27° Środa
19 Września






KPP Pruszków

Zjazd z S8 do przebudowy. Sokołowska też

Powiat pruszkowski przygotowuje się do przebudowy ul. Sokołowskiej i niebezpiecznego zjazdu z trasy S8 na węźle Puchały. Gotowa jest i koncepcja, i wstępne założenia przedsięwzięcia.

Opotrzebie zmiany organizacji ruchu na zjeździe z trasy S8 w ul. Sokołowską pisaliśmy wielokrotnie. Skrzyżowanie to uznawane jest za bardzo niebezpieczne. Do wypadków nie dochodzi tam może codziennie, ale jeśli już coś się tam stanie, to najczęściej finał bywa tragiczny. Szerokim echem odbiła się szczególnie czerwcowa tragedia, kiedy to w wyniku zderzenia z ciężarówką zginął 29-letni motocyklista. 

Kiedy można liczyć na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu? Na szczęście prace nad projektem przebudowy skrzyżowania już się rozpoczęły. – 27 sierpnia tego roku podpisaliśmy umowę z Przedsiębiorstwem Projektowo Handlowo Usługowym „Piedan” Daniel Pietrzak na wykonanie projektu przebudowy skrzyżowania ul. Sokołowskiej z ul. Zdrojową w strefie drogi krajowej S8 (węzeł Puchały). Zgodnie z umową projekt ma być gotowy do 15 grudnia 2018 r. Wstępne założenia dotyczące zjazdu z drogi krajowej S8 umieszczone są w koncepcji modernizacji całej ulicy Sokołowskiej. Z analizy projektanta wynika, że skrzyżowanie powinno być w formie ronda pełnowymiarowego, które pozwalałoby na swobodny ruch samochodów ciężarowych. Warto jednak zaznaczyć, że jest to koncepcja i na etapie przygotowywania dokumentacji projektowej założenie to może ulec jeszcze zmianie – wyjaśnia Rafał Pszczółkowski ze starostwa powiatowego w Pruszkowie. 

Powiat współpracuje w tej sprawie z GDDKiA. – Koszty przebudowy skrzyżowania mają zostać podzielone pomiędzy Powiat Pruszkowski i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Po stronie Powiatu będzie to: wykonanie dokumentacji projektowej, nabycie nieruchomości niezbędnych do realizacji inwestycji (w przypadku, gdyby jej zakres wykraczał poza pas drogowy Drogi Krajowej S8), koszty robót ziemnych, natomiast GDDKiA poniesie koszty prac wykonywanych na poziomie terenu: asfalty, krawężniki, nawierzchnia i oznakowania – dodaje Pszczółkowski. 

Przebudowa czeka też samą ulicę Sokołowską od ronda w Pęcicach do alei Krakowskiej. Pod koniec sierpnia zaprezentowano koncepcję tego przedsięwzięcia. Zakłada ono m.in. budowę ponad 4-kilometrowego pasa pieszo-rowerowego, budowę odwodnienia, zatoczek autobusowych. Szczegółowy projekt ma być gotowy na początku przyszłego roku.


Ewelina Latosek
ewelina.latosek@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 26

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Wilku Starszy

@Gosc Po pierwsze to powinno sie oceniac tresc danego komentarza a nie tego kto pisze. To zabawne gdy ocena za te sama tresc drastycznie sie rozni w zaleznosci od autora. Po drugie gdzie przeginam? Wskaz konkrety, jestem ciekaw, moze faktycznie musze cos w sobie zmienic. Chyba ze masz na mysli wpisy czlowieka ktory sie tu pode mnie okazjonalnie podszywa uzywajac nickow "Wilku" i "Wilku starszy" (istotna jest ta mala litera w drugim slowie) i czasami obraza ludzi. Ja osobiscie przywiazuje wage do kultury wypowiedzi, nikogo nie obrazam, czasem jedynie pisze rzeczy niepopularne dla ogolu.

Gość

Ty Wilku czasem przeginasz w swoich komentarzach. Może dlatego tak jest.

Wilku Starszy

"Ponieważ odniosłem wrażenie, że Wilku wypowiadając się o rondach zacytował mnie, tylko uzupełniłem" ------------------------------------------------------No i za napisanie tego samego ja dostalem 4 minusy, a Pan 4 plusy. Typowy WPR jest typowy. :) A co do obwodnicy poludniowej w proponowanym przez Pana ksztalcie ponawiam pytanie jak chce Pan ja wlaczyc do ulicy Sokolowskiej w sasiedztwie S8, bo to istotne.

Martinez

Ponieważ odniosłem wrażenie, że Wilku wypowiadając się o rondach zacytował mnie, tylko uzupełniłem Jego wypowiedź. Bowiem równe obciążenie wlotów to raz, ale drugim warunkiem brzegowym dla właściwej pracy ronda, jest duże zróżnicowanie struktury kierunkowej. Natomiast szerszy kontekst opisanej tu sytuacji, raz jeszcze przemawia za wykonaniem południowej obwodnicy Pruszkowa - w kształcie jaki zalecałem.

none

@Wilku Starszy, Martinez: W tym przypadku największy ruch jest w relacji S8 -> Pruszków, potem Pruszków -> Janki/S8 i Janki/S8 -> Pruszków. Idealne byłoby skrzyżowanie wielopoziomowe z wydzielonym pasem skrętu S8 -> Pruszków. Ale bądźmy realistami - koszty zaprojektowania i budowy takiego węzła są zbyt wysokie.

Martinez

Rondo sprawdza się tam gdzie wloty są równo obciążone, a w strukturze dominują relacje skrętne. Tam gdzie potoki jedynie się krzyżują, również lepszą okazuje się sygnalizacja i to stałoczasowa.

Wilku Starszy

'OK, ALE NIECH TAM BĘDZIE RONDO, A NIE ŚWIATŁA! Jeśli postawią światła będą korki na S8 ' @brwinowianin Niekoniecznie, sygnalizacja swietlna jest adaptacyjna. Mozna ustawic kamerke ktora bedzie monitorowac stopien zapchania lacznicy. Gdy korek bedzie sie wydluzal i grozil wylaniem sie na S8, lacznica dostaje zielone swiatlo na wyjazd do czasu az sie oprozni i zadnego korka na S8 nie ma. Tak dzialaja nowoczesne sygnalizacje swietlne, daja priorytet najbardziej obciazonym wjazdom.

Wilku Starszy

Biorac pod uwage ile w okolicy jest magazynow i jezdzi tam TIRow, to robienie tam ciasnego ronda, na ktorym ciezarowki beda mialy problem sie zlamac i beda jechac 5 km/h to straszliwie glupi pomysl. Powiat pruszkowski ma jakiegos bzika na punkcie rond, problem z wyjazdem z galerii na Sienkiewicza w Pruszkowie? Zrobmy rondo. Problem ze zjazdem z S8? Zrobmy rondo. Tymczasem rondo to nie zawsze najlepsze rozwiazanie. Jesli na skrzyzowaniu istotnie obciazona jest jedna relacja, wtedy najlepiej zrobic skrzyzowanie ze swiatlami i odpowiedni dobor czasu zielonego swiatla dla kazdej relacji. To pozwoli na priorytetowe potraktowanie najbardziej obciazonych relacji bez tamowania ruchu ciasnym rondem. Ronda sprawdzaja sie tam, gdzie wszystkie wloty sa jednakowo obciazone, to nie jest sytuacja wystepujaca tutaj. Jesli chcecie zobaczyc jak spisuja sie ciasne ronda z duzym ruchem ciezarowek, sprawdzcie rondo w Wiskitkach na DK50 albo w Grodzisku na DW719. To bedzie bubel.

Gość

Bez wątpienia najwięszy bubel powiatu to Rondo Kaczorowskiego w Piastowie.

Gość

Powstanie rondo i będzie korek. Teraz jeździ się OK.

Pytanie

Czy starostwo przyklepie kolejnego kolizjogennego i niezgodnego z przepisami bubla na wzór ronda w Piastowie???

Raszyniak

Dlaczego w założeniach jest budowa tylko jednego ronda. Powinno być i drugie rondo na zjeździe od strony Katowic. Dodatkowo w założeniach ścieżka rowerowa jest z kostki betonowej co jest bardzo niepraktyczne. powinna być na całej długości z asfaltu, tak jak teraz jest robione na Michałowicach. To co niejaki Chmielewski z Powiatu forsuje czyli kostka nadaje się do..., proponuje niech sam się przejedzie rowerem po takiej nawierzchni.

brwinowianin

OK, ALE NIECH TAM BĘDZIE RONDO, A NIE ŚWIATŁA! Jeśli postawią światła będą korki na S8 ...

Karol

W godzinach szczytu to jest masakra a biorąc pod uwagę powstające dookoła centra logistyczne to byłoby tylko gorzej.

Gość

Maj prostszy sposób na to skrzyżowanie to zjazd z S8 przed wiaduktem i wtedy automatycznie wjeżdża się na pas w kierunku komorowa i sprawa załatwiona tak jest zrobione na al Jerozolimskich i zjazdem z autostrady .a ten zjazd co jest to zostawić ale tylko że skrętem w stronę Janek

Gość

a kaskę ktoś przytulił za projekt, ciekawe czy odda

none

Taaaa, pisaliście o potrzebie... Ani razu się nie zająknęliście do tej pory. To czytelnicy w komentarzach jak mantrę powtarzają, że skrzyżowanie jest źle zaprojektowane i rzucają pomysłami (np. zmiana pierwszeństwa, rondo). A Starostwo dopiero teraz doszło do tych wniosków? Po ilu latach od otwarcia?

Johny

@Wilku: Całą trasę S8 odc. Salomea-Wolica projektowała firma z Poznania, więc podejrzewam że Pan który to projektował nawet nie zjawił się na miejscu zobaczyć jak to wygląda. Po prostu dostał mapę z planowanym przebiegiem S8 i poleceniem żeby połączyć to z drogą powiatową. Bez wzięcia pod uwagę natężenia ruchu i specyfiki ulicy Sokołowskiej (magazyn za magazynem). A dlaczego zdecydował się na taki węzeł, to powodów może być kilka: 1) Taki przewidują normy 2) Ponieważ przetargi wygrywa najtańsza firma, więc w trakcie budowy oszczędzają na czym tylko się da (nawet mieszanki traw do obsiania poboczy mają różne ceny i wybiera się tą najtańszą, nie mówiąc o innych ważniejszych rzeczach). Podejrzewam nawet że mogły wystąpić naciski ze strony wykonawcy, że zastosować tu rozwiązanie najtańsze z możliwych (a że będzie niebezpiecznie - w sumie kogo to obchodzi). Tak nawiasem mówiąc krótko po oddaniu tego odcinka do ruchu (2015r, budowa jeszcze trwała), wjechał pod prąd samochód (łącznicą od Janek do Sokołowskie). Stwierdzono wtedy brak znaku B-2 „zakaz wjazdu”. GDDKiA miała zająć się sprawą - do tej pory znaku brak.

Danka

Chciałam napisać coś długiego ale mogę tylko jedno - nareszcie!

Gość

W strone Katowic można pojechać przez Nadarzyn, bez przesady...

Głos

od poczatku obecny projekt był projektem jakiegos obłąkańca ,na jego sumieniu są ofiary śmiertelne,kolizje...

Pruszkowianin

Proponuje od razu wybudowac kolejny zjazd - na obwodnice Piastowa, hehe!

Gościu

Jeśli do wypadków dochodzi tam "może" codziennie (brawa za erudycję), a finał jest najczęściej tragiczny, to czemu wspomniana jest tragedia z czerwca, a nie z ostatniej środy? Grafomańskie pitolenie IMHO.

Gość

To wszystko lipa i pudrowanie bubli. Powinien być wjazd z Sokołowskiej na S8 w kierunku Katowic i Krakowa. Jazda przez Janki to kilkanaście minut w plecy.

Gość

2x2 pasy powinni zrobić

Wilku

A gdzie jest ten co to projektował znaczy się rysowal??? Jak można było wymyślić taką baranine???