21° Poniedziałek
21 Maja

Wt

Śr




Maciej Bochnowski

Remont linii 447 w osiem miesięcy?

Remont podmiejskiej linii kolejowej powoli zbliża się do półmetka. Powracają też pytania o to, czy inwestycję można przyspieszyć. – Modernizację linii kolejowej nr 447 można byłoby wykonać w osiem miesięcy – stwierdził niedawno w wywiadzie były wiceprezes PKP PLK.

Podmiejską nitką pociągi przestały jeździć we wrześniu ubiegłego roku. Na szlak mają powrócić po upływie pełnych 12 miesięcy. W tym czasie pasażerowie muszą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej lub alternatywnych środków transportu. Nie trzeba podkreślać, jak bardzo jest to uciążliwe w codziennych dojazdach do pracy lub szkoły.

Rok bez pociągów to i tak termin krótszy niż pierwotnie zakładano. Początkowo w grę wchodziło zamknięcie linii na dłużej. Okazuje się jednak, że i 12 miesięcy to zdaniem niektórych ekspertów zbyt długo. Na łamach portalu rynek-kolejowy.pl mówił o tym Andrzej Pawłowski, do niedawna wiceprezesa PKP PLK. Jego zdaniem remont mógłby trwa nawet o cztery miesiące krócej. – Często mam okazję podróżować na trasie do Grodziska Mazowieckiego i muszę stwierdzić, że na tej linii nie widać dużego zaawansowania prac. Nie doświadczymy tam setki osób i dziesiątek sztuk sprzętu pracujących dzień i noc. Podobnie jest na innych całkowicie zamkniętych dla ruchu liniach. A właśnie tak to powinno wyglądać. Jeżeli decydujemy się całkowicie zamykać linię pod inwestycję, to praca powinna trwać 24 godziny na dobę, by dobrze wykorzystać potencjał wykonawców i jak najszybciej wykonać inwestycję. Trzeba też optymalizować czas zamknięć do maksimum. Uważam, że modernizację linii kolejowej nr 447 można byłoby wykonać w osiem miesięcy. Był to czas realny do osiągnięcia, tym bardziej że największe stacje, Pruszków i Grodzisk Mazowiecki, i systemy sterowania w większości zostały wykonane podczas modernizacji linii nr 1 – twierdzi w wywiadzie dla rynek-kolejowy.pl Pawłowski.

Na naszą prośbę o odniesienie się bezpośrednio do tych słów PKP PLK nie odpowiedziało. W międzyczasie kolejarze pochwalili się natomiast postępami w remoncie. – Na aglomeracyjnej linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą wykonawca zdemontował już 38 km torów i sieć trakcyjną. We Włochach, Brwinowie, Milanówku, Piastowie i Parzniewie widać już ściany nowych peronów. Trwają roboty w przejściach podziemnych. Na szlaku zamontowano wszystkie fundamenty pod nową sieć trakcyjną. Wykonawca dostarczył już ponad 80 km szyn niezbędnych do przebudowy. Jest także ponad 45 tys. sztuk podkładów i 110 tys. ton kruszywa – ilość równa ładowności ok. 2200 wagonów. Do robót wykorzystywany jest ciężki sprzęt około 100 maszyn w tym koparki, dźwigi, betoniarki i samochody ciężarowe. W Pruszkowie na przełomie lutego i marca wykonawca przystąpi do przebudowy peronu, przejścia podziemnego, wiat i układu torów. Gotowe jest przejście dla pieszych w poziomie szyn, które umożliwi mieszkańcom sprawną komunikację w mieście – zaznacza rzecznik PKP PLK.

A jakie są Wasze opinie na temat prac na linii nr 447? Piszcie w komentarzach i na kontakt@wpr24.pl.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 37

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

wojtek

bzdury piszecie bo wasza wiedza o budowie torów zerowa

wojtek

piszecie bzdury bo się nie znacie

Gość

Piękna pogoda ,nie było opadów,a w Piastowie zero pracowników. We Włochach kilkunastu w tym czasie pracowało. Wiele zmarnowanych dni. Teraz śnieg i mróz....nie wiem czy można cos robić. Nie muszę sie znać na tym. Wątpie,ze wszystko wróci do normy we wrześniu. Bardzo tego oczekuje L

Gość

Piękna pogoda ,nie było opadów,a w Piastowie zero pracowników. We Włochach kilkunastu w tym czasie pracowało. Wiele zmarnowanych dni. Teraz śnieg i mróz....nie wiem czy można cos robić. Nie muszę sie znać na tym. Wątpie,ze wszystko wróci do normy we wrześniu. Bardzo tego oczekuje L

To tylko ja

Chwalą się że szybko oddali szyny i infrastrukturę metalową na złom? Mieszkańcy miast szybciej by to rozebrali i ten złom wywieźli- za darmo :P

Gość

W żadnym cywilizowanym kraju nie robi się takiego zamknięcia całkowitego tak ważnego szlaku W cywilizowanych krajach dba się o bieżące utrzymanie dzięki czemu takich zamknięć nie trzeba robić, a remonty prowadzi się etapami i z głową O tym że nie ma opcji żeby się w polsce wyrobili w terminie to już nie wspomnę Inna sprawa że dla mnie to akurat na rękę bo 717 mam spod domu i gitara

Gość

Bieda panie bieda, nie ma jak na Warszawę najechać.

Gość

Od wrzesnia obserwuje sytuacje ....I tak najwiecej się dzieje we Włochach i Ursusie. Będzie tak .....Jest nadzieja ,ze wznowiła ruch ze Stacji Ursus,a inni poczekają. Piastów to nie Warszawa

Gość

Tych ludzi do zdjęcia to z całego remontowanego odcinka ściągnęli.

silver

Osiem miesięcy po terminie KZ będzie Was ciągle dowozić prawie pod same domy.

Głos

Serio WKD? Wydawało mi się że tam więcej niż 2 torowiska były...

brwinowianin

Jak widzę tą "modernizacje" to mnie krew zalewa ! Jestem mieszkańcem Brwinowa i konkretnie nie do pojęcia i zaakceptowania jest dla mnie fakt, że ZOSTAJĄ STARE WIATY (ZADASZENIA) PEROWNÓW JAK RÓWNIEŻ TE STARE ZAGRZYBIAŁE POCZEKALNIE !!! To jest skandal i oszustwo! Racjonalnych słów brakuje ! Niech mi nikt nie mówi że to zabytek! BŁAGAM !

Gość

Do Głosa z 20:44 widziłem ten program, tak pokazywali romt linii WKD między Kaniami, a Nową Wsią. Jak nie wiesz to nie pisz bzdur...

Gość

A we wrzesniu komunikat. ze, owszem, tory oddajemy, ale beda jedynie przejezdne, perony i reszta infrastruktury dalej w budowie, predkosc tez ograniczona z uwagi na szeroko pojete prace wykonczeniowe, potem pewnie ze dwa-trzy weekendowe wylaczenia jakichs fragmentow i moze do grudniowej aktualizacji rozkladu PKP skoncza.

Gość

Dla mieszkańców Grodziska dojeżdżających do Warszawy (jest ich całkiem sporo patrząc po obłożeniu porannym pociągów) remont mógłby się nigdy nie kończyć :) .

Gość

Szkoda nawet komentować to co się przy tym remoncie dzieje bo jest to jedno wielkie ,ogromne nieróbstwo.

m.m.

gość 23:05 - jeśli masz na myśli PKP PLK to masz rację, ta firma jest za słaba i naszym nieszczęsciem, że tak nieudolnie przeprowadza i nadzoruje remonty linii kolejowych w całej Polsce (vide Warszwa Poznań, W-wa - Białystok, W-wa Lublin itd). Jeśli podwykonawcę - niestety racji nie masz ponieważ to PKP PLK w warunkach przetargu narzuciły ten kuriozalny 12 miesięczny czas trwania remontu. Podwykonawca (zdaje się Torpol) rozłożył wiec roboty na 12 m-cy, i zapewne ukończy je w terminie. Po co ma się śpieszyć skoro PKP PLK ich propozycję przyspieszenia remontu o kilka miesięcy zignorowały? Oceniać więc należy cały projekt i harmonogram narzucony przez PKP PLK. Mija 6 m-cy i roboty są proporcjonalnie właśnie też na półmetku.

Gość

Gratulacje dla fotografa, że uchwycił rzadki widok maszyny i robotników na tej budowie.

loku

remont długi ale za to bardzo tani, oczywiście dla wykonawcy nie dla zleceniodawcy, prezesi zadowoleni z siebie, standard, bo robotnik może byc za minimalną kasą, ważne aby premie dla manacherów były światowe a rok w tą czy w tamtą, to już przecież zdarzenia losowe....

Gość

Ciekawe czy jak ten cytowany pan był wiceprezesem PKP PLK to roboty były prowadzone w takim tempie i z takim zaangażowaniem? Coś mi się nie wydaje. Najłatwiej opluwać następców.

Gość 2xxl

Może ktoś mi wytłumaczy to przejście z poziomu szyn ? To chyba chwilowo? Bo nie wyobrażam sobie tego po modernizacji. Tam jeżdżą IP, IC etc.

Głos

Ostatnio widziałem na tvn turbo jacy fachmani pracują przy tym torowisku...Same Mietki żule,najpierw szyny nie potrafili odciąć a później odciętej szyny nie mogli podnieść maszyną bo źle ją zamocowali uszkadzając jakiś tam chwytak...Przyszedł majster,zarządził żeby nowy chwytak założyć...okazało się że nie wzięli go z bazy...Opadły mi wszystkie członki jak tą partanine zobaczyłem.Przy tak wielkiej i ważnej modernizacji zatrudnia się firmy Krzak,masakra...

Gość

Taki remont japończycy zrobiliby w 2-3 tygodnie i później jeszcze przez rok przepraszali że tak długo. A w polsce? w polsce jak w chlewie, robotnicy pracują 2-3h dziennie a reszte dnia nic, zamiast 24 pracy jest 1/4 zmiany XD

Klara

Dla mnie osobiście może się remont nie kończyć w ogóle. Lepiej jest z autobusami-wszędzie blisko do autobusu blisko, na Zachodnim czy Łopuszańskiej kwestia przesiadania się do następnego autobusu. Super!!! Mogliby zostawić takie autobusy po tym ich remoncie więcej ludzi by z nich korzystało!!

Gość

Modernizacja wygląda tak: W poniedziałek Heniek z Ryśkiem, Zdziśkiem i Mietkiem bierze koparkę i wywrotkę i jedzie grzebać w Brwinowie. We wtorek zostawiają Brwinów w diabły i jadą pogrzebać w Piastowie. W środę jest czas dla Milanówka, a w Czwartek dla Ursusa. W piątek myślą gdzie pojadą w poniedziałek. Tak się pracuje na tej budowie. Od tygodni Pruszków i Piastów stoi, a prace idą w Parzniewie. W tym tempie to można budować willę prezesa PKP PLK, a nie poważną modernizację robić. Swoją drogą PKP chyba wie co robi, skoro nawet nie che się wypowiadać.

Dolejlama

Po raz kolejny proszę o rzeczowe i finansowe wskaźniki, zgodność z harmonogrami, a nie bełkot służący zaciemnieniu sytuacji. Przy budowie domu też można pisać o setkach cegieł...

Gośćsss

Pan Były Prezes twierdzi że można szybciej, tylko szkoda że za jego prezesury tak szybko nie wykonywano remontów jak on to twierdzi.... Zwykłe szukanie taniej sensacji przez dziennikarzyny.

Gość

100 maszyn? Chyba liczą każde taczki na tej budowie a i tak niektóre widzą podwójnie.

Gość

Nasze komentarze są takie, że na linii prawie nie widać sprzętu i ludzi. Ta firma jest za słaba do tego typu modernizacji. Oni grupką kilkunastu pracowników, kilkoma koparkami i wywrotkami obskakują całą budowę. Taka grupa powinna być do każdego obiektu, a nie na całą linię. Wstyd i skandal.

Gość

Niech sie byly prezes nie wymadrza. Dobrze jest dokopac lezacego jak juz sie nie jest przy korycie. Gdyby byl taki madry i operatywny to z pewnoscia byblby juz przesem. A nie jest.

Gość

ale co mnie to PKP traci i jak robią to firmy sprawa, konkurencja zarabia...

Gość

Autobusy zabiorą i znow trzeba będzie z buta zasuwac na dworzec :(

Gość

przejscie w przejście dla pieszych w poziomie szyn , jest juz gotowe.? a od kiedy mozna je uzywac.?

Gość

To niech nie spi tylko tyra 24 h mundrus

Gość

Piękny przypalony ekran. Wygląda jak element cygańskiego osiedla na Słowacji.

Mariusz

Przejście w poziomie szyn i sprawna komunikacja. Gratuluję dobrego samopoczucia, zwłaszcza że w Grodzisku jakoś się dało kładkę pozostawić.

passenger

A w 2020 roku kolejny remont tym razem linii średnicowej który potrwa 2 lata a następnie przebudowa Dw.Zachodniego wraz z torowiskiem a partacze ze spółek wożą się do pracy limuzynani więc mają na to wyj... ile potrwa remont.