22° Czwartek
20 Lipca

Pią

Sob

Nie



Anna Sołtysiak

Remont 447 coraz bliżej

Przygotowania do zamknięcia linii kolejowej 447 Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki nabierają tempa. 
Koleje Mazowieckie szukają operatora dla komunikacji zastępczej.

Już we wrześniu startuje remont linii 447. Dla podróżnych oznacza to ogromne utrudnienia, bowiem przez rok po podmiejskich torach nie będą kursować pociągi. W zamian pasażerom zostanie udostępniona autobusowa komunikacja zastępcza na pięciu liniach.

Nadzór nad trzema autobusowymi liniami będą sprawować Koleje Mazowieckie. Nad dwoma pozostałymi pieczę trzymać będzie warszawski Zarząd Transportu Miejskiego. Przetargi na wybór przewoźników już ogłoszono.
Koleje Mazowieckie będą odpowiadać za linie autobusowe docierające z Warszawy do Brwinowa, z Warszawy do Grodziska oraz za połączenie między Milanówkiem a Grodziskiem Mazowieckim. Dwie pierwsze linie będą kursować przez cały dzień. Zarówno grodziszczanie, jak i mieszkańcy Brwinowa do swojej dyspozycji będą mieli po 70 kursów w jedną stronę. Linia łącząca Grodzisk z Milanówkiem będzie funkcjonować na innych zasadach. Tu autobusy będą kursować tylko w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Jakie pojazdy pojawią się na liniach? Według dokumentacji przetargowej autobusy obsługujące wszystkie trzy linie mogą mieć długość od 11,5 do 15,5 m. Przewoźnik musi zagwarantować tabor składający się z 30 pojazdów wyprodukowanych najpóźniej w 2005 r. Pojazdy muszą być niskopodłogowe lub niskowejściowe. Co ciekawe Koleje Mazowieckie na oferty wykonawców czeka aż do... 10 sierpnia. 

Nieco lepiej do planowanego zamknięcia linii kolejowej 447 przygotował się ZTM. Tu już wiemy jacy przewoźnicy zgłosili się do przetargu. Swoje oferty złożyli PKS Grodzisk Mazowiecki, Arriva Bus Transport oraz konsorcjum firm Polonus i Europa Express City. Najkorzystniejszą ofertę zaproponował grodziski PKS. Tu jednak nadal nie wybrano wykonawcy. Trwa sprawdzanie ofert. 

ZTM będzie odpowiadał za połączenia autobusowe, które będą kursować z os. Staszica w Pruszkowie do Dworca Zachodniego. Druga „linia” ma być natomiast wzmocnieniem dla kursującej z Piastowa linii autobusowej nr 717.
W przypadku linii Pruszków – Warszawa podróżni będą mieli do swojej dyspozycji ponad 120 kursów. Ale autobusy zatrzymają się tylko na przystankach krańcowych. Po drodze nie przewidziano postojów. Kłopot jednak w tym, że nadal nie wiadomo jak będzie wyglądał rozkład jazdy. – Nadal przygotowujemy rozkład jazdy naszych autobusów. Podróżnym rozkład jazdy komunikacji zastępczej ZTM zostanie udostępniony w sierpniu – mówi nam Igor Krajonow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego.

Pojawia się pytanie na jakich przystankach będą zatrzymywały się autobusy na linii Pruszków – Warszawa. Okazuje się, że jeszcze tego nie wiadomo. – ZTM zobligował nas do wyznaczenia przystanków na linii – mówi nam Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa. – Postaramy się wybrać takie lokalizacje by były jak najwygodniejsze dla podróżnych. Więcej będę mógł powiedzieć w przyszłym tygodniu po spotkaniu z przedstawicielami ZTM – dodaje. 

Zamknięcie linii kolejowej zaplanowano na wrzesień. Autobusy na trasy wyjadą 3 września. Podróżni przez rok będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej. Wyjątkiem są mieszkańcy Grodziska. Tam kilka składów będzie docierać torami dalekobieżnymi. Jest również szansa, że na czas remontu w pociągach WKD będą honorowane Warszawskie Karty Miejskie, ale tylko na odcinku Warszawa – Pruszków. Tu wciąż trwają rozmowy. 


Anna Sołtysiak
anna.soltysiak@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 18

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

brwinowianin

Do Gościa z 09:41: Skoro mieszkańcy Grodziska Maz będą mieć kilka pociągów jadących po tzw. torach "pośpiesznych" , to można było zbudować drewniane perony tymczasowe na czas remontu przy tychże torach a pociągi pośpieszne puszcać drugą linią kolejową Warszawa- Sochaczew. Ktoś w ogóle pomyslał o takim rozwiązaniu ???

brwinowianin

Dlaczego nikt nie pomyślał żeby komunikacja zastępcza z Brwinowa pojechała do PKP BŁONIE lub PKP PŁOCHOCIN , i tam ludzie mogliby przesiąść się na kolej? Bo nie wyobrażam sobie takiej ilości autobusów jeżdżących po i tak już zakorkowanych lokalnych drogach ...

brwinowianin

Dlaczego nikt nie pomyślał żeby komunikacja zastępcza z Brwinowa pojechała do PKP BŁONIE lub PKP PŁOCHOCIN , i tam ludzie mogliby przesiąść się na kolej? Bo nie wyobrażam sobie takiej ilości autobusów jeżdżących po i tak już zakorkowanych lokalnych drogach ...

Gość

2-miesięczny poślizg na rozbudowie wyjazdu Alejami z Pruszkowa, zamknięta linia kolejowa od września a rządzący Pruszkowem mają wszystko w nosie na zasadzie "róbta co chceta" jakoś to będzie. Panowie niedługo wybory. Już możecie się żegnać z ciepłymi stołkami bo nikt Was na następną kadencję nie wybierze - Wam mieszkańcy Pruszkowa tylko przeszkadzają i sprawiają problemy. Tylko idiota mógł się zgodzić na całkowite zamknięcie linii kolejowej - tyle w temacie.

Gość

A kiedy wąskie/szerokie gardło będzie otwarte dla ruchu ? Ktoś wie ?

Gość

Oho, słoiki znowu marudzą...

WavaLove

Tacy byliście przeciwni "Wielkiej Warszawie" a teraz płaczecie ? Jakbyście mieli honor to na znak protestu byście do stolicy w ogóle nie jeździli. 3/4 z was wyleci z roboty za spóźnienia, urlopów na żądanie wam zabraknie.

BARNABA

Podobno Pruszków miał wybudować ulicę-łącznik Piastowa z Al.Jerozolimskich do przystanku WKD Malichy. Wtedy ludzie z Piastowa mogliby skorzystać z WKD. Ale Panowie Starzyński i Szulpiewski woleli wywołać awanturę ze społeczeństwem o tzw. Obwodnicę Piastowa niż zająć się realnymi problemami mieszkańców, jak dojechać przez rok z Piastowa do Warszawy.

Gość

Tylko się tak nie spieszcie z tym przetargiem i wyborem firmy... nie daj boże zdążycie przed zamknięciem torów i będzie tylko mały armagedon zamiast dużego... notabene nie wyobrażam sobie, co się będzie działo w Jerozolimskich od Pruszkowa do Warszawy jak te wszystkie autobusy wyjadą na ulicę - utkniemy wszyscy w gigantycznych korkach...

Gość

Co z komunikacją z osiedla Staszica do WKD Komorów lub WKD Pruszków? Przecież dzięki takiemu bezpośredniemu autobusowi wiele osób odciążyłoby tłok w komunikacji zastępczej do Warszawy Zachodniej!!

Karol

Coś mi się wydaje że na półtora miesiąca przed zamknięciem powinno być już wszystko zorganizowane a tu istna parodia! Jedynie co wiadomo to że będzie totalny bałagan i improwizacja!

Gość

Na pętli 717 i 716 będzie park and drive... Ulice pękną w szwach od zaparkowanych aut a burmistrz będzie się dalej uśmiechał do obiektywów ....

Pierwszy "pruszkowsk

Wnioskuję, o zatrudnienie w urzędzie miasta Pruszków, do czasu zakończenia rozbudowy "wąskiego gardła" lub zwolnienie z opłacania podatków do m. Pruszków w tym okresie czasu, z uwagi na niekompetencję "włodarzy" miasta.

brwinowianin

nie wiem gdzie oni mają głowy?! Przecież 70 autobusów w jedną stronę + powrót z Wa-wy daje w sumie 140 połączeń! I to wszystko zamierza odebrać jedna jedyna nitka - węzeł A2 Pruszków???!!! A nikt nie pomyślał, że jednak prościej byłoby dowozić mieszkańców tych miast do stacji PKP Błonie, lub Płochocin :)? NIE PROŚCIEJ I SZYBCIEJ???

Marek

To będzie armagedon!!!! korki a wyjazd z Pruszkowa do wawy 2 godziny al. jerozolimskie przez STRABAG opóźnienie 2 miesiące Panie Burmistrzu co pan robi? czy Pan cos w ogóle robi? czy Pana los Pruszkowian nie interesuje? Żeby Starbag pracowłał w alejach jerozolimskich ( wąskie gardło) 2 koparki 3 ludzi smiech śmiech ....

Obserwator

W związku z powyższym kieruje do urzędników u.m. Pruszkowa wniosek o ustosunkowanie się w kwestii problemu komunikacyjnego jaki wystąpi przez okres od września do grudnia 2017 r., w związku z remontem ulicy Alej Jerozolimskich. Wnoszę o udostępnienie mi helikoptera w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

loku

już szukają operatora do komunikacji zastępczej? szok, nadgorliwcy czy co?pewnie jeszcze we wrześniu wyznaczą trasy, przystanki i częstotliwość zastępczej komunikacji, tak aby ze wszystkim się wyrobić, tylko na złość wąskie gardło łapie tradycyjny poślizg, a Jaś nic nie mogę na wakacjach.

Gość

Do Grodziska docierać będzie kilka składów - dla kogo te kilka składów dla bydła ? Przecież większość ludzi mieszkających w Grodzisku aktywnych zawodowo pracuje w Warszawie. Pomijając to wszystko zamknięcie tak dużej magistrali kolejowej na rok to skandal.