24° Wtorek
17 Lipca

Śr

Czw

Pią

Sob

Nie

Pon
Wizualizacja

„Parkuj i jedź” w Nadarzynie

W sąsiedztwie Urzędu Gminy w Nadarzynie powstanie parking w systemie „parkuj i jedź”. Celem projektu ma być unowocześnienie systemu komunikacyjnego. Ale w jaki sposób? Więcej szczegółów w tekście poniżej.

Najczęściej parkingi w systemie „parkuj i jedź” powstają w sąsiedztwie kolei. Jednak w Nadarzynie taki obiekt posłuży do przesiadek z aut osobowych na autobusy. Dokładnie parking powstanie na terenie między urzędem gminy a przedsiębiorstwem komunalnym. Miejsc do pozostawiania samochodów będzie aż 200.

Co jeszcze przewiduje projekt? – Celem projektu jest unowocześnienie systemu komunikacyjnego na terenie Gminy Nadarzyn. W jednym miejscu powstanie centrum przesiadkowe dla wszystkich linii autobusowych (ZTM, linia pruszkowska i linia brwinowska), a także prywatnych przewoźników. Dodatkowo mieszkańcy będą mogli zostawiać samochody na parkingu, który będzie liczył ponad 200 miejsc i przesiąść się do autobusu. Nie zapominamy o poruszających się rowerami. Te osoby będą mogły pozostawić swoje pojazdy pod zadaszeniem – mówi Anna Gutowska, kierownik referatu inwestycji w Urzędzie Gminy Nadarzyn.

Ale to nie wszystko. – W ramach projektu planujemy również budowę chodników, zadaszenia peronów, zamkniętej poczekalni na peronie przystankowych. Konieczna będzie przebudowa fragmentu ul. Granicznej do obsługi stacji przesiadkowej – zaznacza Gutowska.

Gmina chce stworzyć sieć autobusowych linii wewnętrznych, które będą kursować po wszystkich miejscowościach na jej terenie i dowiozą mieszkańców do centrum przesiadkowego (czyli parkingu „parkuj i jedź”). A co z pomysłem poprowadzenia torów Warszawskiej Kolei Dojazdowej do Nadarzyna? –  Na tym etapie inwestycja nie jest w żaden sposób związana ze stworzeniem połączenia z Warszawską Koleją Dojazdową. Ten temat również jest poruszany podczas wielu spotkań, ale nie będzie realizowany w ramach tego projektu – odpowiada Gutowska.

W najbliższym czasie ma zostać podpisana umowa na dofinansowanie projektu „parkuj i jedź”. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wykonanie zadania. Szacunkowy koszt inwestycji na etapie programu funkcjonalno-użytkowego wynosi ponad 6,5 mln zł, jednak ostateczna kwota zależy od ofert, które zostaną złożone w postępowaniu przetargowym.


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


Komentarze | 4

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Jaki Wójt ( Pan od W-Fu ) takie pomysły, Bareja oddaje w Nadarzynie palmę pierwszeństwa

Wilku

Ta inwestycja w kontekscie dojazdow do Warszawy jest kompletnie chybiona. Parkingi P&R buduje sie w celu przesiadki na komunikacje zbiorowa ktora musi byc konkurencyjna czasowo wzgledem jazdy samochodem. Czy ktos tu wierzy, ze ktos przyjedzie samochodem do Nadarzyna by kontynuowac jazde autobusem podczas gdy moze jechac dalej samochodem droga ekspresowa S8 i wysiasc dopiero w P&R na Okeciu zdecydowanie blizej centrum? Nadarzyn jest za daleko od Warszawy na przesiadke w autobus, nie ma tez szybkiego transportu szynowego, co by sprawialo ze przesiadka dawalaby konkurencyjny wzgledem samochodu czas dojazdu. Tak samo nikt nie bedzie zostawial samochodu w Nadarzynie by dalej jechac autobusem do Pruszkowa i Brwinowa, skoro moze jechac samochodem bezposrednio. Fajnie, ze powstanie centrum przesiadkowe autobusow, ale mowienie ze to bedzie funkcjonowac jako P&R to pomylka.

Gość

Dziś jadę z Młochowa 733 bezpośrednio do Warszawy. Powyższy projekt likwiduje to połączenie, w zamian za to busiki będą zbierały nas do przesiadki w Nadarzynie :):) Tego Bareja by nie wymyśłił. Paranoja.

Gość

Lepiej przewidzeć miejsce i zaprojektować WKD-kę do nowego lotniska