25° Wtorek
18 Września

Śr





Archiwum

Park&Ride przy Waryńskiego będzie gotowy w terminie

Trwa budowa naziemnego parkingu Park&Ride przy ul. Waryńskiego w Pruszkowie. Sprawdziliśmy postępy. Wszystko wskazuje, że obiekt będzie gotowy we wrześniu. Nie wiadomo tylko, czy w tym samym czasie na szlak powrócą pociągi...

Parking przy Waryńskiego to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w rejonie dworca PKP. Nawet teraz, w przerwie od kursowania pociągów, miejsc do pozostawienia auta brakuje, co widać zresztą gołym okiem. Samochody parkowane są na każdym wolnym centymetrze chodnika. Te kłopoty mają zniknąć po oddaniu do użytku dwóch nowych obiektów park&ride. Jeden z nich powstaje przy ul. Sienkiewicza (pisaliśmy o nim tu). Drugi „wyrasta” po przeciwnej stronie torów, przy ul. Waryńskiego.

Jak wyglądają postępy? – Budowa przy ul. Waryńskiego idzie zgodnie z planem. Wszystko będzie gotowe we wrześniu – zapewnia w rozmowie z nami Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa. Jak zaznacza, na parkingu zamontowane zostaną szlabany, co będzie stanowiło element systemu zliczania samochodów i tylko tego systemu. Korzystanie z parkingu będzie bezpłatne.

Jak będzie wyglądał obiekt? Do dyspozycji mieszkańców będzie 110 miejsc parkingowych w tym 5 miejsc dla osób niepełnosprawnych oraz stojaki rowerowe na 100 rowerów. Parking wyposażony zostanie w system monitoringu wizyjnego podłączonego do sieci monitoringu miasta. W obrębie parkingu powstanie zatoka autobusowa wraz z wiatą przystankową.

A kiedy na podmiejski szlak powrócą pociągi? Teoretycznie ma to nastąpić we wrześniu, jednak najprawdopodobniej PKP PLK wyda zgodę na przesunięcie tego terminu na 20 października. Więcej na ten temat piszemy tu.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 23

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Wilku

@Czerwony Kapturek Skad wiesz gdzie siedze? Moze mam prace zadaniowa a nie widelki czasowe? Sam do mnie piszesz w godzinach pracy hipokryto. Odnies sie merytorycznie do tego co napisalem, bo chyba bardzo cie to uwiera, ale normalnych argumentow zabraklo.

Gość

Tak się wydaje, że co niektóre Gościnne komentarze przypominaja sławentego Zenobiusza urzednika z forum-Pruszków. Wilku Ty nie wiesz z kim zadzierasz hihihihi http://www.forum-pruszkow.pl/nasz-pruszkow/urzednicy-chca-zafundowac-mieszkancom-bakow-komunalny-moloch-t1947-255.html

Czerwony kapturek

Wilku bierz się do roboty bo siedzisz w pracy i kocopoly wypisujesz zamiast pracować! Za co ci szef płaci??? A może jesteś urzedasem i robisz za moje piniadze???

zed

Nie trzeba wiele wysiłku umysłowego urzędników UM w Pruszkowie by dobrze zorganizować ten parking. Jedna wycieczka na Niedźwiadek, w tym przeczytanie tamtejszego regulaminu P&R, wystarczy w zupełności. A jak na tamtym P&R jest w praktyce: nie ma żadnych bramek, od czasu do czasu kontrola wyjeżdżających czy posiadają ważny bilet, samochody na parterze pozostawione na noc rano mają mandat do zapłacenia. Nikt nie narzeka a i nie ma potrzeby z petycjami do urzędników chodzić.

Gość

Parking może i się wyrobi w terminie, ale Ride nie będzie czym. Kolej jest w lesie ze swoim remontem. To co parking będzie zamknięty?

Gość

Do Peterson. Po pierwsze, w Pruszkowie nie ma elektrowni, tylko jest elektrociepłownia. Po drugie, pracownicy korzystają z parkingu na jej terenie. Vis a vis elektrociepłowni, znajduje się dystrybutor energii PGE, którego pracownicy również mają swój parking. To takie drobne szczegóły, ale czyniące różnice.

Gość

Nie wilku, nie kpina. Dobra rada. Masz pomysly, wypociny zanies na kraszewskiego tam z pewnoscia ktos cie wyslucha, jakis urzednik z biura NieMoc napewno.. Mieszkam z drugiej strony torow, nie korzystam z km, skm. Co nie oznacza ze mam gdzies co sie dzieje w wpr. Stoje na stanowisku, ze jesli MJS stawia na kolej, majac w doopie glosy mieszkancow o konieczosci uruchomienia ZTM, a wiemy jak dobre jest polaczenie ZP i Zw, powinien ich zachecic do przesiadki dajac ...PR z prawdziwego zdarzenia. Nie na 110 miejsc a co najmniej na 500 z obu stron torow. Mam gdzies ograniczenia. Niech zamykaja na noc, niech robia rejtana przed cwaniakami, blokuja im kola. Myslec, 10 lat do przodu. To nie jest trudne dla dobrego samorzadowca. Kolesie rzucaja kielbase wyborcza a wy jak glodne psiny rzucacie sie do gardel. Oni odtrabia sukces a ty z innymi frustatami bedziesz psioczyl nad ciezkim losem mieszkanca wpr bo wszystkiego jest malo. Moze za x lat w koncu cos sie zmieni i ludzie zrozumieja, ze sa pracodawcami starzynskiego, kurzeli i reszty. To my mamy wymagac. To nam ma byc dobrze. Takie to proste....

Wilku

@Gosc345 "skąd ma mieć ktoś bilet jednorazowy? Ma zaparkować na chodniku przy parkingu, lecieć do kasy, kupić bilet, wrócić i przeparkować?" Przeczytaj uwaznie moj wpis, pomyslalem o tym. Napisalem, ze bilet okazuje sie dopiero na wyjezdzie z parkingu, wystarczy nie wyrzucac biletu z ktorego sie skorzystalo. Podoba mi sie tez tutejszy pomysl, by czesc parkingu zrobic ogolnodostepna. Jak najbardziej przyda sie dla tych ktorzy przyjada do miasta cos zalatwic i zaraz wrocic. Wazne, zeby czesc byla tylko dla podroznych i zeby bylo ograniczenie czasowe parkowania, np. doba.

Wilku

@Peterson Nie wiem jaki regulamin ZTM czytales bo pod tym linkiem http://www.ztm.waw.pl/?c=135&l=1 jest regulamin parkingow P&R w paragrafie § 8 ustep 3. stoi tak napisane: "Zwalnia się z opłaty za postój Użytkowników Pojazdów: 1) posiadających bilet: krótkookresowy, długookresowy, obowiązujący w strefie 1,2 lub 1 i 2, uprawniający do korzystania ze środków lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie, który został skasowany i trwa okres jego ważności; " Gdzie przez bilet krotkookresowy rozumie sie od dobowego wzwyz. Bilet za 3.40 to czasowy i nie lapie sie do korzystania z P&R wg regulaminu. Rodzaje biletow mozna sprawdzic tu http://www.ztm.waw.pl/?c=110&l=1 Albo cos sciemniasz albo jestes traktowany na specjalnych zasadach.

Peterson

Do goscia co sie nazywa Wilku. Co ty za glupoty opowiadasz ze w Wawie na P&R trzeba miec bilet dlugo okresowy. Od lat kozystam z parkingu na Polczynskiej i wystarczy normalny za 3,40 zreszta tak jest w regulaminie ZTM Nie zmienia to faktu ze wg mnie ten parking powinien byc zintegrowany z biletem bo inaczej beda tam parkowac pracownicy elektrowni i mieszkancy sasiednich blokow

LoL

Dobrze, bardzo dobrze, nareszcie, to trzeba było zrobić. Jeżeli widać odrobinę rozumu to może ktoś poczyni kroki i zbuduje w centrum parking piętrowy na może pięćset samochodów. Wtedy można przy ulicach zrobić ograniczenie do 30 minut. Ta nasza wioska ma ponad 300 miljonów budżetu, w ostatnim roku 70 milionów nieprzwidzianych wpływów. Przy takim budżecie 25 mln na wiadukt lub tunel, czy 10 milionów na parking powinno być wydane expresem. Kupcie te żelbetowe słupy przy Wojska Polskiego i cztery piętra parkingu miejskiego zbudujcie. Może to być coś nareszcie pożytecznego.

Gość

W tym miejscu parking powinien być wielopoziomowy i dostępny po zeskanowaniu biletu na bramce (ew. w weekendy bramki mogłyby być otwarte). Można by to też tak urządzić, że wjazd na jeden z poziomów byłby dostępny tylko dla posiadaczy biletów, a drugi poziom byłby ogólnie dostępny. Poza tym potrzebne są zmiany w prawie, tak żeby deweloperzy byli zobowiązani do sprzedaży mieszań wyłącznie z min. jednym miejscem parkingowym. Jeśli ktoś nie posiadałby samochodu (zdecydowana mniejszość), mógłby to miejsce wynajmować.

Wilku

"super pomysl, druknij sobie komentarz, lec na kraszewskiego i daj znac kiedy bedzie selekcja" No i po co ta kpina? Z okazji tej budowy liczysz, że osobiście na miejscu parkingowym zaoszczędzisz?

Gość345

a ja mam pytanie, skąd ma mieć ktoś bilet jednorazowy? Ma zaparkować na chodniku przy parkingu, lecieć do kasy, kupić bilet, wrócić i przeparkować? Brak płatności i sprawdzania to na razie dobry pomysł, do sprawdzenia w praktyce. Tylko powinny być kamery na parkingi, aby uniknąć złomiarzy zostawiających trupy.

Gość

super pomysl, druknij sobie komentarz, lec na kraszewskiego i daj znac kiedy bedzie selekcja na "bramkach" P/R.

Wilku

"Dlaczego miasto ma ograniczac dostep do ogolnie dostepnego parkingu?" Bo to ma nie być parking "ogólnodostępny", tylko dla ludzi podróżujących koleją. Tylko i wyłącznie dla nich. To nie ma być następny miejski parking z którego możesz korzystać kiedy chcesz. A rozwiązanie jest bardzo proste. Wjazd jest zawsze wolny, ale przy wyjeździe następuje weryfikacja. Stoi stróż ze szlabanem i musisz udowodnić, że wykorzystałeś bilet do podróży koleją - okazujesz bilet papierowy KM albo SKM (koniecznie sprawdzenie kiedy był skasowany), bądź miesięczny. Nie udowodnisz - płacisz za parkowanie rynkową stawkę. Warszawa jest jeszcze bardziej restrykcyjna w pilnowaniu tego - tam do parkowania w P&R uprawnia JEDYNIE bilet okresowy (a powinny także jednorazowe moim zdaniem), musisz się zmieścić z czasem parkowania w jednej dobie od 4:30 do 2:30, a jeśli nie spełnisz tych warunków, płacisz 100 zł. "Poza tym, wolna droga, mozesz sprezentować takie miejsce dowolnemu kierowcy jego nei zmusisz do wykupienia czegos czego nie potrzebuje" Jeśli będzie stawał samochodem w P&R, a nie będzie jeździł koleją, no to chyba jednak potrzebuje zostawić samochód pod swoim blokiem. A skoro tak, to potrzebuje wykupić miejsce. Ludzie, którzy mają samochód, ale nie wykupują miejsca parkingowego, bo im szkoda pieniędzy i najwyżej zaparkują gdzieś na chodniku albo trawnik,u prezentują postawę, którą trzeba tępić i jej przeciwdziałać. Inaczej obudzimy się w mieście, gdzie nigdzie nie można przejść chodnikiem, bo wszystko jest pozastawiane. Nigdzie też nie napisałem, że tych miejsc jest wystarczająco, ale przez postawę o której napisałem, szybciej ich zabraknie.

Gość

nie wilku, zawsze sie znajda cwaniaki, zawsze sie znajda malkontenci komputerowi jak ty, ktorzy siedza przed kompem, psiocza, marudza, krytykuja ale o dziwo w godzinach swojej pracy - koncza prace koncza sie komentarze. Dlaczego miasto ma ograniczac dostep do ogolnie dostepnego parkingu? Masz pomysl na to? idz do UM, przedstaw sie z imienia, nazwiska i zaproponuj, wjazd za okazniem pita, dowodu, karty plywackiej czy paragonu . Jesli ci nie pasuje zachowanie kierowcow, podejdz, zwroc uwage. Siedz na tym parkingu 24h i kontroluj. To czy ktos wykupi miejsce parkingowe pod blokiem, nie oznacza ze za kazdym razem jak jest w poblizu domu bedzie sie pakowal do podziemnego. Poza tym, wolna droga, mozesz sprezentowac takie miejsce dowolnemu kierowcy jego nei zmusisz do wykupienia czegos czego nie potrzebuje.. Chcesz cos zrobic? Wstan od kompa, idz do UM, zaproponuj ograniczenia w funkcjonowaniu. Ale wczesniej popatrz na inne komentarze - 110 miejsc to za MALO.

Tomek

110 miejsc.... mało....

Gość

Dlaczego nie parking piętrowy?

Wilku

Nie mam nic do właścicieli aut, dopóki się zachowują należycie, sam mam samochód. Tobie się wydaje, że mam niechęć do kierowców z zasady. Rzecz w tym, by z P&R korzystać zgodnie z przeznaczeniem. Znając polskie cwaniactwo, gdy nie będzie żadnych zabezpieczeń, znajdzie się sporo ludzi, którzy postanowią przyoszczędzić na wykupie miejsc parkingowych w swoich blokach, bo to dodatkowy koszt kilkunastu tysięcy złotych, a potem dodatkowy czynsz co miesiąc. Po drugiej stronie już stoi mały P&R i czytałem na łamach WPR skargi, że pobliski warsztat samochodowy zrobił sobie tam parking dla oczekujących na naprawę samochodów swoich klientów. Takich sytuacji wolałbym uniknąć, bo w pewnym momencie zabraknie miejsc dla kierowców chcących skorzystać z P&R zgodnie z przeznaczeniem.

Ciasno

Dobre i to, zapotrzebowanie chyba jednak jest na cztery piętra.

Gość

@wilku - proste, bloki zburzyc a wlascicieli aut za kraty albo w dyby. Daj chlopie sobie spokoj. Nastepny z tych podsycajacych. Na miejscu wladz martwilbym sie jak ci ludzie maja sie przedostac na druga strone i czy beda mieli po co.

Wilku

Zacząłbym na miejscu władz już myśleć, jak zabezpieczyć się przed cwaniakami, którzy nie wykupią sobie miejsc parkingowych w już wybudowanych i budowanych blokach, bo przecież można samochód w P&R postawić.