29° Sobota
18 Sierpnia

Nie





Seweryn Dębiński

Pruszków ogłasza kolejny przetarg na budowę dróg rowerowych

Tym razem wybudowane zostaną dwa odcinki ścieżek rowerowych – pierwszy poprowadzi od ul. 3 Maja przez teren Millenium Logistic Park do ul. Warszawskiej, drugi zaś al. Armii Krajowej, ul. Andrzeja, Ewy, Kraszewskiego, Lipową i Kopernika.

Trwa budowa dróg rowerowych w ramach Zintegrowanych Funduszy Terytorialnych. Pruszkowski urząd ogłosił kolejny przetarg i szuka wykonawcy dla wybudowania nieco ponad 3 km tras.

Pierwszy z odcinków będzie miał długość niewiele ponad 1,4 km. Planowana inwestycja ma swój początek na skrzyżowaniu ulicy 3-go Maja z ul. Konrada Kurca, następnie trasa prowadzona jest przez obszar MLP Pruszków I wzdłuż granicy z terenem PKP do granicy miasta na ul. Warszawskiej, gdzie zostanie połączona z trasą rowerową budowaną na zlecenie gminy Piastów.

Druga droga dla rowerów liczy blisko 1,5 km długości. Będzie ona miała swój początek na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. Ireny, gdzie zostanie połączona z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym oraz z projektowaną ścieżką rowerową w gminie Michałowice. Następnie
trasa będzie przebiegała w ciągu al. Armii Krajowej do skrzyżowania z ulicą Andrzeja, wzdłuż której prowadzona jest projektowana trasa rowerowa. W dalszym przebiegu trasa projektowana jest w pasie drogowym ul. Andrzeja Ewy oraz Kraszewskiego, z wyłączeniem przejścia kolejowego na linii WKD. Ponadto trasa rowerowa zostanie wykonana w ciągu ulicy Lipowej na odcinku od skrzyżowania z al. Armii Krajowej, gdzie zostanie połączona z istniejącą ścieżką rowerową, do skrzyżowania z ul. Kopernika. Ruch rowerowy zostanie wprowadzony w jezdnię ulicy Kopernika, wykorzystując istniejący ruch uspokojony. Przebieg trasy rowerowej kończy się dołączeniem do istniejącej ścieżki rowerowej w pasie drogowym ulicy Bolesława Prusa.

Na pierwszy przejazd rowerzyści będą musieli trochę poczekać. Jak zapisano w dokumentacji przetargowej drogi powstaną do końca lipca przyszłego roku.


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 40

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Że-na-da

Autokorekta - Gość 2018.08.07 13:18. O. K., Nobel nie dla projektanta, ale dla urzędasa, który to nadzorował. A jak tam pan wójt się miewa? Z projektu ścieżki zadowolony?

Gość

A kto u nas dzisiaj przestrzega jakichś praw, zasad i przepisów. Znaki i sygnalizatory są dla frajerów a zasady ruchu drogowego dla lamusów - bez względu jakim pojazdem powożą.

Piotr

Zdjęcie w artykule doskonale obrazuje ścieżki rowerowe w okolicy, a także innych miejscowościach Polski. Kostka brukowa, fazowana. Przejazdy, wjazdy, przecinające ścieżki krawężnikami. Masakra. Do tego tzw "płotkoza" - barerki ponieważ skarpa na której jest ścieżka ma wysokość co najmniej K2. I do tego na deser urywające się ścieżki bez oznaczeń... A to wszystko nie jest wcale problemem przepisów tylko bylejakości. Byle zrobić, bez pomyślenia o konsekwencjach, bezpieczeństwie i ergonomii użytkowania. Psioczymy na smog i na cyklistów bo czegoś chcą. Ścieżek im się zachciało. Słuchamy narzekań na służbę zdrowia. A tu tak prosto można. Rowerkiem, ekologicznie, cicho i w wielu sytuacjach znacznie szybciej. Polecam. Może czasem i zaboli zadek i nogi, ale ile radochy. Życzę wszystkim zdrowia i bezpiecznych kilometrów rowerkiem.

Gość

Sygnalizator jak sygnalizator. Wystarczyłby znak "stop" dla rowerzystów.

Gość

Wnioskuję o Nobla dla projektanta budowanej właśnie trasy rowerowej między Pęcicami a Pruszkowem. Nagły koniec ścieżki i konieczność przemieszczenia się rowerzysty na drugą stronę tej niezwykle ruchliwej trasy - no, po prostu szczyt szczytów głupoty... Miejmy nadzieję, że w tej sytuacji przynajmniej sygnalizator świetlny się pojawi z fotokomórką. W przeciwnym razie nadwykonania w pobliskim szpitalu - gwarantowane!

Gość

"Rower to równoprawny środek transportu" Niektózy cykliści to myślą,że chyba najważniejszy. Zarówno na drodze jak i na chodniku. Dający także użytkownikowi poczucie nieśmiertelności przy przejeżdżaniu przez niektóre skrzyżowania.

Gość

Gość 2018.08.07 11:38 i jeszcze wyobraźni, empatii i po prostu przyzwoitości.

Gość

Po kiego ścieżki skoro cykliści i tak jeżdżą po drodze - chociażby z Reguł do Pęcic. Natomiast co do "dziękowania" za ścieżkę i poruszania się po drodze, to coś mi świta, że przepisy takiej możliwości nie dopuszczają. ;)

Gość

@Wilku straszy, tu akurat się zgadzam - faktycznie musi być trudno wymyślić coś sensownego, jeśli komuś brakuje wiedzy, intelektu i rozsądku.

grzes

Super, że budują DDRy. Ale korzystajcie z dobrych, wypracowanych wzorców - chociażby z Warszawy, że o Amsterdamie nie wspomnę. Miałem już okazję kilka razy jechać niedokończoną ścieżką na Bohaterów Warszawy - nawierzchnia asfaltowa - super. Ale dlaczego jest co chwilę poprzerywana wjazdami na posesję z kostki? Tak się tego nie robi - ścieżka musi mieć ciągłość nawierzchni. Na posesję wjeżdża pewnie kilka samochodów na dobę - to one powinny mieć "trudniej" - pokonać jakiś drobny krawężnik czy wyniesienie, a nie każdy rowerzysta na ścieżce - i to co kilka, kilkanaście metrów. Przejazd na drugą stronę koło Powstańców na zakręcie - bez komentarza, to kryminał. Mam nadzieję, że doczekam czasów, kiedy ścieżki będą projektować osoby, które też jeżdżą na rowerach - nie tylko w niedzielę naokoło osiedla.

Martinez

Absolutna zgoda Panie cyklisto, chociaż warto podkreślić, że niekompetencja lub łatwość ulegania zjawisku które opisałem w poprzednim komentarzu, nie ma związku z wiekiem decydenta. Natomiast niekompetencja osób odpowiedzialnych za szeroko rozumiany transport w Polsce, jest niestety powszechna - zarówno w odniesieniu do problematyki infrastruktury komunikacyjnej, polityki taborowej w samorządowych lub państwowych firmach przewozowych, czy w zakresie rozumienia aktów prawnych (Prawo o Ruchu Drogowym, Ustawa o Publicznym Transporcie Zbiorowym, etc.).

cykloza

jak mają budować takie jak ta na Pęcice z przejazdem na drugą stronę na zakręcie oraz taką jak Bohaterów Warszawy za lidlem TEŻ Z PRZEJAZEM NA DRUGĄ STRONĘ ULICY NA ZAKRĘCIE... TO JA ZA TAKIE BUBLE DZIĘKUJĘ, bezpieczniej czuje się na drodze niż jadąc tą pseduo ścieżką rowerową

KierowcaiRowerzysta

Precz ze ścieżkami rowerowymi!

roten

6:02 Mirek, my wiemy, że to ty. Ksywy możesz zmieniać, ale pisownia i prostactwo zdradzają cie za każdym razem.

Wilku starszy

Co za barany. Gamonie! Bo najłatwiej to usiąść za klawiaturą i psioczyc, narzekać, krytykować i ublizac innym. Niedasie, źle, nie umia, nie myślą. A znacie przepisy, ustawy??? Myślicie że to tak łatwo usiąść, wymyślić i ma być dobrze i z przepisami??? No tak, holota nie analizuje takich rzeczy...

Gość

Niech parkingi buduja, a nie drogi dla rowerow!

Gość

Drogi rowerowe? Niedasie

Gość

3km ścieżki rowerowej...jakie to żałosne ,ale przed wyborami nawet posadzenie kwiatka będzie wydarzeniem na skalę światową

Martinez

Do Wilku Starszy: W uogólnieniu- z tych samych powodów, dla których lansuje się lewoskręty w mieście zamiast skrętu przez prawe ramię. W obecnej rzeczywistości oszczędność nie jest cnotą. Ba, różnej maści lobbyści przyznają tytuły "najlepszych" - samorządom, których działania nakierowane są na zwykłe nakręcanie koniunktury w branży budownictwa drogowego lub producenckiej pojazdów komunikacji zbiorowej, nawet jeśli te działania są wymierzone przeciwko interesowi społecznemu. Politycy dla splendoru potrafią zrobić wiele, zwłaszcza jeśli ich niewiedza pozwala na wciskanie im przysłowiowego kitu - gorzej (a pewnie są i tacy) jeśli robią to z rozmysłem. Dlatego wymienia się lepsze autobusy na gorsze (ale medialnie nowe), równe asfaltowe chodniki na koślawą "baumę" kładzioną na piachu etc, etc, etc...

cyklista

Niestety, wśród włodarzy Pruszkowa (rozumiem tych starszych- ich mentalność ukształtowała się w innych czasach, ale p. Landowski powinien być bardziej na czasie) pokutuje przeświadczenie, że rower to takie coś do rekreacji. W sobotę i niedzielę, od maja do września. Otóż nie, Panowie! Rower to równoprawny środek transportu. Wybierany ze względów ekonomicznych, ekologicznych, zdrowotnych. I tak należy go traktować. Należy go w ruchu miejskim uprzywilejować a nie rzucać krawężniki pod koła. Po co DDR wzdłuż Kraszewskiego? czy samochody jada tam ponad 30 km/h?? chyba tylko SM. Kopernika? Andrzeja? Lipowa??? Tam tempo jazdy jest niskie. Zamiast tego wykonajcie w ciągu Armii Krajowej asfaltową DDR-kę na całej jej długości, bez krawężników i wjazdów w bramy. A to co jest wzdłuż B. Prusa to ewidentny przejaw ignorancji urzędników, ich zadufania. A co do DDR-ki budowanej przez gminą Michałowice - dzwoniłem do gościa, który z ramienia Gminy to nadzoruje - porażka. Co sie nie da, to sie nie da. Ale dlaczego nie ma tam zakazu ruchu w okolicy rowów wodnych? To co jest urywa się nagle, kończy w rowie albo na zakręcie i trzeba przeciąć dwa pasy ruchu, żeby kontynuować jazdę??? Jeżdżę tamtędy codziennie i codziennie niemal użeram sie z kierowcami samochodów usiłującymi za wszelką cenę zmusić mnie do jazdy tym czymś, co JEST JESZCZE INWESTYCJĄ W BUDOWIE. Kierowcy permanentnie przejeżdżają ciągłą linię a gdy zasugerowałem wykonanie w tej linii odblaskowych "stukaczy" to gość sprawę olał. Tyle w temacie. Jednym zdaniem - dzięki takim dyletanckim działaniom urzędników, coraz bliższy jest dzień, gdy przesiądę się do samochodu. Pozdrawiam.

Gość

Wilku jak zawsze w formie... Pierwszy baran Rzeczypospolitej!

Gość

Za niegospodarność to kiedyś kłopoty były... a teraz! Sobiepanki z Kraszewskiego najpierw wyremontowały kilka lat temu Kraszewskiego i Kopernika, ciężkie miliony na to poszły, zwłaszcza na Kraszewskiego, bez ścieżek, a teraz ścieżki będą dobudowywać, jakby to od razu wtedy ruszyć łbem nie można było... Kogo ci pruszkowianie wybrali?!!! Co za marnotrawstwo!

brwinowianin

@Martinez nic dodać nic ująć, to co dzieje się w Polsce, to co nazywa się w Polsce ścieżkami rowerowymi to jest paradoks jakich mało...Brwinów, ul.Graniczna, właśnie oddana inwesycja wraz z ...oczywiście "ścieżką rowerową" , która jest zwyczajnie chodnikiem z dziesiątkami podjazdów do posesji, z których będa wyjeżdżać samochody... I to ma być bezpieczne dla kogokolwiek :)?! To co się dzieje w Polsce z tymi "ścieżkami" nadaje się tylko do "national geographic" żeby pokazali , jak z rzeczy prostych można zrobić coś bezsensownego i bezużytecznego.

m

@14:00 Mirosław, dlaczego nie masz odwagi pisać pod swoim pseudonimem tylko się innymi zasłaniasz? Na kilometr po wyzwiskach i wielopytajnikach widać że to ty.

Wilku Starszy

@Martinez Popieram, nie wiem dlaczego kompletnie nie zyskuje popularności idea wytyczania ścieżek rowerowych po prostu na asfalcie. To pozwala na najszybsze poruszanie się rowerem po mieście.

Martinez

A pisałem wiele razy: wyznaczać pasy dla rowerów na szerokich jezdniach ulic typu Waryńskiego, czy Staszica. Ale znów ignoranci (powiatowi?) wiedzieli lepiej i w swoim stylu spieprzyli sprawę budując ścieżkę na chodniku, którym za chwilę będą przemieszczały się tłumy ludzi do galerii Nowa Stacja. O rondach i sygnalizacjach nie tam gdzie trzeba - nawet nie będę już pisał. Teraz ten "styl" powiela widzę i miasto.

Gość

Wilku, lizusie urzędowy, puknij sie w łeb. Ta ścieżka nie powinna nigdy powstać w takiej formie i kropka.

Gość

Na chybcika, byle jak, bez ładu i składu, niechlujnie i dyletancko - tyle na temat pruszkowskich dróg rowerowych. Konkrety spotkacie próbując pokonywać ww. drogi.

Wrrrrrr....

Stul gębę wilku obrońco urzędasów. Tak lepiej żeby nie było niż ma być źle.

none

A tak swoją drogą to przeglądając archiwum WPR24 widzę, że temat tej ścieżki (2 w opisie) to przewija się już od ponad 2 lat: w 2016 zrobiono dokumentację, w lutym tego roku ogłoszono przetarg, teraz ogłoszono go ponownie? Co się stało z tym przetargiem z lutego? Ktoś wie?

none

@Wilku: co ma własność gruntu do bezpieczeństwa? Czy hasło "własność gruntu" zadziała niczym magiczne zaklęcie i spowoduje, że nie będzie wypadku, jeżeli jakiś kierowca wyjeżdżając z zakrętu napotka rowerzystę jadącego w poprzek? Nie sądzę. Jakiś czas temu podpowiadałem, jak można by ten problem rozwiązać. Więc nie pisz, że "nie da się".

Burak

Pomalują chodnik dla pieszych i nazwą drogą rowerową ?

Gość

Czy będzie tak samo idiotycznie jak na pozostałych ścieżkach rowerowych? Przykładem największego kretynizmu jest ścieżka przy dworcu PKP, gdzie rowerzystów wpycha się wprost w tłum ludzi zmierzających do i z pociągów.

Gość

No przecież na Kraszewskiego też jest ruch uspokojony. Co wy robicie????

Martinez

Drogi dla rowerów na lokalnych ulicach? Panie Kurzela, nie niszcz Pan jeszcze bardziej tego miasta. Bijesz się Pan o palmę pierwszeństwa ze starostą Gołosiem w tej niechlubnej konkurencji?

Wilku

do plusa: ty baranie, ścieżka tak prowadzi ze względu na problem własności gruntu. mówi ci to coś, myślisz, że mogą se budować gdzie im się podoba???? to leiej, żeby nie było w ogóle bo jak zrobili to źle??? barany niemyte!

niedasie

NIEDASIE!!!

Gość

mapki, mapki, mapki,... ja p....

plus

Oby nie zrobili takich głupot jak Gmina Michałowice z trasą przez Pęcice... przejazd na środku zakrętu. To powinien być kryminał dla kogoś, kto to zaprojektował, następnie zatwierdził, a potem wybudował i jeszcze pewnie odbierze. Skrajna głupota, zrobić przejazd z prawej na lewą stronę nagle, na środku zakrętu. Dopiero będzie wypadków.

Gość

bo wybory