Czwartek
14 Grudnia

Pią

Sob




Facebook: Arkadiusz Kosiński

Trwa budowa przejścia pod torami

Brwinów zyska zupełnie nowy tunel dla pieszych i rowerzystów. Prace są coraz bardziej zaawansowane, a efekty widać gołym okiem.

– Budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami PKP w ciągu ul. Sportowej i ul. Przejazd w Brwinowie już wychodzi poza tory kolejowe torów linii dalekobieżnej – poinformował Arkadiusz Kosiński, burmistrz gminy Brwinów.

Podziemny ciąg pieszo-rowerowy, który połączy ulice Sportową i Przejazd to efekt gminnych starań. Władzom udało się przekonać kolejarzy do pomysłu wybudowania nowego tunelu. Na barkach Brwinowa spoczęło wykonanie projektu, zaś prace budowlane wykonuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowy tunel będzie wyposażony w pochylnie dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Gmina planuje doposażenie go w kamery minitoringu. Ponadto do tunelu będą prowadziły ścieżki rowerowe m.in. od wzdłuż ul. Sochaczewskiej.


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 16

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

BurmistrzBrwinowa

Gościu 2017.11.23 12:26, wiosną 2016 r. - po negocjacjach z Prezydentem Miasta Pruszkowa - zaproponowałem rozwiązanie problemu ul. Działkowej na granicy Parzniewa i Pruszkowa (nadmienię, że pas zieleni pomiędzy jezdnia ul. działkowej a ogrodzeniem Osiedli nadal jest własnością prywatną spółki Agro-Man). Niestety, Powiat Pruszkowski - w którego gestii była pomoc była bezfinansowa pomoc dla naszych samorządów przez ponad 1,5 roku nie podjął działań. W efekcie, musimy poczekać na decyzje kolejnego Zarządu Powiatu Pruszkowskiego. Dlatego też, Gmina Brwinów we wrześniu 2017 r. złożyła wniosek na dofinansowanie schetynówkowe ul. Wolności (droga za osiedlami) - jeśli je otrzymamy to cała drogę zrealizujemy w 2018 r. - jeśli nie, wówczas zamierzamy wybudować odcinek od ul. Solidarności do drogi pomiędzy osiedlami wraz z miejscami parkingowymi przy Osiedlu. Odnośnie "niedokończonej" ulicy Solidarności: proszę to pytanie zadąć Zarządowi Powiatu Pruszkowskiego (zarządcy drogi powiatowej ul. Solidarności w Parzniewie), który z niewiadomych dla mnie powodów urwał chodnik i ścieżkę rowerową na ul. Solidarności w odległości ok. 200 m od ul. Działkowej. Pozdrawiam. Arkadiusz Kosiński. Burmistrz Gminy Brwinów.

Gość

@9:12 Osiedle przy Dzialkowej to juz Brwinow - kilka tysiecy podatnikow. Czy widzisz, zeby tam sie cos działo? Dzialkowa to bubel, bez oswietlenia, z niebezpiecznym waskim chodnikiem, bez parkingu, bez sciezki rowetowej... Solidarnosci wzdluz torow niby sciezka i chodnik jest, ale oświetlenia brak, droga wąska i dziurawa. Temat planowanych ulic na Polach Parzniewskich tez ucichł. Gospodarz Brwinowa miłuje wioski na północ od miasta, chociazby ostatnia nowa droga omijajaca Moszne. Korzyść tylko dla tych kilku chalupek - czolowych podatnikow Brwinowa.

Gość

Brawo @BurmistrzBwriwowa... Żeby się tak dało pana sklonować i wrzucić do Pruszkowa zamiast Jasia nieudacznika:(

Gość

@kila Popatrz - czasem jezdze rowerem i mam inne zdanie, ale byc moze samochodem jezdze wiecej - nie tylko w niedziele. @burmistrz - nikt nie pisal o tunelu w tym miejscu - mozna bylo zrobic w innym, gdzie za jednym zamachem bylby tunel i dla pieszych i dla kierowców. Jeden przejazd to zdecydowanie za mało, a gruby remont linii kolejowej to doskonaly moment.

Gość

A wiadomo coś, na kiedy planowane jest otwarcie przejścia?

BurmistrzBrwinowa

Gościu 13, 2017.11.22 13:18 - To nie jest możliwe... Nie można było w tym miejscu wybudować tunelu dla samochodów. Chcąc wybudować taki tunel dla samochodów, trzeba byłoby zrobić najazd do tunelu z jednej i z drugiej strony. Oznaczałoby to konieczność wyburzenia 7 budynków mieszkalnych wraz z zabudowaniami gospodarczymi: ul. Sportowa 3, ul. Sportowa 5, ul. Przejazd 3, ul. Przejazd 5, ul. Przejazd 7, ul. Grudowska 2 i ul. Grudowska 4... - Wadą tego rozwiązanie byłoby też wprowadzenie dużego ruchu samochodowego w sąsiedztwo szkoły Podstawowej nr 1, zlokalizowanej u zbiegu ul. Przejazd i ul. Piłsudskiego. Pozdrawiam. Arkadiusz Kosiński. Burmistrz Gminy Brwinów.

KIŁA

13: a Ty myślisz że rowerzyści to nie są też przy okazji kierowcami samochodów? A pisi to są wyłącznie pieszymi i też nie mają samochodów tylko chodzą wyłącznie... pieszo? Masz myślenie rodem z czasów KOMUNISTYCZNYCH.

Gość

Pewnie mbg firana tego oszusta wygrała na ocieplanie tunele Straz przedszkole osiedla świetlice szkoły ośrodek dla uchodźców to sprawa dla CBA bezkarność po układach w gminie

13

Mozna bylo od razu zrobic przejazd dla samochodów... No ale to przeciez z rowerzystow sie sciaga kase na kazdym kroku.

Gość

Takich przejść na całej linii do Grodziska powinno być dużo więcej! Jak ich brakuje, to ludzie przechodzą na dziko, są wypadki, to powoduje duże opóźnienia i dezorganizuje prace kolei i to właśnie kolejom powinno z tego względu zależeć na tworzeniu takich przejść. Ale nie. Kolej kładzie tory jakby to była pustynia, a nie gęsto zaludniony obszar, w odległości 50 km od stolicy tego kraju. Przecież ludzie, którzy tu mieszkają to są też ich pasażerowie, a więc ich klienci.

Rado

Brwinow to ochydna wiocha. Porazka!

Głos

W Pruszkowie chyba ostra zima bo równo z Brwinowem i tu prace ruszyły i stanęły w martwym punkcie...

Brwikom

Brwinów potrzebuje jeszcze przynajmniej dwóch takich przepraw na drugą stroną miasta. W sąsiednim Milanówku jest ich aż cztery (4) , w Brwinowie włącznie z tym nowym będą dwa (2) - to wciąż za mało ! Kiedy PKP zbuduje kolejne przejścia, za 50 lat? Powinni zbudować przejście w okolicach stadionu i na przejazdowej w Pruszkowie.

Flop

Jedyną kolejną przeprawę na jaką może liczyć Piastów, to wiadukt/tunel na Papierni. Też potrzebny, choć jeśli miałby faktycznie służyć jako namiastka obwodnicy Pruszkowa, to ze strony władz Piastowa nie powinno być zgody na takie rozwiązanie.

Ela

A w Pruszkowie jak? Czy są już jakieś postępy? Co z naszym przejściem przy Działkowej?

Gość

Podobne rozwiązanie pieszo-rowerowe powinno powstać w Piastowie i połączyć od północy ul. Axentowicza, a od południa ul. Szarych Szeregów i Styki. Był kiedyś projekt na przedłużeniu ul. Sienkiewicza, ale wszelki słuch o nim zaginął, chyba dlatego że prowadził od północy wprost na działki. Piastów ma tylko 2 połączenia północnej i południowej części miasta i to obok siebie (jedno zamknięte od prawie pół roku). Też byśmy coś takiego chcieli w Piastowie, nawet bez samochodów, tak dla pieszych i rowerzystów, ale nic z tego, to miasto ma takie zaległości że nawet nie ma co myśleć o nowych pomysłach, tylko wyrabiać stare, starsze, jeszcze starsze, a i grunt tam jest zarówno kolejowy, jak i miejski, wyjście byłoby w parku, a tak mamy figę z makiem.