Czwartek
14 Grudnia

Pią

Sob




Pixabay

Ważne spotkanie w sprawie CPK

Władze gminy Baranów spotkały się w Ministerstwie Rozwoju z Mikołajem Wildem, pełnomocnikiem rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Są nowe informacje w sprawie budowy tego ogromnego obiektu.

Początkowo mówiono o Centralnym Porcie Lotniczym, ale ostatnie słowo zastąpiło wyrażenie „Komunikacyjny”. Bo w grę wchodzi nie tylko wybudowanie samego lotniska... Ale po kolei.

– Głównym tematem spotkania było omówienie spraw związanych z zamiarem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów. Z uzyskanych od pełnomocnika informacji wynika, iż realizacja tego przedsięwzięcia jest obecnie w fazie wstępnej, przed akceptacją rady ministrów – poinformował Andrzej Kolek, wójt gminy Baranów. 

CPK ma powstać na terenie pomiędzy drogą krajową nr 50 a drogą wojewódzką nr 579. Samo lotnisko wraz z niezbędną infrastrukturą ma zająć ok. 3 tys. hektarów. Wraz z początkiem 2018 roku rozpoczną się prace związane z przygotowanie koncepcji, a warto tutaj podkreślić, że trzeba będzie opracować co najmniej dwa alternatywne warianty usytuowania inwestycji. 

– Ponieważ prace nad przygotowaniem ww. wariantów dopiero się rozpoczną, na tę chwilę nie mam możliwości wskazania żadnych konkretnych lokalizacji. Wiadomo jedynie, że szczegółowe postępowanie lokalizacyjne ma być zakończone do września 2019 roku – podaje wójt Kolek.

Przygotowanie dokumentacji budowlanej zajmie kolejne dwa lata. Kiedy rozpocznie się budowa? Według planów w 2021 r. i zakończy się w ciągu 6 lat. Ale CPK to nie tylko lotnisko. Rząd chce wybudować Kolej Dużych Prędkości jadącą ze stolicy do Łodzi z wykorzystaniem połączenia do Centralnej Magistrali Kolejowej. Ma powstać też odcinek łączący trasę kolejową Warszawa – Poznań z linią Warszawa – Skierniewice. 

Poniżej prezentujemy mapkę i ogólny zarys rozpatrywanego terenu pod budowę lotniska – ok. 11,4 tys. hektarów. Jest on zaznaczony kolorem jasnozielonym i otoczony pomarańczową linią ciągłą. Mapę w dużej rozdzielczości pobierzecie tutaj


Seweryn Dębiński
seweryn.debinski@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 6

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Gość

A po co im 4x więcej terenu niż mają większe lotniska we Frankfurcie czy Monachium? Mega odrolnienie pod magazyny przy autostradzie? Taki nowy park rozrywki?

Gość

Normalny jesteś? Ten cały pomysł jest poroniony a ty byś jeszcze wukadki chciał

Marek

Logicznie myśląc jest LOtnisko Okecie , Nowoczesny Modlin nie obciążony w 100%, idąc dalej w promieniu 100km Nowoczesne lotnisko Radom nie obciążone w 100% wg mnie mamy wystarczające ilość lotnik w promieniu 100km !!! Po co zatem kolejne i tak nie jesteśmy i nigdy nie będziemy Światową stolicą mody jak Mediolan czy biznesu jak Londyn czy tez mekką turystyczną niczym Rzym

Obserwator

Wiem, że to mało realne ale fajnie byłoby mieć możliwość dostać się na to nowe lotnisko również ... WuKaDką ;). Na Okęcie jest z oczywistych względów niemożliwe ale tutaj...

Gość

Nam wszystko przeszkadza... Chce się miasta ale bez hałasu...

Gość

Ważne, że większość radnych jest przeciwko tej inwestycji. Albo są głusi i hałas samolotów im nie przeszkadza albo .... nie mieszkają w Pruszkowie. Podziękujmy im serdecznie.