16° Wtorek
16 Października

Śr

Czw

Pią

Sob


Dron Pruszków

Po nowym roku pruszkowski wiadukt nadal będzie czynny

Wśród naszych czytelników pojawiła się obawa, że wiadukt w Pruszkowie zostanie zamknięty na koniec roku. To stąd, że zgodnie z ekspertyzami przeprawa może być eksploatowana do 2019 r. Sprawdziliśmy to i uspokajamy, że czarny scenariusz nie będzie miał miejsca. Przynajmniej do budowy nowego obiektu...

Temat pruszkowskiego wiaduktu poruszaliśmy w maju tego roku. Wtedy dowiedzieliśmy się, że plany wiązane z budową nowej przeprawy nad torami PKP, tuż obok istniejącej, spaliły na panewce. Co to oznacza? Aby wybudować nowy wiadukt, najpierw zburzyć trzeba stary. Bo nowy powstanie w miejscu starego. Takie rozwiązanie będzie powodowało utrudnienia, ale to nietrudno się domyśleć. Gdyby pierwszy plan miał zostać zrealizowany wówczas nowa przeprawa powstawałaby obok, a stara zostałaby wyłączona z ruchu i rozebrana dopiero po wybudowaniu nowej. 

Te plany tylko się utrwaliły. – 18 września Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową dla przedmiotowej inwestycji (wniosek został złożony 17 września 2017 r.). Mając decyzję projektant może kontynuować prace projektowe. Prace powinny zostać zakończone w drugiej połowie 2019 r. – mówi Monika Burdon, rzecznik prasowy Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. – Zgodnie z uzyskaną decyzją obecny wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce wybudowany nowy obiekt, jednojezdniowy wraz z łącznicą ułatwiającą zjazd z wiaduktu w kierunku centrum Pruszkowa – dodaje. 

Czyli w układzie drogowym nie ma co oczekiwać większych zmian. Mieszkańcy Pruszkowa zyskają po prostu nowy wiadukt. A budowa nowego jest konieczna, bo remont jest już nieopłacalny. Najprościej mówiąc przeprawa z biegiem czasu sypie się coraz bardziej. W poprzednim artykule na ten temat pisaliśmy, że zgodnie z przeprowadzonymi ekspertyzami wiadukt może być eksploatowany do 2019 r. Na początku zakładano, że budowa nowego zakończy się przed końcem tego roku. 

To wywołało wątpliwości wśród naszych czytelników. Wielu z nich pytało czy ten czarny scenariusz spełni się. Od razu możemy uspokoić, że wiadukt nie zostanie zamknięty, a kierowcy nie będą musieli borykać się z ogromnymi problemami np. dojazdu do autostrady A2. – Zgodnie z ekspertyzą  do 2019 r. powinny zostać przeprowadzone prace naprawcze na obecnym wiadukcie tak, aby ruch mógł się po nim w dalszym ciągu odbywać. Takie prace zostały przeprowadzone w ubiegłym roku i dwa lata wcześniej. Nie ma mowy o zamknięciu obiektu dla ruchu do czasu budowy nowego wiaduktu – podkreśla Monika Burdon.   SD


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 36

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Xiao7

No przecież wielu kandydatów na Prezydenta miasta ma wpisane w "kiełbasę wyborczą" nowe przeprawy przez torowisko. Więc po co te narzekania :D

Gość

Tiry po zjeździe z wiaduktu muszą jechać ul Sygietynskiej i rozwalaja skrzyżowanie z Wojska Polskiego .Kiedy zapowiedziana rozbudowa Sygietynskiej tam jest za wasko

Gość

Jedyna szansa na odkorkowanie to 4 pasy, możliwość bezkolizyjnego wjazdu na aleje jerozolimskie z wiaduktu w dwie strony, miasto się rozwija a Oni nadal myślą dziwnie i nie przyszłościowo... Po co mi taki zarząd co nie potrafią nic, chyba tylko wniosek o dodacie z unii na ścieżki rowerowe... a tak lepiej sobie robić dobrze w portfelu i remontować urzędy... Powstaje nowa stacja, centrum handlowe, a tam też dać dwa pasy, po jednym w przeciwne strony, ronda i się cieszyć z większych korków...

Parzniewianin

A kiedy likwidacja przejazdu kolejowego na Gąsinie. Za 100 lat ? Przy nastepnym remoncie torów. Bo przciez Paszkowianka to tylko odgrzewany przed kazdymi wyborami stary zepsuty kotlet.

:):):):):)

Nowa przeprawa to rozumiem pod torami i za kilka miesięcy będzie otwarta, wiec za niedługo wiadukt będzie zamknięty a przed wyborami to q pie farmazony. Piastów już zapchany przez osiedla pruszkowskie na Żbikowie i co dalej? budujemy mieszkania a dojazd niech sobie radzą.

Gość

Kładka na majowej też miała być bezpieczna i monitorowana Głosujcie na mgr to nie takie cuda zobaczycie http://wiadomosci.wpr24.pl/kladka-przy-3-maja-zamknieta;34556.html

Gość

Czyli 99% ruchu będzie przebiegało przez tunel na ul.Działkowej,ile czasu stoi się na światłach na Przyszłości/WP każdy kto jechał wie...+ w tym wszystkim jeszcze ciężarówki jadące przez ul.Przyszłości (kompletnie nie przygotowaną dla ruchu tego typu samochodów!) Nawet autobusy mają problem z wyrobieniem się skręcając z Wojska Polskiego...po pokonaniu skrzyżowania wszyscy poczekaja sobie 40/50min na przejeździe kolejowym ze szlabanami rodem z PRLu.Tak proszę Państwa po 20 latach 'rządów ' wygląda Pruszkow...Nie zmarnujcie swojego głosu w wyborach bo nic się przez kolejnych 5 lat tu nie zmieni...

Gość

Okoliczne tereny są zbyt cenne historycznie i przyrodniczo. W tm miejscu powinien powstać tunel.

DK

Przypominam, że to jest inwestycja wojewódzka a nie miejska - i nie ma znaczenia ze jest na terenie Pruszkowa Prezydent - jaki by nie był - może tylko pohukać bo realnego wpływu na to nie ma. Kasę ma a projekt robi kto inny.... Miasto, może za to zrobić wiadukt obok papierni i o to bym powalczył.

Gość

Ja zagłosuję na leśnego dziadka. Uwielbiam cwaniaków udających niedojdy. Gra w dwóch policjantów też mi się podoba, z których jeden jest ten rzekomo dobry, bo udaje niedojdę, a drugi jest po prostu sobą, czyli pazernym na kasę chciwcem. By kieszonki pękały, pękały... to im tisze jedjesz, tym bolsze nachapiesz :))))

Gośćfgh

Cytuję "Nie ma mowy o zamknięciu obiektu dla ruchu do czasu budowy nowego wiaduktu" a wcześniej " Zgodnie z uzyskaną decyzją obecny wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce wybudowany nowy obiekt" Czyli co Jak mogą wybudować nowy skoro nie wyburzą starego bo nie ma nowego a ala jasności cytuję "Bo nowy powstanie w miejscu starego" Ja nic z tego nie kumam a wy?

Gość

Jest okazja, zeby zrobic wezeł komunikacyjny na trzy wazne kierunki: autostrada/Zyrardow/Wawa, ale po co, brnijmy dalej w "nowoczesny", utrudniajacy zycie bubel, na ktory żeby wjechać, to trzeba kręcić z jednej strony rondkiem, a z drugiej po jakichś uliczkach i swiatełeczkach. Brawo. Wazne, ze cdk stoi.

BrwinowskajaPrawda

Kiedy ruszą prace budowy wiaduktu w Parzniewie ?

Gość345

remont wiaduktu powinien się zacząć od dokończenia tunelu obok mpo i wybudowania wiaduktu na styku piastowa. Dopiero wtedy można zamykać sypiący się wiadukt. w dodatku budowanie od nowa takiego samego jest bez sensu. Powinny być od razy po dwa pasy (w końcu tędy południe Pruszkowa jeździ do autostrady, a północ do centrum i będzie do Nowej Stacji), z dodatkowymi ścieżkami rowerowymi po obu stronach (w Pruszkowie ruch rowerowy jest naprawdę spory) i szerokim chodnikiem (teraz na samej górze dwa wózki mają problem z minięciem się. Dodatkowo koniec wiaduktu powinien być od razu na jerozolimskie, ze zjazdem do centrum, tak jak było w początkowych planach. A już dla mnie ideał (nie do realizacji, bo to olbrzymie pieniądze) to by było przedłużenie wiaduktu od strony Żbikowa z tunelem i zjazdami tam gdzie obecnie jest rondo solidarności, i dodatkowo duży plac zabaw między wiaduktem, a drogą przy rzece utracie,

Gość

kładka na Majowej też miała być bezpieczna i monitorowana buhhaa , wierzcie nadal władzom na kraszewskeigo to w zime w kapciach na dwór wyskoczysz bo upał ogłoszą

Gość

Bo obecnemu prezydentowi na rękę było że Żbików i Gąsin odcięci do tej pory od centrum Pruszkowa. Traktował drugą część miasta po macoszemu zamiast otworzyć drugą część miasta na nowy rynek i dodatkowe możliwości ( nie tylko od strony Piastowa , bo tak najłatwiej) Dlaczego tak długo zaniedbany jest teren przy Utracie? Dlaczego tak długo zwlekał z nową kładką przy ul. Majowej aż została zamknięta. Od lat budynki komunalne się sypią - NIE DA SIĘ! Dlaczego nie ma ronda przy Zniczu - nie można w lewo skręcić tylko zawracać na Orlenie. Ktoś pomyślał o NAS?

Gość

na wiecu przy Wkd prezydent nie wspomniał o tym do kiedy Zp będzie jeździło. Czy tylko do wyborów?

Kler

Jak wybierzecie PiS uarów to ONI wszystko wam wybudują w expresowym tempie : wiadukt a nawet kilka, super metro nawet pięc lini w jeden rok i tak jak powiedział prezes "ciemny lud to kupi" a jeszcze dodam słowa naszego BANKOPREMIERA "ludzie są tak głupie źe w to działa" pamiętajcie źe ciemny lud to kupi. A wspominając słowa premier broszki " przez osiem lat nie było nic polska była w ruinie a teraz mamy wszystko mamy dobrobyt kaźdy zarabia duźo a nawet bedziemy mieli wielki kryzys, wszyscy są szcześliwi chodzą do koscioła calymi rodzinami zamiast do marketów.

Gość

Ja myślę że trzeba to zrobić tak jak z remontem na PKP, zamknąć całkowicie wiadukt przez co czas remontu się skróci, komfort podróżujących wzrośnie, czas przejazdu przez wiadukt finalnie się skróci. A zamiast wiaduktu będzie zastępczy przejazd o skrócie PS - PIER*** SIE

Gość

Dlaczego nowy wiadukt nie będzie przechodzić nad rondem? Ewentualnie rondo powinno być podwójne.

Gość

Budowa nowego wiaduktu powinna zbiec sie z poszerzeniem ulicy przy Zniczu tak zeby wiadukt bylbw ciagu ulicy. A nie jak jest teraz, generując korki.

Gość

Tunel w Działkowej nie zmieści TIR-ów bo za niski, są obawy, że nie zmieści również specjalistycznych karetek pogotowia i wozów strażackich. Budowa jedno-jezdniowego wiaduktu to jakaś kpina, będzie dokładnie to samo co jest. Brakuje kasy w mieście to się robi ściemę z budową. Temat zapewne wywołany wczorajszą Konwencją Wyborczą Roberta Bąkiewicza - zresztą całkiem udaną z ciekawymi gośćmi i pomysłami. Czy będzie to alternatywa dla reszty komitetów wyborczych zobaczymy i ich kandydatów na prezydentów. Szkoda, że kandydaci na radnych nic nie mieli do powiedzenia. W latach czterdziestych były cztery przeprawy drogowe co prawda typowe przejazdy ze szlabanami, i pewnie ktoś powie, że wozy konne jeździły, ale przeprawy były. Dziś mamy CDK im. 100-lecia Niepodległości, osiedla deweloperów, sieć ścieżek rowerowych donikąd, zaraz polska stacja naukowa poleci w kosmos a rządząca władza od dwudziestu lat nie może zbudować dwóch wiaduktów dla 60-cio+ tysięcznego miasta.

Gość

oj tam oj tam po 21.10 wiadukt natychmiast się zamknie, na razie czekamy

Patrycja

Składam gratulacje, że wiadukt będzie działał i Pan Prezydent mgr mec. Jan Starzyński wylobbował, że nie zostanie zamknięty. Ale słoje piszą jadem .

Gość

Budowa nowego wiaduktu , oczywiście zero innowacji jak np. Po dwa pasy lub ślimaki, plus odsuwa bo zima , kable nie naniesione na plany-jakieś 2 lata mega, mega korkow w Pruszkowie. A po tym czasie nic się nie zmieni. Ot będzie nowy wiadukt. Dziękuję za uwagę

Gość

wszyscy narzekają a potem każdy i tak leci głosować na niedasie, śmiech po prostu

Gość

A nie możnaby tak zrobić, żeby jadący Alejami z Warszawy kierowcy mogli bezkolizyjnie wjechać na wiadukt w kierunku do A2?

Gość

Ale będzie masakra komunikacyjną...

Gość

tak tak na pewno będzie bezpiecznie, po wyborach okaże się, ze wiadukt trzeba natychmiast zamknąć

Gość

w związku z budową nowego wiaduktu CDK pod młotek?

wpr'ek

Ciekawe, jak zmieni się "Stanowisko" po wyborach? Znów NiedaSię... Się zobaczy, nie dal Boże.

Gość

Zastanawiam się skąd taka śmiała teza "mieszkańcy Pruszkowa zyskają po prostu nowy wiadukt"? Moim zdaniem mieszkańcy Pruszkowa "zyskają" jedynie trudne do sprecyzowania utrudnienia komunikacyjne, a po tym zapewne minimum rocznym szaleństwie wrócą do korków przy wjeździe na rondo i wiadukt, Czyli najpierw będzie dużo gorzej, żeby potem nadal było źle...

Alchemik

Żesz k.... mać. 70ciotysięczne miasto (NIE)rządzone od dwudziestu lat przez leśnego dziadka ma JEDNĄ(!!!) przeprawę przez tory spajającą miasto (bo przejazdu na Parzniewie nie biorę nawet pod uwagę). Tak, tak zaraz zacznie się hur dur popleczników magistra krzyczących że to nie jego kompetencje itd. itd. ale dobry gospodarz powinien być dobrym lobbystom, znakomitym przedsiębiorcom i magikiem od spraw z pozoru niemożliwych. Ale u nas #NieDaSię

Gość

Znowu wybudują bubel.Oczywiście budowa będzie trwać lata z kilkuletnim poślizgiem. Może z decyzją odnośnie nowego wiaduktu poczekać do "po wyborach" ? Może wtedy będzie inna specyfikacja zamówienia....

Gość

Armagedon odwlecze się o rok;-)

Gość

60 tysiecy mieszkancow, miasto idealnie podzielone na pol 4+2 torami, jeden jednopasmowy wiadukt. Jeden, bo przejazd w Parzniewie administracyjnie nie nalezy juz do Pruszkowa. Jeden jednopasmowy wiadukt, rozebrana kladka, druga w polowie rozsypana, przejscie przy rurach tuz pod torami i koszmarny bubel w postaci przejscia pod peronem PKP. A Wy dalej wybieracie jednego gospodarza i tak tez stanie sie w tym roku. Starzynski wygra na luzie w drugiej turze, a w koncu ten wiadukt zamkna i co? Pusci sie tiry przez Dzialkowa i tunel? Wszystkie, lacznie z ruchem miejskim? W takim miescie powinny byc co najmniej 2 wygodne przejazdy przez takie tory, a kladka dla pieszych co 300-400 metrow.