16° Wtorek
16 Października

Śr

Czw

Pią

Sob


Czytelnik

Problem z tirami na Lipowej

Samochody ciężarowe blokują ul. Lipową w Pruszkowie. Mieszkańcy skarzą się na utrudnienia w ruchu, straż miejska wlepia mandaty, ale kierowcy ciężkich wozów nic sobie z tego nie robią.

Praktycznie codziennie na ul. Lipowej zablokowany jest jeden z pasów ruchu. Niezależnie od pory dnia jedna nitka jest zastawiona przez rozmaite ciężarówki. Często kierowcy mogą zobaczyć tu również „zaparkowane” naczepy. Ciężarówki blokujące pas wywołują utrudnienia w ruchu. Jest to odczuwalne zwłaszcza w godzinach szczytu, bowiem po remoncie ul. Lipowa stała się, obok ul. Armii Krajowej, jednym z głównych szlaków dojazdowych do wiaduktu nad torami WKD.  – Ciężarówki notorycznie blokują pasu na ul. Lipowej – napisał do nas Paweł i przesłał nam pokaźną dokumentację zdjęciową.

Przeglądając fotografie widać, że ciężkie auta blokują raz jeden, raz drugi pas ruchu. Niekiedy na ul. Lipowej w tym samym czasie „zaparkowane” są dwie ciężarówki, a sami kierowcy wykonując manewry zwyczajnie nie mieszczą się na jezdni i wjeżdżają na chodniki.

Skąd tam tyle ciężkich samochodów? Przy ul. Lipowej prowadzone są trzy duże inwestycje mieszkaniowe. Zadania realizowane są przez deweloperów. Co pruszkowscy włodarze zamierzają zrobić z tym problemem?

Okazuje się, że temat notorycznego blokowania ul. Lipowej przez ciężkie samochody jest dobrze znamy miejskim włodarzom. – Znamy ten problem. Kierowcy samochodów obsługujących budowy mają obowiązek dojeżdżać od strony ul. Pogodnej – mówi nam Michał Landowski. Wiceprezydent Pruszkowa. Ten postulat, choć nie zawsze, ale z reguły jest spełniany przez kierowców ciężkich samochodów.

Większym problemem jest blokowanie pasów ruchu. Kierowcy muszą niekiedy lawirować między ciężarówkami. Duże auta dodatkowo mocno ograniczają widoczność. O stłuczkę lub niebezpieczną sytuację nie trudno. Czy władze Pruszkowa mają pomysł na rozwiązanie tego problemu? – Strażnicy miejscy monitorują ten teren i wystawiają kierowcom ciężarówek mandaty – poinformował nas Michał Landowski, wiceprezydent Pruszkowa.

Pojawia się również inny problem. Ulica Lipowa w ubiegłym roku przeszła długo wyczekiwany remont. Przy drodze pojawiała się ścieżka rowerowe, wyremontowano chodniki, poprawiono widoczność na niektórych skrzyżowaniach, a co najważniejsze na jedni została ułożona nowa nawierzchnia. Miasto dostało na to zadanie dofinansowanie, a sama inwestycja pochłonęła 3,1 mln zł. Od zakończenia prac minął prawie rok, a w wielu miejscach już pojawiły się nierówności. Pojawia się więc pytanie czy ciężarówki nie zniszczą jeszcze bardziej świeżo wyremontowanej drogi? Czy miasto zabezpieczyło się na tę ewentualność? – Tak. Uzgodniliśmy z deweloperami prowadzącymi inwestycje przy ul. Lipowej, że wykonamy wspólną komisję. Wszystkie ubytki mają zostać przez nich naprawione. Zwłaszcza, że nie chodzi tu tylko o zniszczoną nawierzchnię drogi. Ciężarówki w kilku miejscach zniszczyły również chodniki. To wszystko musi zostać naprawione – podkreśla Michał Landowski.


Anna Zwolińska
anna.zwolinska@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 27

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Jestem behapowcem w pewnej firmie. Nadzoruję ponad 200 pracowników. Powiem tak. Kierowcy ciężarówek to są największe matoły z jakimi w życiu pracowałem. Większość z tych ludzi ma problem z pisaniem i czytaniem a ja muszę ich uczyć zasad BHP i bezpiecznej jazdy. Nie da się! chociaż bym wychodził z siebie i stawał obok to się nie da. Im się mózgi resetują metr za progiem sali szkoleniowej. Codziennością jest, że oni nie zdają prostych testów po szkoleniu. Nawet jak im dyktuję odpowiedzi to źle zaznaczają i nie zdają! Wszystkie szkolenia jak krew w piach. Oni nie są w stanie przyswoić żadnych zasad BHP. Mają zdrowie i życie innych ludzi kompletnie za nic. Tłukę im do tych zakutych łbów, że zdrowie i życie człowieka jest bezcenne i że muszą uważać na innych na drodze bo nie mają z nimi szans. Myślicie, że to coś daje? Mamy 40 wypadków przy pracy rocznie... Najgłupszy wypadek przy pracy kierowcy w mojej historii? Facet olał zalecenia ze szkolenia, nie stosował się do instrukcji producenta pasów do mocowania ładunków "on wie lepiej bo pracuje 10 lat". Tak naciągnął pas rurką, że jak go odpinał to pas wystrzelił jak kusza i mu uciął palec... Nie jestem w stanie nauczyć tych durni do zapiania pasów! Oni uważają, że nie trzeba zapinać pasów jadąc ciężarówką. Facet zjechał z drogi do rowu. Wywaliło go z siedzenia i tak przywalił głową w podsufitkę, że połamał kręgi... Najtrudniejsza branża świata. Ludzie trzymajcie mnie bo mi rozwali bebech ze śmiechu. Kierowcą tira nie zostaje się jak masz skończoną astronomię na Uniwersytecie Jagielońskim. Kierowcą tira zostaje się jak nie potrafi się robić w życiu NIC. Ci goście byli w stanie przyswoić tylko umiejętność kręcenia kółkiem. 80% kierowców ma szkołę podstawową! A co robią kierowcy ciężarówek każdy kto jeździ widzi. Mają gdzieś wszystkich. Zajeżdżanie drogi na autostradach bo sobie robią wyprzedzanie-wyścigi słoni na tempomatach bo jeden ma 89,5 a drugi 89,7 km/h wiec go wyprzedza bo policzył, że na 10000 km zaoszczędzi cztery minuty. Szeryfowanie na zwężkach i utrudnianie jazdy innym. Opona mu pęknie to ją rzuci do lasu w krzaki albo zostawi na środku autostrady, żeby się ktoś na niej rozwalił. Włączcie sobie CB i posłuchajcie rozmów kierowców ciężarówek. To jest taki rynsztok, że warszawski furman dostaje opadu szczęki. Do tego dochodzą kradzieże paliwa. Każdy kierowca tira kradnie paliwo ze swojego samochodu. U nas montuje się dziesiątki zabezpieczeń na auta, żeby nie kradli ale zawsze jesteśmy krok za nimi! zawsze znajdą sposób, żeby spuścić. Jak wam tirowiec powie, że nie kradnie to go zapytajcie po co mu plastikowe bańki na pace. Kolejna rzecz alkohol. Codziennie rano dymam przez firmę z alkomatem. Muszę nie mam wyjścia! Ci ludzie są nieodpowiedzialni. Jak się zapomnę i ich nie sprawdzę to się narąbią po pracy jak stonka po opryskach. Nie piją w pracy ale przychodzą w takim stanie, że ja biorę gościa na dmuchawkę o 12 w południe wychodzi wynik złoty dziewięćdziesiąt. Pytam się o co chodzi. On nie pił alkoholu! Gniotę go to mówi - wypił wczoraj 6 mocnych piw. Litrowych. Ale przecież piwo to nie alkohol! Nie ma tygodnia, żeby nie złapać kierowcy, który przyszedł nawalony do pracy. U nas tego nie ma bo nasza branża cechuje się tym, że nie śpią w trasie bo objeżdżają wszystko w jeden dzień pracy ale co jeszcze robią tirowcy w innych firmach? Zgadzają się na każde zbydlęcenie jakie zaserwuje im pracodawca. Wymyślono prawo o czasie pracy kierowców, które ma chronić innych przed nich zmęczeniem oraz ich samych przed nimi samymi a to bydło to prawo łamie, grzebią przy tachografach, kombinują z kartami kierowcy. Śpią na pakach leją na koło, walą w krzakach jak zwierzęta, myją się pod kranami na stacjach benzynowych i żrą karmę dla psów. Nie ma takie upodlenia jakiego nie zniosą bo to są po prosty takie prymitywy. Kierowca to nie jest najcięższy zawód. Kierowca to jest stan umysłu. Oni sami utrudniają sobie ten zawód bo sami zgadzają się na takie traktowanie! Na koniec dodam, żeby być sprawiedliwym - znam paru kierowców swoich pracowników, którzy na szczęście są wyjątkami od tego co napisałem. Ale niestety ci prawdziwych fachowców na poziomie można policzyć na palcach może dwóch rąk!

Gość

kierowcy tira robią do żwira

Gość

Nikt nic nie zrobi, cieżarówki będą dalej dopóki nie skończą się budowy. Ile może kosztować mandat??? 100, 200 zł co to jest? Te inwestycje opiewają na grube miliony. Włodarze maja z e sprzedazy ziemi kupe forsy. Na pocieszenie już nie będzie co sprzedawać bo sprzedali wszystko...

Martinez

W zasadzie nie powinienem reagować na głupie zaczepki, ale skoro już udzieliłem odpowiedzi, to może Szanowna Redakcja opublikuje mój komentarz? Z góry dziękuję.

Gość

Zmiana jest konieczna bo zasiedziałego od 20 lat Prezydenta i jego dwór ciężko obalić . A naszym miastem rządzą deweloperzy . Nie dla SPP i Pana Jana S.

Gość

Do Precz: masz na myśli jana mówiąc precz? POPIERAM i każdy normalnie myślący tak powinien myśleć Precz z obecną władzą w Pruszkowie.

Gość

Do Martinez - wiejski filozofie, ograniczeń wjazdu dla pojazdów ciężarowych nie stosuje się "bo asfalt nie wytrzyma", lecz z całkiem innych powodów. Droga budowana jest tak, aby wytrzymała ruch wszystkich pojazdów, a nie tylko rowerów i hulajnogi. Zatem co ma piernik do wiatraka? A że lenie ze straży wiejskiej i milicja nie radzą sobie, lub bardziej nie chcą, z kilkoma gamoniami z wywrotek, to inna sprawa.

Precz

Pełno tirów jeździ ul. POW i 3 Maja pomimo zakazu. Mieszkańcy zgłaszają, a policja i straż miejska mają to głęboko w poważaniu. Zgłaszane było również jaśnie panującemu Janowi, który również w tej sprawie nic nie zrobił. Rozliczymy się panie prezydencie przy urnie wyborczej jeszcze w tym miesiącu.

do Paweł

Jak Twój blok budowali, to zapewne było wszystko ok i nikomu nie przeszkadzało? Każdy chce mieć drogę, sklep, szkołę ale nie u siebue...

Gość

To nie jest miejsce na inwestycje deweloperskie! Co najwyżej na zabudowę jednorodzinną. A sytuacja ze zniszczoną nawierzchnią przypomina tę z ulicy Długiej - wodociągi miały niby to przywrócić nowiutką nawierzchnię do stanu sprzed remontu kanalizacji. Wyszło jak zwykle.

Paweł

Do gościa 10:13, dokładnie tak. Lepiej jak nadal rosły by tam krzaki i zielsko a nie pakowano kolejny blok, generujący kolejne 100 samochodów.

GośćDarek

Nic dziwnego, jak wszędzie gdzie realizowane sa inwestycje budowlane.

Gość

Zrobili nową drogę dla deweloperów i firm budowlanych a nie dla mieszkańców, to chyba jasne.

Gość345

a co ze złomami blokującymi parkingi w różnych częściach Pruszkowa? Jakiś złomiarz lub komis utylizuje sobie auta wystawiając je po różnych parkingach. Po jakimś czasie jest to dom meneli, bez kół, bez cenniejszych części.. Czy nie da się z tym nic zrobić?

Gość

Pruszków, miasto dzikiej deweloperki.

Gość

Akurat w tych trzech miejscach gdzie są budowy rosły krzaki i zielsko. Ale wg Gościa z 08.08 to źle że powstaną tam mieszkania bo teren przejął deweloper. Lepiej by teren był niezagospodarowany ale we władaniu miasta.

MP

Gwarantuje, że to nic. ZAPRASZAMY DO PIASTOWA NA Ul. Regulską przedłużenie ul. Dworcowej od skrzyżowania z Sienkuewicza do skrzyżowania z Regulską! TO JEST KOSZMAR! TIRY PODWÓJNE, PARKOWANIE PO OBU STRONACH REGULSKIEJ, RUCH NON STOP-NON STOP, DO TEGO ROZŁADOWYWANIE TIRÓW NA TEJ ULICY, NA ULICY, PRZY WŁĄCZONYCH SILNIKACH (EMISJA SPALIN) -Z PALET OBŁADOWANYCH CIĘŻKIMI TOWARAMI-NIE SĄ TAM PRZESTRZEGANE PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO, PIESI (W TYM DZIECI), ROWERZYŚCI, DZIURY, BRAK POBOCZA, BRAK ZNAKÓW DROGOWYCH, ŻE TO TEREN ZABUDOWANY! BRAK PEŁNEGO OŚWIETLENIA, BRAK PASÓW!!! Czy ktoś, w końcu z tym odcinkiem drogi może zrobic porządek! TAM DOJDZIE DO TRAGEDII!!!

Gość

Lipowa od samego oddania była nierówna, pozapadane studzienki. Wykonawca powinien w ramach gwarancji naprawić ją całą ale to tylko maluczcy ludzie rządzą w Pruszkowie i nic nie potrafią. Dodatkowo deweloperzy powinni zapłacić kary za niszczenie nowej drogi ale Pruszkowem rządzą maluczcy ludzie i nic nie potrafią. Co do ciężarówek i naczep to sprawa jeszcze prostsza - wywóz na parking policykny, mandat i opłata za postój na parkingu oraz za holowanie oduczy tych bezmózgich kierowców ciężarówek, zapewne w jakiejś częsci ukraińców - banderowców.

mekeke

Poprosimy o skan dokumentu z utalen warunkow naprawy ul.Lipowej.Czy to wszystko bylo umowione na tzw. gebe jak wiele zadan w Pruszkowie?

Gosciu

To czym mają dowozić towar ? Taczkami ? Wracajcie słoiki na swoją wieś jak nie potraficie się w mieście odnaleźć

Martinez

Czy na ulicy Lipowej są ograniczenia dla ruchu pojazdów ciężarowych? Jeśli nie, to jezdnia nie miała prawa się uszkodzić. Skoro jest przeznaczona dla wszystkich rodzajów samochodów, to powinna wytrzymywać siłę nacisku ich kół. Czy za chwilę okaże się, że rowerzyści muszą naprawiać koślawe ścieżki rowerowe bo źle jeździli, a piesi zostaną obciążeni kosztami bo popsuli tandetne chodniki z polbruku nosząc zbyt ciężkie zakupy z Lidla?

Paweł

Tak, po wspólnej komisji naprawią jakkolwiek, opuszczą miejsce budowy a dziury wyjdą za pół roku. Przecież jak rozjeżdżą ciężkim transportem podbudowę drogi to już bez generalnego remontu zawsze w tym miejscu droga będzie się zapadać. Skończcie już z tym betonowaniem miasta i stawianiem coraz to nowych "apartamentowców". Pruszków pęka w szwach, za dużo bloków, za dużo ludzi, za dużo samochodów, za mało zieleni. Kompletny brak równowagi pomiędzy zabudową a wolną przestrzenią.

Gość

Codziennie jedę tam kilkukrotnie. Tiry, wywrotki itp. Omijać slalomem trzeba stwarza to bardzo niebezpieczne sytułacje. Gdyby w trakcie wymijania wyszedł pieszy to tragedia murowana. Logistyk developera widocznie nie rozumie ze jednego tira nawet dźwigiem wypakowuje sie 30 min minimum a nie natychmiast. No ale jak sie ma w d... Wszyskich w okolicy za i za przyzwoleniem władz miasta buduje bloki przy strefie przemyslowej nie popieraja decyzji zmiana w infrastrukturze drogowej to takie sa kwiatki. Juz teraz w godzinach pracy bidowlancow nie ma mozliwosci zaparkowac w tej okolicy a co to bedzie jak 1 miejsxe dla 1 mieszkania nie starczy a tak zawsze jest sie narobi ladna warszawka z parkowaniem. Ukłony dla tegich umysłow od zagospodarowania przestrzennego w tym mieście. Z jednej strony blok na bloku z drugiej markety i galeria z dojazdem przez osiedla a po środku zamykniety bedzie most na zbików ku autostradzie bo sie myślało że pozwolenie warunkowe na użytkowanie przedłużanie w nieskończoność bedzie co rok. Pozdrawiam obecne władze oby ostatnia kadencja was zastała.

Gość

NIEDASIE

Gość

pruszkowski magistrat chętnie pozbywa się ziemi deweloperom to brzydko by było teraz przeszkadzać w budowie

Alchemik

Ależ w czym problem podobno mamy sprawnie działającą straż miejską. Dlaczego nie kontrolują regularnie tego miejsca??? A no fakt to ich przerasta podobnie jak kontrola innych miejsc gdzie parkują nielegalnie samochody, miejsc gdzie zbierają się szumowiny itd. itd. A potem na koniec roku mamy statystykę że dzielny strażnik ładu i porządku interweniuje raz na kilka dni. Ale w tym mieście #NieDaSię

Gość

Nowa droga i już ją będą łatać. Brawo włodarze. Powinni wymienić całą nawierzchnię na nową jeżeli się okaże, że droga została zniszczona.