27° Poniedziałek
29 Maja

Wt

Śr




Archiwum

Umowa na remont linii 447 podpisana w Pruszkowie

W poniedziałkowe przedpołudnie w siedzibie starostwa powiatowego w Pruszkowie odbyło się uroczyste podpisanie umowy na modernizację podmiejskiej linii kolejowej nr 447 na odcinku Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki.

To ważny akcent, bo prace przygotowawcze do tego potężnego remontu mają ruszyć już w maju, a we wrześniu linia zostanie całkowicie zamknięta, co oznacza, że pasażerowie będą musieli przesiąść się do autobusów komunikacji zastępczej. – Podpisanie umowy to koniec długiego i żmudnego procesu poszukiwania wykonawcy – zaznaczył Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. – Modernizacja linii z Grodziska do Warszawy to kolejna bardzo ważna inwestycja w aglomeracji warszawskiej. Dla pasażerów oznacza wygodniejsze i szybsze podróże do pracy i szkoły. Dodatkowo dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Parzniewie – dodał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Zanim jednak to się stanie, pasażerów czeka 12 miesięcy uciążliwości i utrudnień. – Nie da się ukryć, że to nie będzie łatwy rok, a w tym czasie czas dojazdu do Warszawy wydłuży się – przyznał  Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Zapewnił jednak, że po zakończeniu prac pociągli na linii podmiejskiej pojadą szybciej. – Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne będzie utrzymanie sprawnej komunikacji podczas zamknięcia linii. Wspólnie z przewoźnikami i samorządami opracowujemy najlepsze trasy dla korytarza komunikacyjnego Grodzisk-Warszawa. Jeszcze w kwietniu chcemy przekazać mieszkańcom i pasażerom schematy komunikacji, które będą obowiązywały od września – stwierdził prezes Merchel.

Konsultacje organizacji komunikacji zastępczej odbywają się pod okiem wojewody mazowieckiego, Zdzisława Sipiery. – Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli przedstawić konkretne rozwiązania – zapewnił w rozmowie z nami.

Za modernizację na zlecenie PKP PLK odpowiada konsorcjum Intercore Sp. z o. o. i „Mosty Łódź” S.A. Umowa opiewa na kwotę 285 mln zł. W ramach inwestycji zostanie m.in wybudowany tunel w ciągu ul. Działkowej. Jego projekt oraz przebudowę lokalnych dróg sfinansuje miasto Pruszków (ok. 3 mln zł).


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 33

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

Trza se kupić skuter a w zimę zaprzęg z saniami

Gość

"Zapewnił jednak, że po zakończeniu prac pociągli na linii podmiejskiej pojadą szybciej." Nierealne. Prędkość pociągów, a tym samym czas przejazdu, nie zależy tylko od stanu torowiska. Jestem pewny, że nic się nie zmieni w czasie przejazdu po remoncie.

BUDKA

Dlaczego nie napiszą o ile szybciej dojedziemy z Grodziska , Milanowka, Brwinowa, Piastowa etc do Warszaway.. jakie sa szacunki o ile wzrostnie predkosc... skoro dorzuca stacje Parzniew to zakladam ze nic sie czas nie skroci a nawet wydluzy... informacji nie wygodnych sie nie podaje. Za to my godzinami bedziemy jezdzic autobusami. Oczywiscie powiedzą że tory już sa stare i ze wzgledu bezpieczenstwa robia remont, i jakos wybrną z tej sytuacji...

Gość

Szanowni Państwo, czy ktoś ma taką wiedzę, czy po remoncie będą się w Pruszkowie zatrzymywały pociągi linii dalekobieżnych?

Gość

Gość 2017.04.03 17:11 Warszawa nie jest twoja. PO ch..j tam się pchasz ? Płacisz podatki w Warszawie ? Janka spytaj co zrobił z kasą ukradzioną stolicy.

Realista z Pruszkowa

Jak się Sipiera bierze za organizację dojazdów, to efekt będzie piorunujący, po pisowsku, czyli spi...li jak wiele spraw tak on jak i jego organizacja spartaczyła.

Gość

Co my byśmy bez naszego Starosty i Wojewody zrobili .... Szkoda że o mieście Pruszków tylko jedno kończące zdanie jest, a nikt nie napisał ile było spotkań w tej sprawie. Ile pracy zostało włożone w to żeby tunel dla rowerów i pieszych zamienił się w tunel dla samochodów do 3,5 t. Podsumowanie tylko że podpisano umowy - żenada.

Jola

do gościa z godz.9:33 / ty parszywy bezzębny gnojku. lepiej licz się ze słowami śmierdziudzu wiejski.

Autochtonka

Ja tam się nie dziwię, że nie zaprosili twórców cudownego tunelu. Panowie Prezydenci, wielkie dzięki za tunel bez pochylni dla wózków i rowerów, za stale psująca się windę. Matki jak taszczyły wózki z dziećmi, tak taszczą, rowerzyści swoje rowery, a o osobach na wózkach inwalidzkich już nawet nie wspomnę. Stop kaszaniarstwu.

Gość

Jola Srola

Mogwai

Starosta Gołoś jak zwykle przyszedł na gotowe, błysnął zębami do dziennikarskich fleszy i... i to by było na tyle. Wszystkie gminy umówione z ZTM ws transportu zastępczego, dofinansowanie z kasy gmin zagwarantowane - i to milionowe- także żyć nie umierać. Pomijam absurd robienia tego remontu z całkowitym wyłączeniem obu torów, bo to jakiś ewenement - tego typu remonty, w tak zaludnionym regionie jak nasz - to powinno się robić z wyłączeniem tylko jednej nitki, by pociągi mogły kursować wahadłowo.

Gość

Chciałbym podziękować Staroście za min tunel , tak trzymać Panie Starosto. Mam nadzieje że bedzie Pan kandydował na Prezydenta Pruszkowa!!!

Maks

Moim zdaniem to raczej smutne wydarzenie , bo szykuje się komunikacyjny armagedon dla tych którzy dojeżdżali koleją do Wawy do szkoły pracy czy na uczelnie. Tym co jeżdżą WKD też się pogorszy bo składy będą przeładowane, a i zmotoryzowanych dotkną najprawdopodobniej większe korki przez większy ruch samochodów w Alejach, czy przez ten planowany ( pożal się Boże ) bus pas. Ogólnie gdzie nie spojrzeć, źle to widać i co tu niby świętować z wojewodą na czele ?!

naJ

oj biedne te władze Pruszkowa, które - jak czytam z komentarzy - nie zostały zaproszone na podpisanie umowy... w ramach pocieszenia proponuję nazwanie ronda u zbiegu Staszica i Gomulińskiego na cześć najświatlejszego ojca założyciela grodu Pruszkowa - magistra inżyniera A. Kurzeli!

Jola

Prezydent Pruszkowa Jan Starzyński bardzo dużo robi dla miasta niz ten Starosta Goloś tylko potrafi minki robic .to do tego szczura odpowiedz który głupoty napisał ze nie zaproszono Pana Prezydenta ze nic nie robi.

Tomasz

W jaki sposób Pan Starostwa przyczynił się do powstania tunelu???? Wstyd, że tacy ludzie reprezentują powiat. Uśmiech do fleszy mediów, a efektów pracy brak. Łatwo podpiąć się pod cudzy sukces.

tubylec

Powiat Pruszkowski przez trzy kadencje był rządzony przez PO-tragedia teraz PiS i pan ''Dyrektorek" jeszcze gorzej chociaż początki jak starostą był p.Sipiera (trzymał wszystkich krótko) były bardzo dobre. Przecież ten pociotek i drugi do niczego się nie nadają tylko się fotografują i lansują co to oni dobrego dla powiatu nie robią. Totalne kolesiostwo. Ludzie na kogo głosować w następnych wyborach bo ja już nie wiem.

Gość

Ciekawe co wojewoda chce konsultować jak już wszystkie gminy dogadane są z ZTM?

Gość

Po co zapraszac skoro Jaś i tak nic nie robi?

Pisowiec

Wstyd panie starosto nie zapraszając Władz Miasta Pruszków.Ale cóz radzimy wynosić panu do Wołomina tam jest pana miejsce .

Gość

Tak nas chca przylaczyc do Warszawy to niech Starosta i Wojewoda z ramienia PIS dojezdzajacym do pracy ,szkol oraz dla tych ktorzy sa zmuszeni jechac to Warszawy na czas remontu zapewnia komunikacje zastepcza calodobowa.

Gość

ciekawe czy panowie też tak chętnie będą pozowali do zdjęć jak zacznie się roczny armagedon i ludzie nie będą mieli jak dojechać do pracy

Gość

Dlaczego jest tak, że to miasto Pruszków (a najbardziej pan Kurzela) wymuszało na PKP tunel, miasto zapłaciło z własnych pieniędzy za projekt i było najgorętszym zwolennikiem tej budowy, a nawet nie zaproszono prezydenta na podpisanie umowy? Panie Gołoś czy to jest w porządku? Jakie pan masz zasługi w powstaniu tego tunelu, skoro się pan lansujesz w blasku fleszy?

Gość

Tylu mieszkańców Pruszkowa dojeżdża do Warszawy do pracy, bo o pracy w Pruszkowie można zapomnieć. Jedyne czego potrzebujemy, to dojazd do stolicy. Jak widać władze nawet tego nie potrafią zapewnić. Podatki płacimy w Pruszkowie. Tylko pytanie za co?

Gość

A czy widzicie na fotkach gdzieś władze Pruszkowa, że czepiacie się komunikacji zastępczej?

WPR

Jak pewnie zauważyliście na zdjęciach - ani PLK, ani Starostwo, ani Ministerstwo nie zaprosiło na podpisanie umowy przedstawicieli gmin, których remont dotyczy. To ciekawe, bo np Powiat Pruszków gościł dziś VIP'ów a w żaden sposób nie partycypuje finansowo w tym remoncie. Dokłada się za to Gmina, czyli Urząd Miasta - np Pruszków 3 miliony zł, Brwinów- trochę mniej, itd. Z powodu braku zaproszenia np władz Pruszkowa na te zacną imprezę, nie dowiedzieliśmy się o szczegółach komunikacji zastępczej - bo nie był zaproszony nikt kto takich informacji mógłby udzielić. Żenada :/

Gość

Jedno pytanie. Jaki jest planowany termin zakończenia poszerzenia "gardła wąskiego" na drodze wojewódzkiej?

Adam

Czyli w dalszym ciągu nie wiadomo, jak będzie wyglądać komunikacja zastępcza. Wiadomo, najgorsze zostawmy na koniec, a potem...jakoś to będzie...

Gość

Jakim cudem pociągi na wyremontowanej trasie pojadą szybciej skoro odcinki pomiędzy stacjami są na tyle niewielkie że nie można osiągnąć wyższej prędkości? Do tego dojdzie stacja Parzniew więc czas przejazdu na całym odcinku będzie dłuższy niż obecnie.

Gość

Ręce i nogi opadają. to się dzieje naprawdę. I do tego starostwo udostępniło jeszcze swoją siedzibę do podpisania umowy na ten skandalicznie przeprowadzany remont. Dziękujęmy PKP PLK, dziękujemy samorządom.

Gość

Głupio postawili na zamknięcie linii zamiast na puszczenie pociągów wahadłowo. Żal, że władze Pruszkowa na to się zgodziły.

Gość

A jakieś szczegóły organizacji komunikacji zastępczej? A w sumie zapomniałem, kogo to obchodzi

Gość

prima aprilis :-)