16° Wtorek
16 Października

Śr

Czw

Pią

Sob


Seweryn Dębiński

Pociągi wróciły... ale entuzjazmu brak

24 września pociągi znów zaczęły jeździć na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Warszawy Włochy. Jednak wśród pasażerów słychać więcej głosów niezadowolenia niż aprobaty. Stacje i przystanki pozostawiają wiele do życzenia. Gołym okiem widać, że przygotowania do otwarcia linii 447 były chaotyczne i na ostatnią chwilę.

PKP Polskie Linie Kolejowe 21 września przed południem ogłosiły, że otwarte zostaną wszystkie stacje i przystanki, które z powodu remontu były wyłączone z użytkowania. Wtedy też dowiedzieliśmy się, że pociągi będą zatrzymywać się także w Pruszkowie.

Rzecz w tym, że ruch rozpoczął się trzy dni później, 24 września. Na szybko trzeba było przygotować rozkłady jazdy. Jednak jest jedno „ale”. Rozkłady powinny być gotowe przynajmniej 21 dni przed ich wprowadzeniem. Tym samym spółka PKP PLK nie dotrzymała tego terminu dla stacji Pruszków. Petycje skierowaną do Urzędu Transportu Kolejowego o nałożenie kary na kolejarzy wystosowało stowarzyszenie Kolejowa Linia Łódzka.

PKP PLK twierdzi, że tymczasowe dojścia do stacji i przystanków są bezpieczne oraz komfortowe. Innego zdania są pasażerowie. Komentarze na portalach społecznościowych nie pozostawiają suchej nitki na spółce kolejowej odpowiedzialnej za remont. Najwięcej narzekań dotyczy braku punktualności pociągów.

Wiele osób chciałoby też aby zastępcza komunikacja autobusowa pozostała, bo zwyczajnie lepiej się sprawdzała niż obecnie kursujące pociągi. – Czy nie można było zrobić tego remontu w cywilizowany sposób, tzn. zrobić wszystko jak się należy wtedy ew. pomyśleć o zlikwidowaniu linii zastępczych. Patrząc na to wszystko dalej twierdze, iż autobus do Warszawy powinien pozostać. Komunikacja autobusowa zdała egzamin i powinna pozostać na stałe – pisze na Facebooku Adam.

Resztę ciekawych „kwiatków” przedstawiamy Wam na zdjęciach:


1. Dwa światy. Remont i działający skrawek peronu w Pruszkowie. Budowa trwa. Tylko, że po lewej pracownicy w kamizelkach i kaskach ochronnych... a pasażerowie? Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.



2. Pruszkowski absurd. Brak szlabanu przed torami. Za to są dwa, pierwszy na zejściu ze stacji oraz drugi, metr dalej. Chcesz iść w stronę centrum? Nic z tego! Musisz odczekać swoje. Bareja by się uśmiał.



3. Robota pali się w rękach. Jak widać łopata posiada różne zastosowanie, nie służy tylko do kopania. Można się też podeprzeć, najlepiej grupowo.


4. Nie przechodźcie przez tory w Pruszkowie gdy zamknięte są szlabany. SOK na posterunku!



5. Tak wygląda przystanek Parzniew.



6. Droga do stacji PKP w Brwinowie, usłana rowerami. Dobrze, że PKP pomyślało o "stojakach" na rowery.


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 68

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Jak się jeździ pociągiem? Opowiem wam o moich doświadczeniach od 24 września 2018 r. tj. od dnia kiedy uruchomiono pociągi. Na początku nie zaryzykowałem wolałem ZP. No ale mówię sobie trzeba podjąć męską decyzję. Raz się udało. Do Warszawy dotarłem punktualnie. Mówię sobie jest dobrze. Zaryzykuję drugi raz. Chciałem wrócić z Warszawy. Pociąg miał być o 16.20. Czekam...o czasie nie ma. Pięć minut. Nie ma. Dziesięć. Nie ma. Co się okazało? W ogóle nie przyjechał. Jechałem następnym. Dziś mówię sobie. Dobra zaryzykuję trzeci raz. Wsiadam. Normalnie według rozkładu podróż miała trwać do 19 minut do W-wa Zachodnia. Dziś trwała 30 min. Po prostu pociąg jechał sobie 20 km/h. Do czego zmierzam? Ano do tego, że remont nic nie dał. Pociągi jeżdżą niepunktualnie, wolno. Po co więc było je puszczać na tory? Chyba tylko po to, żebyśmy mieli problemy w pracy. Jak pociąg, który ma do przejechania 10 km może spóźnić się 10 min? Próbują nam wmówić, że tylko kolej. Stawiamy na kolej. Tylko ten kto koleją nie jeździł może tak się wypowiadać. Oczywistym jest że Pruszków zasługuje na inną formę transportu. I pytanie nie brzmi czy ZP (7**) zaistnieje, tylko KIEDY to się stanie. Dlatego apeluję do kandydatów na prezydenta naszego miasta. Wsłuchajcie się w głos mieszkańców. Nie słyszycie jak oni wołają: CHCEMY LINII AUTOBUSOWEJ DZIENNEJ!!!

Gość

To wszystko to wielki SKANDAL. Jestem mieszkańcem Pruszkowa i uważam, że puszczenie pociągów w sytuacji kiedy nie ma przejścia podziemnego, nie ma dworca, funkcjonuje zaledwie pół peronu to sprawa dla prokuratora. No i jeszcze wysokość peronu....Peron jest niższy.... Dziś byłem świadkiem wysiadania z skmki chłopaka o kulach. Trzeba było paru osób żeby pomóc .....Masakra....

Gość ze Żbikowa

DRAMAT ;( Zlikwidowano linie ZW, linia 3 nie jest zgrana z pociągami. Kolejny raz ktoś wykazał się dużą niekompetencją. Brawo dla osób odpowiedzialnych za ten syfffff

Gość z Piastowa

po raz kolejny pytam PLK , Urząd Miasta , Przewozników dlaczego zgodziliście się na brak wejścia na peron w kierunku Warszawy w Piastowie od strony ulicy Gęsickiego , dlaczego zmuszacie pasażerów do korzystania z wejścia od strony wiaduktu ?

Gość

Kto odpowiada za ten bałaganik?

Gość

witamy w bantustanie

Gość

Gdyby pozostala komunikacja zastępcza ZW i ZP napewno nie byłoby tyle komentarzy . Nie kazdemu pasuje podróżowac koleją z niedokończonym remontem.I po co tak sobie dogryzać w tych komentarzach.

Gość

Do Gościa z wczoraj z 21:29. Zupełnie nie wiem, o jakim jadzie pisze Szanowna Pani lub Szanowny Pan. Po pierwsze, w temacie wyprowadzki z tego miasta. To naprawdę dobry pomysł, za który dziękuję bardzo. Co prawda jedynym powodem owej ewentualnej wyprowadzki będzie "nie da się" obecnych władz Pruszkowa, a nie chęć poprawy dojazdu do pracy poprzez zamieszkanie w okolicach dworca Warszawa Wschodnia, ale pomysł jest warty rozważenia. Poczekam tylko na wyniki najbliższych wyborów, gdyż może "nie da się" jednak tym razem, i po tylu latach, zostanie zmienione. Po drugie, w temacie przedstawionych w Pani/Pana komentarzu kandydatów na prezydenta, zgadzam się w pełni. Pragnę tylko zwrócić uwagę, iż są jeszcze inni kandydaci niż owa dwójka i obecny prezydent. Myślę, iż należy dać szansę na zmianę podejścia z obecnego przez wiele lat w Pruszkowie "nie da się". Po trzecie, jeśli chodzi o "duże" dokonania obecnego prezydenta, także się zgadzam z Pani/Pana słowami. Przynajmniej w jednym temacie. Owe dokonanie jest duże, czarne, zapewne bardzo kosztowne i nominowane do architektonicznego koszmaru roku. Reasumując, jeśli można, to prawie pełna zgoda, ze stwierdzeniami jakie zawarte zostały w Pani/Pana komentarzu. Tym bardziej nie rozumiem, gdzie ów "jad pisany"?

m

@KJM Wojewoda ani tym bardziej jego syn z tą inwestycją nie ma nic wspólnego, robi ją PKP PLK, czyli podmiot podległy rządowi. Nie rzucaj kupą w wojewodę z nadzieją, że coś do syna się przyklei. Troll z urzędu miasta.

KJM

Szkoda, że pan WOJEWODA nie musi wozić teczki pociągiem do urzędu to nie widzi tego bałaganu, junior nie musi jeździć do pracy pociągiem to też nie widzi i nie powie seniorowi co jest grane

Gość

Do Gosc z 21,29 Nie rozsmieszaj mnie Mirosław ,,Starzyński zrobił dużo dobrego dla Pruszkowa,, buhaaaa ale propaganda

M

Po komentarzach atakujacych ludzi krytykujacych miejska komunikacje, tekstach w stylu "ale ci naplywowi wymagajacy", "chodz na nogach, spacer dobrze zrobi", "wyprowadz sie do Warszawy" poznacie stronnikow magistratu. Wczesniej nie bylo tu tyle takich komentarzy, wiec to zorganizowana akcja. Trolle urzedowe, odpowiadam wam, ci ludzie domagaja sie normalnej komunikacji w standardzie odpowiadajacym znajdujacemu w pierwszej dziesiatce najbogatszych miast powiatowych w kraju. Odpowiedz na zasadzie, ze kiedys nic nie jezdzilo i bylo dobrze to zaden argument. Jesli faktycznie taki jest tok rozumowania ludzi w urzedzie miasta to pora dac wam czerwona kartke. Wam sie juz po prostu nie chce, dlatego pora was wymienic.

Gość

Do gościa z 17.47 to wyprowadź się w okolice Warszawy Wschodniej i będziesz miał blisko do pracy zamiast jadem pisać na władze miasta Pruszkowa. A co może ten syn tatusia bez doświadczenia w samorządzie ma być lepszy? Wiesz co by było jakby wygrał? Pomnik - wiadomo jaki, a nie twój autobus. I marsze ku czci żołnierzy wyklętych. A może ten młody narodowiec co? ... Jan Starzyński jest najlepszą opcją. I bardzo dużo zrobił dla Pruszkowa.

Gość

Przez ostatni tydzień plus jeden dzisiejszy dzień udało mi się wrócić pociągiem do Pruszkowa, aż cały jeden raz. Pociąg do Skierniewic z Warszawy Wschodniej planowy odjazd 15.03 to fikcja. Pociąg do Grodziska Mazowieckiego planowy odjazd z Warszawy Wschodniej 15.26 to także fikcja. Pociągi są opóźnione co najmniej po kilkadziesiąt minut, a tak naprawdę to nie wiem jakie jest ich opóźnienie i czy jeżdżą. Nie wiem, gdyż po zobaczeniu informacji o opóźnieniu wsiadam do najbliższego pociągu i jadę do Dworca Zachodniego, aby wsiąść do ZP. Nasuwa mi się w związku z powyższym jedno stwierdzenie. Ten remont to taka typowa robota na odwal się. Całe szczęście, że przynajmniej w temacie bezpieczeństwa pasażerów Pan Prezydent Pruszkowa wystosował list do PKP PLK. Poprzednie zdanie to oczywiście sarkazm. W mojej ocenie wszyscy odpowiedzialni za ten remont mają dokładnie wszystko, pisząc delikatnie, w nosie. Zgadzam się z jednym poniższym komentarzem. Włodarze Pruszkowa traktują mieszkańców jako zło konieczne. I to jedyne co da się, gdy cała reszta nie da się. Taki jest Pruszków i pewnie taki będzie, gdyż ze zgrozą zapoznałem się z sondą zawartą na stronie WPR24, która mówi iż 36 procent osób biorących w niej udział popiera to, że nie da się.

Gość

Do tych co marudzą że ODGRODZONA bydowa zagraża bezpieczeństwu- parę lat temu KM jeździło często z otwartymi drzwiami i nikt nie wypadł. Przynajmniej chłodek był i wentylacja no i zapalić można było. Teraz wszystkiego się czepiają ci napływowi. Co się przez nich zrobiło z tym fajnym miastem.

Gość

Do gościówy z 10:35 - kiedyś chodziło się na PKP i było dobrze. Spacer z rana dobrze ci zrobi.

Gość

Wszystkie przystanki od Grodziska do W-wy to jeden wielki plac budowy jeszcze na wiele miesięcy, na który wpuszczono pasażerów w myśl zasady róbta co chceta a my unikniemy płacenia kar za opóźnienia. To jest jeden wielki skandal i sprawa dla prokuratora. Dziwne, że nikt tym bajzlem się nie interesuje ani dziennikarze ani prokuratorzy. Włodarze wiochy Pruszków nigdy się tym nie interesowali to i nie dziwne, że teraz też tę sprawę mają gdzieś. Dla nich mieszkańcy to zło konieczne.

Gość

Ja bym sobie tylko życzyła ,bym mogła spokojnie przejść od autobusu do SKM o godz.4.50 bez zastanawiania się czy zdążę na pociąg. Rozkład jazdy autobusów był tak ustawiany ze na przejście po schodach do kolei zostawało nam tylko 3 minuty, co było zupełnym absurdem. Obawiam się ze teraz będzie to samo. Dużo osób dojeżdża do Warszawy do pracy na 6 rano ,także wycofanie autobusu ZP w tych godzinach jest dla nas koszmarem. może ktoś z włodarzy miasta kiedyś wstałby o 4 rano i spróbował się dostać do SKM na godz.4.59 Powodzenia

Gość

ta sprawa nadaje się do prokuratora jak mozna uruvchamioac przystanek kolejowy na terenie budowy SKANDAL

m.m.

Wszyscy którzy dziwią się, narzekaniom na niedokończony remont i okropna prowizorkę powinni mieć świadomość, że mamy prawo narzekać bo ten remont nie był robiony za prywatne pieniądze prezesa PKP PLK a za pieniądze publiczne. Dlatego taka jawna niegospodarność razi podwójnie. A oddawanie na siłę do eksploatacji niedokończonej linii służyło wyłącznie uniknięciu kar za opóźnienie a nie podróżnym.

Xiao7

Nie ma to jak "Maruda". Transport szynowy na rok wstrzymany, wielka tragedia. Transport zastępczy nie taki, "olaboga". Transport uruchomiony mimo trwających prac, no to trzeba marudzić i czepiać się czegokolwiek: bo ludzie nie dostają kasku mimo przechodzenia w okolicach budowy (tyle razy coś budowali przy ulicy z chodnikiem i jakoś ludzie nigdy kasków nie dostawali, no ale czepić się trzeba), bo przejść zabezpieczone szlabanem i do tego jeszcze SOK wlepia mandaty za to że ktoś zamknięty szlaban przekroczy, bo robotnicy mają taki przykaz że pracując w okolicach przejeżdżającego składu (który stał na stacji i pewnie miał zaraz ruszać) mają zaniechać tych prac i zachować bezpieczeństwo, bo na jednym z przystanków nie zainstalowano jeszcze zadaszenia, że ludzie na ogól nie myślą o innych tylko o swoich kochanych czterech literach i podpinają rowery gdzie popadanie (ewentualnie parkują inne pojazdy) tylko po to by mieć jak najbliżej do obiektów do którego chcą się dostać (nie dotyczy to tylko przystanków ale większości obiektów użyteczności publicznej. Pytanie czy maruda sobie ulżył tym stękaniem?

Gość

nic wam nie pasuje cebule.

Martinez do ŚLISKI..

Akurat kolej na Ukrainie dużo lepiej funkcjonuje od tego, co zostało z transportu kolejowego w Polsce. Trudno też a priori cieszyć się z tego, że coś jest remontowane. Współczesne normy i bylejakość projektów sprawia, że przebudowana infrastruktura transportowa, najczęściej jest mniej funkcjonalna od od rozwiązań istniejących do czasu przebudowy. No i jeszcze jedno. Moim zdaniem "coś" jest odnawiane wcale nie po to aby mogło służyć, ale po to aby dało zarobić odnawiającemu.

Nygus

Jacy włodarze w gminach i powiatach to takie prace ;) Ot jaki gospodarz to...

Pszczelinianka

Na czas remontu Koleje Mazowieckie uruchomiły zastępczą komunikację autobusową ZB i ZG jadące przez ulicę Pszczelińską w Brwinowie, a PKS w Grodzisku Maz. zawiesił linię autobusową Grodzisk Maz.-Warszawa. Od 24.09.18 r. ZKA przestała kursować, PKS w Grodzisku Maz. nie chce “odwiesić” autobusów i zostaliśmy bez komunikacji (2 km do PKP i 2 km do WKD).

Gość

Kolejarze zapewnili sobie przejezdność szlaku, lecz dostępność dla licznych pasażerów jest żadna ! Z niedokończonych stacji pasażerowie powinni jeździć bez biletu- wszak usługa jest niewłaściwie wykonana.

Wyborca

Samorządy siedziały przez ROK i nic nie robiły, a przed wyborami na siłę robią to co PÓŁ roku temu mogły zadziałać. Ale mamy radnych po 60, to wiadomo, że w PRL-u lubili lenistwo. Powinniśmy postawić na ludzi poniżej np. 66r. a dawni zsmpowcy do lamusa, zresztą radny dla takiego gościa to dorobek do emerytury. W Piastowie aż się roi od tych dorabiających do emeryturki i każdy roczek to strata dla miasta.

Pszczelinianka

Na czas remontu Koleje Mazowieckie uruchomiły zastępczą komunikację autobusową ZB i ZG jadące przez ulicę Pszczelińską w Brwinowie, a PKS w Grodzisku Maz. zawiesił linię autobusową Grodzisk Maz.-Warszawa. Od 24 września ZKA przestała kursować, PKS w Grodzisku Maz. nie chce “odwiesić” autobusów i zostaliśmy bez komunikacji (2 km do PKP i 2 km do WKD).

Gość

Dla...dla...dla...czego pa...pa..pa...sażerowie są bez ka..ka..ka..ka... sków.

ŚLISKI Kocyk

Jak widzę te marudzenie to az szlag trafia. Zamykaja pociągi na remont, Źle. Otworzyli, też źle. Pojedzcie chociaż do Albanii lub na Ukraine i zobaczcie jak tam wszystko wyglada. Samemu zachowaj zdrowy rozsądek i zadbaj o bezpieczeństwo a nie jak tępe ciele oczekujesz że ktoś zrobi to za Ciebie. Cieszcie się ze coś jest remontowane, odnawiane by mogło służyć. Ciekawe czy malkontenci sami zorganizowali by to lepiej.

Gość

Miało być lepiej . A jak jest? No moim zdaniem gorzej . Takiej roz...nie widziałam. Nie chce sie wyrazac ale to jest skandal. Malo skandal,to jest niebezpieczne i zupełnie niepotrzebnie stresuje ludzi. Xxl wiek ,a nie można wykonczyc na czas robot. Ktoś pisze ,ze powinny być wyświetlane informacje ledowe . No chyba mamy za duże oczekiwania. Na peronie siad w kucki przyslowiowy wystarczy

brwinowianin

Czy autor zdjęcia nie zauważył, że w Brwinowie postawiono stojaki rowerowe? Komediowo.pl , czy manipulacja? To wygląda tak jakby ten artykuł sfabrykował burmistrz Kosiński ? Jedyne moje uwagi są takie, że: - zbyt poźno zaczęli kleić płytki, nadeszły nocne przymrozki... - w Brwinowie ciągle nie wymieniono okien w poczekalni...i nie wiadomo czy w ogóle

Gość

Oby uporali się z tym bajzlem zanim wyjdziemy z UE bo gdy kasa się skończy to tak z tym zostaniemy.

Gość

Oby uporali się z tym bajzlem zanim wyjdziemy z UE bo gdy kasa się skończy to tak z tym zostaniemy.

Mirek

Linia ZP powinna zostać na zawsze, ale nasz Jaś ma inne wydatki. Nawet Bilet Metropolitalny tylko z drugim progiem dofinansowania. Wiadomo jedno z najbogatszych miast w aglomeracji ma swoich mieszkańców w głębokim poważaniu, jakoś dziwnym trafem w innych miastach się ich szanuje.

mieszkaniec

Grunt, że Jaś stawia na kolej:)! W sumie ta go niewiele kosztuje, bo za Koleje Mazowieckie płaci Marszałek Województwa. Ważne by kasa na CDK-i i inne bzdury była, problemy mieszkańców ta władza ma w głębokim poważaniu.

mgr JS

Autobusów 7xx do Warszawy nie będzie. Żadnych marzeń Panowie, żadnych marzeń.

es

Nie przesadzajmy z krytyką. Pamiętacie, że kurs pociagów w-wa - grodzisk miał być zawieszony na 2 lata? Pociągi kursują, autobusy również - naprawdę nie skończmy z tym narzekaniem! Oczywiście zawsze można zrobić coś lepiej; można było zamknąć ruch pociągów 1 lipca ub.roku (na okres wakacyjny a nie po) napewno byłoby już gotowe. Ale z tymi szlabanami to fakt - daliście du...

Gość007

Tak to jest jak zamiast robić to PKP PLK się ociąga. W rok normalna firma by zrobiła to z pocałowaniem ręki a tak to mamy niedokończona budowa, która będzie trwała kolejny rok. W zeszłym roku rozkopali i zostawili, na początku tego roku nic nie robili, pojawili się dopiero koło maja i jak ma to być zrobione na czas?

Gość

Korzystałem z komunikacji w różnych miejscach, ale takiego dziadostwa jak tutaj nigdzie nie spotkałem. Stacja kolejowa to teren budowy, kto pozwolił by osoby pistronne tam chodziły, a o zatrzymywaniu pociągów już nie wspomnę, jak osoba na wózku czy matka z wózkiem dostanie się na peron, gdzie winda. Puknac się w głowę. Może w końcu ktoś się zainteresuje też stanem dróg w tym mieście i chodników, ul. Działkowa to jakaś farsa jak i ul. Solidarności przy Biedronce, ciemność wszędzie, kałuże i to coś po czym jeżdżą aura. Co to ma być?

Gość

Przecież wszystkie przystanki to jeszcze plac budowy.Wedlug mojej oceny niebezpiecznie i ludzie nie są bezpieczni. To jest jeszcze praca na wiele miesięcy. Czy nie można było prac zwiazanych z dojsciem,przejściami prowadzić wczesniej. Oceniam ten bałagan bardzo źle i oczekuje większego zaangażowania Organizatorów robot.

Gościu

Mandaty za przejście pod szlabanem w kierunku peronu i jeszcze drugi szlaban przed wejściem na peron to jakaś paranoja. Skoro mieli możliwość dostawienia drugiego szlabanu przed wejściem na peron to dlaczego po prostu nie przesunęli tego pierwszego bliżej gotowego toru zamiast blokować ludziom wejście na stację? Obecnie jak ktoś chce mieć pewność że wsiądzie to musi przyjść jakieś pięć minut przed przyjazdem pociągu, bo przecież później szlaban jest zamknięty i trzeba albo przejść pod szlabanami albo mieć nadzieję, że się zdąży dobiec do pociągu zanim ten ruszy. A tak poza tym to czy mi się wydaje, czy te nowe perony są za niskie? Dawno nie jeździłem pociągami ale wydaję mi się że ja teraz z pociągu nie wysiadam, tylko wyskakuję.

Gość

Uważam że remont jest przeprowadzany do bani i generalnie nie jest nic zorganizowane jak trzeba, jednym słowem prowizorka i amatorszczyzna. Z drugiej strony widząc jak jeden z drugim pacan staje przy ogrodzeniu i robi Bogu winnym ludziom którzy pracują cały dzień na świeżym powietrzu zdjęcia i wrzuca to na jakiegoś pejsa czy przesyła do redakcji i robiąc z tego wydarzenia wielkie halo, dochodzę do wniosku że Polska to kraj idiotów i konfidentów. Przecież to nie ich wina że ktoś tym bałaganem zarządzić nie potrafi. Czepcie się lepiej PKP PLK, popytajcie kto to ogarnia i kto wygrał przetarg, mam podać adres do korespondencji?

Gość

a mogli dać tablice ledowe... Przyjazdy odjazdy ale i to mają gdzieś

Gość 13

Byłem wczoraj w urzędzie miasta 100 pracowników lub więcej i nic nie załatwiłem. Siedzą przy kompach lub rozmawiają przez telefony i Co ? Wina pis.

Gość

Jak zwykle ludziom nie dogodzisz masakra.Pociagi jeżdżą i to jest najważniejsze

Gość

Dajcie spokój z tymi łopatami. Oni przerywają prace na czas przejazdu pociągów. Bardziej przyczepiłbym się tego, że 11 ludzi przez dwa dni grzebie w kamyczkach w tym samym miejscu. W XXI wieku są od tego maszyny.

Gość

Przystanek PKP w Parzniewie jest w szczerym polu. Ani dojechać ani przejść. Na dodatek zejście z perony daleko w polu. Kawał od ulicy.Czy nie prościej byłoby zrobić tymczasowe wejście na peron właśnie od ulicy i bliżej przejadu?Poza tym nie ma gdzie kupić biletu. Czy mamy jeżdzic na gapę. Totalne dziadowstwo.!!!!!

Gość

Przystanek PKP w Parzniewie jest w szczerym polu. Ani dojechać ani przejść. Na dodatek zejście z perony daleko w polu. Kawał od ulicy.Czy nie prościej byłoby zrobić tymczasowe wejście na peron właśnie od ulicy i bliżej przejadu?Poza tym nie ma gdzie kupić biletu. Czy mamy jeżdzic na gapę. Totalne dziadowstwo.!!!!!

Gośćmonika

Byłam wczoraj w Pruszkowie skmką Po drodze widziałam w sumie 4!!! robotnikow opierających się na lopatach W Pruszkowie 2 ładowało duzy kamien do wywrotki To wszystko między godz 12,15 a 15,10 co działo się na CAŁEJ trasie!!!!!!! Przecież ten remont w takim tempie nie skonczy się nawet do 2020 roku. . .

Zdegustowany

Wszystko rozumiem,ale czepianie się pracowników fizycznych ? Opierają się o łopaty ? Rozumiem, że Pan redaktor jak siada w pracy za biurkiem to non stop tłucze w klawiaturę ? Pracowałem kiedyś na budowie i wiem, że kto nie poznał tego chleba, ten się nie powinien wypowiadać.

ZTM

Przywrócić autobusy!!!

Gość

Żenujące.Zwłaszcza szlabany w Pruszkowie,teraz jeszcze,Bóg wie po co, pilnowane....

Wilku

temu cwaniaczkowi z aparatem co robił t zdjęcia dałbym tę łopatę, niechby se pokopał 10 godz. Na dworze, w zimnie, jak wieje zimny wiatr. Ciekawe czy by się oparł o łopatę?

Gość

Minusików dostanę 50 :-). Trochę pamiętam jeszcze lata 80. Inna rzeczywistość inny ustrój. Ale gdyby to wtedy wszystko tak szybko było realizowane jak w tej chwili, ludzie piali by z zachwytu. Nikt by nawet nie wspomniał o tym, że coś tam za plecami jest niewykończone na peronach. Ludzie byliby przeszczęśliwi, że mimo trwających prac wykończeniowych, uruchomiono dla nich linię kolejową. Takie tam przemyślenia...

Gość

Myślałam, że SOK-iści są np. w Piastowie dla bezpieczeństwa pasażerów zmuszonych do przechodzenia przez tory, a nie do łapania skracających sobie drogę, ale ja jestem naiwna, tylko patrzeć nieszczęścia...

wkurzony

PREMIER i NACZELNIK powinni na własne PiSowskie oczy to zobaczyć!!! albo chociażby Wojewoda i jego junior kandydat na miejsce NIEDASIE !!!

Gość

Od samego początku tego remontu WSZYSCY mówili, że zwyczajnie nie da rady przy obecnym zarządzie PKP tego zrealizować w terminie. I jak wyszło? Jak zwykle.

Gość

Zgodnie z ustawą Prawo Budowlane przed oddaniem obiektu do użytkowania konieczne jest uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Takowe uzyskuje się dopiero po zgłoszeniu zakończenia budowy i przeprowadzeniu obowiązkowej kontroli przez PINB. Pytam więc, w jaki sposób zostało oddane do użytkowania to coś, skoro budowa wciąż trwa ...?

Gość

To są dziaające przystanki czy plac budowy?Wczoraj widzialem pusty pociag widmo na Parzniewie,nikt nie wsiadał ani nie wysiadał.To pokazuje gdzie wszyscy mają koleje mazowiecke i że autobusy powinny zostać

Gość

Podziękujcie w wyborach tym nieudacznikom z pis

Gość

Najzabawniejsi są SOKiści czający się w krzakach i czyhający na okazję do wlepienia mandatów. Po co stać przy szlabanach i pomagać pasażerom? Lepiej jest łupić i tak poszkodowanych przez kolej pasażerów.

lowi

widziałem, że będzie padaka, ale to przeszło moje wyobrażenie, proszę pamiętać, że planują remont wiaduktu w Pruszkowie, oj będzie zabawa

ea

to jest jeden skandal, i powinna się tym zająć NIK. Przecież to są niedotrzymane umowy na ogromne pieniądze. Wskutek niedotrzymania tych umów my - pasażerowie - musimy znosić bałagan, niewygody, a przez brak przejść podziemnych i chodzenie po torach codziennie jesteśmy narażeni na śmiertelne niebezpieczeństwo.

Gość

Ludzie zawsze się do czegoś przyczepia. Jezdza pociągi?- jeżdżą, a to chyba najważniejsze

Gość

I po co było uruchamiać pruszkowski przystanek szybciej niż zakładano? Pospólstwu nigdy nie dogodzisz. Zwłaszcza temu zajechanemu - wiecznie roszczeniowemu.

Kkk

Przecież każdy rozsądny człowiek wiedział że to się nie uda!

maciek

zawsze powtarzam że niżej karalucha na tym świecie tylko kolejarz.