Sobota
25 Listopada

Nie

Pon




Maciej Bochnowski

Zastrzyk wiedzy o motoryzacji [DODATEK MOTORYZACJA]

Od 13 listopada zaczynają obowiązywać nowe przepisy dotyczące
badań technicznych pojazdów. Co się zmieni? Jak przygotować auto do zimy? Co zrobić w przypadku stłuczki? Odpowiedzi szukaj w Dodatku Motoryzacja!

Pierwszą i chyba jedną z najważniejszych zmian będzie opłata, ale nie chodzi tu o stawkę, bo ta pozostaje bez zmian. Dziś za przegląd auta płacimy po wykonanym badaniu, od 13 listopada płacić będziemy „z góry”. Co to oznacza w praktyce? Jeśli nasz pojazd nie uzyska pozytywnej oceny i tak trzeba będzie płacić. Mechanik sprawdzający nasze auto przekaże nam informacje o wszystkich usterkach. Na ich naprawę będziemy mieli 14 dni. Po tym czasie musimy wrócić do stacji kontroli pojazdów na ponowną weryfikację stanu naszego auta. Za kolejną usługę również trzeba będzie zapłacić, jednak niewiele – w zależności od wagi usterki będzie o kwota między 13 a 36 zł. 

W Dodatku Motoryzacja podejmujemy temat jazdy lewym pasem. Poruszanie się dwujezdniowymi drogami w Polsce nie zawsze należy do najprzyjemniejszych. Kierowcy często narzekają, że nie wszyscy znają przepisy i się do nich stosują. – W Polsce obowiązuje ruch prawostronny. Lewy pas służy do wyprzedzania pojazdów. Kierowcy powinni stosować się do przepisów, aby ruch odbywał się płynnie – mówi podkom. Karolina Kańka, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie. 

Zbliża się zima, a więc trzeba się do niej przygotować. Obecne samochody są bardzo nowoczesne, jednak dotykają ich te same bolączki co starsze modele. Po pierwsze akumulator. Gdy bateria jest już w słabej kondycji możemy mieć problemy z rozruchem silnika. Warto tutaj dodać, że najbardziej wrażliwe na wyeksploatowany akumulator będą auta wyposażone w silniki Diesla. Mogą one mieć także kłopoty z rozruchem gdy układ wtryskowy jest nadto zużyty. 
Drugim ważnym elementem są płyny eksploatacyjne, szczególnie ten w układzie chłodzenia. Jeśli ktoś oszczędził i zbyt mocno rozrobił płyn chłodniczy lub nalał wody, wówczas niskie temperatury zniszczą nam nie tylko chłodnicę, ale i cały silnik. Koniecznie przed zimą należy sprawdzić w jak niskich temperaturach może zamarznąć wspomniany płyn. Sprawdźmy również stan oleju silnikowego i płynu hamulcowego.

Zachęcamy do lektury Dodatku Motoryzacja! Możesz pobrać go tu.



 


REDAKCJA
kontakt@wpr24.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 0

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy - dodaj swój komentarz