24° Wtorek
17 Lipca

Śr

Czw

Pią

Sob

Nie

Pon
Seweryn Dębiński

Spotkanie w sprawie Żółkiewskiego, Ogińskiego, Barcewicza

Jak już informowaliśmy, w Piastowie rozpoczęły się konsultacje społeczne przebudowy i budowy ciągu ulic Żółkiewskiego, Ogińskiego i Barcewicza. Inwestycja nadal budzi wiele emocji. W najbliższy czwartek odbędzie się w tej sprawie spotkanie władz miasta z mieszkańcami.

To kontrowersyjne przedsięwzięcie część mieszkańców nazywa „małą obwodnicą”, władze miasta odpierają jednak zarzuty o wprowadzenie tam szybkiego ruchu. Trudno tu jednak o porozumienie. Obie strony pozostają przy swoich argumentach. Protestujący mieszkańcy przekonują, że przebudowa sprowadzi pod ich okna ciężki i wzmożony ruch. Władze miasta twierdzą, że wręcz przeciwnie – poprawi się komfort i bezpieczeństwo.

Obie strony będą mieć teraz możliwość jeszcze raz podyskutować na ten temat. W Piastowie rozpoczęły się już konsultacje społeczne w tej sprawie. Zakończą się dopiero po wakacjach. – Burmistrz miasta Piastowa dnia 7 czerwca 2017r zarządził przeprowadzenie w dniach 25 czerwca – 10 września konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Piastowa w sprawie realizacji inwestycji miejskiej „Budowa i rozbudowa dróg publicznych – ulic: Stefana Żółkiewskiego, Michała Ogińskiego, Stanisława Barcewicza wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Piastowie” – informuje piastowski magistrat.

W ramach konsultacji odbędzie się cykl spotkań z mieszkańcami. Pierwsze zaplanowano 5 lipca w Miejskim Ośrodku Kultury. Początek o godz. 18.00.

Swoje uwagi można też zgłaszać pisemnie na formularzu umieszczonym na stronie internetowej urzędu.

Pełny opis inwestycji dostępny jest tu.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


Komentarze | 58

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Klakiery wróciły do klikania. Przypominacie tymi swoimi działaniami najgorsze przykłady znane z ul.Wiejskiej. Czego to się nie robi by u koryta pozostać. Może to działa na poziomie ogólnokrajowym. Ale na poziomie samorządowym wywołujecie takimi działaniami, nienawiść mieszkańców do was. To nie są żadne konsultacje, to są manipulacje Szuplewskiego, mieszkańcami Piastowa. Czy ja tylko tak czuję, czy całe kino ludzi tak czuło?

do 2018.07.06 12:26

Ci krętacze nie spadli z kosmosu. Ktoś ich wybrał. Ktoś chciał, aby byli radnymi, burmistrzem. Przecież ci ludzie są u władzy praktycznie od 30 lat! Zobaczymy po wyborach samorządowych, czy Piastowianie wyciągnęli wnioski i ponownie na nich nie zagłosują , czy też okażą się ludnością tubylczą, której na niczym nie zależy, z którą można się nie liczyć.

Gość

Ta obwodnica to jeszcze większy syf, niż ten projekt z przed roku. Pasy ruchu Szuplewski powiększy z 2.75m na 3.50m, tłumacząc to "strukturą rodzajową" Na spotkaniu ten temat był poruszany i proszono projektanta obwodnicy o dokładne wyjaśnienie co to oznacza struktura rodzajowa. Każdy z Państwa usłyszał dokładnie, że to jest z przeznaczeniem na pojazdy ciężarowe, typu TIR!! Ludzie, to jest jedna wielka katastrofa dla tego miasta!! Szuplewski próbował okłamywać ludzi na sali, progami zwalniającymi, znakami do 30km/h na tej drodze. Istne szaleństwo panie Szuplewski co pan opowiada! Obojętnie czy ta droga będzie miała 2.75 czy 3.5m na pas ruchu, w takim układzie, w jakim jest zaprojektowana jest OBWODNICĄ. Obwodnicą budowaną etapowo. Rondo przy Lisa Kuli jest obecnie konsultowane z Panattoni, natomiast z drugiej strony od Barcewicza droga będzie kończyć się idealnie na wprost do nowego wiaduktu, który powstanie na pewno. I nie wierzcie, że jeśli nawet Szuplewski teraz zmieni nagle pas ruchu na 2.75 jak to było wcześniej, to tak zostanie. Po wybudowaniu tej drogi, po roku, dwóch pas ruchu zostanie dostosowany do pojazdów typu TIR. Znaki 30/h zostaną zdjęte, a progi zwalniające przebudowane - bo tego będzie wymagać STRUKTURA RODZAJOWA. Poza tym, to powiat będzie zarządzał tą drogą. Ten projekt drogi jest w całości do wycofania!! Nie zgadzamy się na POŁĄCZENIE ULICY OGIŃSKIEGO Z ULICĄ ŻÓŁKIEWSKIEGO!! Tu jest łącznik obwodnicy. Tu jest kawałek z projektu, którego obecnie nie ma fizycznie. Są to tereny prywatne, oraz łąka należący do UM, którą chcemy by miasto przeznaczyło na żłobek i przedszkole w jednym. Tam jest idealne miejsce na taką budowlę. Wracając do spotkania w kinie. Patrząc na Szuplewskiego, ile ten facet ma nienawiści do społeczeństwa miasta, którym zarządza, to aż żal było patrzeć i słuchać. Jedna z pań wyszła w trakcie spotkania, bo nie dała rady wysłuchiwać manipulacji słowami przez burmistrza.

Gość

Z tego co wiadomo, to władze obiecały firmie Panattoni, że powstanie dobry dojazd do magazynów na Konotopie. A dla tych władz biznesmeni z Włoch są ważniejsi od ludności tubylczej. Ludność tubylcza ma płacić podatki, raz na 4 lata wybierać swoich panów. Już im na to konto radna Wójcikowska ładnie zaśpiewa, radna Kwatek zrobi maślane oczy, a radny Sarnacki złoży zapewnienie, że będzie dobrze! U tych ludzi cynizm i obłuda wylewają się wszystkimi otworami.

Gość

Burmistrz nie słucha i nie bierze pod uwagę argumentów mieszkańców ponieważ jakby to zrobił okazało by się, że ta inwestycja nie spełnia wymagań ludzi których najbardziej na niej zależy. Porzeba więcej wyjaśnień?

Gość

Największą głupotą jaką palnął jak dla mnie to było to, że przychodzi do niego dużo ludzi którzy chcą tej drogi, a jak go zapytano czym w takim razie Ci ludzie motywują, że chcą takiej szerokiej drogi bez ścieżek rowerowych, do czego im jest taka droga potrzebna odpowiedział: nie wiem. To jest właśnie burmistrz Piastowa. Ciekawe czy ta rzesza ludzi to delegacje z powiatu i firmy od hal?

Gość

Piastów powinien jeździć konno, furmankami. I nie wyjeżdżać od siebie z podwórka bo też komuś jeździ pod oknem . Zacofanie psychiczne

Mieszkanka Piastowa

Odniosłam takie samo wrażenie jak Gość o 21:05, aż "żal" ;) było patrzeć ja Burmistrz wił się jak piskorz w matni swoich półsłówek. Patrzyłam ze zdziwieniem na to co się działo. Ludzie chcą chodników, ścieżki rowerowej na swoich osiedlach a zdaniem Burmistrza te oczekiwania Mieszkańców są kosmosu. Nie mieszkam w tej okolicy, ale jestem pełna podziwu dla tych ludzi, którzy angażują swój czas w obronę lokalnej społeczności. A i oczywiście dziękuję za balonik dla dziecka ;), fajna sprawa protestować w ten sposób. Trzymajcie tak dalej! Mój głos na NIE dla tej inwestycji wysyłam jutro.

Gość

Konsultacje ws obwodnicy Piastowa 5-07-2018, miejsce MOK, prowadzący pan Szuplewski, efekt spotkania - gadał dziad do obrazu, a obraz swoje. Ten facio, bo naprawdę trudno napisać burmistrz to osoba do bólu uprzejma w swoim chamstwie, wijąca się w swoich kłamstwach, że aż język nie nadążał, a prawda jest taka, że mieszkańcy Piastowa przybyli na spotkanie to tylko po to aby przeszkadzać w jego uświęconym poświęceniu dla miasta, kłamstwo goniło kłamstwem, nie dajmy się zwodzić takimi bajkami, zmieniono nazwę projektu ale funkcjonalność i przeznaczenie zostało bez zmian, niby takiego burmistrza reprezentującego mieszkańców to my nie chcemy, sprzeda całe miasto bez zmrużenia oka każdemu kto posmaruje.

Gość

Szanowni Państwo. Odbyło się właśnie spotkanie konsultacyjne w sprawie obwodnicy Pruszkowa. Poziom zaprezentowany przez Pana Szuplewskiego na spotkaniu wzbudzał jedynie złe emocje wśród zebranych osób w sali kinowej. Retoryka pół słówek i pół prawd była aż nad wyraz. Na pytanie kto z obecnych na sali popiera budowę tak ciężkiej drogi przez Piastów, nie było nawet jednej osoby! Natomiast Pan Szuplewski przekonywał zebranych, że takich osób popierających budowę obwodnicy są w Piastowie... tysiące. Jednym zdaniem, totalna kompromitacja Pana Szuplewskiego. Wszyscy odnieśli wrażenie, że spotkanie tak na prawdę nie miało pomóc mieszkańcom, w problemie zaprojektowanej obwodnicy, a jedynie wybielić burmistrza przed zbliżającymi się wyborami. Całą odpowiedzialność z projekt tej drogi ponosi Pan Szuplewski. Ponieważ w pierwotnych planach powiat wcale nie miał ochoty wpuszczać takiego ruchu do Piastowa. Musicie mieć Państwo świadomość, iż nadal z ramienia pana Szuplewskiego jest totalna manipulacja prawdziwymi informacjami, w zakresie budowy tej drogi. Jest to ten sam projekt obwodnicy, który został rok temu odrzucony 23 Maja przez Radnych Piastowa. Pan Szuplewski jednak czuje się jak pan i władca i nie ma ochoty nikogo w tym temacie słuchać. Dajmy więc Panu Szuplewskiego jeszcze raz jasno do zrozumienia, że jest osobą, która temu miastu za chwilkę może zafundować paraliż komunikacyjny, z którym już nigdy sobie nie poradzimy - Obwodnica będzie drogą powiatową. Prosimy o wypełnianie Ankiet konsultacyjnych z oczywistym zaznaczeniem kwadracika na NIE. My tu mieszkamy w tym mieście i nie pozwolimy żadnej władzy na degradację naszego środowiska mieszkalnego.

@Teraz K.... NP

Chłopie myślisz, że w NP występuje walka w lokalnym układzie władzy, drobna przesada oni jedzą sobie z dzióbka bo z tej samej miski, a tak pośrednio z naszych podatków, rączka rączkę myje, Szuplewski musiał to zrobić aby od 1-07-br wykonać ustawę PiS-owską o obniżeniu wynagrodzenia o 20% posłom i samorządowcom, a RM będzie to musiała zrobić również z burmistrzem, co prawda mógł to zrobić na zasadzie umowy zmieniającej bez ponoszenia kosztów 3-miesięcznych odpraw, no ale cóż "dobry pan" zadbał o swoich a RM zadba o niego podnosząc odpowiednio dodatek specjalny dla burmistrza, oni sobie krzywdy nie zrobią, choć i tak wynagrodzenia w administracji wzrosły od początku ich kadencji o 2 mln zł, przecież wydają nie ze swoich, to nie boli a jak się należy to im PiS pokazał jak to się robi, a co nie można.

Marek

Szuplewski okradł z rocznego zasiłku wielodzietna rodzinę bez dochodów.

Gość

mylisz się odprawa w tzw. budżetówce to 6 miesięcy.

Gość

Ciekawe czy w kwestii tych powołań i odwołań, którykolwiek z Radnych złoży zapytanie i nie da się zbyć stwierdzeniem "że wszystko odbyło się zgodnie z prawem" i w końcu uzyska informację na jakich warunkach i z jakich powodów te nagłe odwołania i powołania.

Gość

Odwołanie i ponowne powołanie Rytla i Adamowicza to dla nich dodatkowe pieniądze tj. trzymiesięczna odprawa wg starych wyższych stawek wynagrodzenia, a budżet wynagrodzeń administracji od 2015r. wrósł już o 2 mln zł, ale z pewnością im się to "należało" podobnie jak ministrom i byłej premier Szydło, a w Piastowie teraz czas na burmistrza i pewnie rada odpowiednio podwyższy mu dodatek specjalny tak jak na początku kadencji bo wysługi lat brakowało notorycznemu bezrobotnemu............

Gość

Odwołanie i ponowne powołanie Rytla i Adamowicza to dla nich dodatkowe pieniądze tj. trzymiesięczna odprawa wg starych wyższych stawek wynagrodzenia, a budżet wynagrodzeń administracji od 2015r. wrósł już o 2 mln zł, ale z pewnością im się to "należało" podobnie jak ministrom i byłej premier Szydło, a w Piastowie teraz czas na burmistrza i pewnie rada odpowiednio podwyższy mu dodatek specjalny tak jak na początku kadencji bo wysługi lat brakowało notorycznemu bezrobotnemu............

Teraz K.... Nasz Pia

Zwolnienie wiceburmistrza to efekt walk w ramach lokalnego układu. Żrą się na całego, bo chętnych do brania pieniędzy wielu, a koryto mimo wszystko jest ograniczone. Nie dla każdego wystarczy tyle, ile by chciał, a wiadomo - potrzeby są dużo. Ciekawe, w jaki sposób właściciele z Panattoni odwdzięczą się władzom za obwodnicę?

Gość

Odwołano i ponownie powołano również p. Adamowicza, czyżby wiązało się to z przejściem na emeryturę (odprawa).

JajaJajaJaja

Kapral zwolnił kapitana ;-)

Gość

Czyżby Szuplewski szedł śladem burmistrza Kubickiego odwołując Rytla przed upływem kadencji, tak jak Kubicki odwołał "pajaca" Smolagę ? To oczywiście mu dobrze wróży przed wyborami. Natomiast "pajac" Smolaga pewnie znów szykuje się na burmistrza w nowych wyborach, bo w czym on by nie startował, już chyba we wszystkich wyborach, chyba o prócz milionerów, ale tam to poniżej jego inteligencji to nie będzie się ośmieszał.

Gość

obniżono burmistrzom wynagrodzenie o 20% to szanowny v-cek zrezygnował z pracy bo pewnie emeryturę będzie miał wyższą niż nowe obniżone wynagrodzenie, kasa tylko kasa interesuje tych samorządowców, a proponuję sprawdzić czy przypadkiem nie przeszedł do zarządu PPUK Sp. z o.o. bo tam więcej płacą.

Gość

Jak mniej ? Przecież Zarządzeniem nr 156 Pan WiceBurmistrz został odwołany co jest jednoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę i następnie Zarządzeniem nr 157 ten sam człowiek został powołany na to samo stanowisko czyli Wiceburmistrza. Czyli ILOŚC WŁODARZY SIĘ ZGADZA, DALEJ SA TO CIE SAMI WŁODARZE. Chyba tylko konto bankowe o odprawę się powiększyło ;)))

Gość

Proponuję zapoznać się z zarządzeniem Burmistrza nr 156 , jednego włodarza mniej.

Gość

Ganster od magazynów posmarował komu trzeba i wasz głos w dyskusji nie ma już znaczenia. Nikt gangsterowi z powrotem kaski nie odda, a wy mieszkańcy zostaliście wydymani bez mydła. Tak się robi biznesy.

Wilku

Ja również dziękuję za rzeczowe i spokojne odpowiedzi. Zdążyłem sam się poprawić nim opublikowano wasze komentarze. Forsowanie tej drogi w obecnej wbrew miejscowym planom zagospodarowania zamyka dyskusję. Pilnujcie tematu i protestujcie powołując się na plan. Trzymam kciuki za pomyślne ucywilizowanie projektu tej drogi. Dla władz zostało mało czasu do wyborów na przeprowadzenie procedury budowy tej drogi, więc wystarczy że będziecie ją przeciągać i się odwoływać. Zakładam, że po wyborach władza się zmieni i temat sam umrze.

Gość

ciekawe czy wzdłuż Ogińskiego i Barcewicza Szuplewski zaprojektował rabatki z krzaczkami tak jak przy Popiełuszki na wysokości domu mamusi, bo przecież jest spadkobiercą tej nieruchomości.......

Wilku

Sprawdziłem piastowski plan zagospodarowania przestrzennego, cofam co napisałem w poprzednim poście, uwierzyłem temu co niżej ktoś napisał, że droga jest budowana wg planów, a to nieprawda. Wspomniana Mała Obwodnica jest w tym planie uwzględniona w kategorii KDL, czyli droga ruchu lokalnego. Tak więc żadnej poważnej drogi tu nie planowano, protesty mieszkańców na zrobienie obwodnicy i drogi dla ciężarówek są w pełni uzasadnione. Droga powinna wyglądać co najwyżej jak sąsiednia ulica Piłsudskiego, a nie jak Wojska Polskiego, która ma kategorię KDZ (droga zbiorcza). Protestujcie powołując się na plan zagospodarowania przestrzennego, szeroka droga dla ciężarówek to będzie pogwałcenie tego planu. Swoją drogą bardzo musi ich cisnąć, że przepychają coś takiego nie zważając nawet na plan.

.....

Do Wilku, bardzo cenna wypowiedz i jak widzisz nie zbierasz za nią gromow. Mieszkancy tej okolicy mowia jednym glosem: "chcemy ulicy, a nie obwodnicy". Wszyscy wiemy gdzie kupiliśmy domy i mieszkania, sprawdziliśmy też plany przed inwestycjami. Nasze protesty dotyczą zmian w tych planach. Nie ma zgody mieszkańców na to by w miescie gdzie jest tak zły stan powietrza i siec dróg. Realizowac inwestycje pogarszajace ten stan rzeczy. Od półtora roku po każdym spotkaniu z Rada czy mieszkancami innych osiedli przyznaja nam racje. Burmistrz zobowiazany został do odstapienia od inwestycji wiec zmienil jej nazwę i dalej ja przepycha. Zapraszam za spotkanie 5 lioca. Zobaczysz z jakimi argumentami walcza mieszkańcy. Nie blokukemy rozwoju miasta. Jednak inwestycje z naszych podatkow powinny byc dla mieszkańców, a nie przeciwko mieszkancom.

Gość123

"Protestujący mieszkańcy przekonują, że przebudowa sprowadzi pod ich okna ciężki i wzmożony ruch. Władze miasta twierdzą, że wręcz przeciwnie – poprawi się komfort i bezpieczeństwo." Moje pytanie brzmi jak ma sie poprawic bezpieczenstwo, skoro plany przewidują ekstremalnie szerokie pasy ruchu przy zaniedbaniu ruchu pieszego i rowerowego? Gdy wprowadzałam sie do Piastowa w planie zagospodarowania byla to droga lokalna, a nie dojazd do magazynów.

Gość345

spotkanie. tylko po co? Ci co mieszkają koło planowanej obwodnicy będą przeciw, ci co mieszkają dalej będą za, bo będą wreszcie mieli szybki dojazd do jerozolimskich. Z jednej strony ból mieszkańców, którzy osiedlili się na tej trasie (ciekawe czy rzeczywiście już plany były, bo Nowoinżynierska to już od dawna na planach jest), z drugiej strony odkorkowanie Pruszkowa i Piastowa (powstaje coraz więcej mieszkań w okolicach nowej podstawówki, więc i ruch się zwiększy) i dodatkowo alternatywna przeprawa przez tory.

Gość

Wilku piszesz że ,, w Polsce opoznienie budowy drog wzgledem planow siega miejscami 40 lat", ja natomiast twierdzę, że w Piastowie ul. Sułkowskiego budowę nawierzchni asfaltowej sięga ponad 50 lat

Obwodnica

do Wilku 2018.07.02 22.58 – nie zamierzam rzucać gromów ;) a jedynie sprostować kwestię Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego (dalej MPZP). 1) Rozwój przestrzenny Miasta regulują w zasadzie dwa podstawowe dokumenty. Pierwszy z nich to Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. W Piastowie ostatnia aktualizacja tego dokumentu miała miejsce w 2008 r a sam dokument jest z reguły aktualizowany w interwałach ok 30 lat. Dokument ten stanowi podstawę dla ustalania MPZP, które muszą być ZGODNE z założeniami Studium. W dokumencie Studium NIE MA MOWY o prowadzeniu szlaku komunikacyjnego po zachodniej części miasta stanowiącego oś komunikacyjną, czy obwodnicę, powiem więcej w ogóle NIE WYMIENIA się tego ciągu ulic w tym dokumencie w części opisującej stan obecny, jak również w części opisującej kierunki rozwoju sieci komunikacyjnej w mieście. 2) MPZP obowiązujące w Piastowie wskazują, że każda z ulic, którymi ma przebiegać Obwodnica mają mieć klasę techniczną drogi LOKALNEJ. MPZP w Piastowie nie przewidują powstania takiego ciągu ulic jak obecnie próbują forsować władze. Znalazło to odzwierciedlenie w dokumencie „Karta Informacyjna Przedsięwzięcia” opracowanego dla Miasta Piastów, w oparciu o który prowadzi się procedurę uzyskiwania zgód środowiskowych i innych w celu uzyskania pozwolenia na budowę. W tym dokumencie wskazuje się wyraźnie INWESTYCJA (obwodnica) NIE JEST ZGODNA Z MPZP obowiązującymi w Piastowie. Wszystkie te dokumenty są dostępne na stronie obowdnicapiastowa.pl i każdy może się z nimi zapoznać. MPZP I Studium są dostępne na stronach miasta. Pozdrawiam i dzięki za rzeczowy komentarz

Gościówa

Szanowni Państwo proszę zauważyć, że klakierów klikaczy na forum już dwa dni niema, a to znaczy, że burmistrz już obwodnicę przyklepał a konsultacje społeczne są robione dla picu pod publikę wyborczą.

obserwator

Nawet nie sądziłem, że magazyny Panattoni to taka potęga, że lokalne władze robią, co mogą, aby im nieba przychylić. I jak nie przyznać racji tym, którzy twierdzą, że rolą Polaczków jest wysługiwanie się innym? Nawet, jakimś włoskim magazynierom.

Wilku

Napisze cos za co zbiore gromy. Nie znam miejscowych planow zagospodarowania przestrzennego w Piastowie, ale jesli ta droga byla w planie zagospodarowania i plan ten powstal gdy nie bylo tylu domow w okolicy, to zmienia postac rzeczy. Nie ma znaczenia, ze buduje sie wg starych planow, ktore powstaly gdy nie bylo domow w sasiedztwie. To nie powinno miec znaczenia. Ktos kto osiedlil sie przy tej drodze juz po uchwaleniu planu nie ma prawa teraz protestowac bo jego obowiazkiem bylo sprawdzic wczesniej gdzie sie osiedla i co moze byc wybudowane w sasiedztwie. Malo tego, dzialki o ktorych wiadomo, ze wg planu sa w sasiedztwie istotnej drogi sa tansze, bo uciazliwosc tej drogi zmniejsza atrakcyjnosc. Wiec drodzy panstwo, chcialo sie skonsumowac zysk w postaci tanszej dzialki, to teraz po latach poniescie tez koszt w postaci drogi w sasiedztwie. W Polsce opoznienie budowy drog wzgledem planow siega miejscami 40 lat. Gdyby tak blokowac kazdy plan, bo powstal szmat czasu temu, a w miedzyczasie okolica zabudowala sie przez ludzi, ktorzy nie zadali sobie trudu sprawdzic co jest obok nich zaplanowane, to w miescie nie moglaby powstac zadna nowa droga. Przerobilismy to juz z Trasa Ksiazat Mazowieckich, obecnie niektorym marzy sie wyrzucenie Nowoinzynierskiej, za kilka lat beda protestowac inni przeciw Nowomostowej. Zeby nie bylo ze jestem kompletnie anty - macie pelne prawo domagac sie na tej nowej drodze chodnika, sciezki rowerowej, bezpiecznych przejsc dla pieszych, zwezenia jezdni i ograniczen tonazowych, ale nie macie prawa kompletnie blokowac powstania ciagu komunikacyjnego, o ile istnial w planach zagospodarowania, a wy nie kiwneliscie palcem, by te plany zmienic.

piastowiak

Choć mieszkam na drugim końcu miasta popieram protestujących przeciwko tej tzw. małej obwodnicy. Co to za obwodnica która będzie przebiegać ludziom tuż pod oknami? Na szczęście niedługo wybory i trzeba powiedzieć obecnemu burmistrzowi i Naszemu Piastowowi papa.

Gość

Ci co myślą, że jak powstanie obwodnica to ruch na wojska polskiego i Piłsudskiego się zimniejszy, to mają chyba 5 lat i kręcone włosy. 1) ruch wygenerują pojazdy omijające Pruszków, zatem skoro w Pruszkowie aut będzie mniej to............dokładnie .........to w Piastowie będzie ich WIĘCEJ. A skoro będzie ich więcej to.......dokładnie .......to ruch się nie zmniejszy tylko ZWIĘKSZY, 2) z potokiem samochodów jest jak z wodą.....jak koryto rzeki nie odbiera napływu wody to..........dokładnie......to wylewa się na okolice i płynie WSZĘDZIE po okolicy. ...... I tak będzie z Piastowem ! będzie zalany potokiem aut..... i tego już nikt nie cofnie

Anna

Mieszkańcy Piastów chcą tej obwodnicy! Przychodzą do nas i proszą o obwodnicę, skarżą się na korki w mieście. Anna z urzędu miasta w Piastowie.

Gość

do 13.44 słuszna uwaga. I tutaj potwierdza się beznadziejność urzędowa. Oni opierają się o stare 40 lub 50 letnie plany! Nie patrzą, że sytuacja polityczna i gospodarcza się zmieniła. I przy tych terenach zaplanowanych pod obwodnicę, mieszkają już ludzie!!! I dziwią się teraz, że protest od półtora roku jest??? SZuplewski chce na siłę po głowach tych ludzi tam mieszkających puścić tą drogę, bo....... No właśnie. Dlaczego tak mu zależy?? Dlaczego nagle po ukończeniu hal magazynowych na Konotopie i deklaracji Panattoni, że wybuduje i zapłaci za rondo, Szuplewski nagle z 2.75m zmienia pas ruchu na obwodnicy na 3.5m??, tłumacząc to jakąś zmyśloną na prędce "strukturą rodzajową"? Odpowiedź wszyscy chyba znają!

Gość

A dlaczego mieszkańcy Piłsudskiego, Wojska Polskiego, Tysiąclecia mają mieć taki ruch pod oknami? Bo egoiści na Ogińskiego i Barcewicza nie chcą obodnicy??? BUDOWAĆ!!!

Czas_na_CBA

Może tak konsultacje w sprawie zasiedlania nowo budowanych bloków komunalnych które miały być dla najuboższych jak zarzekał się Burmistrz na antenie tvp3 https://warszawa.tvp.pl/29901923/rozpoczeto-budowe-mieszkan-dla-najbiedniejszych teraz okazuje się że maja być to lokale na zamianę dla tych co dobrze zarabiają Rejestr osób na zamianę lokali to fikcja część osób zgłoszonych we wniosku w ogóle nie zamieszkuje pod wskazanym adresem przykład na pozycji 20 figuruje niedawno wpisany wnioskodawca Pan X który podał we wniosku na zamianę lokalu trzy osoby gdzie w rzeczywistości zamieszkują dwie .Jak powszechnie wiadomo liczy się liczba osób zamieszkałych a nie zameldowanych Zgłoszony fakt fałszerstwa nie wzruszył Urzędników Pani Y z wydziału Utrzymana Miasta mimo obowiązku wezwania takiej osoby w celu zweryfikowania pod odpowiedzialnością karną danych złożonych we wniosku o zamianę lokalu odmówiła interwencji w tej sprawie czyżby wiedziała o tym i to tolerowała a może ma jakiś interes w tym Dla szarego kowalskiego takie zachowanie ma tylko jedno nazewnictwo a Burmistrz milczy może inne służby pozwolą rozwiązać mu ten problem.„Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Piastowa w latach 2018 – 2022” w rozdziale IV punkcie punkcie 10 ustala normy zaludnienia lokali w zasobach Gminnych i tak powierzchnia użytkowa dla 1 osoby do 35 m2,2 osób do 40 m2, 3 osób do 45 m2 itd W nowo wybudowanych blokach najmniejsze lokale będą miały ponad 40 metrów co dyskwalifikuje dwie osoby do zamiany na taki lokal dlatego Pan X z pozycji 20 zgłosił do zamiany lokalu oprócz żony syna który od ponad roku z nim nie mieszka mało tego posiada własne mieszkanie (finansowane z tego samego źródła co nowo budowane bloki komunalneMDM) Nawet jeśli nie był by właścicielem własnego M to stać go na wynajęcie czyli nie jest w trudnej sytuacji materialnej i mieszkaniowe Oto jak działa machina jaką jest NASZ PIASTÓW

Gość

Szuplewskiego metoda już każdemu znana, pół prawdy. Organizuje konsultacje społeczne, tym samym eliminując z nich 2/3 społeczeństwa, które właśnie wyjechało na wakacje. Panattoni już tam widziało co zrobić, by tak to zorganizować... Ale k.. wstyd za takie burmistrza.

Gość

Do gościa z 10:19. Po wybudowaniu Obwodnicy, do tego natężenia ruchu jaki jest obecnie na Piłsudskiego, dojadą pojazdy, które nie mieszcząc się na obwodnicy, będą szukać alternatyw wyjazdu z niej przez miasto i dostanie się innymi drogami na wiadukt nad A2. Tym samym ul.Piłsudskiego będzie kilkakrotnie bardziej obciążona ruchem pojazdów, niż ma to miejsce obecnie. Piłsudskiego stanie się drugim ramieniem obwodnicy.

Gość

Ciekawe czy pracownicy UM Piastów i wszystkich spółek powiązanych z miastem już od szefa dostali przykaz głosowania na TAK?

Gość

A kiedy remont Sułkowskiego?

Gość

To co miało może jakiś sens 30 lat temu, gdy na Barcewicza nie było ani jednego budynku, gdy przy Ogińskiego nie stały osiedla mieszkaniowe, gdy nie było autostrady A2, dziś kompletnie straciło sens. Na każdym odcinku planowanej Obwodnicy Pruszkowa istnieje bardzo gęsta struktura mieszkaniowa. Dodatkowo mieszkańcy północnej części miasta mają już niemal pod oknami A2. Próby przepychania na siłę przez Szuplewskiego budowy tej drogi jest skandalicznym objawem braku szacunku dla ludności tego miasta. Obwodnice buduje się POZA OBSZAREM ZABUDOWANY. Tak jak ktoś napisał poniżej, władze zmienili nazwę na coś innego, bo zorientowały się, że plebs (tak się o nas mówi) zorientował się, jaka na prawdę będzie to droga i o jakim natężeniu ruchu. Nie ma zgody absolutnie na obecny projekt budowy tej drogi, ale i nie ma zgody, by dalej te same osoby zarządzały tym miastem. Okazaliście nam przez te 1,5 roku zupełny brak szacunku i okazujecie dalej. Organizowanie konsultacji społecznych w wakacje jest kolejny cwaniactwem Szuplewskiego, obliczone na niską frekwencję.

Obwodnica

To zdanie "Protestujący mieszkańcy przekonują, że przebudowa sprowadzi pod ich okna ciężki i wzmożony ruch. Władze miasta twierdzą, że wręcz przeciwnie – poprawi się komfort i bezpieczeństwo." to prawdziwy LOGICZNY RARYTAS ;). Miasto nie ma ŻADNYCH ARGUMENTÓW i dlatego powtarza takie farmazony. Jak ma się zwiększyć bezpieczeństwo pieszych na drodze, skoro na części tej drogi nie wybudują chodnika! Jak ma się zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów, gdy nie buduje się ścieżek rowerowych. Jak ma się zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu skoro ruch dojazdowy będzie mieszał się z ruchem tranzytowym. Przecież to jest jedna z podstawowych zasad bezpieczeństwa na drogach! Robić wszystko aby nie mieszać rodzajów ruchu!

Gośćxxxx

Na razie cały ruch na Ożarów Mazowiecki leci przez Piłsudskiego,która jest za wąska. Obwodnica musi zostać zbudowana!

Mieszkaniec

Posadki? łapówki? cos jeszcze? Budować drogę łącząca dwa parki logistyczne przez miasto i gminę co z tego tytułu nie ma nic. Śmierdzi to na odległość. Czy miasto Piastów nie było już z propozycjami nie do odrzucenia u ludzi posiadający tam działki?

Wilku

Upór władz w procedowaniu tej inwestycji jest irracjonalny. Nie zdążą tego domknąć przed wyborami, zatoną w nich, a następna władza wszystko odwoła, chyba, że będzie chciała skończyć jak poprzednia. Oczywiście, możliwe wyjaśnienie tego uporu istnieje, ale nie chcę mieć sprawy o pomówienie.

Gość

Nie ma zgody, bezpieczeństwem sobie mordy stary szeklu nie wycieraj. Wiadomo, że sprzedałeś ludzi, żeby w Pruszkowskim starostwie potem osiąść.

Gość

To nie część mieszkańców nazwała inwestycję "małą obwodnicą" tylko władza. Pierwsze wypowiedzi włodarzy też były o "małej obwodnicy", dopiero jak ludzie zaczęli widzieć w tym zagrożenie dla Piastowa usunięto tę nazwę. Proszę nie manipulować faktami.

Gość

Poprawnie wykonane konsultacje powinny dotyczyć mieszkańców żywotnie zainteresowanych tematem a nie wszystkich mieszkańców miasta, bo co ten temat interesuje mieszkańców wschodniej czy południowej części Piastowa, konsultacje ogólnomiejskie są niczym innym jak manipulacją władz miasta dla osiągnięcia z góry zaplanowanego wyniku stanowiącego podkładkę pod dalsze działania uprawniające do ignorowania opinii mieszkańców mieszkających wzdłuż szlaku obwodnicy.

Gość

"struktura rodzajowa" to stan umysłu Szuplewskiego

Gość

Budować, budować i jeszcze raz budować!

Gość

Z mieszakańcami ciężko dyskutować. Przeciez to im nic nie zrobi ale upierac się trzeba

Gość

Mapka?

Piastun

Cała hucpa mazowieckiej wspólnoty samorządowej opisana jest tutaj - http://obwodnicapiastowa.pl/konsultacje-spoleczne/ - Hagadzie Szuplewskiego na pohybel ;-)