16° Wtorek
16 Października

Śr

Czw

Pią

Sob


PKP PLK

Rozkład jazdy pociągów ma być znany dziś wieczorem. Co z komunikacją zastępczą?

Otrzymaliśmy bardziej szczegółowe informacje ze strony Kolei Mazowieckich. Według zapewnień biura prasowego rozkład jazdy pociągów będzie opublikowany w godzinach wieczornych. Wiemy też co stanie się z zastępczą komunikacją autobusową.

– Zgodnie z informacją otrzymaną z PKP PLK S.A. od 24 września br. na odcinek Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki wracają pociągi (łącznie z obsługą przystanku osobowego Pruszków).  Aktualnie trwają prace nad korektą rozkładu jazdy pociągów. Zaktualizowane tabele zostaną zamieszczone na www.mazowieckie.com.pl w godzinach wieczornych – poinformowała naszą redakcję Katarzyna Łukasik z biura rzecznika prasowego Kolei Mazowieckich.

Na odcinku Piastów – Pruszków podróżni będą mogli skorzystać z przejazdów pociągiem KM i SKM lub z uruchomionej przez KM Zastępczej Komunikacji Autobusowej (ZR1). Dodatkowo dla podróżnych, zostanie udostępniony nowy przystanek Parzniew zlokalizowany pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem.

W związku z przywróceniem ruchu pociągów na linii 447 przestaną kursować linie zastępcze: ZG, ZB, ZM. Nadal będzie funkcjonować komunikacja autobusowa ZTM - linia ZP i ZW.  Na linii R3 do/z Sochaczewa, Łowicza pociągi kursują zgodnie z rozkładem jazdy z zatrzymaniem na przystanku Warszawa Włochy. Przywrócone zostanie kursowanie pociągów SKM linii S1 na odcinku Warszawa – Pruszków.

Od 24 września będzie obowiązywać wzajemne honorowanie biletów KM i ZTM. Bilety KM (do odpowiednich stacji, a także w relacjach przez wyłączony odcinek, strefowe lub sieciowe) będą ważne w pociągach SKM linii S1, S2, S3 i S10 na odcinku Warszawa Wschodnia – Pruszków (S1) / Warszawa Służewiec (S10) / Warszawa Lotnisko Chopina (S2 i S3) oraz autobusach linii:

a)            ZP, ZW, 717, 716, 191, 194, 207 na całej trasie,

b)           127 na odcinku Centrum – Nowe Włochy,

c)            129 na odcinku Ciepłownia Wola – PKP Ursus,

d)           177 na odcinku Żywiecka – Ursus Ratusz,

e)           178 na odcinku Rondo Zesłańców Syberyjskich – PKP Ursus,

f)            187 na odcinku Wawelska – Ursus Niedźwiadek,

g)            189 na odcinku Ciepłownia Wola – Łopuszańska,

h)           197 na odcinku Cm. Wolski – Ursus Niedźwiadek,

i)             228 na odcinku PKP WKD Al. Jerozolimskie – Ursus Ratusz,

j)             401 na odcinku Łopuszańska – Ursus Niedźwiadek,

k)            517 na odcinku Kijowska – Ursus Niedźwiadek,

l)             N35 na odcinku Centrum – Ursus Niedźwiadek,

m)          N85 na odcinku Centrum – Pruszków Os. Staszica,

n)           N01 na odcinku Ciepłownia Wola – Rondo Zesłańców Syberyjskich.

Bilety ZTM (wszystkich rodzajów) honorowane będą w pociągach KM wszystkich linii na odcinku Warszawa Wschodnia – Pruszków, w pociągach KM linii R8 i RL na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Służewiec, w pociągach przyspieszonych RE1 na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Ursus Niedźwiadek (uwaga: pociągi jadą bez postoju na tej stacji i wymagane jest posiadanie odpowiedniego biletu KM na odcinek pomiędzy stacją Warszawa Ursus Niedźwiadek i stacją docelową/początkową) oraz w autobusach linii ZR1.

Pasażerowie z biletami „kartonikowymi” ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane, są obowiązani do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny rozpoczęcia przejazdu w formacie 24-godzinnym, czyli np. 25.09.2018 godz. 06:55, a posiadacze biletów zakodowanych na WKM muszą je uprzednio aktywować.

Ponadto, pasażerowie posiadający bilety KM wydane z/do stacji/przystanków osobowych położonych na odcinku Skierniewice – Parzniew do/z stacji Pruszków będą mogli na ich podstawie odbyć podróż do/z p.o. Piastów, a następnie skorzystać z komunikacji zastępczej ZR1 oraz objętych honorowaniem linii ZTM, w celu powrotu z/do stacji Pruszków bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat.

Przykład: z biletem w relacji Żyrardów – Pruszków można dojechać pociągiem KM do stacji Piastów i stamtąd cofnąć się autobusem ZR1 do stacji Pruszków.

Poznaliśmy też zasady zwrotów biletów okresowych KM w związku ze zmianą rozkładu jazdy pociągów od 24 września. W odstępstwie od terminów wskazanych w § 14 Regulaminu odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez „Koleje Mazowieckie–KM” (RP-KM) podróżni, którzy rezygnują z przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich, mogą dokonać zwrotu biletów okresowych tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych, zakupionych najpóźniej

23 września 2018 r. i ważnych na przejazdy w dniu 24 września 2018 r. i później:

a)            całkowicie niewykorzystanych;

b)            częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych, bez potrącenia odstępnego.

Zwrotu biletów kwartalnych całkowicie lub częściowo niewykorzystanych, dokonuje Wydział Kontroli Dochodów, w drodze pisemnego wniosku.

Podróżny dokonujący zwrotu biletu imiennego KM całkowicie lub częściowo niewykorzystanego zobowiązany jest do trwałego (skutecznego, w sposób uniemożliwiający odczytanie) wykreślenia numeru dokumentu ze zdjęciem wpisanego na zwracanym bilecie.


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 26

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

10-15 min. opóźnień, po co ten rozkład.

mieszkaniec Pruszkow

Trudno orzec kiedy transport szynowy się "dotrze" do rozkładu jazdy. W ciagu 3 dni -jak na razie- jest porażka z utrzymywaniem założonych czasów przejazdu. I bez sensu postawiono szlaban uniemożliwiając wejście (bez przekraczania szyn!) od strony ul. Sienkiewicza. Szlaban powinien być na międzytorzu linii 447- aby uniemożliwić wejście na tory w momencie zbliżania się do niego pociągu. I tym samym nie utrudniając wymiany pasażerów. Na szczęście dziś funkcjonariusze SOK pozwalali bez problemu wejść/zejść z peronu na stronę przeciwną niż elektrownia. Ogólnie- szczęśliwie, że działa ZP. Oby linia kursowała do momentu oddania całości drugiego toru na tej linii i znamionowej szerokości peronu.

GośćPiastów

niestety pamiętajcie że od 1 września w każdej skmce kupowanie biletów tylko mając karte do bankomatu, więc sposób na przejazd bez biletu między strefami mając dużo groszy już nie działa :(

Gość

I dobrze , znów będe mogł kraść w SKM i kasować 20 minutowy dopiero w Piastowie.

Gość

To jak chłopi, skończyło się rumakowanie. Na szczęście koniec ZP. pozostało pkp.

Gość

Jak ładnie napisali ZW na całej trasie

Gość

ZW. tylko kursuje do Piastowa i nie pokrywa się z 717 to jest chore co teraz zrobili stacja w Pruszkowie jeszcze rozpieprzona zp chociaż mają do Warszawy a Zbikow jak zwykle mają gdzieś

Daro

A do Popradu z Pruszkowa dojade pociagiem? Czy to nie realne???

Gość

to prawda jestem za

Gość

Do Pawła z 16:18. Chłopie lecz się! Może nie jest jeszcze za póżno. Żal mi takich jak Ty. Sny chyba też masz polityczne. Co?

Rado

Sochaczew kocha Pruszkow !!!

Gość

Linia ZW zostaje. A to proszę zobaczyć na jskiej trasie jeździ od poniedziałku http://forum.studzienna.pruszkow.pl/index.php/topic,262.0.html

Gość79

Super, że zostaje ZP i ZW chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie sądzi, że ten bałagan na kolei się już skończy?! Już patrzyłem na rozkład S1, kursy co godzinę czasem co pół! To nie jest normalność znana sprzed remontu. Ciekawe ile będzie jeszcze codziennych awarii i ludzi ku... na PKP za to wszystko? Jak dla mnie w listopadzie może się to jakoś ustabilizuje ale w grudniu będzie znowu bałagan bo kolej będzie rozkład zmieniać. Tylko działające linie autobusowe i szynowe ZTM są szansą dostania się i wydostania z Pruszkowa.

Mirek

ZP i ZW powinny zostać na stałe, ale niestety zostaną wycięte za miesiąc. Pruszków z jednym z największych budżetów w regionie ma ważniejsze sprawy niż te istotne dla mieszkańców. Postawią na kolej, bo kasa jest potrzebna na wynalazki typu CDK.

Maciej

Dokładnie Panie Kurzela. Pociąg wraca, gdzie Bilet Metropolitalny? Cóż wybory idą...

Krzyś

Prezydent obiecał, że jak wrócą pociągi to będzie Bilet Metropolitalny w Pruszkowie. I znów minął się z prawdą....

Gość

Ja nie mogę zrozomieć jednego ZP na Pruszkowie będzie kursowało normalnie do Warszawy Zachodniej a ZW tylko do Piastowa. Czym sie różnią mieszkańcy Gąsina , Żbikowa od mieszkanców z drugiej strony torów .To jest poprostu niesprawiedliwe,jedna strona lepiej traktowana a druga strona nikogo nie obchodzi

Martinez

@Brwinowianin: Czy czas przejazdu się skróci? Bardzo dobre pytanie, na które odpowiedź brzmi: zasadniczo pozostanie bez zmian, co rozwiewa ewentualne wątpliwości czy mieliśmy do czynienia z inwestycją, czy też ze zwykłym wydatkiem - żeby nie powiedzieć marnotrawstwem. Tego typu wydatki legitymizowane od ponad dekady przez wszelkiej maści lobbystów lub pożytecznych idiotów, są narzędziem-kluczem nakręcającym koniunkturę w branży finansowej i produkcyjnej. W moim przekonaniu służą temu również tzw. normy unijne i kolejne zmiany w przepisach, dyskwalifikujące rozwiązania wcześniejsze chociaż wciąż pełnowartościowe i niezużyte technicznie, a nawet moralnie. Tu dochochodzę do przykrej konstatacji, że do starcia z tym korupcjogennym systemem, tzw. sektor publiczny nie jest przygotowany i wprost może stanowić mechanizm do ukierunkowanego transferu naszych środków pozyskiwanych wcześniej przez instytucje podatkowe - do zarządców rynków kapitałowych. Ostatecznie to ich przedstawiciele fundują nagrody "najlepszych samorządowców" w zależności od skali przetransferowanych środków. Mam wrażenie, że właśnie w tym celu betonuje się parki, kupuje elektrobusy napędzane brudnym prądem z zasiarczonego węgla, rewitalizuje rynki, bazarki, czy też stawia Aquaparki rozmachem ustępujące chyba tylko Hucie Katowice. Dlaczego tak się dzieje? Bo politykom w tym systemie bardziej opłaca się służyć sponsorom, niż wyborcom. Gdybyśmy to my jako społeczeństwo fundowali nagrodę najlepszego dajmy na to wszechkróla województwa, moglibyśmy określić że najważniejszym kryterium nie są tffuuu "inwestycje" tylko poziom usług decydujący o komforcie życia; że zamiast nowego szpitala wolimy lepsze usługi medyczne, że dajmy na to zamiast nowych elektrobusów wolimy równie sprawne stare Jelcze i Autosany ale kursujące co 3 minuty, itp, itd, to wówczas prawdopodobnie nasze postulaty byłyby spełnione. Ponieważ jednak jesteśmy mocno zatomizowani, a i nasze możliwości finansowe są ograniczone, będziemy ponosić coraz większe koszty otrzymując to czego nam wcale nie trzeba. Oczywiście kreatorzy obrazu rzeczywistości zbudują narrację z której wyniknie, że każdy kto nie popiera "modernizacji" linii kolejowej polegającej na niszczeniu dziedzictwa kultury materialnej, zasłanianiu widoków i utrzymywaniu niekonkurencyjnego czasu przejazdu - to prawak, lewak, ksenofob, kosmopolita, katol, cyklista, faszysta, Żyd, komuch, Niemiec, nieeuropejczyk, niepolak, lub ruski agent (zakreślić właściwe słowo w zależności od etykiety polityków lub samorządowców aktualnie przy władzy).

Gość

Ale wieś, bez Warszawy nie istniejecie !!!

Gość

Przecież ZW nie pozostaje na całej trasie tylko Pruszków -Piastów

znawca

C_huyni ciąg dalszy..

751 i 851

Linie ZP i ZW powinny zostać jako 751 i 851. Piastów może mieć dwie linie do Warszawy, to Pruszków też powinien.

brwinowianin

ale długa żmija się wije wzdłuż tego toru... A tak na marginesie to czy podróż z Brwinowa do Wawy się skróci ? - raczej nie, raz że doszły nowe stacje (Parzniew, wcześniej Ursus Niedźwiadek), dwa że tory od Wawa Włochy do Śródmieścia nadal pozostają stare i pociągi nadal będą się tam bójać na boki i co chwile zatrzymywać ...

Gama

2 dni temu kupiłem bilet miesięczny na WKD do Opaczy, bo stację w Pruszkowie mieli otworzyć 20 października. Jak głosi klasyk " no i cały plan w p....". Z drugiej strony, może to i lepiej, bo czynna będzie tylko jedna krawędź peronu. W ciągu miesiąca powinni otworzyć cały peron, no i może wszystko się ustabilizuje.

Gość

I tak powinno zostać. Autobusy KM skasowane bo wróciły pociągi, a ztm czyli ZP i ZW zostaje i Pruszków ma normalną komunikację miejską jak w czasach 714.

Pawel

A do Pisecznicy z Parzniewa dojade od jutra?