21° Wtorek
17 Października

Śr

Czw

Pią

Sob

Nie

Pon
Bolo Skoczylas

O strefie parkowania powinni zadecydować mieszkańcy

Wracamy do tematu uruchomienia w Pruszkowie strefy płatnego parkowania systematycznie powraca. Tym razem podejmuje go pruszkowskie starostwo powiatowe, które o zdanie postanowiło zapytać... samych mieszkańców.

Jedni twierdzą, że strefa płatnego parkowania będzie lekarstwem na wszystkie bolączki komunikacyjne. W centrum Pruszkowa znalezienie wolnego miejsca parkingowego faktycznie nie jest łatwe. Kierowcy mają prawdziwy ból głowy. Miejsc parkingowych brakuje, a te które są najczęściej są zajęte przez długie godziny. 

Pomysł uruchomienia strefy płatnego parkowania w Pruszkowie powstał kilka lat temu i do dziś widnieje tylko na papierze. Gdzie leży problem? Strefa miałaby działać nie tylko przy drogach zarządzanych przez miasto, ale również przy tych podlegających powiatowi. I tu ponoć miasto napotyka opór. – Od początku kadencji nie uzyskaliśmy odpowiedzi i zgody na wprowadzenie płatnych stref parkowania na drogach powiatowych, a bez nich ten cały projekt traci sens... – mówił nam w lipcu Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa. 

Tymczasem władze starostwa powiatowego postanowiły poprosić mieszkańców o wyrażenie opinii na temat strefy. – Chcemy poznać opinię mieszkańców i w tym celu przygotowaliśmy ankiety. Dlatego też będziemy spotykać się z mieszkańcami, prezentować wyniki ankiet i dyskutować o znalezieniu najlepszego rozwiązania. Chodzi nam o to czego do tej pory brakowało - o dyskusję na ten temat – mówi Maksym Gołoś, starosta pruszkowski. – Jeśli większość mieszkańców będzie przeciwna pomysłowi płatnych stref parkowania i nie zostanie wypracowane rozwiązanie bardziej akceptowalne dla mieszkańców to nie wyrazimy zgody ich uruchomienie – zaznacza Gołoś.

Starostwo powiatowe wraz z fundacją UpStarter przygotowało specjalne ankiety dla mieszkańców. Ankiety będą dostępne na stronie starostwa oraz na portalu WPR24.pl. W kolejnym numerze „Gazety Wpr” zamieszczona zostanie ankieta w formie papierowej, druki ankiet będą również dostępne w starostwie. Zbieranie opinii potrwa trzy tygodnie – od 6 do 27 października. – Jeśli będzie taka potrzeba wydłużymy ten termin – przyznaje Maksym Gołoś. 

– Jest bardzo wiele pomysłów, zarówno za i przeciw. Chcemy to jasno ludziom przedstawić. Jeśli nie będzie jednoznacznego kierunku to będziemy starali się przekonać Miasto Pruszków do znalezienia wspólnie bardziej kompromisowego rozwiązania. Co ciekawe pomysły warte rozważenia zgłaszają już sami mieszkańcy. Strefa musi być akceptowana przez większość z nich i to rozwiązanie musi przynieść pozytywne efekty – mówi nam starosta.
 
Po zapoznaniu się z opiniami mieszkańców, na początku listopada zostaną zorganizowane warsztaty, gdzie zarządcy dróg wraz ze specjalistami zapoznają się z wynikami ankiet i na ich podstawie zaproponują rozwiązania możliwe do wdrożenia. Prezentacja wyników całego projektu oraz wypracowanych rozwiązań mieszkańcom zaplanowano na połowę listopada. O dokładnych terminach będziemy informować na łamach naszych mediów. 

Ankietę można wypełnić tu.


Anna Sołtysiak
anna.soltysiak@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 47

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Ankieta jest zrobiona pod zalozony wynik. Brak filtrów na pozostałe pytania przy braku zgody na parking to manipulacja. Ns koniec wyjdą wyniki z kwotami i tyle. Strefa powstanie bo tak zdecydowano.

Arni

Do Gość 2017.10.07 08:53 I słusznie. Tak samo powinno być w Warszawie, nie płacisz w Warszawskiej skarbówce, płacisz za wjazd do miasta i parkowanie. Nie może być tak że przyjezdny płaci tylko za parking, a podatnik za utrzymanie parkingu na którym często brakuje miejsca, no i dalej za parkowanie /jak przyjezdny/.

Gość

Czytajcie ze zrozumieniem. Płatne parkingi to pomysł Urzędu Miasta i chcą je wprowadzić Starzyński i Kurzela ponad głowami mieszkańców. Gołoś jest przeciwko i dlatego powstała ankieta żeby móc powiedzieć: NIE ZGADZAMY SIĘ NA PŁATNE PARKINGI BO NIE CHCĄ ICH MIESZKAŃCY.

Gość

Skoro jest problem z miejscami do parkowania to rozwiązaniem jest zrobienie dodatkowych parkingów. Płatne parkowanie nic nie zmieni bo w większości w centrum parkują mieszkańcy a oni i tak będą mieli za darmo. A miasto zamiast zrobić dodatkowe miejsca to je likwiduje - np duży parking przy Polnej/Armii krajowej.

hardcorp

Na początek to trzeba się przyjrzeć, dlaczego np. pozwolono wybudować trzy a właściwie cztery bloki przy Powstańców. Następnie trzeba ostrożniej wydawać pozwolenia na budowę nowych bloków wśród już istniejących. Zapytać może trzeba mieszkańców, czy chcą koło siebie widzieć kolejne coraz to większe bloki? Tylko że obecna władza jeszcze do tego nie dojrzała. Trzeba budować nowe parkingi, nawet na pojedyncze auta, gdzie się da. I duże wielopoziomowe przy urzędach, bo: dlaczego karać mieszkańców Pruszkowa opłatami za to, że tu mieszkają i tu płacą podatki? dlaczego karać interesantów opłatami za to, że np. pod Starostwem Powiatowym praktycznie brak jest miejsc parkingowych? (Swoją drogą kto to projektował, kto wydał zgodę na taką budowlę?)

Gość

Mieszkańcy decydują. Jan i Maksym musza odejść

Gość

Płacić powinni tylko przyjezdni nie płacący w Pruszkowskiej Skarbówce.

Gość

Brawo Panie Starosto Gołoś że nie daje się Pan naciskom ludzi oderwanych od rzeczywistości z Kraszewskiego. Prezydenci Pruszkowa jak zwykle szukają sposobu jak załatać dziurę budżetową kosztem mieszkańców. Strefy tak ale tylko jeśli powstaną darmowe parkingi w dobrych lokalizacjach + rozwój darmowego transportu.

Mirosław

Bez sensu, skoro mgr inz Andrzej Kurzela mówi ze trzeba płacić za parkowanie to trzeba i już! Panie Andrzeju kibicuje w przyszłych wyborach. Na mieście mówią ze będzie startował Pan na prezydenta Pruszkowa bo Starzynski układa się z pis

Gość

Pomysł jest tak idiotyczny, że trzeba zablokować wjazd do Urzędu Miasta i Starostwa. Niech na własnej skórze odczują co chcą zgotować mieszkańcom.

Xiao7

Ankieta jest do bani. Z przykrością stwierdzam ze przedszkolak by ją lepiej zrobił. Jedno z pytań dotyczy częstotliwości parkowania w miesiącu a odpowiedzi dotyczą tygodnia?? Chyba ktoś nie czytał tego zanim ją udostępnił. Inne pytanie dotyczy zawodu, ciekawe dlaczego brakuje tam "Administracji". W końcu pracownicy UM i Starostwa też dojeżdżają do pracy, niech też głosują by wyrazić swoje zdanie na temat stref płatnego parkowania. Przy niektórych pytaniach brakowało opcji wielokrotnego wyboru. Już nie wspomnę że teraz bez problemu można tworzyć ankiety złożone. Jeśli ktoś wybrał opcję że jest przeciwny płatnemu parkowaniu to dlaczego wymaga się by wybrał jedną z opcji dotyczącą opłat? Ten kto tworzył te pytania i ankietę następnym razem niech się postara lepiej.

Xiao7

Nie rozumiem ludzi którzy oburzają się na tych co korzystają z komunikacji miejskiej/podmiejskiej mimo że posiadają własne auta. Albo sami mają problem z wyobraźnią i logicznym myśleniem albo ja za mam wyobraźni za dużo i zdecydowanie częściej używam logiki. Komunikacja publiczna w gminach i powiecie jest w opłakanym stanie. Zbyt mało linii, mała ilość przystanków, nie przemyślane do końca trasy i niewielka ilość taboru przez co częstotliwość przejazdów niewielka. Przez to wiele ludzi woli dojechać do stacji WKD czy PKP własnym autem. A że brakuje parkingów typu P+R to niestety ale czasami zastawiają wszystkie okoliczne miejsca do parkowania na długie godziny. Gdyby tak wszyscy, i ci co tak parkują i ci z was co narzekają na parkujących, mocniej zaczęli naciskać w sprawie komunikacji na terenie gmin i powiatów oraz w sprawie parkingów P+R tych co zarządzają, to może wtedy by coś się zmieniło w tej materii.

Xiao7

Trochę szkoda że kilka osób które tu wygłosiły komentarz nie zapoznały się z pomysłem UM na strefę płatnego parkowania. Opisane jest ładnie gdzie ma być ta strefa i jakie opłaty. Może wtedy przestali by pisać głupoty. Osobiście jestem na NIE. 1 - UM i/lub Starostwo w pierwszej kolejności niech przestaną zezwalać budowania nowych bloków miedzy już istniejącymi, bo właśnie przez takie zarządzanie ubywa i tak mało miejsc parkingowych (przykład ul. Powstańców). 2- Lepsza i zrobiona z głową organizacja komunikacji miejskiej/podmiejskiej z większą ilością przystanków. Tak by ludzie z odległych terenów powiatu łatwiej mogli się dostać do każdego urzędu gminnego, starostwa, szkół, bibliotek i innych miejsc użyteczności publicznej czy rekreacyjnej. Dzięki temu wiele ludzi zaprzestanie korzystać z samochodów. 3- Jeśli już koniecznie będą chcieli wprowadzić strefę płatnych parkingów to koniecznie muszą ją zrewidować i odświeżyć. O możliwości parkowania darmowego przez ludzi którzy mieszkają w okolicach danej strefy a parkingi pod ich blokami zostaną przekształcone w płatne. 4- Pomyśleć od razu przyszłościowo i wydzielić przynajmniej jedno miejsce na każdej z ulic dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych przy którym będzie dostęp do stacji ładowania. Takie pojazdy będą płaciły za postój już w cenie ładowania, a jeśli nie ładują to niech mają zniżkę za zerową/mniejszą emisję spalin.

Gość

Pomysł co najmniej chory. Przecież w centrum przede wszystkim są mieszkania, nie sklepy. Gdzie ci ludzie mają parkować samochody, na dachach bloków i kamienic? Ja proponuję wybudować jeszcze kilkanaście bloków tu i tam, i jeszcze tu upchnąć, a wtedy samochody będziemy parkować w Kaniach, albo Otrębusach.

Gość

Cała nadzieja w Starzyńskim, że pójdzie po rozum do głowy i na drenowanie kieszeni kierowców się nie zgodzi.

Gość

Na miejscu Starosty zabroniłbym swoim pracownikom parkowania pod Starostwem. Przecież urzędnicy blokują większość miejsc w okolicy od Chopina aż po Kubusia, Drzymały, Tomcia Palucha, Baśniową i Kościuszki.

Gość

Koło czołgu trzeba zbudować nowy parking parking wielopoziomowy. Wtedy cała ta strefa będzie niepotrzebna.

Gość

Gdyby Wydział Komunikacji przenieść gdzieś na peryferia, w Centrum zrobiłoby się znacznie luźnej. O tym właśnie powinien pomyśleć pan Gołoś.

Ja

Ja poprosze strefę płatnego parkowania tutaj,tutaj i jeszcze tutaj.Oto moja odpowiedz i zdania nie zmienia.

Gość

Pierdu, pierdu. Popatrzmy tylko co Maksym z Janem z nami robią. Tu potrzebny jest nowy gospodarz.

GoGoClub

Ja 15:20 Kompletna ignorancja. A mieszkańcy powyższych ulic to gdzie mają parkować??? jak wyskoczysz na miasto??? Pierwsza i najważniejsza rzecz to miasto/starostwo powinno wyjść z za biurek i zrobić rekonesans. Gdzie można połączyć tereny zielone z parkingiem itp bo ja mam 2 takie jedno koło apteki na AK spokojnie po wyłożeniu placu kostką zmieści się ok 14-16. drugie jest nieco dalej Kiedyś był plac zabaw. aktualnie chaszcze i nieużywana piaskownica. gdyby z głowa zmodernizować to by kolejne 10 się zmieściło. I 2 najważniejsze zmienić LUDZKĄ MENTALNOŚĆ która niestety powoduje że kierowcy najchętniej to by wjechali samochodem do sklepu zamiast przejść się to 20m. Nie raz widziałem jak mieszkaniec bloków przy kościelnej/hubala JECHAŁ do piekarni na kościelnej. i gdzie staną??? na środku ulicy z awaryjnymi!!!!!.

Gość

Teraz pomyślcie o mieszkańcach Centrum. Dlaczego to oni mają płacić, a ludzie z innych części miasta już nie? Przyjadą na godzinę, zapłacą 10 złotych i pojadą. A mieszkańcy co? Po kilka tysięcy rocznie?

Gość 7

Komunikacja miejska za darmo, parkowanie płatne bez zwolnień.

Gość

Na ul. Kościuszki potrzebne są ścieżki rowerowe. Proponuję wymalować linie na styku kostki czerwonej i szarej i dopuścić ruch pieszy i rowerów. Obecne władze Pruszkowa pozwoliły na parkowanie samochodami na chodnikach i tym samym wygoniły ludzi z ulic.

Gość

w sumie...dlaczego nie, moze byc i platna, nie mam nic przeciwko, i ile bedzie to zrobione z sensem. ALE! Widze, ze starostwo wzielo sie...za chec udzielenia odpowiedzi kurzeli (UM). I slusznie bo nie wolno zbywac UM nawet jesli jest niedolezne. Tylko pamietajmy, ze to UM zalezy na strefie parakowania a nie startostwu. Jesli mnie pamiec nie myli, to komunikacja w wpr nalezy do zadan gminy. Wiec niech gmina w pierwszej kolejnosci zrobi komunikacje z glowa, oplatajaca cale miasto.

Gość

Wystarczyłoby takie rozwiązanie jak jest w Holandii. Kupuje się specjalny kartonik za parę złotych. Ów kartonik ma nadrukowany zegar i obracającą się tarczę. Ustawia się godzinę rozpoczęcia parkowania i tyle, nie płaci się już dodatkowo za parkowanie. Tyle, że w określonych strefach jest parkowanie w określonych godzinach lub przez określony czas, więc patrole policyjne przechodzą przy samochodach i sprawdzają tarcze zegarów na kartonikach, jeśli czas parkowania jest przekroczony, mandat. Żadnych więcej opłat, a parkowanie jest regulowane i wszystkie pieniądze trafiają do miasta, a nie tak jak w Warszawie, gdzie Wa-Park zgarnia około 90% zysków z parkomatów.

MARIO

Aj a uważam że ma sens, tylko nie tak aby łupić ludzi , a pomóc I dla tego pierwsza godzina powinna być GRATIS , a następne płatne, jeśli ktoś uważa że pojedzie pod stację, lub wkd, i zostawi samochód na 12 godzin to chyba pomylił publiczną ulię w mieście z własnym polem, człowiek chce wyskoczyć na chwilę na miasto i nie ma gdzie zaparkować, na tym traci również handel miejski , usługi itd, chciałem zjeść normalny obiad i co, wylądowałem w Mcdonalds bo nie dało się gdzie indziej zaparkować, NATOMIAST PIERWSZA GODZINA POWINNA BYĆ GRATIS

Ja

Prusa, Al. Niepodległości, Kraszewskiego, Wojska Polskiego (pętla autobusowa naprzeciwko Lidla), Drzymały, Kościuszki i okolice dworca PKP. Miejsca parkingowe w centrum miasta powinny służyć klientom/interesantom a nie być zajmowane przez auta których użytkownicy boją się wjechać do Warszawy autem i robią przesiadkę do PKP lub WKD lub parkują i idą sobie do pobliskiego mieszkania!!

Gość14

Jestem przeciwny pobierania opłat za parkowanie.Moje dwa samochody parkują od 8.00 - 18.00, w centrum a ja mieszkam na oś. Staszica.

Gość

Pruszków to nie Warszawa. Tu płatna strefa jest niepotrzebna.

Gość

Brakuje na 500+ stąd nowy podatek od parkowania samochodów.

Gość

Gołoś czy Starzyński parkują na parkingach wewnętrznych. Ani jeden ani drugi nie mieszka w Pruszkowie. Za te pomysły zapłacimy my - zwykli mieszkańcy. Za parkowanie pod własnym domem będziemy musieli płacić po kilka tysięcy rocznie. Dość tego! Dość tych chorych pomysłów!

Gość

Wprowadzenie tej strefy oznacza zawalenie parkingów PSM. Starostwo zrobi płatną strefę po Urzędem, a ludzie będą parkować na Tomcia Palucha czy Trąbalskiego. Dlatego mieszkańcy spółdzielni powinni jak najbardziej protestować przeciwko tej strefie.

Gość

Pruszkowscy kupcy odczują wprowadzenie tej strefy bo klienci uciekną np. do Janek. Nikt normalny nie będzie płacić za robienie zakupów w Pruszkowskich sklepach.

Gość

Wprowadzenie płatnej strefy to koniec Gołosia i Starzyńskiego na jakimkolwiek stanowisku w Pruszkowie. Nie dajmy się nabrać na nowe podatki. Głosujmy na nie!

Gość

Każdy kto zostawia samochód pod domem i jedzie do pracy komunikacją miejską (np. do Warszawy) będzie płacić kilka tysięcy złotych rocznie za pozostawienie samochodu w Pruszkowie. Stać Was? Dlatego głosujcie przeciwko strefie płatnego parkowania w Pruszkowie.

Gość

Czy promowanie przez Starostwo narzędzi pewnej firmy jest zgodne z prawem? Ile ta firma zapłaciła Starostwu za reklamę? Kto zapewnia bezpieczeństwo gromadzonych danych? Fundacja, starostwo, czy prywatna firma? Jeżeli firma, bo to jej narzędzie, czy podpisano z nią umowę? Karygodne jest korzystanie z "bezpłatnych " narzędzi prywatnych firm? W Starostwie nie ma informatyków, aby technicznie zrobili ankietę, która będzie tylko i wyłącznie na stronie Starostwa? Ciekawe co na to nasz rząd, że PIS publicznie promuje narzędzia globalnych firm.

Gość

PiS i Gołoś wymyślają nowy podatek.

Nie dla strefy

To teraz policzcie sami: jedziecie samochodem do pracy do Warszawy bo w Pruszkowie pracy nie ma. Policzcie 9 złotych x 24 godziny x 365 dni. Wychodzi po 78 840 złotych od każdego samochodu. Stać Was na ten podatek? Dlatego strefie mówimy stanowcze nie!

Gość

strefa parkowania ma sens jak jest jakaś komunikacja miejska. Wtedy ludzie mają jak się przemieścić i nie muszą blokować miejsc parkingowych. A teraz jaka jest wewnętrzna komunikacja w Pruszkowie. Dyliżans nr. 2 i 4 co jeździ co 45 minut...spróbuj coś załatwić bez auta.

kaczor

ankieta starostwa to bubel zrobiona.zlikwidowac starostwo w Pruszkowie a pan starostwa niech wraca do Wołomina.

GP

Rozumiem zaczynamy pobierać opłaty w pierwszej kolejności od pracowników starostwa?

Gość

Ankieta zawiera błędy. W pierwszym pytaniu zaznaczam, że strefa nie jest dobrym pomysłem i przekierowuje do pytań szczegółowych o strefę.

Babcia stasia

opłaty parkingowe owszem ale pierwsze 30 min gratis na odprowadzenie dziecka do szkoły czy zakup mleka i bułek w sklepie !

Gość

to może wypuśćmy ankiety z zapytaniem o remont ulicy, doświetlenie przejść, budowę kanalizacji. Jest problem to trzeba go rozwiązywać a nie wypuszczać głodne kawałki, że liczy się opinia mieszkańców. Przy ustawie o mieście stołecznym jakoś nikt się nie pytał mieszkańców czy chcą do Warszawy. W pozorowaniu ruchów to nasz starosta jest najlepszy tylko, że nic z tego nie wynika.

obserwator

Strefa płatnego parkowania winna obowiązywać od godz. 15 do godz 18 wtedy jest największy problem ze znalezieniem miejsca

Gość

Miejsca zajęte przez długie godziny? Służby od kilku lat nie potrafią usunąć wraku cinquecento spod SDH-u oraz paru innych na terenie miasta. Może zacznijmy do tego?