15° Środa
25 Kwietnia

Czw

Pią

Sob

Nie

Pon

Wt
Seweryn Dębiński

„To od początku nie miała być obwodnica...”

Wraca gorący temat „obwodnicy” Piastowa. Część mieszkańców ulic Barcewicza i Ogińskiego przed swoimi oknami już widzi autostradę. Piastowscy urzędnicy podkreślają natomiast, że droga ma polepszyć komfort jazdy i podnieść bezpieczeństwo.

Dokładnie rok temu Piastów „żył” jednym tematem. Prawdziwą burzę w mieście wywołał pomysł rozbudowy ulic Barcewicza, Ogińskiego i Żółkiewskiego. Mieszkańcy bali się, że rozbudowa tego ciągu drogowego ściągnie ruch tranzytowy na osiedla zlokalizowane wzdłuż ulic. Według protestujących inwestycja w ich mieście w połączeniu z planowaną budową ul. Skrajnej w Pruszkowie oraz wiaduktem na Papierni stanie się szlakiem codziennych podróży dla kierowców z całego regionu.

Po długiej batalii mieszkańców piastowscy radni zmienili zdanie i w maju ubiegłego roku podjęli uchwałę o odstąpieniu od porozumienia z powiatem pruszkowskim i władzami miasta Pruszkowa o współpracy w zakresie budowy spójnego ciągu ulic Żółkiewskiego, Ogińskiego i Barcewicza.

Protestujący mieszkańcy odetchnęli z ulgą myśląc, że piastowscy włodarze zrezygnowali z tego pomysłu przynajmniej na kilka lat. Tymczasem na początku kwietnia starostwo rozpoczęło postępowanie w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dotyczącej przebudowy wspomnianego ciągu. Ta informacja ponownie wywołała oburzenie wśród niektórych mieszkańców.

Zwróciliśmy się do piastowskich urzędników z prośbą o szersze informacje na temat inwestycji. – Od początku jest pewne niezrozumienie słowa „obwodnica” wśród mieszkańców, którzy sami sobie „nagrywają” niepotrzebne emocje. My od początku składamy wnioski, nie na żadną obwodnicę, tylko  na budowę ulicy Barcewicza po której obecnienie da się jeździć, remont ul. Ogińskiego, która jest w fatalnym stanie oraz budowę ul. Żółkiewskiego, która podobnie jak ul. Barcewicza jest drogą gruntową – mówi nam Grzegorz Jasiński, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Piastowie. – Próba zablokowania była dla nas szokująca bowiem chcemy poprawić mieszkańcom standard życia i dodatkowo uzyskać na to dofinansowanie – dodaje.

Jak ma wyglądać ten ciąg po przebudowie? – Cała trasa na każdym z odcinków będzie miała po cztery progi zwalniające. Chcemy wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h, a przed kościołem dla podniesienia bezpieczeństwa planujemy wyniesione przejścia dla pieszych. Wlot ul. Barcewicza na skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Wolności zostanie przesunięty do ul. Ogińskiego, a na samym skrzyżowaniu zostanie ustawiona sygnalizacja świetlna – zaznacza Jasiński. – Na ul. Ogińskiego nie możemy wykonać jedynie nakładki, bo konstrukcja drogi straciła nośność. W tej chwili trzeba wszystko wymienić i wzmocnić. Wykonaliśmy również odwodnienie w tym rejonie – dodaje.

Pozostaje zatem pytanie kiedy władze Piastowa chcą zrealizować inwestycję. Przygotowania ruszyły, ale urzędnicy z piastowskiego magistratu zaznaczają, że dokładnych terminów jeszcze nie ma. – Dziś nikt nie powie kiedy to zrobimy. Wszystko opiera się na możliwościach budżetu, musimy przeprowadzić procedurę związaną z odszkodowaniami. Chcemy szukać możliwości dofinansowania – zaznacza naczelnik wydziału inwestycji. –  Jeśli do realizacji będziemy mieli 10 ulic, gdzie w ośmiu przypadkach ludzie błagają, by budować drogę, a tutaj jedni chcą, a drudzy nie chcą, to po co nam wchodzić w konflikt. Będziemy robić to, co jest bezproblemowe. Szkoda tylko pieniędzy zainwestowanych w  doraźne naprawy ul. Ogińskiego i równanie ulic Barcewicza i Żółkiewskiego, bo to rozwiązania kosztowne i doraźne – zaznacza.


Anna Zwolińska
anna.zwolinska@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 91

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

kumpel Grzesia

Droga lokalna metrowa, ciekawe gdzie tak jest.

Gość

3/4 z tych protestujących to przyzwyczajeni do ciszy i spokoju na swoich wiochach. Przeraża ich nawet odrobina cywilizacji. Wystarczy ruszyć głową, nie trzeba być fachowcem aby zauważyć, Jak wąskie są ulice. Tam nie ma możliwości aby powstała obwodnica! Po jednym pasie w każda stronę i pewnie chodnik tylko jeden i to wąski. To max co mogą tam wybudować. Ciekawa jestem ilu z tych protestujących, którzy jako argument podają zanieczyszczenia i smog, codziennie jeździ do pracy rowerem lub komunikacją miejską? Ludzie ogarnijcie się, sami będziecie jeździć tą drogą! No chyba że w ramach protestu będziecie chodzić pieszo, No ale wtedy problem z natężeniem ruchu sam się rozwiąże :)

Głos z Piastowa

Pozdrowienia dla Burmistrza, od przeciwników Obwodnicy ;) czy teraz władza jest zadowolona ? Teraz jest kulturalnie? A jak Pan Burmistrz manipuluje półprawdami to jest fair wobec mieszkańców ? Wielka ściema i ignorancja to są symbole władzy Pana Szuplewskiego. Goebbels moglby się uczyć

Gośćtuli

Wreszcie pojawiają się jakieś rozsądne głosy w sprawie tej drogi. Mieszkańcy okolicznych domków wykazują się zupełnym brakiem kultury i wprowadzają niepotrzebne zamieszanie.

Gość

Do gość 21:08 dokładnie miejsca jest mało. Dlatego nie można budować drogi o pasach drogi poszerzonych o 40% w stosunku do norm dla drogi lokalnej, która jest przewidziana w planach zagospodarowania przestrzennego. Zamiast szerokiej jezdni powinna być wybudowana infrastruktura służąca mieszkańcom jak chodnik oddzielony pasem zieleni od jezdni, miejsca parkingowe, ścieżki rowerowe. Skąd Tiryi ciężarówki? Z centrum logistycznego na Konotopie, które ma powstać. Tereny te należą do Ożarowa Mazowieckiego. Zatem skoro Ożarów będzie brał z tego podatki to niech daje inwestorom układ komunikacyjny. Proste

Gość

Parkowanie na Ogińskiego w rejonie ul. Żbikowskiej. Bajzel nie zginie bo miejsc parkingowych nie przybędzie w wyniku tego remontu. A wręcz przeciwnie, jeśli droga będzie miała charakter tranzytowy przez Miasto to ryzyko zdarzeń niebezpiecznych w wyniku kolizji ruchu przelotowego i pojazdów włączających się do ruchu będzie jeszcze większe. W tym miejscu powinny być przewidziana dostateczna ilość miejsc parkingowych. Dopiero później można egzekwować prawo i wzywać Komendanta to działań

Gość

Mam nadzieje, że po przebudowie ul. Ogińskiego zniknie bajzel parkingowy w ok. Kościoła, a szczególnie na skrzyżowaniu ulic Żbikowskiej z Ogińskiego, gdzie auta parkują na trawniku zagrażając bezpośrednio bezpieczeństwu użytkowników drogi! Tu ukłon do Policjantów, by niedzielnych kierujących karała przykładnie wysokimi mandatami. Kierowcy nie potrafią zaparkować w sposób prawidłowy z głową i regułami ruchu drogowego!!! . Panie Komendancie, do roboty .....

Gość

Zapraszam wszystkich w najbliższą niedzielę na spacer ulicami o które jest tyle hałasu że ma być to obwodnica :-) domów nie wyburza a miejsca tyle że starczy na drogę po jednym pasie, nawet na ścieżkę rowerowa nie mają co liczyć rowerzyści, pewnie chodnik zrobią dla pieszych i tyle, to ma być dla nas mieszkańców droga a nie dla tirów bo się na niej nie zmieszczą, kolejne pytanie czy tiry jeżdżą przez rondo w piastowie, nie więc skąd mają się pojawić na Balcerowicza czy ogniskiego, protestują ci co mają domki i kupili segmenty ale przecież wiedzieli że nie będzie tam zawsze klepisko, czy płyty, bo droga od lat była w planach zagospodarowania przestrzennego

Gość

No i kłamstwo wyszło. Okłamywanie mieszkańców poziom ekspert. Na sesji 24 kwietnia pogadamy sobie o tym.. A zarzekał się, że do obwodnicy już ręki nie przyłoży. heh...

Gość

... "połączy cały ruch między miastami"... Obwodnica? I takie bzdury opowiadają jak potłuczeni.

Grzegorz

Kurica nie ptica droga nie obwodnica ;-)

Gość

Kilka zdań z wywiadu, jakiego udzielił Wieceburmistrz Piastowa Pan Rytel w zeszłym roku do Gazety Wyborczej: Pan Konrad Rytel: „-Podejmujemy też sporą inwestycję w zakresie budowy małej zachodniej obwodnicy miasta. Zawarliśmy porozumienie ze starostą, aby połączyć drogę powiatową z drogą krajową. Zaowocuje to powstaniem na granicy Piastowa i Pruszkowa małej obwodnicy, która połączy cały ruch między miastami. Inwestycja warta będzie kilka milionów, jednak po dofinansowanie będziemy startować wspólnie ze starostą oraz prezydentem Pruszkowa, więc szanse na uzyskanie dotacji są spore. Chcemy także wykorzystać czas wyłączenia z ruchu linii kolejowej z powodu remontu i zbudować wiadukt łączący Pruszków i Piastów. Wszyscy, którzy na ten moment poruszają się zatłoczonymi Alejami Jerozolimskimi, będą mogli łatwiej przedostać się na drugą stronę torów, a ta połączona będzie z zachodnią obwodnicą, o której wspomniałem wcześniej.”

Gość

Konrad to pijak i złodziej...

Gość

Nie dla Obwodnicy. Może jakas wolna niedziela sobota. Potrzeba tylko hasła,a liczne ,ze mieszkańcy dopisza i nie zawioda

Gość

Nie wiem dlaczego jesteśmy tacy bierni i wspanialomyslnie pozwalamy na budowę Obwodnicy.Tak magazyny rosną jak grzyby po deszczu.Trzeba do nic dojechać. Ja na pana zSzuplewskiego nie glosowalam Tak Mieszkańców zauroczyl no co?Bo ukończył teologię ,pracował przy filmach o tematyce religijnej. A ja jestem mocno rozczarowana. Delikatnie mówiąc...

Konrad

Szuplewski i ta cała banda z Naszego Piastowa musi odejść jako władza miasta, bo potrafią tylko szkodzić ludziom a przede wszystkim okradają kasę miasta wykorzystując do tego PPUK Sp. z o.o. i MOSiR

Mirek

Piastòw daje-udostępnia swoje grunty, ulice, a w zamian otrzymuje drogi do remontu i emisje spalin, i zapewne na ktòre, to roboty płacimy my, wszyscy mieszkańcy z budżetu gminy, z naszych podatków, przykład, eksploatowana ulica Sienkiewicza (no chyba, że jest powiatową, czyli Pruszkòw, ale hałas, natężenie dużego ruchu i emisję spalin odczuwają mieszkańcy Piastowa, wiadomo, bo tam mieszkają) , po ktòrej, jeżdżą duże samochody dostawcze i do tego OLBRZYMIE TIRY zgadnijcie dokąď? DO PARKU LIGISTIC REGUŁY! JAK MYŚLICIE, KTÒRA TO GMINA MA KASĘ, Z TEGO PARKU LOGISTIC REGUŁY? PODPOWIEM... Raczej NIE PIASTÓW! I TAK BĘDZIE Z TĄ OBWODNICĄ! INNI KASA, A MY REMONTY! PRZY TAKIM ZARZĄDZANIU, TO KIEPSKĄ WIDZĘ PRZYSZŁOŚĆ DLA PIASTOWA I JEGO MIESZKAŃCÒW. Czas ucieka...

Teraz K.... Nasz Pia

Centrum logistyczne Panattoni i wszystko jasne. Czego to lokalne kacyki nie zrobią dla zagranicznych biznesmenów. Oczywiście gratis, hehehehehe

Gość

Jak widać propaganda przeciwnych głosów, przeciwko mieszkańcom Piastowa, którzy sprzeciwili się budowie bubla pod oknami, identyczna co rok temu. Kompromitacja tej władzy na całej linii. To ile na Allegro już wydaliście kasy na fałszywe klikanie??

Gość

Prawda jest taka, że i burmistrz Szuplewski i starosta Gołoś afirmowali swoimi twarzami ten wiadukt. Były prezentacje i medialne pokazówki, więc sprawa jest jasna.

obserwator

Obwodnica musi być zrobiona, bo jest potrzebna centrum logistycznemu Panattoni z Konotopy. Władze Piastowa obiecały ją, a wiadomo - słowo burmistrza jest ważniejsze od pieniędzy, tym bardziej - dużych pieniędzy. I niech nikt nie powie, że burmistrz nie lubi inwestorów.

Buuuu

Powiat niech nie zgrywa obrońców wdów i sierot. Gołoś ma podobne zapędy co Szuplewski. A rondo Kaczorowskiego ciągle niebezpieczne.

Gość

Rok temu obwodnica miała być robiona na hura, bo wyczuli pieniądze z budżetu Państwa. Ale udało się te szaleństwo zatrzymać. Dziś wiemy, że przeliczyli się również co do finansowania przez kolej wiaduktu na Papierni. Teraz Szuplewski chce na siłę przed końcem kadencji uzyskać pozwolenie na budowę obwodnicy przez Piastów. A połączenie jej z wiaduktem na Papierni, to już kwestia czasu niedługiego, jak będzie nitka obwodnicy gotowa po stronie Piastowa, to go wybudują. Zdaje się, że mocno ktoś naciska na obwodnicę. Budowa hal magazynowych dobiega końca...

Gość

Szanowny Gościu z 16:33, Aleja Wojska Polskiego powstała zanim wyprodukowano dużego fiata. Natomiast omawiana obwodnica miała jakiś sens równie w odległym już czasie, co najmniej 30 lat wstecz. Gdy przy ul.Barcewicza rozciągały się pola i płynęła wierzchem śmierdząca smrutka przy Wieniawskiego. Gdy na długości ul. Ogińskiego po stronie kościoła, rozciągały się pola i nie było gęstej zabudowy mieszkaniowej. Przy ul. Żółkiewskiego, gdy nie wybudowano ludziom prawie pod oknami bardzo dziś uciążliwą w tym regionie autostradę A2. Cała ta droga planowana, to ogromne obciążenie dla mieszkańców tego miasta. Szuplewski specjalnie wplata mylnie w projektowaną obwodnicę słowa; remont dróg. Nikt o zdrowych zmysłach na wszystkich wymienionych odcinkach dróg, kto tam mieszka tej drogi nie chce. Wymagany jest remont poszczególnych tych trzech dróg. Ale absolutnie bez jakichkolwiek zapędów do przedłużania i połączenia którejkolwiek z nich!.

Gość

Doszło do paradoksu, który chyba nie występuje zbyt często. W rozmowach z urzędnikami z Powiatu, sami urzędnicy tamtejszego urzędu, szczerze współczują sytuacji i przyznają, w rozmowach, że mieszkańcy Piastowa zostali ewidentnie poświęceni przez Szuplewskiego. Przyznają również, że jest to obwodnica taka jaka miała być rok temu, tylko budowana po kawałku. Mnóstwo ludzi było w Powiecie z Piastowa. I kto był ten wie o czym piszę. To nie tylko paradoks, ale mówi coś więcej. Mówi o podłości charakteru człowieka zarządzającego tym miastem.

Hahaha

Ostatnie komentarze chyba trafiły w sedno sprawy bo hejterki proSzuplewskie i proGołosiowe zaczynają na akord wszystkich minusować.

Martinez

Dla porządku i uzupełnienia swojej wypowiedzi dodam, że poprawnie usytuowany wiadukt, po północnej stronie torów kolejowych powinien być powiązany jedynie z ul. Warszawską (w okolicach Broniewskiego). Wskazana forma byłaby nieatrakcyjną dla tranzytu, a jednocześnie czyniłaby alternatywę dla przejazdów docelowo-źródłowych realizowanych obecnie przez wiadukty w Pruszkowie i Piastowie. Wszystko.

Gość

"Najbardziej zaludnione obszary regiony miasta" to ogólnie cały Piastów. Na pewno nie wyłącznie ulica Barcewicza albo Ogińskiego. Nie przypominam sobie, by ktoś pytał kiedyś mieszkańców o to, czy zgadzają się na rozbudowę Alei Wojska Polskiego do stanu drogi dwujezdniowej, a ich tym uszczęśliwiono.

Martinez

Sposób wytrasowania nowego połączenia nie znajduje racjonalnego uzasadnienia. W założonej formie w żaden sposób nie wpłynie na odciążenie wiaduktów w Piastowie i Pruszkowie. Gdyby nowa przeprawa miała powstać w ciągu ulicy Głównej lub Leszczynowej - wiadukt miałby sens, ale zadecydowano że powstanie w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, co spowoduje, że opór nowego odcinka będzie wyższy od oporu przebiegu alternatywnego zarówno dla relacji Warszawa-Osiedle Warszawskie i Osiedle Piastów w Piastowie, jak też dla relacji Pruszków-Żbików-Bąki. Czy zatem chodzi wyłącznie o transfer publicznych środków na konta firm z branży budownictwa drogowego? A może na terenie byłego ZNTKu lub w okolicy szykowane jest coś, o czym ani burmistrz Szuplewski, ani starosta Gołoś nie chcą informować opinii publicznej przed wyborami??? Przy okazji: jednomyślność obu panów wyjaśnia ich bierną postawę w sprawie ronda Kaczorowskiego w Piastowie. Otrzymaliście koncepcję eliminującą błędy pożal się Boże projektanta wcześniejszej i obecnej organizacji ruchu, ale jak widzę tylko poważny wypadek może was skłonić do konstruktywnego działania.

@UM

"Porozmawiajmy o Piastowie" Szuplewskiego to musztarda po obiedzie & hucpa przedwyborcza. Szuplewski zaczął rządy zamachem na wolność słowa likwidując „Piastowskie Forum Internetowe” a kończy skokiem na kasę emitując gminne obligacje. Z oszustami się nie rozmawia. Sam się sobie dziwię, że mnie, człowiekowi przepełnionemu dobrocią, jakoś mi go nie żal ;-)

Zbigniew

Co za DURNOWATE MYŚLENIE, że za obwodnicą przyjdą pieniadze! Piastów byłby bogatą gminą, gdyby firmy i inne produkcje, ktòre na tym terenie działają, były ZAREJESTROWANE W GMINIE PIASTÓW, a nie w innych gminach, czy miastach. W Piastowie działają, rozjeżdżają drogi, niszczą chodniki i resztki zieleni i traw, parkują na drogach gminnych. Mieszkańcy płacą podatki, i przez takich..."panów", nie mają jak przejeżdżać, czy chodzić!!! Firmy, ktòre działają w naszej gminie, a są zarejestrowane gdzie indziej, to tam płacą podatki, czyli wzbogacają inne miasta, gminy. Tamte gminy i miasta, nie mają szkòd, MAJĄ CZYSTY ZYSK! MY JAKO GMINA PIASTÓW, NIE MAMY Z TEGO TYPU FIRM NIC, NAM ZOSTAWIAJĄ TYLKO SZKODY!!! TAKA PRAWDA! I TAK BĘDZIE WYGLĄDAŁA RZECZYWISTOŚĆ, PO WYBUDOWANIU OBWODNICY, PIASTÓW ZOSTANIE ZE SZKODAMI A INNI NA TYM ZROBIĄ KASĘ!!!

Gość

Słyszeliście najnowszą historyjkę jaką Szuplewski sieje wśród radnych? Zezwolenie na budowę obwodnicy jest potrzebne, bo projektant obwodnicy nie otrzyma inaczej wynagrodzenia.............. hehehehheheheheeeeee............ Może jeszcze dlatego, że po wiośnie nie nastąpi lato? Jaka troska o projektanta. Ta kasa już została dawno rozliczona za projekt.

To JA!

Mieszkańcy, w końcu zrozumcie, że dopóki Piastòw będzie w powiecie pruszkowskim, pod jego wpływami, i dopóty, w Piastowie, włodarze tak będą rządzić jak rządzą przez 25 lat, nie sĺuchając głosòw mieszkańcòw, I dopóty, będziemy takich rządzących i radnych naszego miasta wybierać, TO TAK BĘDZIEMY MIEĆ!!! PIASTÓW MUSI SIĘ WYRWAĆ Z POWIATU PRUSZKOWSKIEGO I Z "NASZEGO PIASTOWA" Jeżeli będziemy tkwić, w tym "dobrobycie" TO PIASTOWA, N I E B Ę D Z I E !!! Pruszków się powiększy o naszą ziemię, będziemy peryferiami, dla Pruszkowa ze skażonym środowiskiem! Bedziemy przyjmować za Pruszków fabryki, przetwórstwo i inne produkcje, których Pruszków nye chce mieć u siebie. Z O B A C Z Y C I E!!!

Gość

Panie Szuplewski, traktujesz Pan tych mieszkańców jak swoich największych wrogów. Mieszkańcy dali Panu w zeszłym roku odpowiedź na temat tej drogi. Radni też. Nikt tego bubla nie chce w tym mieście. I sami wpadacie w swoje pokrętne kłamstwem pułapki. Opowiadacie głupoty, że to remont dróg, a Jasiński na koniec tego artykułu mówi, że szkoda pieniędzy na doraźne naprawy.. Chyba żeś Pan źle Jasińskiego wyedukował, co ma mówić, bo gubi się w tym co miał powiedzieć, a przypadkiem powiedział coś innego. Jest to budowa obwodnicy pełną gębą. Jednolite połączenie Barcewicza z Ogińskiego i Ogińskiego z Żółkiewskiego - właściciele gruntów między Ogińskiego a Żółkiewskiego dostali informacje, że ich grunty będą zajęte pod drogę. Tego Jasiński nie powiedział tutaj, jak i wielu innych rzeczy istotnych. Przez okrągły rok trwały podchody pod wyprowadzenie mieszkańców w pole odnośnie tej drogi. Za każdym razem mieszkańcy zgłaszali sprzeciwy w setkach egzemplarzy, a Pan 10 dni temu składa wniosek do starostwa o zezwolenie na budowę obwodnicy. To jest obwodnica, nie żadna inna droga. Parametry techniczne ma takie jakie są wymagane przy takiej inwestycji. Jesteście perfidni kłamcy. Nie można wam wierzyć nawet w jedno słowo.

Piastów

WPR, NIE WSZYSTKIE KOMENTARZE, WPISY UMIESZCZA! WPR, WPROWADZIŁO CHYBA CENZURĘ!!! WPR WSTYDŹ SIĘ! WPR! JEST DEMOKRACJA I WOLNOŚĆ SŁOWA!!!

Piastów-MOJE MIASTO!

Aleje staną, a piastowczanie w nim. HAŁAS BĘDZIE OLBRZYMI, KORKI-TO EMISJA SPALIN! Aby uniknąć stania Tiry, będą przejeżdżały przez Piastów! TA CAŁA INFRASTRUKTURA, FUNDOWANA PRZEZ BURMISTRZA, RADĘ MIASTA WRAZ POW. PRUSZKOWSKIM, NAM WYJDZIE......ZOBACZYCIE! I KTO TU MYŚLI!!! MIESZKAŃCY! NA TO NIE MOŻEMY SIĘ ZGODZIĆ! ZOBACZYCIE, RUCH BĘDZIE WIĘKSZY W CAŁYM PIASTOWIE! PRZEZ RUCH WZMORZONY, BĘDZIE WIĘCEJ WYPADKÓW!!! TIRY, BĘDĄ ROZJEŻDŻAĆ NAM ULICE, PRZEJEŻDŻAĆ BĘDĄ PRZEZ 48H!!! Ja Wam mòwię, że w Piastowie BĘDZIE ŹLE! CENY NIERUCHOMOŚCI I GRUNTÒW SPADNĄ! TU NAPRAWDĘ TRZEBA ZROBIĆ WIELKIE RUSZENIE, PRZECIW TEJ OBWODNICY, PRZECIW TYM CO NAM TO CHCĄ ZAFUNDOWAĆ!!!

inż. ruchu

nikt nie jest przeciwko budowaniu nowych ulic i poprawianiu stanu ich nawierzchni ale jednocześnie nie możemy akceptować wprowadzania ruchu tranzytowego w najbardziej zaludnione regiony miasta, to kłóci się ze zdrowym rozsądkiem i logiką organizacji ruchu tranzytowego, który powinien być wyprowadzany poza te rejony miast. Granice Pruszkowa i Piastowa zacierają się jako aglomeracje to też nie można sztucznie tworzyć ciągów komunikacyjnych nie przystosowanych do takiej obsługi ruchu samochodowego jeżeli plany zagospodarowania przestrzennego tego nie przewidują. Piastów takiego planu nie miał w tym rejonie natomiast Pruszków owszem tak pozostawiając pas przestrzeni o szerokości 42 m na swoim terenie przewidując wiadukt na wysokości "papierni" łączący ul. Grunwaldzką, która jest również na terenie Pruszkowa z tym ciągiem szerokości 42 m, zostawiając w planach taką przestrzeń w kierunku węzła autostradowego "Pruszków". Takie rozwiązanie jest przewidziane i rozsądne, natomiast podpinanie się władz piastowa do tego ciągu jednak budzi duże kontrowersje bo kłóci się z logiką ruchu tranzytowego.

Kozak z Barcewicza,

NIE POZWOLIMY NA WYBUDOWANIE OBWODNICY!!!!

Gość

Urzędnicy kłamią.... zrobią drogę przez Piastów dla obcych. I to przez tereny zabudowane. I na dodatek zabiorą ludziom części działek! Pogadamy w czas wyborów Panie Szuplewski!

Gość111

Szuplewski chce zrobić obwodnicę Pruszkowa przez Piastów.... nieładnie.....

Mam

Szuplewski musi mieć interes w tym aby wpuścić tysiące obcych samochodów do Piastowa....

Do SULKOWSKIEGO

Ul. Sułkowskiego nie poprowadzi ruchu do Pruszkowa. Więc ich nie obchodzi. Ważne aby odkorkować Pruszków kosztem Piastów po ul. SKRAJNEJ I BARCEWICZA do Bronisz

Marianna

Panie Szuplewski, dlaczego nie możesz wyrównać i naprawić Norwida? Przecież to droga do szkoły nr 1. Wystają druty, kamienie, dziury na metry! Czy ci nie wstyd waćpa?

Karol

Szuplewski oddaj mi moje dziesięć tysięcy złotych!!!

Gość

Zastanówcie się dlaczego Barcewicza nie idzie w starym widzie tylko ładnie wyprofilowana w Ogińskiego. Stary wid to naturalny spowalniacz na tej trasie i uniemożliwienie jazdy tamtędy TIR-om bo się tam nie złamie żeby pojechać w Ogińskiego. Nowy wid i szerokość 3,5m OBWODNICA DLA TIR-ów. Nie dajcie się oszukać burmistrzowi i jego kolesiom. To nie jest inwestycja dla Piastowa.

Gość

Pieniądze pójdą dla Burmistrza, jak zrobi drogę dla Panattoni, a środki z podatków do Ożarowa Mazowieckiego, bo to do nich grunt należy.......

Gość

do Tulipan, to Twój głos trzeba zignorować też. Piastów powinien zadbać o to aby nie pozwolić na to, aby ruch wlał się do miasta, bo to miasto to jedno wielkie osiedle o jednym z największym zaludnieniu na 1 m2 w Polsce. A ty uważasz ruch tranzytowy przez środek osiedli za normalną drogę???? To niech Ci wysypisko gnoju pod oknem zrobią ......

SUŁKOWSKIEGO

Po Sułkowskiego też nie da się jeździć i jakoś urzedasy nic sobie z tego nie robią.

Tulipan

Protestują tylko ci mieszkający mieszkajacy w pobliżu tych ulic . Wolą, aby sznury samochodów ciągnęły się pod oknami innych. To wstyd , żeby w XXI wieku jeszcze nie było normalnych ulic . Należy zignorować pojedyncze egoistyczne głosy.

Mieszkaniec

Budujcie. Za ruchem samochodowym zawsze idą pieniądze. Może wreszcie Piastów coś zyska

Gość

Wreszcie wymarzony dojazd z Pruszkowa na giełdę w Broniszach. Nowa droga przez Piastów. Nie mogę doczekać, może ogólnie wreszcie trochę się odkorkuje centrum Pruszkowa. A Piastowianie niech narzekają dalej, ze wreszcie jakaś porządna droga. Najpierw to wołają o remonty a potem ze źle. Taka juz ich natura. Nie da się wszystkiego wyremontować, wasze miasto tez specjalnie pieniądzem nie śmierdzi. Moja rada: nie narzekajcie. Wy tez jeździcie przez inne miasta i miejscowości bo tam już zostaly wyremontowane drogi.

@Cezar

@Cezara z 14:09 Pełna zgoda, i jeszcze HAŁAS OD ALEJI JEROZOLIMSKICH, NA CAŁEJ DŁUGOSCI PIASTOWA! Zrobili, dojazd, ulicę z BARDZO DUŻYM NATĘŻENIEM RUCHU, i nikt, nie pomyślał o zainstalowaniu EKRANÒW OCHRONNYCH PRZED HAŁASEM!!! TERAZ JEST BARDZO GŁOŚNO, ZWŁASZCZA WIECZOREM, W NOCY, A CO TO BĘDZIE JAK POPROWADZĄ OBWODNICĘ PRZEZ PIASTÒW! PRZECIEŻ TU BĘDZIE MEGA DUŻY RUCH, NIE TYLKO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH, ALE I TIRÒW!!! MAM BADZIEJĘ, ŻE WŁODARZE PIASTOWA O TYM POMYŚLELI!!!

Gość

Bawią mnie te wpisy o ekipach wychodzących z nor. "Nasz Piastów" rządzi w Piastowie o początku powstania samorządów. Wyłącznie w latach 2010-2014 nie mieli swojego Burmistrza, ale w Radzie Miasta byli największym klubem radnych, który kontestował każdy ruch "nie swojego" Burmistrza. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy dzisiejszy obraz Piastowa to zasługa "Naszego Piastowa".

Gość

Piastów ma najgorsze drogi w kraju.BRAWO dla władz miasta,którzy chcą to zmienić. :)

Ożarowski

Ale przecież jakoś musza dojechać do nowych magazynów w Konotopie pracownicy z całego Piastowa żeby Ożarów miał z tego pieniądze. Taka jest sprawiedliwa kolej rzeczy przy obecnym układzie geograficznymi. I ja nie protestuje.

@Gość13:57

Gościu 13:57 nudny już jesteś, powtarzasz te swoje i Szuplewskiego androny pod każdym artykułem niczym ci rządzący o "wstawaniu z kolan" i "ciągłym dochodzeniu do prawdy",

Piotr

To jest CZYSTE, BEZCZELNE DRAŃSTWO!!! 25 LAT "RZĄDÓW" TO KPINA!!! Jak tak dalej będzie, i jak na to, w dalszym ciągu będą pozwalać mieszkańcy, to z Piastowa zrobią, gminę, zwaną zagłębiem smogu, hałasu, patologii, pustynią bez zieleni, niezgodności budowania budowli z planami zagospodarowania przestrzennego, prowadzeniem produkcji, firm, dziaĺalności, niezgodnych z przepisami oraz ze szkodą dla sąsiednich, graniczących działek!! KTO BĘDZIE WYPŁACAŁ I Z CZYICH KIESZENI GRUBE ODSZKODANIA?!

Gość

PiS znowu dzieli, nie łączy. Zamiast cieszyć się z nowego wiaduktu tylko mieszają ludziom w głowach. Nic złego się nie stanie. Piastowskie kury nadal będą znosić jajka.

MichałP

Jeżeli ta droga od początku nie miała być "obwodnicą" to niech Szanowny Pan Naczelnik publicznie wytłumaczy dlaczego drogę o klasie "Z" zaprojektowano o szerokości pasa ruchu od razu 3,5 metra gdy w rozporządzeniu dot. warunków technicznych jakie powinny odpowiadać drogi publiczne dla tej klasy drogi przewiduje się 3 metry ? Jednocześnie to samo rozporządzenie mówi (paragraf 15, punkt 2) że szerokość pasa ruchu drogi Z może być zwiększona maks. do 3,5 metrow jeżeli taka potrzeba wynika z prognozowanej struktury rodzajowej lub ilościowej ruchu ! Nie dajmy się tej bandzie oszukiwać !

Cezar

Ludzie w tej okolicy borykają się z samolotami hałasującymi nad ich głowami nawet nocą, autostradą którą mimo ekranów bardzo słychać w odległości do 1km.Na koniec musieliby przyjąć ruch obwodnicy de facto Pruszkowa. Piastów już teraz jest slumsem z uwagi na wszechogarniający hałas. Zapomniałem jeszcze o turkocie pociągów

Gość

Po treści niektórych komentarzy widać, że ze swoich ciemnych nor już wypełza poprzednia, przegrana ekipa. Zawsze gotowi, by coś opluć albo zmarginalizować. Za to oni odnosili same sukcesy: wojna podjazdowa z Ożarowem o fragment ich gminy, piękne występy w telewizji z chowaniem się po krzakach, usiłowanie likwidacji piastowskich szkół oraz oczywiście zawierzenie Piastowa Niepokalanemu Sercu Maryi. Cała Polska z nas się śmiała. A, no i jeszcze wygrany konkurs na "modernizację" przedszkola, którego regulamin mówił, że wystarczy zapłacić, żeby dostać statuetkę, kategorię się wymyśli. Ano właśnie, jeszcze przedszkole z klocków do tego. A więc sezon na opluwanie uważamy za otwarty.

Gość

Panie Szuplewski! Co Pan do cholery wyprawia w tym mieście!! Żądamy natychmiastowego wycofania tego wniosku ze Starostwa! I do zobaczenie 24 Kwietnia na Sesji.

Gośćjksaxqh

Pierwsze miasto w PL, które nie chce obwodnicy tj. woli ruch przez środek i tak już zakorkowanego miasta - KBARET

Gość

Piastów - jedyne miasto gdzie mieszkańcy protestują przeciwko remontom ulic :D

UM

16-04-br w Nowusie o 18,oo oraz 17-04 w LO A.Mickiewicza też o 18.oo Szuplewski organizuje spotkanie z mieszkańcami, zapraszamy na omówienie ważkich tematów dla miasta i dalszej kariery samorządowej burmistrza Szuplewskiego .......

Gość

Jasiński zapomniał dodać, że Wniosek na wybudowanie obwodnicy został złożony przez Szuplewskiego do Starostwa na początku kwietnia. W dodatku z zastosowaniem specustawy!! Od kiedy to drogę lokalną buduje się w oparciu o specustawę Panie Szuplewski???

Gość

To PiS nie chce dopuścić do budowy tak potrzebnego wiaduktu. Rozgońcie to towarzystwo.

Gość

"Próba zablokowania była dla nas szokująca, bowiem chcemy mieszkańcom poprawić standard życia...." - hahahahahaaaaaa..... "Na ul.Ogińskiego nie możemy wykonać jedynie nakładki, bo konstrukcja drogi straciła... nośność.." Lanie wody jak było tak trwa nadal. Forsujecie nadal tą samą obwodnicę. Jasiński nie wspomniał o najistotniejszym, że Szuplewski już za plecami mieszkańców, wystąpił z wnioskiem o zezwolenie na budowę obwodnicy!! Ludzie, czy wy macie równo pod tymi deklami?? Wyraziliśmy się jasno, że nie chcemy waszej obwodnicy!!! I wam nie wierzymy, bo kłamiecie na każdym etapie rozmów.

Janusz

W fatalnym stanie to jest ul. Sułkowskiego, a nie ul. Ogińskiego. Pozostaje zatem pytanie kiedy władze Piastowa zechcą zrealizować obietnice związane z ul. Sułkowskiego.

ks

niestety ale Szuplewski dał się już poznać jako krętacz i manipulant i to nie tylko jako burmistrz lecz jako przewodniczący rady za czasów Brzezińskiego i jako radny za czasów Kubickiego, notoryczny bezrobotny tak ma aby trzymać się stołka, bo co on innego potrafi

miasto powinno się r

Budować! wjazd do Piastowa od al. Jerozolimskich już się zatyka, wiadukt przy papierni trochę go odciąży. ZAWSZE ZNAJDĄ SIĘ LUDZIE, KTÓRYM BUDOWA NOWEJ DROGI NIE BĘDZIE SIĘ PODOBAĆ BO NIE CHCĄ RUCHU POD OKNAMI, to jest normalne, ale myśląc w ten sposób niczego byśmy nie zbudowali, bo wszystkim nie da się dogodzić. Ponad to wystarczy nie budować łącznika nowej drogi do wiaduktu nad autostradą, zrobić trochę progów zwalniających i ruch nie będzie duży. Jestem za budową, a teraz minusujcie :)

Gość

A wam jak zwykle nic nie pasuje nie robi niczego zle robi tez zle i tak w kolko

Gość

Na Konotopie rozwija się centrum logistyczne Panini, które potrzebuje dobrego dojazdu i władze im to obiecały. Robiąc obwodnicę robią więc, co mogą, aby wywiązać się z zobowiązania.

Gościówa

To nie „konstrukcja drogi straciła nośność” i „W tej chwili trzeba wszystko wymienić i wzmocnić” tylko nośność ulicy Ogińskiego nie jest dostosowana do przejazdu 20 tonowych TIRÓW. Kiepski kurs bujania pan przeszedł, panie Jasiński.

Gość

No jak nie obwodnica?? Przecież w dokumentach jest "Mała Obwodnica Piastowa" Ktoś tu chyba kłamie..................................................................

Gość

stara metoda szui, odwracanie kota ogonem, a co Pruszków robi po swojej stronie z ulicą Skrajną .......

Gość

Z treści artykułu wynikają kłamstwa. Dlaczego Pan Jasiński nie wspomina o tym, że Barcewicza, Ogińskiego i Żółkiewskiego będą połączone w jedną całość?? Tworząc właśnie obwodnicę Pruszkowa. Właściciele działek między Ogińskiego a Żółkiewskiego dostali powiadomienia, że ich grunty będą zajęte pod połączenie tych dróg. Dlaczego Pan Jasiński nie wspomina, że na Barcewicza obwodnica kończy się idealnie przed projektowany wiaduktem przez tory. Że wiadukt połączony będzie z Grunwaldzką, a Grunwaldzka połączona bezpośrednio z alejami?? Dlaczego Pan Jasiński nie wspomina, że rondo w Piastowie, u zbiegu ulic Lisa Kuli i Żółkiewskiego jest właśnie uzgadniane, tak by mogły się TIRy tam łamać i dlatego nie ma go w tym projekcie jeszcze? Ostatnie zdanie z artykułu powinno skutkować natychmiastowym zwolnieniem tego pana z zajmowanego stanowiska: szkoda tylko pieniędzy na naprawy Barcewicza, Ogińskiego i Żółkiewskiego. Na obwodnice nie szkoda? Przecież musicie grunty wykupić od prywatnych właścicieli jeśli już mówimy o kosztach. Ale żeśmy się władz doczekali w tym mieście.

Gość

A dla @Piastuna -100 "lajków"

Kasandra

Na jesieni będzie miał miejsce wypadek drogowy , wzmocniona obwodnica przejedzie Szuplewskiego :-)

Zbyszek

UWAGA!!! SZANOWNI MIIESZKAŃCY BĄDŹCIE CZUJNI! NIE TAKIE NUMERY BYŁY ROBIONE, A I TAK WPROWADZALI I ROBILI CO CHCIELI! JA IM NIE WIERZĘ! PIASTÒW ROBI, TO CO POWIAT PRUSZKOWSKI CHCĘ, A NAJGORSZE W TYM WSZYSTKIM, ŻE NA TO SIĘ GODZĄ WŁADZE ZA APROBATĄ RADNYCH! JA PRZYPOMNĘ, ŻE TO MY-MIESZKAŃCY WYBIERAMY BURMISTRZÒW I RADNYCH, DO PILNOWANIA SPRAW GMINY I DO PRACY NA RZECZ GMINY I JEJ MIESZKAŃCÒW, A NIE DLA INNEGO WIDZIMISIĘ! CZAS UCIEKA...

Gość

SESJA RADY MIEJSKIEJ 24 KWIECIEŃ (WTOREK) OBECNOŚĆ MIESZKAŃCÓW PIASTOWA OBOWIĄZKOWA!! ZOSTALIŚMY PERFIDNIE SPRZEDANI!! BYŁY OBIETNICE SZUPLEWSKIEGO, ŻE NIE DOTKNIE SIĘ JUŻ TEJ SPRAWY. A CO ZROBIŁ? ZŁOŻYŁ WNIOSEK O ZEZWOLENIE NA BUDOWĘ OBWODNICY!! CAŁOŚĆ TEJ DROGI NICZYM NIE RÓŻNI SIĘ W PLANIE OD TEGO CO MIESZKAŃCY WYWALCZYLI ROK TEMU! JEST TO BUDOWA OBWODNICY PO KAWAŁKU!! PANIE SZUPLEWSKI DLA KOGO PAN GRA?? MIESZKAŃCY WYRAZILI SWOJĄ WOLĘ, PAN ZAPEWNIŁ, ŻE WYŁĄCZNIE WIĘC ODBĘDZIE SIĘ REMONT BARCEWICZA, OGIŃSKIEGO I ŻÓŁKIEWSKIEGO. SKŁAMAŁ PAN. IDZIE PAN PO TRUPACH PANIE SZANOWNY.

PS

Jasne. Gdyby chcieli poprawić dojazd mieszkańcom, Barcewicza miałaby 2-2,5 metra szerokości na pas, a nie 3,5 jak na autostradzie. Miałaby także pasy zieleni z obu stron i ograniczenia tonazu pojazdów. A chcą zrobić szeroko, następnie zdjąć znaki ograniczeń i po problemie, obwodnica i dojazd dla panattoni gotowy.

Mieszkaniec

Ja nie wierze w słowa, w obietnice, w zapewnienia władz Piastowa... Obym, tym razem się mylił...

Gośćuuu

Zrobcie lepiej wjazd na autostrade z piastowa o to by bylo git

Gość

Jak zwał tak zwał - droga, którą zamierza wybudować "miłościwie panujący" burmistrz Szuplewski BĘDZIE PEŁNIŁA FUNKCJĘ OBWODNICY - nawet jeśli na swoje partykularne potrzeby Burmistrz nazwie ją ścieżką!!!

Pio

Szulerski po cichutku...przed radnymi i mieszkancami. A teraz wmawia że to dla miasta... By żyło się lepiej kolesiom. Stołek w powiecie dostanie i git majonez

GośćU

A ja mam bardzo ważne pytanie, czy w Żółkiewskiego będzie wjazd z wiaduktu nad A2?

Piastun

Dla „Szuplewskich” zabytkowe kamienice dla tubylców śmierdzące obwodnice ;-)

Gość

Szuplewski, ja mu już dziękuję.

Gość

Znowu wyniesione przejścia? Co to za kretyńskie pomysły? Niech jeden z drugim decydent przejedzie się po takim własnym samochodem.

Gość

Bez przesady! Wystarczy spojrzeć na mapę. Większość kierowców z Pruszkowa by dojechać do A2 zacznie wybierać nowy tunel na Działkowej lub stary wiadukt w Pruszkowie. Większość kierowców z Piastowa wybierze wiadukt w Piastowie. Ten na Papierni będzie służył do ruchu lokalnego dla ludzi, którzy mieszkają pomiędzy wiaduktem w Pruszkowie i w Piastowie. Nie ma czego się obawiać. Im więcej przepraw, tym lepiej.