obsługuje dwa perony.

czy to będzie krok w

ten peron na załączonym obrazku to obraz nędzy i rozpaczy...już chyba tylko w Indiach i w krajach trzeciego świata są takie brudne i zdewastowane perony....masakra ! Ciekawe czy te ...NOWE perony po modernizacji będą mieć ogrzewane i całkiem nowe - takie przeszklone poczekalnie z informacją o nadjeżdżającym pociągu w środku poczekalni ? ? ?