27° Niedziela
22 Lipca

Pon

Wt

Śr



Arkadiusz Kosiński

Trwa budowa nowego przejścia pod torami

W ostatnich tygodniach kolejarze intensywnie pracują na linii 447 w okolicach Brwinowa. Kształtów nabiera nowe przejście pod torami PKP w ciągu ulic Sportowej i Przejazd.

Budowa podziemnego szlaku pieszo-rowerowego to efekt starań władz gminy, które do pomysłu nowego tunelu pod torowiskiem przekonały kolejarzy. Prace przy tej przeprawie rozpoczęły się w ubiegłym roku. Teraz gołym okiem można ocenić ich postęp. – W ostatnich tygodniach wykonawca modernizacji podmiejskiej linii kolejowej nr 447 Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki wykonał konstrukcję podziemnego przejścia pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi w ciągu ul. Sportowej i ul. Przejazd w Brwinowie (na zdjęciu: widok od strony ul. Sportowej). Teraz pora na budowę schodów oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych i rowerzystów a następnie na wykonanie instalacji – za pośrednictwem Facebooka informuje Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.
 
Inwestycję finansuje PKP PLK w ramach modernizacji podmiejskiej linii kolejowej nr 447. Swoją „cegiełkę” dołożyła też gmina. – Warto dodać, że zgodnie z wcześniejszymi porozumieniami zawartymi na etapie przekonywania kolejarzy do tej inwestycji, gmina Brwinów sfinansowała opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej tego przejścia, zaś spółka PKP PLK S.A. obecnie w całości finansuje jego budowę – zaznacza brwinowski włodarz.

Nowy tunel na Sportowej i Przejazd będzie wyposażony w pochylnie dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Gmina planuje doposażenie go w kamery monitoringu. Niemal gotowa jest już ścieżka rowerowa w tym rejonie, pozostało tylko doprowadzić krótki fragment przy samym tunelu, po skończeniu jego budowy.


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


Komentarze | 9

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Głos

Roboty w Pruszkowie to wciąż temat TABU dla wpr24...

GośćMieszkaniec

Szkoda kasy na monitoring, bo istniejącego już na mieście nikt nie obsługuje a co dopiero tam.

Gość

Na co komu przejście, jak nie będzie przejazdu? Ludzie samochód mają sobie na plecach przenieść? Zamiast wciskania ciemnoty, lepiej zabrać się za poważną przeprawę przez tory. Kiedyś był w tym miejscu przejazd, teraz będzie tylko przejście... Absurd!

Gość

A pociągi w Parzniewie jak trąbiły tak trąbią.

Gość

A przejazd, czekamy aż obecny permanentnie się zakorkuje? Póki co, trwa zabawa i inwestowanie w bzdury.

Gość

Artykuł jasno wskazuje, że "prace intensywnie prowadzone są w okolicach Brwinowa". To oznacza, że w innych miejscach jest zdecydowanie gorzej. Piastów i Pruszków dla przykładu stoi. Coś tam dzieje się przy Działkowej, ale głównie po jednej stronie.

Głos

Brawo Brwinów,może wpr zainteresuje się jak postępują prace na Działkowej?

Gość

A jak w Pruszkowie na Działkowej? Co tam się dzieje? Dlaczego nie ma żadnych informacji z postępu prac? Jak władze Pruszkowa doglądają tego????

Gość

Gwałciciele i pedofile już sie cieszą...