Czwartek
14 Grudnia

Pią

Sob




FB Maksym Gołoś

Wiadukt na Papierni będzie podwieszany

Na dzisiejszym spotkaniu konsultacyjnym władze powiatu pruszkowskiego, Pruszkowa i Piastowa wybrały wariant budowy przeprawy nad torami PKP. Wiadukt ma być podwieszany.

Kolejny krok o budowy nowej przeprawy nad torami kolejowymi. Prace projektowe idą pełną parą. Dziś samorządowcy wybrali wariant budowy nowego wiaduktu. – Projektant przedstawił koncepcje rozwiązania przeprawy nad torami. Wszyscy zgodzili się, że najlepszym rozwiązaniem będzie przeprawa podwieszana, która pozwoli na sprawną realizacje tej inwestycji spowoduj jak najmniejszą kolizję z ruchem kolejowym. Nie jest ona też najdroższa, więc ze wszech miar zależy  zarządowi powiatu, na tym by ta realizacja się dokonała – poinformował Maksym Gołoś, starosta pruszkowski. – W tej chwili dbamy o to, aby udało się aneksować porozumienie między powiatem, Pruszkowem, Piastowem i koleją. Zależy nam na tym, żeby kolej nadal utrzymywała wolę współpracy w tym zakresie, abyśmy w 2019 r. mogli przystąpić do realizacji tej jakże ważnej inwestycji dla ruchu północ-południe w powiecie pruszkowskim – dodaje Gołoś.

Skoro wybrano już wariant budowy, to konieczne będzie przygotowanie dokładnej dokumentacji projektowej. Z pytaniami o termin realizacji tej inwestycji zwróciliśmy się do władz miasta. – Dokumentacja zapewne będzie gotowa w połowie przyszłego roku. Następne konieczne będzie podpisanie porozumienia. Dobrą informacją jest to, że kolejarze chcą partycypować w kosztach budowy wiaduktu. Dzięki temu wydatki rozłożą się na miasta Pruszków i Piastów, powiat oraz kolej. Szacujemy, że ta inwestycja będzie kosztować około 20 mln zł – mówi Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to jest szansa na to, że nową przeprawą pojedziemy w 2020 r.


Anna Zwolińska
anna.zwolinska@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 24

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Aroc

Starostwo oraz UM nie są w stanie dogadać się z Województwem w temacie poszerzenia dróg wojewódzkich przebiegajacych przez Pruszków. Aż sie prosi o poszerzenie ul.Poznańskiej i drugi wiadukt obok istniejącego w ciągu drogi wojewódzkiej. Przecież niedawno poszerzono Al.Jerozolimskie własnie w ciagu drogi wojeówdzkiej. I co dalej Panowie Prezydenci i Starosto? Łatwiej budowac bezsensowny wiadukt na granicy Piastowa i Pruszkowa z drogami prowadzącymi do nikąd niż rozwijać naprawdę kluczowe tentnice komunikacyjne w obrębie miasta?

och

zastanawia mnie ten upor nad wiaduktem na papierni ok, rozumiem, potrzebny, ale sadze, ze to dla nich najprostsze rozwiazanie. pewnie nowy wiadukt przyda sie jak zamkna obecny w wpr. zawsze bedzie mozna powiedziec, ze mamy widukt w wpr i wladza o mieszkancach nie zapomniala. a ze mysli o sobie a nie o mieszkancach to juz inna para kaloszy. wiadukt 20 mln, szkola 20 mln. tyle potrzeb a kasy nie ma (w cdk 100 mln utopione)

Gość23

Ile dostał Szuplewski za zgodę na tranzyt przez Piastów?!

Gość

Do StrażakSam: w kwestii "obwodnicy" Twoim zdaniem osiedlowe uliczki czyli zaplanowane na 3,5 m szerokości pasy ruchu, zamiast przewidzianych w MPZP 2,75 m. Na marginesie na autostradzie szerokość pasa ruchu to 3.5 m. W ciągu Obwodnicy brak zatok postojowych wzdłuż drogi dla mieszkańców tych osiedli. Gdyby to była droga lokalna to takie zatoki byłyby zaplanowane. Odległość pasa jezdni od wyjścia z posesji 2m !!!! Piszesz, że wiadukt jest potrzebny, a może nie potrzebujemy wiadukt tylko przeprawy przez tory PKP, zatem dlaczego wiadukt a nie tunel? A Po co wiadukt na Papierni skoro nikt nie będzie traktował osiedlowych uliczek jako Obwodnicy. To może lepiej go zbudować tam gdzie odciąży on miasto od tranzytu?

Gość

O Gołoś, dobrze że przyszedł będzie wiedział: 1. Co to wiadukt. 2. Co to wiadukt podwieszany. i 3. Gdzie jest Papiernia (nie koniecznie dlaczego).

BARNABA

Najlepszym rozwiązaniem dla Pruszkowa na miarę XXI w byłaby budowa 2 nitki wiaduktu od Znicza na Żbikjów, bezkolizyjne skrzyżowanie zamiast ronda POW/Warynskiego , wybudowanie 2 nitki ulicy Poznańskiej i skrzyżowania bezkolizyjnego Ożarowska/Przejazdowa/Domaniewska. Zapwniłoby to sprawny wjazd do Pruszkowa z autostrady. Kolejnym wiadkutem niezbędnym dla funkcjonowania dzielnicy przemsyłowej an Gąsinie jest wiadkut nad PKP wdzłuż Przejazdowej do Parzniewa (dla TIRÓW). Brnięcie w wiadukt podwieszany nad PKP koło Papierni z wprowadzeniem ruchu tranzytowego w osiedle Bąki i do Piastowa skończy sie kolejną awanturą ze społeczeństwem tam zamieszkałym.

Gość

A na szczycie stołu siedzi Lord Vader.

StrażakSam

Dyskusje o potrzebie budowy wiaduktu są trochę jałowe - bo wiadukt na Papierni powstanie napewno - bo jest on po prostu potrzebny. Czy nam się to podoba czy nie. Teraz w ponad 60.000 Pruszkowie i ponad 23.000 Piastowie jest po jednej przeprawie przez tory, i widać że nie dają sobie rady. A nie daj Boże jak na którejś z nich jest wypadek albo remont, pół miasta jest wtedy sparaliżowane. Jeżeli zostanie dodatkowo wybudowany tunel w ciągu ulicy Działkowej, to ruch rozłoży się na 4 przeprawy. Nie sądzę żeby wszyscy nagle zaczęli jeździć wiaduktem na papierni. Pozatym nikt nie będzie traktował poważnie jako "obwodnicę" ciągu drogowego, jeżeli będzie musiał się przebijać jakimiś osiedlowymi uliczkami. Niestety mieszkamy w okolicy silnie zurbanizowanej i ruch samochodowy będzie narastał. Nie budowanie nowych dróg, wiaduktów nie jest chyba dobrym rozwiązaniem tego problemu.

Gość

Na razie to Szuplewski się podwiesił pod PiS ;-)

Jacek

Muszą się spieszyć bo niedługo wybory

Gość

Koszty są znane Piastów daje 10 m Pruszków 9,5 a kolej 0,5 . W Piastowie do 2030 bez żadnych inwestycji drogowych. Damy radę.

Pruszków

Kładka dla pieszych , oczywiście, ale to jawna przymiarka do dalszego realizowania "małej obwodnicy Piastowa/Pruszkowa". Dla zainteresowanych MPZP zobaczcie jak ładnie można to połączyć z projektowaną drogą 2KDZ obok A2 , a najlepsze że już tą drogę prowadzącą poniżej A2 do węzła Pruszków widać w planach MPZP Ożarowa, Pruszkowa i Piastowa-cel jest prosty.... finalnie sieć drug z planowanym wiaduktem wprowadzi masę samochodów do Papierni i Żbikowa, dla tego tak nagle prace przyspieszyły

Henryk

Kolejny wiadukt powinien powstać w ciągu ulicy Przejazdowej. Tylko wtedy tzw. mała obwodnica Pruszkowa Przyszłości - Przejazdowa ma sens.

4408

Brawo!!! Następny krok Burmistrz Szuplewski buduje wiadukt na granicy Piastowa i Pruszkowa. Mieszkańcy Tysiąclecia i Wojska Polskiego w końcu odetchnął, od korkują się ulice w godzinach szytu i Piastowianin będzie bardziej uśmiechnięty bo nie będzie stał w korku do magicznego ronda.

Gość

Ostatnia awaria "717" na wiadukcie pokazuje, że tego typu przeprawy są niezbędne.... Nie można zapominać o tym iż coraz bardziej popularne maratony na terenie miasta paraliżują ruch w Piastowie i jest niezbędna do życia, a wypowiedzi tzw. Piastowiana budzą grozę.....

Piastowianin

Brawo !!! następny krok Burmistrz Szuplewski buduje obwodnice na terenie Piastowa. Mieszkańcy Ogińskiego i okolic głosujcie na Burmistrza Szuplewskiego ???? Brawo ! !!

Gość

To super wiadomość dla mieszkańców Pruszkowa i Piastowa.

och

bardziej sensowny bylby wiadukt przed pruszkowem, z jakas obwodnica, choc mala, droga porownywalna z przyszlosci, z bezkolizynym wjazdem na A2.

Gość

O, jaaaa, ten po prawej to chyba Kurzela, to jednak da sie...? Nie do wiary! Coś takiego! Widmo emeryturki zmienia człowieka ;) :)))

Ogiński

To zdjęcie należy umieścić w albumie historii Piastowa dla potomnych aby wiedzieli kto sprzedał Piastów za kilka srebrników - to ta łysa pała na końcu po lewej stronie.

lennox

Czy projektant przedstawił wizualizację ? Niechby się pochwalił. Ho ho ho, wycieczki będą przyjeżdżać !

Gość

Piastów drzyj bo obwodnica tuż, tuż.

Gość

Proszę doliczyć 2 lata lekko.

WolF

Może ogłosić przetarg w opcji "Projektuj i Buduj"? Znana przecież jest już kwota inwestycji.