29° Sobota
18 Sierpnia

Nie





Maciej Bochnowski

Ogromne korki na wiadukcie. Czy starostwo ma na nie pomysł?

Kierowcom problem znany jest nie od dziś... Na wiadukcie w ciagu al. Armii Krajowej w Pruszkowie każdego dnia w godzinach szczytu tworzą się duże korki. W minionym roku pojawił się pomysł aby wprowadzić zakaz skrętu z Armii Krajowej w ul. Andrzeja, jednak nie spodobał się on mieszkańcom. Później temat nieco ucichł. Teraz pytamy: co dalej z tym problematycznym miejscem?

Wspomniany zakaz skrętu miał obowiązywać między godz. 7 a 9 rano. Kierowcy zjeżdżający z wiaduktu nie mogliby skręcić w kierunku ul. Andrzeja. W ubiegłym roku ze zdaniem mieszkańców zapoznał się Urząd Miejski w Pruszkowie, mimo, że zarządcą drogi jest Starostwo Powiatowe w Pruszkowie. Ale wyniki ankiety były jednoznaczne. Pomysł nie zyskał aprobaty większej grupy. – Mimo ankiety sprawa nie jest załatwiona, bowiem przejazd przez tą krzyżówkę należy poprawić. Będziemy występować do starostwa, by zajęło się tym tematem. Inne rozwiązania jakie można wziąć tu pod uwagę to budowa małego ronda lub lekka przebudowa wiaduktu tak, by stworzyć pas do skrętu w lewo – mówił w listopadzie 2017 r. Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa.

Wówczas gdy przygotowywaliśmy materiał na ten temat, o zdanie spytaliśmy też starostwo. Dowiedzieliśmy się, że w pierwszej kolejności zostanie zlecone badanie natężenia ruchu. To miał być punkt wyjściowy w stosunku do przyszłych zmian na skrzyżowaniu. Wracamy do tematu i ponownie pytamy o problematyczny układ drogowy w rejonie wiaduktu.

Okazuje się, że badanie natężenia ruchu zostało wykonane. W pierwszej kolejności zostanie zmieniona praca sygnalizatorów. – Po przeprowadzeniu 30 styczna tego roku pomiaru natężenia ruchu pojazdów na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. Księcia Józefa i Andrzeja trwają obecnie ostatnie prace związane z przygotowaniem nowego oprogramowania dla sygnalizacji na skrzyżowaniu. Ta będzie wprowadzana i testowana od najbliższego poniedziałku. Ponadto tego samego dnia odbędą się również prace, w trakcie których wydłużone zostaną czujniki pętli indukcyjnych, co w efekcie zapewni wydłużenie nadawania sygnału zielonego dla pojazdów jadących al. Armii Krajowej od ul. Lipowej w kierunku Pęcic i odwrotnie – mówi Mirosław Chmielewski, członek zarządu powiatu pruszkowskiego. – W ciągu kilku dni sprawdzimy jej pracę, działanie i rzeczywisty wpływ na poprawę płynności ruchu. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, jako element stałej organizacji ruchu nowe oprogramowanie zacznie obowiązywać od piątku, 30 marca – dodaje.

Ale niestety na większe inwestycje w tym miejscu kierowcy na razie nie mogą liczyć... – Na obecnym etapie starostwo nie ma w planie przebudowy skrzyżowania. Zanim podejmiemy decyzję o tak dużej inwestycji w tak newralgicznym z komunikacyjnego punktu widzenia  skrzyżowaniu sprawdzamy inne możliwości poprawy jakości ruchu w tym miejscu. Wobec dyskusji na temat problemów z ruchem na skrzyżowaniu w budżecie powiatu pruszkowskiego na rok 2018 zarezerwowaliśmy w miarę swoich możliwości kwotę 150 tys. zł na ewentualne działania na rzecz zaprojektowania przebudowy skrzyżowania – wyjaśnia Mirosław Chmielewski.


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 42

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

O na Piastowie wczoraj była zabawa. Wszyscy z tego starostwa powinni wylecieć na zbitą twarz. Tyle w temacie.

Gość

No Panie starosto Gołoś, zapraszam na rondo w Piastowie. Śnieg zasypał wasze malowanki i zmienił organizację ruchu pod znak C-12. Niech Pan z łaski swojej zobaczy do czego doprowadzili Pańscy niekompetentni pracownicy.

Gość

Jakoś tamtędy zawsze wyjeżdżam z miasta i w korku nigdy nie stałem. Światła są potrzebne dla pieszych, bo kto się zatrzyma zjeżdżając z wiaduktu żeby ich puścić? Jakby kierowcy się sensownie zachowywali, to nie trzeba by wszędzie sygnalizacji stawiać.

Gość

Przyczyną korków jest źle ustawiona sygnalizacja. Ale w związku z tym, że już jakiś czas temu napisaliście, że jest dobrze ustawiona, to po co podejmujecie temat?

dajan55

Czyżby "normalne" niedasie

@Bazi

Raczej starostę. Tym razem to on ma okres uszczęśliwiania na siłę ...

Marcin

Litości. Nikt nie zauważa ze jak swiatla sa popsute problem nie istnieje i jakos da sie skrecic w Andrzeja z wiaduktu. Poza tym duzo kierowcow nie chce czekac na skret i jada skręcając za szpitalem. Postawcie jeszcze kilka świateł i wszyscy sie zatkają. Kolejna kasa wydana na niepotrzebne badania i przerobki. Wylaczcie swiatla na 3 miesiace i zobaczcie co sie stanie a do tego miasto na pradzie zaoszczędzi.

Bazi

Tu trzeba zmienić prezydenta. 20 lat ten sam to przesada, tu się nic nie dzieje i nic nie ma. Drogo w koło źle zrobione i całe w dziurach

Gość

więcej bloków !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gość

Najlepiej zrobić skrzyżowanie wielopoziomowe z rondem pod estakadą :-) .

brw24

oczywiście że starostwo ma pomysł jak rozładować korki, trzeba postawić kolejne światła :)! - PRZYPADKOWI LUDZIE NA PRZYPADKOWYCH STANOWISKACH JEŚLI CHODZI O TRANSPORT I INFRASTRUKTURĘ DROGOWĄ W NASZEJ OKOLICY...

Martinez do Gościa

Niestety oba urzędy są siebie warte i niekompetencja - jeśli chodzi o transport - bije od nich na kilometr z okładem. Zakaz skrętu jest absurdem, natomiast odrębny pas do lewoskrętu wymaga ingerencji w przyczółek wiaduktu. Badania ruchu w miesiącach innych niż marzec lub październik można włożyć między bajki. Nawiasem mówiąc czego miałyby one dowieść? Przy inwestycjach celowa jest prognoza ruchu szacowana w oparciu o kryteria takie jak: produkcja/absorpcja ruchu w obszarze, ale też potencjał ruchotwórczy obiektów ,czy perspektywa zmiany zagospodarowania przestrzennego. Dopiero taka wiedza daje nam możliwość wykonania modelu obciążenia sieci drogowej. Wykonanie pasa do lewoskrętu na podstawie badań obecnego natężenia ruchu, może jedynie skutkować tym, że za rok lub dwa zrealizowany gigantycznym nakładem finansowym pas - okaże się zbyt krótki (...) Co więcej. Specyfika tego odcinka wymaga z racji wykorzystywania go przez transport sanitarny do szpitala, aby na wiadukcie na którym nie ma możliwości ustąpienia miejsca karetce, samochody nie stały w oczekiwaniu na zmianę sygnału. Dlatego też w tym miejscu zasadne jest utworzenia małego ronda o średnicy zewnętrznej ok 25m (nie mylić z mini rondem). Rozwiązanie takie ponad wszelką wątpliwość rozwiąże problemy wstrzymywania ruchu przez lewoskręt bez skracania czasu dla relacji "na wprost". Właściwe funkcjonowanie małego ronda w warunkach porównywalnego i okresowo większego natężenia ruchu w przekroju jednojezdniowym, potwierdza studium przypadku ronda u zbiegu ulic Kleszczowej i Krańcowej w Warszawie.

KAROL

Tylko rondo!

Paulina

GŁOS to grabarz cmentarny i szczerbaty typek z pierdziszewa .typku lepiej siedz cicho bo się zes.asz.

Ajka

A może zbudować rondo - i problem się sam rozwiąże

Gość

Wystarczy zrobić rondo.

Gość

to, że deweloperzy budują to bardzo dobrze. chodzi tylko o to CO I JAK budują. powinni budować niskie bloki z niewielką ilością duzy powierzchniowo mieszkań. wtedy samochodów nie będzie dramatycznie przybywać, a miasto będzie korzystać i się rozwijać. trzeba tylko myśleć, a nie pozwalać na budowanie mrówkowców z mieszkankami m-2 i TEMU NALEŻY DAĆ ODPÓR W NADCHODZĄCYCH WYBORACH

Głos

I to jest kwintesencją 'mądrego ' zarządzania miastem.Stawia się pomnik Jasia za 80 MILIONÓW złotych a codzienne życie mieszkańców...a co tam!

LukasystemuGość

Swiatel nie bylo i bylo dobrze

Gość

Zapewne oddanie do użytku osiedla na ul. Lipowej wpłynie na poprawę płynności ruchu kołowego w okolicy. Zarówno starostwo jak i UM raczą nie dostrzegać że ulice gumowe nie są i nie rozciągają się jak guma w majtach jeśli zachodzi taka potrzeba. Sposobu na teleportację jeszcze nie wymyślono i mamy co widać.

Gość

Wybudować jeszcze drugie CD.

Gość

Z tego skrzyżowania korzystają też piesi. Proszę o tym pamiętać. Światła w tym miejscu są konieczne.

Gość

Z tego skrzyżowania korzystają też piesi. Proszę o tym pamiętać. Światła są tutaj niezbędne!

Gość

Trzeba umieć jeździć... jak się ktoś nie umie ustawić do skrętu węziej i dalej, tylko zajmuje cały pas to nikt go nie może ominąć i korek gotowy... Żadnych ulepszaczy tam nie trzeba

boluś

zadaję ponownie pytanie czy starosta spadochroniarz już się spakawał do kobyłki .

Danka

Czyżby teraz mieli badać natężenie ruchu jak sporo osób bierze urlop do świąt bo szkoła nieczynna?

Marek

normalnie Kabaret Skeczów Męczących :) z tym badaniem natężenia ruchu, ale w końcu chłopaki z Wołomina, to tamtędy nie jeżdzą

Gość

Tu nie ma dobrego wyjścia a ekspertów od dróg nigdy nie brakuje w komentarzach. Rondo? Jakie rondo? Gdzie je wcisnąć w tak małej przestrzeni? Lewoskręt nawet dobudowany niczego nie zmieni bo samochodów nie ubędzie. Zakaz skrętu zaproponowany przez Landowskiego już wszyscy pół roku temu wyśmiali. Są problemy niemal nie do rozwiązania i to jest jeden z nich. Za ten trzeba podziękować ekipie z Kraszewskiego i ch politykę planowania miasta przez te wszystkie lata. Budowanie bloków na potęgę i toalne olanie kwestii przybywających aut.

Gość

Wystarczy wylaczyc swiatla za wiaduktem w strone wawy. Jak sa zepsute to ruch przebiega plynnie. Czy tego nikt nie zauwazyl? Ludzie skrecajacy w ulice ewy nie sa problemem

Gość

Światła nic to nie dadzą . Probleniem są skrecajacy od wiaduktu do basenu, bo oni blokują jadących na wprost. Lewoskręt by załatwił sprawę

lowi

taka kwestia wymaga szczególnej rozwagi, kilku komisji, i vacatio legis na jakieś dwa lata, aby wówczas na spokojnie postawić znak zakazu.

Gość

Jakoś jeżdżę tamtędy co dziennie i ogromnych korków nie zauważyłem :/ Było słabo jak dłubali przy Jerozolimskich ale teraz tragedii nie ma.

Gość

Mini rondo przecież takie mini ronda to porażka tak jak to przy brzozowej z komorowska

..........

Teraz to wina starostwa.... Więcej bloków. Po co parkingi więcej bloków. Po co drogi więcej bloków. Po co szkoły przeczkola więcej bloków. Pruszków eldorado deweloperów.

Gość

zakaz skrętu z Armii Krajowej z wiaduktu w Andrzeja - a co z mieszkańcami ul. Andrzeja, Ewy wracającymi rano do domu ? mają stać pod wiaduktem i czekać do 9.00 ? większego idiotyzmu nie słyszałam.

Daniel

Jedynym rozwiązaniem, które rzeczywiście coś da, jest poszerzenie skrzyżowania i zrobienie oddzielnego pasa do skrętu w lewo. Takie pozorowane działania, jak pomysły zakazu skrętu, konsultacje społeczne, badania natężenia ruchu, to tylko gra na czas i udawanie, że coś się robi. P.S. Jest gdzieś lista kandydatów na prezydenta? Jakieś programy wyborcze, wypowiedzi, cokolwiek...?

Gość

"członek zarządu powiatu pruszkowskiego" czyli jest : Starosta, zastępcy, kilkudziesięciu radnych I JESZCZE CAŁY ZARZĄD?!?! BOŻE, JAK TE WSZYSTKIE DARMOZJADY MIESZCZĄ SIĘ W TYM MAŁYM BUDYNKU BEZ GARAŻU PODZIEMNEGO?!

Gość

starostwo ma ważniejsze rzeczy na głowie: ile premii sobie przyznać za 2018 r.

Gość

Mysliciele.....trzeba wydluzyc swiatlo zielone dla skrecajacych w Andrzeja. Proste.

Gość

Budowa ronda!

Gość

Jeśli światła zostaną normalnie ustawione - to nie będzie problemów. Normalnie - znaczy tak jak wymaga tego ruch, a nie jak się wydaje komuś kto to ustawia. Wystarczy prawidłowo przeprowadzić badania ruchu , wykonać model i wykonać testy, a nie badać 'żywy organizm' gdzie każdy kierowca gdzieś jedzie by zdążyć.... a tu nagle 20 min stoi na wiadukcie. Kto to w ogóle wymyślił z tym zakazem ? Tak się nie rozwiązuje problemu w XXI wieku. Wszyscy co będą chcieli ć skręcić w lewo na Andrzeja będą skręcać w prawo na Ks. Józefa i nawracać, albo będą pędzić za szpitalem i obok basenu aby objechać. Stworzą się korki w innym miejscu i nowy problem do rozwiązania.

Gość

Kretyństwem były światła przy Andrzeja. To przez nie wszystko się blokuje.