16° Wtorek
16 Października

Śr

Czw

Pią

Sob


Archiwum

Znów zmiany w komunikacji zastępczej. Okrojona linia ZP

Od najbliższego poniedziałku zlikwidowane zostaną autobusowe linie zastępcze ZW i ZR1. Mniej będzie też połączeń ZP. Będą one kursować jedynie w godzinach szczytu.

To kolejna duża zmiana dla pasażerów. Kilka dni temu pociągi powróciły co prawda na szlak podmiejski, zatrzymują się w także w Pruszkowie, jednak wiele osób nadal woli korzystać z transportu autobusowego. Dlaczego? Wystarczy jeden rzut oka na pruszkowską stację. Rozkopaną, z niewygodnym i dość niebezpiecznym dojściem w poziomie torów. Będącą nadal placem budowy... Co więcej, wielu pasażerów postuluje pozostawienie linii ZP nawet wtedy, kiedy wszystkie prace się zakończą.

ZTM podjął jednak inną decyzję. – Od dnia 1 października wprowadzone zostają zmiany w kursowaniu komunikacji zastępczej: utrzymuje się funkcjonowanie linii ZP tylko w godzinach szczytu w dni powszednie; likwidacji ulegają linie ZW oraz ZR1 (uruchamiana przez Koleje Mazowieckie) – czytamy w komunikacie.

Z pytaniem o powody podjęcia takiej decyji zwróciliśmy się do przewoźników. Poinformujemy, jak otrzymamy odpowiedź.

Do likwidacji i okrojenia połączeń autobusowych odnoszą się tymczasem władze Pruszkowa. – Będziemy walczyć o utrzymanie linii ZP także poza godzinami szczytu. Chcielibyśmy, żeby kursowała cały dzień, tak jak do tej pory – mówi Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa. – W kwestii linii ZW, to sami zrobiliśmy statystyki i faktycznie trudno bronić tej linii. Nawet w godzinach szczytu jeździło tym autobusem po kilka osób, a my mamy tę linię zdublowaną. Zastanawiamy się tylko czy nie wzmocnić naszej linii miejskiej, która kursuje na tej trasie – dodaje.

Szczegółowy opis zmian znajdziecie tu.


Ewelina Latosek
ewelina.latosek@wprmedia.pl

Podobne artykuły


baner

Komentarze | 73

captcha

Klikając "Dodaj komentarz", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Wilku Starszy

:D Skończyły się argumenty, zaczęły się wyzwiska, potwierdzasz tylko to co napisałem wcześniej. Też tutaj kończę, bo nie ma sensu wdawać się w pyskówkę. Spodziewaj się mnie pod następnym tematem, który zechcesz zaśmiecić swoimi banialukami o najeżdżaniu Warszawy. Będę takie rzeczy prostował, bo jeszcze ktoś skłonny w to uwierzyć.

Gość999

Zakończyliśmy wiejski geju dyskusję.

Wilku Starszy

Poza tym , zabawne, że czyjeś wypowiedzi nazywasz wiejskimi, a sam pokazałeś mentalność pospolitego wsiura, bo chcesz innych bić, gdy innych argumentów już zabrakło, panie najeżdżany.

Wilku Starszy

Dzięki, ale po tym cytacie "Jak cię spotkam na chodniku za który płacę, dowiesz się kto ma rację." nie chcę dostać w twarz od jakiegoś tryglodyty, który ucieka się do siłowych rozwiązań, bo nie starczyło mu środków w merytorycznej dyskusji. Pokaż w klawiaturze jaki jesteś mocny, a nie w mięśniach, panie najeżdżany.

Gość999

do Wilku Starszy 2018.10.06 10:55 Zapraszam do Warszawy na Ochotę tam na spokojnie przedyskutujemy problem. Jeśli nie chcesz zaproś mnie do siebie, przyjadę porozmawiamy. Daj jakiś namiar, nie będziemy zaśmiecać forum.

Wilku Starszy

Oho, zaczyna sie obrazanie przez pana najezdzanego. Niezawodny znak, ze przegrales dyskusje, gdy wytknieto ci, ze nieprawde piszesz.

Gość999

Wilku Starszy 2018.10.04 20:49 Przestałem czytać twoje wiejskie wypociny. Jakbyś przeanalizował to co napisałeś to byś wiedział kto ile i za co płaci. Jak cię spotkam na chodniku za który płacę, dowiesz się kto ma rację. Wyłączam się z dyskusji bo nie ma z kim jej prowadzić.

Wilku Starszy

Panie najeżdżany, czytasz nas jeszcze? Zajrzałem do budżetu Pruszkowa za 2016 rok. http://pruszkow.bip.gmina.pl/upload/Uchwa%C5%82a.XV.146.2015.2015-12-17.pdf ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ""Jeśli Twój Pruszków żyłby z podatków od firm, to by na oświetlenie ulic nie starczyło." Wydatki, strona 28 zalinkowanego pdf, Oświetlenie ulic, placów i dróg, 2 207 000,00 zł. Dochody, strona 6 pdf, Wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych, 5 000 000,00 zł. Starczyło, jest trochę firm w Pruszkowie.

Martinez

Pod oknami? Ależ skąd. To niezbyt kompetentni (sądząc po owocach pracy) urzędnicy, wprowadzili wbrew moim uwagom autobusy komunikacji regularnej do wnętrz struktur urbanistycznych, na wąskie ulice typu Ołówkowa, Chopina, Stalowa. Autobusy powinny poruszać się ulicami sieci podstawowej, odpowiadającymi usytuowaniem i parametrami - drogom klas Z oraz G. Niestety działalność urzędu miejskiego jak i starostwa pruszkowskiego w zakresie drogownictwa, zaowocowała radykalnym obniżeniem parametrów wielu ulic, w tym zniszczeniem ciągu Kościuszki- Sienkiewicza - Staszica poprzez zmianę geometrii ulicy Sienkiewicza i budowę rond.

Gość

Do Martinez-a ktoredy te "duze" autobusy chcesz puscic po Pruszkowie? Pod swoim okienkiem czy sasiada? Autobusy na tych liniach powinny zostac jako najmniejsze jednoczlonowe. Powodem jest brak infrastruktury I zbyt mala liczba chetnych.... ps. Twoje wpisy sa troszke jak dyktatura ale internetowi trole lubia widocznie taka forme..

Wilku Starszy

"Firmy w których pracujecie w Stolicy nie koniecznie w Niej odprowadzają podatki." ---------------------------------------------------- Hehe, mało, że płacą to jeszcze częste są sytuacje, że zakłady produkcyjne są na jakimś Podlasiu, ale centrala jest zarejestrowana w Warszawie, więc cały CIT płynie właśnie do Warszawy. ---------------------------------------------------------------------- "Jeśli Twój Pruszków żyłby z podatków od firm, to by na oświetlenie ulic nie starczyło."---------------------------------------------------------------------------------- Trzeba byłoby to sprawdzić w budżecie, jak będę miał czas to zajrzę.

Gość999

do Wilku Starszy 2018.10.02 11:27 Jeśli Ty i ja pracujemy w Stolicy w firmie która płaci podatki nie wiadomo gdzie, Ty odprowadzasz podatek dochodowy w pruszkowie a ja w Warszawie to kto płaci za utrzymanie infrastruktury w Stolicy ?

Gość999

Wilku Starszy 2018.10.02 11:27 Jeśli Twój Pruszków żyłby z podatków od firm, to by na oświetlenie ulic nie starczyło. Miasta żyją z podatku dochodowego od zarejestrowanych mieszkańców.

Gość999

Do Wilku Starszy 2018.10.02 11:27 Czy Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz ? Firmy w których pracujecie w Stolicy nie koniecznie w Niej odprowadzają podatki. Poczytaj na stronie miasta stołecznego kto je utrzymuje. Rozumiem że jest Ci wstyd że jesteście darmozjadami i stąd ta nieudolna obrona. NIC TEGO NIE ZMIENI !!! OKRADACIE WARSZAWSKICH PODATNIKÓW.

Wilku Starszy

Budżet miasta Pruszkowa na 2016 rok. Strona 40 PDF, pozycja Miasto Stołeczne Warszawa - dotacja na nocną komunikację miejską, SKM i KM. 2 miliony 135 tysięcy złotych. Źródło: http://pruszkow.bip.gmina.pl/upload/Uchwa%C5%82a.XV.146.2015.2015-12-17.pdf ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Za rok 2017 i 2018: 2 270 000 zł. Płacimy, za darmo komunikacją nie jeździmy. Opłatę za zajmowanie drogocennych parkingów i ulic odbiera sobie twoje miasto w podatkach od pracy, którą wykonujemy.

Wilku Starszy

Gdy pracowałem w Warszawie płaciłem za siebie bilet i Pruszków płacił dopłatę do ZTMu. Co z tym PKB wypracowywanym przez mieszkańców aglomeracji w stołecznych firmach i zostającym w podatkach w stolicy? Odniesiesz się, czy udasz, że nie zauważyłeś?

Gość999

Do Wilku Starszy 2018.10.01 13:30 No to wilku, kiedy zapłacicie bo ja mam dość dopłacania do przyjezdnej biedoty. Może skomentuj ten link http://www.um.warszawa.pl/budzetwpigulce/2018-budzet-transport-i-komunikacja Płacisz za siebie ? Pisz bardzo mi zależy.

Wilku Starszy

Nie chcemy nic za darmo, płacimy dotacje na SKM i N85, jeśli chcemy nowych linii ZTM, to zapłacimy za nie dodatkową stawkę. Rzecz w tym, żeby nasi włodarze chcieli to zrobić zamiast pakować kasę w inne wydatki.

Wilku Starszy

"Nie tłumacz, oni dobrze wiedzą o co chodzi. Po prostu chcieliby za darmo najeżdżać Stolicę mimo że są w Niej pośmiewiskiem"------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Znowu ten sam pan z irytującą manierą nazywania pracy zarobkowej ludzi z aglomeracji "najeżdżaniem stolicy". Nie robimy nic za darmo, płacimy ciężkie pieniądze za drugą strefę chociaż pociąg czy autobus ma krótszą trasę niż to co jeździ z Białołęki albo Tarchomina w ramach pierwszej strefy. Płacimy 460 złotych zamiast 280 za bilet, by SKM przejechała 2 przystanki dalej, mimo, że żeby SKM mogła obsłużyć warszawskie przystanki na zachód od Warszawy Zachodniej i tak musi dojechać do Pruszkowa, żeby zrobić zmianę czoła, bo wcześniej nie ma rozjazdów. Nie może po prostu dojechać do Niedźwiadka i ruszyć w drugą stronę, bo przepisy PKP PLK pozwalają na zmianę czoła tylko na stacjach, a pierwszą taką po drodze jest dopiero Pruszków. Ponadto pracodawcy, którym wykręcamy zysk swoją pracą w stolicy, zostawiają w podatkach dla miasta ciężkie pieniądze. Jesteś pewien, że Warszawa byłaby zdolna wykręcić takie samo PKB opierając się wyłącznie na pracownikach z samej Warszawy? Nie sądzę, brakowałoby rąk do pracy, nie byłoby firm, nie mówiąc już o odprowadzanych przez nich podatkach. Więc siedź cicho, trollu warszawski, choć pewnie jesteś z Pruszkowa skoro znasz ten portal, wyprowadziłeś się stąd do Warszawy i teraz grasz wielkiego panicza.

Gość

do Gość999. po pierwsze nie za darmo, a za zakupiony bilet. Po drugie gdyby nieprzyjezdni i to nie tacy jak z Pruszkowa który oddalony jest o 16 km od PKiN (z Kabat do PKiN jest 15 km), to w Warszawie nie byłoby pielęgniarek, lekarzy, motorniczych, kierowców autobusów etc. Warszawa zarosłaby brudem bo chyba nie wierzysz, że śmieciarki obsługują tylko warszawiacy z dziada pradziada. Racje przy tym ma Warszawiak. Uzyskanie możliwości dostępu do komunikacji 7** leży w gestii włodarza Pruszkowa. To on jest osobą która może doprowadzić do realizacji takiego przedsięwzięcia. Linię 7** mają i Piaseczno i Legionowo, a tam też są pociągi. Twierdzenie więc obecnej władzy że się nie da jest co najwyżej oszukiwaniem mieszkańców Pruszkowa. 21.10.2018 r. można to zmienić. To są ważniejsze wybory niż parlamentarne.

Gość999

Do Warszawiak 2018.09.28 20:57 Nie tłumacz, oni dobrze wiedzą o co chodzi. Po prostu chcieliby za darmo najeżdżać Stolicę mimo że są w Niej pośmiewiskiem i wrzodem to w zaparte będą szli że jest inaczej.

Maciek

Ma ktoś adres mailowy, na który można pisać pisma w sprawie komunikacji miejskiej w Pruszkowie? Nie kazdy ma czas i możliwości aby iść do UM a tak ... kilkaset osób może wysłać maila. Na serwerach pocztowych będzie to odnotowane.

Gość

który z kandydatów zaproponuje komunikację autobusową do Warszawy ten wygra wybory

Gość do Wilku

Rzecz w tym jak słusznie zauważono, że kiedyś normalna komunikacja była. Warszawskie autobusy pomykały po Pruszkowie od przełomu lat 70 i 80 do czerwca 1995 roku. Najpierw kończyły trasę na początku osiedla na parkingu przy trzech wieżowcach przy Powstańców, a koło 1984 roku puszczono je dalej Plantową i Wojska Polskiego na obecną pętlę. Zastanawiam się skąd i kiedy przybyli do Pruszkowa ci urzędnicy, skoro nie znają tak nieodległej w sumie historii miasta.

Proste

Jak się boją o los pracodawcy, to niech go przekonają do zamiany marszrutek na ZP i ZW.

m

"Czy na wsi mieliście komunikację? Pruszków stawia na kolej." Po ostatnim zdaniu poznasz człowieka z Urzędu Miasta. Magistrat rzucił urzędników do obrony marszrutek, czy z własnej woli ruszyliście, bo boicie się o los pracodawcy w wyborach?

Tak dla 751

Patrząc po komentarzach i minusach, to niestety są dwie osoby na tym portalu, co widać wolą marszrutki bardziej niż obecne już 40 lat temu na ulicach Pruszkowa autobusy warszawskiej komunikacji miejskiej. To ja się pytam: ludzie oszaleliście, czy jesteście związani z urzędem miasta? Pruszków potrzebuje na stałe trzech linii ZTM: ZP(751), ZW(851) i L23, natomiast to wasze marszrutki powinny być zlikwidowane, a pieniążki przekazane ZTMowi na dopłatę.

Wilku Starszy

"Robicie wielkie aj waj że likwidują ZP. Do 2011 r. nie było żadnej linii ze Staszica do PKP i ludzie żyli."--------------------------------------------------------- Kiedys ludzie chodzili s..c za stodole, a teraz im sie kanalizacji zachciewa, w glowach im sie poprzewracalo. Co to w ogole jest za argument? Miasto sie rozwija to i komunikacja powinna byc z prawdziwego zdarzenia, a nie ogladanie sie, ze kiedys nic nie bylo i jakos sie zylo.

@Gość856

Hahahaaa. Chyba sobie żartujesz. Marszrutka nr 3 nadaje się do utylizacji razem z tymi busikami. To ZW powinna zastąpić bezcelową i wożącą powietrze marszrutkę nr 3. To samo 2bis też na wysypisko. Skasować ten cyrk urzędu miasta i zastąpić cały bajzel marszrutkowy jedynie trzema liniami ztm jak pisano wcześniej (ZP, ZW, L23) a do WKD ze Staszica idealnie pasuje L23. Te trzy linie rzeczywiście wszędzie dojadą.

Do 2018.09.29 11:17

Nie pitol koleś. Do 2011 były marszrutki Jana, ale do 1995 roku była normalna komunikacja w postaci linii 714 MZK/ZTM Warszawa i na osiedle nie trzeba było latać, bo czerwoniak chodził ze Żbikowa przez Prusa, Kościuszki, PKP, Staszica i Plantową na Nową Wieś co 15 minut w normalny dzień, a co pół godziny w soboty i w niedziele. W szczycie to nawet były takie kursy że aż na Helenowie kończyły żeby pracowników Kosmepolu dowieźć do roboty i odebrać po robocie.

Gość

Właśnie zabrali ZW jak dostać się do 717?

Gość

A mnie tam pasują miejskie autobusy, ale może to dlatego, że faktycznie nimi jeżdżę w przeciwieństwie do tych co na nie plują i nie uzależniłem całego swojego bytu od dojazdów do Warszawy.

Gość

Robicie wielkie aj waj że likwidują ZP. Do 2011 r. nie było żadnej linii ze Staszica do PKP i ludzie żyli. Co to za problem, przespacerować się 20 minut do stacji, bo tak daleko to znowu nie jest. Ja też chodziłem i żyję. A teraz napływowe towarzystwo takie wydelikacone, że kilometr autobusem musi jechać. Pamiętajcie, ruch to zdrowie. Czy na wsi mieliście komunikację? Pruszków stawia na kolej.

Gość

Gdyby co, to ja też jestem za wiecem pod UM i poparciem dla komunikacji według Martineza.

Paulson

Do ZW na pewno nie wsiadało kilka osób, nie jeździłem tą linią, ale widywałem na Zachodniej i zawsze wysiadało mnóstwo osób. A ZP jest jeszcze inna ważna kwestia: nie dość, że linia jest tylko w godzinach szczytu ( swoją drogą ciekawy to szczyt, że jak ktoś pracuje do 18, to już się na ZP z Wawy nie załapie), ale i jeździ rzadziej, zamiast co 6-7 minut z Wawy odjazdy są co 10 minut. I trzecia sprawa: panowie prezydenci, czas już chyba ostatni, by autobusy do Warszawy zagościły w Pruszkowie na stałe. Po prostu sprawdziły się i jako dojazd do Wawy i jako dobra komunikacja po samym Pruszkowie. Lepsza niż lokalne linie. Z lokalnych zostawiłbym jedynie 2bis, bo na wukadkę z osiedla Staszica to idealny dojazd. A zatem, panowie, do dzieła!

Busman

Często jeździłem ZW i widziałem jak służył mieszkańcom Piastowa, a głównie Ursusa. Po południu wracałem sam. Oczywiście miło jest kiedy ma się autobus do wyłącznej dyspozycji, ale kto za to płaci ???

Gość856

Zamiast ZW trzeba wydłużyć linie nr 3 do Ursusa stacja Niedźwiadek i niech jeździ co 20 minut. I tylko taka zmiana wystarczy, bo da możliwość przesiadki i dojazdu do dowolnej dzielnicy Warszawy w tym centrum.

mgr JS

Autobusów 7xx do Warszawy nie będzie. Żadnych marzeń Panowie, żadnych marzeń.

Gość

@Parkux Dokładnie teraz głos ludzi się liczy bo idą wybory, głosujmy za projektem @Martinez

Gość

I jeszcze opublikujcie propozycję Pana Martineza dotyczącą ronda na Piastowie, bo teraz dzwony są przez tych mądrych od pana superstarosty który też widać znaffca od wszystkiego a na szpital też ludzie narzekają nie bez powodu.

Gość

Oczywiście że potrzeba nowej komunikacji a jak dla mnie to najlepiej tego co tu pisze Martinez. Trzeba koniecznie to opublikować. Nie wiem jakąś debatę zorganizować czy coś. Gościu rozwala system i to co tu pisze trzyma się kupy w przeciwności do tych mądrości lewackich i innych zielonych. Gość ogarnięty to nie będziemy wywalać otwartych drzwi. Zna go ktoś? To jest jakiś projektant komunikacji i dróg czy coś bo pisał że projektuje coś jako inżynier. A przecież to musi leżeć na Kraszewskiego w biurku skoro do nich ileś lat pisał. Martinez proszę się zgłosić tu i częściej zaglądać na te forum.

Gość

Mieszkańcy Pruszkowa skladajcie proszę pisma do UM w sprawie ZP i ZW. Im więcej pism tym lepiej. Mamy prawo decydować na co idą publiczne pieniądze. To jest nam potrzebne a nie Titanic.

Gość

Pan Kurzela powiedział że zrobili statystyki i trudno bronić ZW

Gość

Do Pana Prezydenta była pisana petycja o pozostawienie ZW . Były na niej podpisy pasażerów z ZW . ..,Podróżowło dużo ludzi . Każdy chciał żeby ten autobus pozostał .ZTM powiedział że władze Pruszkowa nic nie zrobili w tej sprawie żeby pozostawić ZW . Tylko jak widać i słychac będą walczyli o ZP. Wiadomo teraz dlczego nie mamy autobusu.

Gość

100 mln na niepotrzebne CDK , 15 - 20 mln na nowiutkie komunalne apartamentowce na Bąkach diabli wiedzą dla kogo, to i kaski nie ma na komunikacje miejską z prawdziwego zdarzenia to co jest teraz to namiastka komunikacji i ludzie z niej nie korzystają

Warszawiak

I znowu daremne ujadanie. Mieliście linię zastępczą za kolej i teraz wielkie zdziwko, że ją likwidują jak wracają pociągi. Tzn. teraz ograniczają do godzin szczytu, ale po zakończeniu remontu całkowicie ją zlikwidujemy, to logiczne. Idźcie do Jasia i niech dogada się z ZTM jak Legionowo, Piastów czy Piaseczno to dostaniecie autobus nie ZP, ale 7xx z trasą jak ZP. Proste jak drut. Ani HGW, ani Patryk Jaki nie będą wam organizować komunikacji. Czy to aż tak trudno pojąć?

Parkux

Może skrzykniemy się gdzieś (w necie, w realu) i przygotujemy jakąś akcję, która wymusi na władzach tego miasta działania dla nas WAŻNE. Czyli np. pozostawienie autobusu ZP albo organizacja na nowo komunikacji w mieście. Jak to jest, że jest kasa na jakieś pierdoły, koncerty, seniorady itp. a nie ma kasy na cholernie ważną rzecz jaką jest sprawna komunikacja w mieście.

gonić złodziei

A wystarczy zapłacić Stolicy i ZP pozostanie. Ale lepiej wymuszać żeby jeździć za darmo. Ile władze Pruszkowa zapłaciły i komu żeby po przywróceniu pociągów pozostawić ZP ? W SKM znów robicie wiochę i bilet 20 minutowy kasujecie dopiero w Piastowie żeby tanio dojechać do Śródmieścia. Jak się nie ma miedzi, to się w domu siedzi.

Gość79

Wielka szkoda, że kasują ZW z uwagi na to że jest to jedyny sposób żeby się dostać łatwo w okolice MLP - tak dużo ludzi tam pracuje i jeździło ZW a L3 to ja dziękuję bo Warszawska Karta Miejska tam nie ma racji bytu i nie będę dopłacać. Widać, że władze Pruszkowa raczej nie myślą o swoich mieszkańcach i liczą, że jak "eSKaeMka" już jeździ to wszyscy są zadowoleni i powinni tylko tym jeździć. Nikt z nich nie myśli o tym, że wystarczy jedna awaria i wszystko stoi a innego transportu oprócz samochodu nie ma żeby przyjechać albo wyjechać z Pruszkowa. Swoją drogą mieszkańcy Żbikowa też jakoś nie byli zainteresowani tym autobusem, chyba że się nie zorientowali, że takie coś jest. Swoją drogą to muszę pogratulować władzom powiatu z okazji wymiany chodnika na Warszawskiej od ZAP-u do terenu MLP wzdłuż traktu pamięci. Ten chodnik nie nadawał się do użytku ale na boga, to powinno być zrobione w wakacje a nie teraz rozkopywać to całe i pewnie zostawić jak zacznie lać deszcz. Przy okazji powinni zrobić jakieś studzienki bo tam na ulicy to robią się istne jeziora po każdym deszczu.

Gość

Dopóki prezydentem miasta będzie Starzyński zapomnijcie o warszawskich czerwoniakach w Pruszkowie.

Gość

Kiedyś gdzieś słyszałem że PKS GRODZISK ma układ z miastem.Że niby rzaden inny przewoźnik ma nie jeździć.Komunikacjia w Pruszkowie to jakiś żart.Brak dogodnych połączeń i przesiadek.Ukraińskie wibrujace autobusy i kierowcy.Może jakaś wspólna manifestacjia pod UM.Albo nagłośnić sprawę w mediach.Mieszkańców przybywa miasto się rozwija a komunikacja????

Gość

L23 to linia ZTM i w sumie bardzo dobra trasa ze Żbikowa przez kościuszki, pkp, nową stacje, staszica, centrum i szpital na wrzesinie. Muszą więc być te trzy linie: ZP, ZW i L23, a kurzelowe marszrutki 1,2,2bis,3,4,5... won.

Gość

chodzi o linię nr 3 piastów-pruszków

Gość

Oto dlaczego nie zagłosuję na SPP i Starzyńskiego: Piastów ma dwie linie ZTM wspólne z Warszawą a Pruszków nie.

Gość

Przepraszam, pytam serio, z jaką linią dubluje się ZW, bo mieszkając na Żbikowie 30 lat nie zauważyłam autobusu do Warszawy? Bezradność wobec decyzji władzy jest frustrująca.

Gość

Panie Kurzela - panskie chcielibysmy, to chcemy ale nie do knca nam sie chce! Mam nadzieje, ze ruszyles sie pan tylek od biurka, wsiadles pan w ZW/ZP i pojechales do Wawy/ZTM i uzgodniles wszystko w sprawie pozstawienia linii ZP iZW w takiej formie jak jest. Swoja droga, te wasze linie L1, 2, 23 itd to dziadostwo. Jesli nie potraficie stworzyc komunikacji, ktora jest waszym obowiazkiem, to dajcie to do wykonania ludziom, ktorzy sie na tym znaja. Pamietaj pan, ze mieszkancy WPR pochodza/mieszkaja w roznych stronach gminy.

Gość

Co zrobić żeby miasto zostawiło zp i ZW? Zadałam pytanie na stronie głównej www.pruszkow.pl i pytanie było tak niewygodne że nie zostało opublikowane nawet. Czy tak duże miasto nie może mieć komunikacji z prawdziwego zdarzenia? Zlikwidować te busiki co jeżdżą rzadko i kiedy im się podoba. My takiej prowizorki nie chcemy. Może jakieś oficjalne pisma, petycje do naszego wszystko nie mogącego prezydenta??

Gość

Zrobić te 751 z ZP i 851 z ZW wydłużonego na Gąsin jak prawił Martinez i będzie zrobione raz na zawsze.

Gośćaaa

Wiecie co a może petycja mieszkańców do władz miasta ?? Albo zalejmy skrzynkę sekretariatu miasta opiniami, petycjami. Możeto coś da. Przykro mi że miasto chwalące się że prężnie działa dla mieszkańców a tak ich nie dostrzega i nie walczy o lepszy byt dla nich. Wybory idą Panowie mojego głosu nie macie.

Gość

Zrobić jak pisze Pan Martinez i będzie git, a Pan Kurzela niech sobie swoje marszrutki i elektrobusy Landowskiego do zielonych dzielnic sprzeda na allegro.

Martinez

Pruszków to nie mały Grodzisk czy inny Sochaczew, tylko miasto średniej wielkości (50-250 tys) czyli ta sama kategoria co Płock lub Radom. Powinny więc kursować normalne duże autobusy z częstotliwością kilku - lub góra - kilkunastu minut. Z drugiej strony układ powinien być maksymalnie kompaktowy jeśli chodzi o liczbę linii i w zgodzie z modelowymi rozwiązaniami ograniczać się do kilku linii (np. 60 tysięczne Wels posiada 4 - słownie cztery linie komunikacji). System powinien jednak wykorzystywać takie elementy jak powiązania, cykl hamiltona, marszrutyzacja, interoperacyjność, integracja. Proponowana przeze mnie kilka lat temu reforma komunikacji, zakładała uruchomienie nowego systemu opartego o trzy nowe linie, prowadzące w obszarze miasta w sposób podobny do uruchomionej później L23 i ostatnio ZP i ZW. W związku z powyższym jeszcze dzisiaj jest niepowtarzalna okazja aby je utrzymać przesuwając środki z prymitywnego systemu autorstwa urzędu miasta Pruszków - na dopłatę dla ZTM.

studz

Niestety władze Pruszkowa nie zamierzają bronić autobusu ZW. Pan wiceprezydent mówi "[i]W kwestii linii ZW, to sami zrobiliśmy statystyki i faktycznie trudno bronić tej linii. Nawet w godzinach szczytu jeździło tym autobusem po kilka osób[/i]". Trudno o wiekszą głupotę, po kilka czy kilkanaście osób to zawsze czekało na przystanku przy ul. Studziennej. Jaki tłok był w tym autobusie w rannych godzinach szczytu przy Zachodniej to lepiej nie opisywać. Tyle w kwestii pseudo statystyki. Mam nadzieję, że mieszkańcy Żbikowa też zrobią statystykę i pogonią te władze miejskie w najbliższych wyborach. http://forum.studzienna.pruszkow.pl/index.php/topic,263.0.html

Gość

Niestety L-3 przez korki na rondzie ma duże opóźnienia, rozkład sobie, autobus sobie, jak tu zaplanować dojazd na konkretną SKM, które jeżdżą bardzo rzadko, linia kolejowa uruchomiona, ale jakoś nikt nie jest zadowolony :(

Zgadza się

Zlikwidować skomplikowaną siatkę rzadko kursujących i rozproszonych po różnych ulicach "kurzelobusów" i zastąpić to badziewie prostym układem linii 751 (ZP), 851 (ZW) i L23. Będzie taniej, prościej, częściej...

Gośćaaa

No to paraliż już totalny biorąc pod uwagę że KM mają opóźnienia lub wogóle nie przyjeźdzaja. Gratuluję pomysłu głupiego mądrej głowie na stołku!

Ostrożna

W Piastowie przez opieszałość remontową komuś stanie się krzywda przez to przełażenie przez tory, nie pomogą nawet siedzący w aucie i pijący kawę SOK-iści :(

niezadowolny

Kiedy bilet metropoitalny. Pociągi już wróciły a bilet miał być niby od 1.10.2018 i co? i nic! Mam nadzieję że ludzie w wybory zdecydują lepiej niż ostatnio

gościuwa

Porażka...nie było wcześniej wiadomo o tych zmianach? A Pan Kurzela teraz zaczął walczyć? W weekend będzie walczył? Poza tym SKM nawet w godzinach szczytu jeździ co godzinę. Wygląd dworca pozostawię bez komentarza. Rok prac a wygląda jakby wczoraj zaczęli. WYbory za pasem a Panowie jakby zapomnieli, że głosy same się nie oddadzą...

Gość

@Gość do mamy na obiad to te ZW, ZP itd były rzeczywiście dobre, ale jazda gdziekolwiek dalej, zwłaszcza wieczorami, kiedy autobus dla zachowania rozkładu sunął 20 km/h (przy okazji korkując całą ulicę) to była porażka i dziwie się, że ktoś to chwali...

Gość

Maska! Linia ZP powinna zostać na stałe!

Gość

Kurde panie Kurzela nie denerwuj mnie pan. To wasza zakichana marszrutka nr 3 powinna być skasowana a nie czerwoniaczek. Miałem super dojazd do Mamy na obiad. Odstawiałem furę na Bąkach i dalej w ZW do Syrenki i za 3 minuty było L23 do centrum, więc nie musiałem autem i mogłem sobie na piwko po robocie pozwolić, bo do Mamy ZTMem śmigałem jak w cywilizowanym mieście. ZW to nawet na Niedźwiadek powinna dochodzić. Panie prezydencie Starzyński uspokój tego gościa.

Gość

Co za idioci, brak słów

Niech żyje Bal

No to się teraz zacznie prawdziwy Bal z SKM lalalalalalalal